KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    in the Horny corner today noen ganger alright å ha litt ytstyr/talere man kan bytte på når det eller står i stampe :) lenge siden jeg har hørt på Onkyo-ene nå, og blir nesten litt overraskende hvor mye bra dem egentlig gjør dem og, dem er helt tydelig det stikk motsatte av Jvc/Victor superpresise klare og dynamiske mens Jvc-ene er mer volumiøse omringet av aura, luft og funk ,egentlig ble jeg nesten litt usikker på hvem jeg vil satse vidre på hehe får ordne 2 oppsett :p, Jvc-ene vil klart være lettere å få til iogmed at dem har mindre kassevolum og har mindre elementer, men det er noe eget med den dynamikken og presisjonen horn hybridene har også, samtidig så vet jeg at Onkyoene fra før av det jeg har prøvd vil inneha mer kapasitet, brutalitet og skala om jeg hadde fått tak i no riktig skrudd transe power som ikke kun er av den superpresise typen men som og klarer å slippe løs talerne :) merker jo og at Onkyoene er en større taler mtp perspektiv og ro og får mer den riktige skalaen på ting der jvc er flinkere til å gi deg en følelse av intimkonsert og jazz cafe feeling, blir nok ikke å kvitte meg med noen av dem uansett :)

    Fortsatt go helg
    Mvh Krazy
    IMG_0838.jpg
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.875
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har du fått noe orden på kildene dine eller spiller du fortsatt med et splittet mono signal ?

    O
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Har du fått noe orden på kildene dine eller spiller du fortsatt med et splittet mono signal ?

    O
    skulle låne en dac av HCS så det var jo veldig hyggelig gjort å disponere :) , han sendte den for over en uke siden og den har fortsatt ikke dukket opp så vet ikke hva posten har kødda med,

    ellers venter jeg fortsatt på dual mono ja ;) alt ser desverre ut til å stå stille frem til ca mai derfor jeg sitter litt rastløst i båtenfor tia :p har prøvd å sende mails til han som skal fikse dacen min i ukraina,snakket seinest med han i juletider og ble enige om å ta det på nyåret men han har ikke svart siden,,, og ser han har vært aktiv på ebay kontoen sin siste mnd-en, så vet liksom ikke helt hva det blir å gjøre nå for å være ærlig,når jeg ikke får noe klarhet derfra heller om når det passer,,men må finne ut av noe

    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.875
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har du fått noe orden på kildene dine eller spiller du fortsatt med et splittet mono signal ?

    O
    skulle låne en dac av HCS så det var jo veldig hyggelig gjort å disponere :) , han sendte den for over en uke siden og den har fortsatt ikke dukket opp så vet ikke hva posten har kødda med,

    ellers venter jeg fortsatt på dual mono ja ;) alt ser desverre ut til å stå stille frem til ca mai derfor jeg sitter litt rastløst i båtenfor tia :p har prøvd å sende mails til han som skal fikse dacen min i ukraina,snakket seinest med han i juletider og ble enige om å ta det på nyåret men han har ikke svart siden,,, og ser han har vært aktiv på ebay kontoen sin siste mnd-en, så vet liksom ikke helt hva det blir å gjøre nå for å være ærlig,når jeg ikke får noe klarhet derfra heller om når det passer,,men må finne ut av noe

    Mvh Ivan
    Har ikke HCS et sporings NR du kan søke den opp på da?. Du kan jo umulig få noe ut av musikken hvis det låter likt ennå som når Jørgen og jeg var der.

    O
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Har du fått noe orden på kildene dine eller spiller du fortsatt med et splittet mono signal ?

    O
    skulle låne en dac av HCS så det var jo veldig hyggelig gjort å disponere :) , han sendte den for over en uke siden og den har fortsatt ikke dukket opp så vet ikke hva posten har kødda med,

    ellers venter jeg fortsatt på dual mono ja ;) alt ser desverre ut til å stå stille frem til ca mai derfor jeg sitter litt rastløst i båtenfor tia :p har prøvd å sende mails til han som skal fikse dacen min i ukraina,snakket seinest med han i juletider og ble enige om å ta det på nyåret men han har ikke svart siden,,, og ser han har vært aktiv på ebay kontoen sin siste mnd-en, så vet liksom ikke helt hva det blir å gjøre nå for å være ærlig,når jeg ikke får noe klarhet derfra heller om når det passer,,men må finne ut av noe

    Mvh Ivan
    Har ikke HCS et sporings NR du kan søke den opp på da?. Du kan jo umulig få noe ut av musikken hvis det låter likt ennå som når Jørgen og jeg var der.

    O
    HCS skulle høre med posten i går men har ikke hørt noe, har ikke villet mase nå i helga heller :) får sende han en melding i morgen igjen å høre :)
    nei sant det får jo ikke allverden ut av det uten å få kilden på plass nei blir jo veldig halvveis,,får se hvordan det går med tolmodigheten fremover :) frister jo ikke å ha det slik i 3 mnd-er til heller.
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe hvorfor måtte det bli snakk om dem Muse three hundred blokkene som ligger ute :rolleyes: utifra det jeg finner av bilder virker dem som veldig alright skrudde produkter etter hva øynene mine kan se, kan ikke se hva annet man kan få til under 10k av slik solidaritet,,, man hadde fått frigjort endel kroner,, men alt i alt er det ikke mange transer jeg egentlig tørr å ofre guruene for når alt kommer til alt feen :p har vel blitt et rør & jazz hue med tia ikke så mye å få gjort med det :p har jo erfart at det er liten vits med 300w hvis dem bare blir brukt til å niholde på elementene uten at høyttalerne frigjør seg og,
    håper Abbas i ukraina svarer meg snart hadde jeg bare fått en bekreftelse på han fikser dac-en når tia er inne så hadde det ikke vært mer å tenke på :rolleyes:
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ønsker alle en riktig god Elg :)
    da ble det plutselig en changeover, litt skrekkblandet fryd men, trur det blir alright å få økonomien litt på stell,noen ganger må litt endringer til, men blir nok ikke siste gang med SET blokker :rolleyes:
    har da avtalt å overlevere Tubeguru blokkene i Horten til søndag
    og til uka dukker Muse M-300 monoblokker opp :) selv rørhuer har satt pris på lyden fra slike Muse så kan vel ikke gå helt galt :rolleyes: får også med krefter av slik kaliber bekreftet realiteten om jeg husker riktig av realismen jeg husker å ha hørt med Onkyo-ene med riktige skrudde watt :)
    også må jeg få tak i Abbas så jeg får fikset dac-en og jeg er good to go again :)
    om ikke så får jeg bare finne en Audio note dac3 ell lign.
    blir en spennende uke :)

    må prøve å få med meg hun underdogen her i sentrum scene i mai når det gjelder live konserter så liker jeg ikke for store arrangementer, og syns sentrum scene er mer trivelig enn spektrum sådan og syns jeg kommer nermere musikken på den måten , for meg virker det som dem får for mange utfordringer med lyden i spektrum,
    Mvh Krazy :)
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med Muse. Strøkne er de og. Og lyden er lett å like. Håper du finner en god pre.

    Litt dumt med Abbas. Er en ikke tilgjengelig er det fort døden for et lite merke.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.581
    Antall liker
    27.716
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt de Muse monoblokkene. Må være nesten 20 år siden, men jeg husker fremdeles at de var lynhurtige og veldig dynamiske, og drev nesten hva som helst av høyttalere. Angrer fremdeles på at jeg solgte dem.

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer med Muse. Strøkne er de og. Og lyden er lett å like. Håper du finner en god pre.

    Litt dumt med Abbas. Er en ikke tilgjengelig er det fort døden for et lite merke.
    Takker så mye HCS :) Muse var en av de få transene jeg fikk trua på atm, nå har jeg jo rekt å prøve div større transer av div kjente merker også så gleder meg til å se hvordan dem stiller seg i den competitionen :)

    det virker som Abbas har ignorert meg pga at jeg har utdypet at jeg ikke har kroner helt enda, har sett han nylig har vært aktiv på ebay brukern sin så syns det er litt usportslig`` gjort av han,,han har jo ikke nevnt noe om at han syns jeg virker masete heller han holdt på å flytte i 2-3 mnd og vi ble enige om at jeg skulle kontakte han på nyåret og nå har jeg ikke fått svar da jeg sa at jeg ikke hadde muligheter før mai ,

    men blir å kontakte han og si at jeg har midlene klare når blokkene blir solgt så får se da, har vært ganske frustrerende, det værste er som sagt at jeg ser han er aktiv men har latt være å svare meg når vi ellers har hatt god dialog og han har jo gledelig hjulpet meg før så skjønner bare ikke helt greia, men må jo få orden på den :)var jo forsåvidt egentlig bare den brikka som manglet å få på plass også, men finner vel ut av det nå :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Har hatt de Muse monoblokkene. Må være nesten 20 år siden, men jeg husker fremdeles at de var lynhurtige og veldig dynamiske, og drev nesten hva som helst av høyttalere. Angrer fremdeles på at jeg solgte dem.

    mvh
    Høres betryggende ut Tkr ja fikk med meg i en tråd når jeg gravde litt om Muse at jeg minns du også hadde vært borti dem :)
    har som sagt mest trua på dem med horn hybridene mine med rør pre i forkant :) da Onkyo Hornhybridene er veldig presise rene og dynamiske talere, så hvis Muse samtidig får frigjort dem uanstrengt så har jeg godtrua på dem :) eneste jeg er mest spent på er gain forholdet mellom rør pre jeg har nå og Muse ,Muse har vel fast gain på rundt 30db?
    men mener preen min kan bruke både 12ax 12at og 12au7 så kan vel eventuelt få ned gainen noe ved rørbytte fra 12ax7 til 12au7 ?
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    æsj nå ble det stusselig her :(:p Blir å savne The Gurues & SET :)
    IMG_0875.jpg

    men heldigvis er Muse postet allerede:rolleyes: så er vel her på tirsdag/onsdag om posten får til å levere noe denne gangen da ;)
    IMG_0873 - Kopi.jpg

    Mvh Krazy
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.875
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Fått noe fornuftig svar angående den dacen HCS har sendt deg da?

    O
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da var plutselig macho blokkene på plass ;)
    litt tidlig å si noe enda, blir spennende å se hva som får meg nermest musikken 300w transe eller 20w Set :)
    Mvh Krazy
    IMG_0885.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ser bra ut :). Det som jeg er mest spent er match med pre du disponerer.
    Thanks :) ja er litt spent på det selv allerede og, første intrykket er at guruene og jas kanskje hadde bedre/lettlikende synergi , men hører jo og at blokkene har sine felt dem og, ellers vet jeg jo ikke hva som fåretrekkes mellom rør og transe pre til Muse :) har jo en kamerat med Arc ref 5 og som kan prøves. og jeg må stilles litt om til transe mode merker jeg hehe
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    det skal sies at selger av Muse er en svært hyggelig fyr som lot meg få prøve Muse før jeg gjør en avgjørelse veldig hyggelig gjort :)
    virker som gain forholdene mellom Jas og Muse er ok, og for min del så tviler jeg på at transer hele veien hadde vært veien å gå uansett :)
    det er heller ingen tvil om at man skal slite med å finne transe blokker som er bedre enn Muse til 10k det samme med Guruene man skal og slite med å finne bedre Set til 20k så there we go i think :)
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ønsker riktig good helg til folket :)
    da ser det ut til at oppsettet vil stå slik en stund fremover :)
    det viste seg heldigvis`` at Jvc-ene skulle vise seg å bli en bedre match med Muse enn med Onkyo-ene,på Onkyoene er det fornuftig konstruerte rør kreasjoner som er the shit!
    etter noen dager med mUse begynner jeg å bli mer kalibrert og klar over hva dem gjør/ikke gjør, kontra Guruene,
    jeg opplever Muse som nokså neutrale,rene,smidige og med veldig god separeringsevne ikke bare i bredden men også lagvis så musikken får en fin flyt, i starten føltes dem nesten litt slanke ut men jeg vil heller kalle dem smidige og tighte :)

    et par dager etter jeg solgte Guruene så savnet jeg dem egentlig ganske mye, mye pga utklinging, tilstedeværelse i mellomtonen,og mer sprudling,
    men så koblet jeg til den nå berømte mono rør dac-en :cool: bare for å få et visst intrykk av hva jeg kan forvente av den når den blir fikset,jeg koblet den til og fikk egentlig bare et smil om munnen :) det var ingen tvil om hva denne dac-en vil bidra med når den blir ferdig, alt låt så mye mer logisk ekte og riktig, det ble bokstavelig talt en helt ny høyttaler, nå fikk jeg råskap,dynamikk men samtidig flott teksturell informasjon,etternoter på piano/akustisk gitar olign samt en helt annen ro imellom bass og topp som nesten ikke skulle gått fra en høyttaler på bare 88cm høyde ,så føler det kan bli en veldig alright hybrid løsning dette her :) så igjen jeg er fortsatt enn av de som setter kilden som nr 1,man får enkelt og greit aldri tatt igjen det man går glipp av der seinere i kjeden,og helt utrolig hvor mye det kan være med på å frigjøre energi i resten av kjeden,

    har forsåvidt endelig fått svar fra Abbas så det er gode og dårlige nyheter,han bekreftet at det ikke var noe knuss imellom oss og at han gledelig ville hjelpe men at han for øyeblikket var i overflod av arbeid, så jeg får i det minste fikset den på sikt det er goidt å vite ,da kan jeg liksom bare beroe meg med det :)
    Mvh Krazy
    IMG_0886.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    i det sentimentale hjørnet om dagen men shit au,får pleie enn selv med melancholy muzakk :) ha en fin slutt på Helga fellows :)
    og la for helvete det post moderne få lov til å være nettop det :) er vel bare å poste det på nytt innenfor lyd så snubler jeg fort tilbake på post moderne prinsipper, :rolleyes: heia særingene , old and genuine and what else that comes to mind :)
    ikke f--- ;) er det sånn at alle mennesker og bør bli erstattet med roboter innen 2025 og da like greit det mtp hvor vi er kommet i disse tider ;),,,,
    images.jpg

    88228331_10156830902571161_342327860066779136_o.jpg

    får bare lyst til å reise enda lengre tilbake i tid jeg da ;)
    Mvh Krazy
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lighten up, snart blir det sommer igjen :). Musikk kommer og går, men vi vil alltid tenke at musikken var bedre før.. :)

    FB_IMG_1582454369824.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Thanks HCS setter pris på påminnelsen om varmere tider i sikte og supporten :)

    jeg takler vel bare ikke vinterdepresjonen så godt til tider, den har virkelig bitet på i år,+ litt andre årsaker, men man må jo bare se fremover å henge i og se de små ting spire :)

    blir muligens å teste reisende Mac-275 i morgen om formen er litt bedre man blir vel glad så fort man får hørt litt mer rør fatness igjen hehe ;)
    hadde forsåvidt visit av ARC Ref 5 på torsdag så man fikk litt mer greie på hva Muse blokkene er og eventuelt ikke er,så det var jo kjekt å finne mer ut av brukte forøvrig en Rega R dac også sammen med Kenwood Ld-1 som transport :)

    kort fortalt og alt i alt så steppa jo ARC opp på endel parametere som skala og raffinasjon og den ultimate separering`` men tok i meg å fortsatt savne litt fatness og luft og funk , sånn totalt sett så heller jeg mer mot de kvalietene jeg hører med kombinasjonen Muse ,Abbas og Jas av den ene kanalen,for all del ARC Ref 5 er en veldig god pre jeg vet jeg er veldig pirkete og sær , men for meg blir den kanskje litt for korrekt,og innehar litt andre kvaliteter enn dem jeg søker som mest, det samme kan nok sies om Muse også når alt kommer til alt, men synes Muse gjør en god jobb,dem er veldig gjevne klare og smidige, men personlig savner jeg nok litt mer baller fra såpass mye power det var vel dagens ærlige tale :)
    IMG_0899.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    digger å flyte imellom underdogs som blir presentert på Sofar Sounds sessions rundt om i verden mange lovende folk så ikke all musikk var bedre før da hehe:)
    dette bandet bør vel treffe dem gamle rockerne og ;)
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nok av tid til haifai og dagdrømming om nye dingser for tia :rolleyes:
    har vært litt rastløs mtp gain forholdene etter at Guruene røyk, må si jeg savner endel av SET nærværet til tider,
    har også fundert på om Jas preen er noe å satse på sammen med muse fremover,

    og har lest mye om tube rolling og eventuelle kompatible rørmodeller som kan la seg brukes for å muligens få ned gainen så det i allefall blir levbart turtalls område på volum knotten,
    ser det har vært mye delte meninger om at man kan bruke fror eks 12at7 i posisjon for 12ax7 osv, også lest endel om 5751 røret som har gain reduksjon på 30 kontra 12ax7 og en smule mer glødespenning, og dem fleste ser ut til å foretrekke 5751 kontra 12ax7,
    rør preen min har 2 12ax7 &2 12at7 + 5z4g likeretter i strømforsyninga,
    jeg har nå spillt noen timer med 4x 12at7 tempen virker jevn og fin, ikke noe som tyder på fare noen plass, og merker allerede her at gain strukturen mellom Jas & Muse klart er på bedringens vei,mer gjevnt headroom mer ro men samtidig mer liv og flyt, og føler jeg får brukt mer av motoren som er i Muse blokkene ,

    klart ARC Ref 5 låt mer raffinert og større ``enn virkeligheten``sammen med MC 275 og med bedre og tydeligere separerings evne, men forskjellen fra å bruke 12ax7 til å roe ned gain med 12at7 så fikk jeg såpass trua på at jeg kan få relativt mye for lite sett i antall kroner for Muse og Jas , om jeg bare tweaker litt rundt Jas pre med nye rør i første omgang,
    så klarte ikke la være lengre å fundere på nye rør så måtte bare bestille,
    så da blir det å prøve Tung-Sol black plate 60s i likeretter og GE black plate 3 mica 12at7 & GE black plate 3 mica 5751
    så får vi se hvordan det går i første omgang Fortsatt go helg til alle som er innom :)
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    sitter å lurer litt på om jeg skal legge en plan for en slik pre, synes den virker veldig intressant og til real money`` sammenlignet med det meste der ute,
    Coincident the statement pre nok å velge i ;)
    2016-12-tone-audio-03.jpg
    phono-power-supply-3-4A2.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    den ser fet ut.
    ja den trigga litt må ha feelinga :) føler jeg har lagt kvalitetskrava og hva jeg forventer av visse ting rimelig høyt, det skal jo liksom levere uten for mye artifakter :) trur den Coincidenten kan være en av dem i den klanen koster jo sine dollar den og men skiller seg endel fra andre konstruksjoner i den prissjangern :)
    Du Rama du har ikke erfaringer rundt 5751 røret til bruk som sub for 12ax7? du som liker deg mest på rørern mener jeg ;)
    Mvh
    Krazy
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har stor sans for dht preamper så lenge de er velbygde og støysvake.

    (btw, 5751 istedenfor 12ax7 er en nobrainer generelt, og spesielt hvis du har for høy gain.)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jeg har stor sans for dht preamper så lenge de er velbygde og støysvake.

    (btw, 5751 istedenfor 12ax7 er en nobrainer generelt, og spesielt hvis du har for høy gain.)
    er det jeg ble mest nysjerrig på også med Coincident mtp at det er Dht ,simple rene kretser uten masse ekstra :) ouf nå fikk du meg til å sikle om den i kombo med paralell GM-70 Guruer bare å hive seg på sparing haha ;)
    Thanks for å underbygge at 5751 er en no brainer, godt å høre, ser så mye delte meninger om det er lurt å switche dem, men nå har både du og han som kjøpte guruene annbefalt 5751 :rolleyes: han også sa dem var overlegne, hører jo allerede med 4 billige russiske harmonix at7 kontra ax7 at head room-et er helt anderledes, får i det minste ampene ut av tomgang ,
    bestillte 2 at7 GE 3 MIC BLACK og 2 5751 i 3 MIC BLACK så blir spennende :)mulig jeg blir å bruke 5751 i alle 4 om det går rette veien :) tenker at jeg har total gain nå på sikkert 50+ om jeg bruker ax7 røra, er jo 30db i Muse alene er jo høyt nok det,,,
    Mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    siemens halske 5751 er mine favoritter.
    rca black plates triple mica er også glimrende, med en real smekk i bassen, men en smule lite luft i toppen.
    tror ikke jeg har hatt en eneste forsterker der jeg ikke har foretrukket 5751 fremfor 12ax7.
    bortsett fra noen få tilfeller der jeg har trengt høy gain.
    og i ear v20, der 12ax7 (20 stk totalt) fungerer som utgangsrør(!).
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    siemens halske 5751 er mine favoritter.
    rca black plates triple mica er også glimrende, med en real smekk i bassen, men en smule lite luft i toppen.
    tror ikke jeg har hatt en eneste forsterker der jeg ikke har foretrukket 5751 fremfor 12ax7.
    bortsett fra noen få tilfeller der jeg har trengt høy gain.
    og i ear v20, der 12ax7 (20 stk totalt) fungerer som utgangsrør(!).
    har ikke rekt å være innom Siemens, av de nos jeg har fått prøvd syns jeg også Mil spec rød base Tung-sol i 6sn7 har gjort mye riktig og kanskje ikke dem varmeste men godt balanserte og med flott lavnivå detaljering og luft,
    prøvd å lese med frem litt på div meninger om de forskjellige 5751 også og følte GE var dem som kanskje kom best ut om jeg ikke skulle bruke dobbelte av kronasjer greit å få prøvd seg litt frem å få litt erfaringer rundt dem i de kretsene man selv har før man hopper på dem dyreste og, fikk alle 4+ Tung-sol black plate 5v4ga likeretter til ca 1500kr så syns det virket som mye for penga, har vært litt redd for at kanskje Mullard er helt for meg at dem er gode i mellomtonen men fogger litt til ellers? er en sucker for lavnivådetaljering og gjennomsiktighet også og da hjelper det jo heller ikke med svaiende 40talls rørlyd heller :)
    ikke lett den derre balansen, men artig når man først finner den, hadde det ikke vært for mc 275 som jeg låner av en kompis så hadde jeg ikke fått testa at kontra ax nå og kanskje finni på å gitt opp jas preen, men nå føler jeg det er håp, det har begynt å bli morro igjen så noe riktig må være på fære :)
    feen så langt kveldsinlegg hehe
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nok av tid til å planlegge litt fremover om dagen,
    tar i meg å angre på at jeg ikke bare gunna på med å kjøpe Supratek Cortesen som lå ute for en god stund siden,sånne små entusiakst merker har bare vokst mer og mer på meg med tiden,,, skulle skjønt det da den lå ute hehe:rolleyes:
    denna Dht preen og så litt søt ut :)
    liker den minimalistiske layouten og, innmatsbilde er av 6sn7 preen til samme firma, virker ikke til å være tullete priser heller rundt 25k nytt :)
    ser for meg at jeg kommer til ende mer på rørkjøret igjen etterhvert gitt.
    Jadeite_0.jpg
    Jadeite_2.jpg

    2185631-arte-forma-thalia-6sn7-preamp-astounding-sonics-and-quality.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    nøyer meg med litt musikk fra denne dama i øyeblikket før det sakte men sikkert drar seg mot helg i disse rastløse tider og hjemlån av en krabat til helga for å få tatt en reality sjekk med seg selv etter å ha hørt og prøvd så mye rart siste tia,gidder ikke røpe helt enda hva som kommer på lån annet enn at det er en toplogi som flere som er innom min tråd ikke har helt fått teften på meg selv inkludert, med unntak av noen svært få :) :rolleyes: stay tuned og happy evening to jeer all :) blir muligens mulighet for test av Bryston 4b3 også en av dagene den burde i allefall klare å gi det dyttet i Onkyoene som jeg mener og vet egentlig bor i dem:)
    Mvh
    Krazy
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Spennende,selv går jeg noen runder med meg selv angående rør eller transistor..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, jeg vet om en som er hekta på selvbygging og nå hoper det seg opp rørtrinn hos ham. Flink fyr og vakre saker. Du får si i fra om det er noen konstruksjoner du synes er interessant. Kanskje han kan bygge for deg.

    Bemerker at han ikke driver noen business, kun hobby.

    Noen smakebiter
    received_640895836486672.jpg
    received_237950210683081.jpg

    received_1568508503315614.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn