KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Blir spennende med Pass. I mine ører har Pass ofte hverken vært fugel eller fisk. Uansett, det er dine ører, du vil lykkes. Og det å kjøpe ting som er uvanlig får du kred hos meg. Dali, B&W osv er sikkert bra, men dritkjedelig.
    har lenge vært nysjerrig på Pass de fleste innenfor denne hobbyen har vel engang siklet litt på Pass sine kreasjoner :)
    Takker for støtten HCS :) føler at Jvc-ene sålangt har mye bra ved seg,
    kan fort bli litt kjedelig med bare B&w & Dali ja ,hadde selv noen diy stativere noe av de første ordentlige jeg hadde og selv dem syns jeg presterte vel så bra som diamond 805 den gang med revelator midbass og fountek bånddiskant :) så det går ann å gå mange veier hehe,
    , sålangt`` er nok ørene mine litt enige dine,litt tidlig å si enda jeg vil ikke klandre Pass for noe som helst den gjør hovedsaklig ``alt`` riktig,veldig stødig,god separerings-evne god timing nokså neutral,men det er kanskje litt her det stopper litt for meg også,for min del vil jeg nok kanskje over tid heller ønske mer hjerte smerte og levd liv enn den fjellstødige kontrollen,som jeg til nå føler jeg har kommet nermest med single ended rør så får det kanskje heller mangle noen watt, men vi får se :) jeg har egentlig bestemt meg for å få Abbas til å gå over dac-en å få den til å funke på begge kanaler før jeg eventuelt tar noen vurdering,trur ikke jeg tørr å la røra gå ut døra før kilden er skikkelig på plass, som sagt tidligere når jeg har kjørt dac-en uten y splitt på en kanal så hører ihvertfall mine ører mye riktig som klart forsvinner på mono signal delt på 2 med y splitt :) og en god kilde er etter min erfaring ikke å undervurdere it can make it or break it :)
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt lite activity here these days :p skjer ikke så mye her om dagen, fulgt litt med på et ``oppgjør`` med virkeligheten? uten at jeg føler dem kommer til noen vidre fasit med hva som skal definere virkeligheten selv :p
    godt enn har såpass forskjellige tilnerminger til hva lyd skal bestå av,
    jeg for egen del har bare blitt enda mer trygg på at de veiene jeg vandrer på ikke er så værst når alt kommer til alt:)
    det virker for meg som at det er alt for mange av dagens lydengineerer som egentlig ikke bryr seg så mye om lyd men heller får mest glede av selve målingene i seg selv,jeg finner det litt forunderlig at dette går igjen at dem måler mer enn dem lytter og ser ikke helt poenget med å ny perfeksjonere et proukt om dem egentlig ikke er intressert i hvordan det låter bare det måler perfekt`` hva nå enn perfekt betyr i en transdimensjonell virkelighet ;)
    livet generelt har for mange variabler generelt til at man vil finne gleden og inspirasjon i det perfekte i det lange løp, det er jo mer eller mindre en balanse mellom det gode og dårlige som gjelder imo :) for mange +-er blir sjeldent bare + og vice versa,
    jeg synes det egentlig bare blir tristere og tristere med mye ny high end der jeg personlig i allefall føler dem higher mer etter å få frem siste skrik av detaljer og perfeksklarhet osv fremfor å hente ut det siste av følelser,jeg mener det siste burde jo hvert mer i tråd med hva som burde anngå såkalt high end imo :) for min del hjelper det lite om man har all verdens av kontroll om musikken føles å holdes igjen hvem får fot av det? jeg undres også over at så mange fåretrekker slik ``moderne `` lyd når man ikke føler noen ting,man reiser jo aldri på en live med for eks kontrabass og tenker fy søren den kontrabassen der låt tight :p man vil vel heller føle energien vibrasjonene, livet,og følelsene som artisten formidler samme går igjen for piano ,akustiske gitarer og vokale prestasjoner,synes alt for mye av nyere high end prøver å immitere virkeligheten som fort kan føles kunstig ut fremfor å prøve å gjennskape øyeblikkene som jeg i allefall finner mye mer intressant,
    enn kan vel egentlig dra det rimelig langt dette her men jeg stopper her ;)
    og slenger med litt av det som tross alt er det viktigste selveste musikken :)
    Have a good day
    Mvh Krazy


     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    God Laurdag til alle som er innom :) formen litt trått ,grått vær,da er det godt å ha kaffe og rolige toner som får enn til å vandre litt :)
    var heldig å oppleve dette folkish bandet fra Australia i 2018 og angrer ikke et sekund fantastisk live :)
    Mvh Krazy :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ;) faktisk litt alright det nyeste`` albumet til Sunde blitt litt jazz preget samtidig som han fortsatt har det i kjeften syns han klarer seg bra til å være i 70 åra :p klart ikke alt er like bra men han har sine hits``og ikke minst gode minner fra 90 tallet da fadern fortsatt hadde gode tider,
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Shieet fikk litt må ha feeling nå ligger en slik ute :rolleyes: noe av det siste topp engineerene fra Nakamichi skrudde sammen nesten så jeg ofrer rørblokkene for denna ;) så Jorwed om du har cæsh til blokkene så er det mulig jeg har et svakt øyeblikk nå hehe ;)
    download (1).jpg
    download (2).jpg
    download.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ha, ha Vi får nå se da :)
    vi har 4 dager og 15 timer å finne det ut på :p i forhold til auskjons slutt hehe men vet ikke om jeg har nerver til en slik auskjonsrunde nå haha vet jo aldri hvor det ender på såpass spess ting :eek:
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ganske spesielt design. ;) Har du noe mer info om den?
    ja ser ut som en blanding av sump båt og koi fisk ;) jeg syns den har sin sjarm hehe,
    utifra det jeg vet så er hele kjøleribben tatt i bruk til nettop kjøling og til demping av vibrasjoner, ellers så spiller den de første 35w i klasse a og resten opp til 80w i ab og veier 34kg ellers er det ikke så alt for mye å finne
    sakset ut et bilde fra et stereosound magazine jeg har finner ikke innmatsbilder ellers ,
    IMG_0743.jpg

    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Artig sak. Men hvordan blir det med deler om den stopper å funke..
    Jorwed & Evo var innom i går å overleverte Guruene igjen og det er vel egentlig like greit trur jeg,selv om jeg kun hører på ene høyttalern med Abbas dac-en nå så hører jeg igjen mye av det jeg har blitt glad i med Guruene og Set generelt etter blokkene har gått seg varme, så jeg er nok glad for at det ikke har blitt salg enda,og ser virkelig frem til å få sendt avgårde Abbas dac-en blir det slik det er på ene talern nå i begge kanaler så trur jeg jeg skal si meg passe fornøyd,kjenner om ikke annet glede og håpet om at det setter seg på plass snart, prøvd alt mulig av musikk på ene taern nå og det er egentlig ingen sjanger som ikke står frem troverdig

    men dette blir klart helt fraværende med y-splitte ene kanalen da går klart alt i grøt,
    siden jeg er så på det med source first prinsippet og lært hvor mye det faktisk har å si, så funderer jeg også på å fintune Jas pre etterhvert med litt audio note innmat for å mulig få enda bedre synergi mellom pre og dac :) men det blir litt frem i tid men Jas er jo tapt ferdig uansett så hvorfor ikke :) og ikke minst bør den ha nye rør på sikt,
    så deilig å få den bekreftelsen innimellom etter man har prøvd diverse annet utstyr at det man er nysjerrig på ikke nødvendigvis er mer rett enn det man allerede har.
    Mvh Krazy
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sparegrisen bør være klar for strømregninga også. Fordelen er at man sparer penger på (varme) klær :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Sparegrisen bør være klar for strømregninga også. Fordelen er at man sparer penger på (varme) klær :)
    hehe tenker ikke så mye på strømmen så lenge lyden er tilfredstillende , strøm er dyrt på vintern uansett :rolleyes: verre med hva man skal finne på til sommern ,så røra får hvile hehe
    ja kjekt sånn kan sitte her i borat drakt nå uten å klage ;)
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    hehe disse hadde sikkert ikke gjort noe :rolleyes:
    Nat 60w klasse a med parallel av Gm-70 røret hadde bare sparegrisen vært samarbeidsvillig ;)
    https://www.hifisentralen.no/forumet/torget-annonse-nr-221949
    Hei
    Ja da mangler du bare denne ,NAT Utopia :cool:
    https://www.audio-markt.de/market/nat-utopia-8609845273
    Står en her hos meg(nedpakket) i sølv /Mint en eier 20kg /29 kg med trekassen å diverse inni denne ,e88cc rør 4stk og 6H30 DR 2 stk i denne,Har extra originalt sett i tillegg:)
    Spiller fantastisk på det eg har prøvd den på her hos meg på diverse EFF /rør/SS.
    Mvh Roy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe disse hadde sikkert ikke gjort noe :rolleyes:
    Nat 60w klasse a med parallel av Gm-70 røret hadde bare sparegrisen vært samarbeidsvillig ;)
    https://www.hifisentralen.no/forumet/torget-annonse-nr-221949
    Hei
    Ja da mangler du bare denne ,NAT Utopia :cool:
    https://www.audio-markt.de/market/nat-utopia-8609845273
    Står en her hos meg(nedpakket) i sølv /Mint en eier 20kg /29 kg med trekassen å diverse inni denne ,e88cc rør 4stk og 6H30 DR 2 stk i denne,Har extra originalt sett i tillegg:)
    Spiller fantastisk på det eg har prøvd den på her hos meg på diverse EFF /rør/SS.
    Mvh Roy
    heheh skulle bare hatt :p det er ganske mye til tider hehe, var ikke avskrekkende pris på den Nat utopiaen egentlig man er bare ikke i redet for nye sprell akk nu ;) trua på at Nat produktene spiller strålene, kanskje litt røft design på noe av det men spennende saker og ser solid ut:) man får se når man er i siget for ny pre ell lign :)
    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt i det rufsete musikkhjørnet i dag deilig med litt rocke vreng iblandt og, ikke så værst det nye til Ozzy Osbourne viser at han fortsatt kan rocke :)
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    noen her inne som har noe peil på eldre conrad johnson
    som for eks
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=167702452
    og
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=166798266
    vurderer disse da økonomien ikke er helt kompis og hjernen spinner ned på å kanskje finne en rimeligere løsning ,men alikevel ``fullgod``
    vil jo ikke ned på rega brio nivå heller hehe,
    vil helst ikke kvitte meg med Gm-70 blokkene før dac er fikset og alt er på stell og komplett,før jeg hadde tatt en ny vurdering, men, og ikke mye man får for 20k om man skulle funnet på noe annet,
    så hadde satt pris på om noen har noe å si om den generelle Conrad-Johnson sounden``om jeg har forstått det riktig så er den litt feit``/amerikansk og varm men samtidig detaljert og åpen dem eldre låter vel feitere`enn dem nye ,
    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.575
    Antall liker
    27.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det di linker til er jo en eldre rørpre uten RIAA og en eldre transistorforsterker.

    Har hatt en PV 12 AL rørpre, og det var en svært god sak. Mhp. MF 2300, har jeg hatt den i hus, men ikke lenge. Jeg husker den som god og kraftig, men ikke eksepsjonell.

    Nå vil jo preen i en slik kombo prege lyden, og i tilfelle du kjøper komboen, vil nok PV 14 sørge for at ut du får en litt "gyllen" glød på alt du spiller.

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Få orden på Dacen din først nå så kan du lukkte på amper senere :).


    O
    Takker for supporten Gutter , må nok bare holde ut på battlefronten :) nekter egentlig å forhaste noe som helst, er bare at de kneikene kan være litt vel på til tider :p Gunner du får lære meg å lage ekte nudelsuppe ;) så jeg slipper first price nudler hehe,
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    og vi glir vidre inn over dagens underdogs innenfor folk/indie hun første har noen knekker i stemmen som kan minne minne litt om Dolores fra the cranberries
    mvh
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    de dagene når nerverne er i spenn ut av det blå og kroppen ikke spiller på lag er det best å bare finne frem rolig piano Jazz :)
    fortsetter å skvise ut mulig mye ukjent musikk , men jeg finner det lærerikt og inspirerende :)
    God early evening til dere :)
    og ja det går fortsatt i mono modus her,men bedre med god lyd fra en taler enn nevrotisk lyd fra 2 i mono,,den som venter på noe godt kan vente lenge som han ene i hifidelirium sa :rolleyes::p
    Mvh Krazy
    82570628_2833026363384815_3850051809901019136_n.jpg

    og noe litt mer kjent
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nothing like the Aussies & New zealanders when it comes to folkish roots.
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er litt treg, er det dac som hulker hos deg? Du kan gjerne få låne min 1543 baserte om du vil?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Er litt treg, er det dac som hulker hos deg? Du kan gjerne få låne min 1543 baserte om du vil?
    hehe det går så bra ikke så alt for mye fart her heller ;) takker så mye for tilbudet,gjerne det hadde kanskje hjulpet litt på nervrosene mens ting tar tid hehe , mest økonomien som står i stampe for å komme vidre om dagen, og riktig som du sier er fortsatt rør dac-en da jeg ikke har fått sendt den til Abbas enda, vi kan jo ta det på pm Mvh Ivan :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    måtte finne frem litt fusion i dag for å få glød i stemninga blir ikke lei disse gutta :) go slow søndag folkens
    Mvh
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    skjønner ikke et kvekk Japansk men for meg blir det ikke anderledes enn å høre Fransk noen ganger er det bare befriende og alright å høre på, musikk er så mye mer enn bare språket i seg selv :) så blei litt 70-80s i dag :)
    blei litt av hvert i lista men noen dager må man bare ha en viss blanding :p
    Mvh Krazy
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn