niels
Hi-Fi freak
Hvordan lagrer jeg kurven slik den kan lastes opp som fil her?
Printscreen+crop er jo gamlemåten, men et program som Captura er enkelt og greit å bruke.niels skrev:Hvordan lagrer jeg kurven slik den kan lastes opp som fil her?
«Ctrl+PrintScreen» tar bilde av hele skjermbildet, «Alt+PrintScreen» tar bilde av det aktive vinduet. Lim inn bildet i et tom dokument i et egnte tegne program - Paint i Windows evt Photoshop eller liknende - lagre som JPG-fil eller GIF (gir mindre filer dersom det er få farger) og legg filen som vedlegg til innlegg på sentralen.Fidelio skrev:Printscreen+crop er jo gamlemåten, men et program som Captura er enkelt og greit å bruke.niels skrev:Hvordan lagrer jeg kurven slik den kan lastes opp som fil her?
Hypersnapniels skrev:Hvordan lagrer jeg kurven slik den kan lastes opp som fil her?
Nei, det er ikke en HDCDValentino skrev:Høyre kanal når -6dBFS, så 15 av CDens 16 bit er utnyttet. Er det en dekodet HDCD hvor Peak Extend ikke har vært brukt?
Ja. Normalt skjer mesteparten av hærverket i "premastering", altså etter miksing og før den fysiske masteren presses. Den prosessen er ulik for LP og CD. Men noen ganger kjører produsenten en global kompresjon ("bus compression") på hele miksen før den oversendes for mastering. Da er skaden allerede skjedd, også for vinylversjonen. Bob Katz skriver en hel del om dette i boken "Mastering Audio", og har også mange interessante artikler på websiden www.digido.com. Anbefales. Start gjerne med denne:Fidelio skrev:Får han som lager master disken til vinylutgaven noen ganger tilgang til masteren før den er blitt brickwallet og komprimert, mens andre ganger får han den ferdige søpla med klipping og alt?
Takk for oppklarende svar. Skal lese på linkene der.asbjbo skrev:Ja. Normalt skjer mesteparten av hærverket i "premastering", altså etter miksing og før den fysiske masteren presses. Den prosessen er ulik for LP og CD. Men noen ganger kjører produsenten en global kompresjon ("bus compression") på hele miksen før den oversendes for mastering. Da er skaden allerede skjedd, også for vinylversjonen. Bob Katz skriver en hel del om dette i boken "Mastering Audio", og har også mange interessante artikler på websiden www.digido.com. Anbefales. Start gjerne med denne:Fidelio skrev:Får han som lager master disken til vinylutgaven noen ganger tilgang til masteren før den er blitt brickwallet og komprimert, mens andre ganger får han den ferdige søpla med klipping og alt?
http://www.digido.com/media/articles-and-demos/13-bob-katz/21-level-practices-part-2-includes-the-k-system.html
Nei, det trenger ikke være slik.lark skrev:Mer Cassandra Wilson & Jacky Terrasson. Spor 6.
Egentlig svært god lyd på denne plata, men er det lave nivået egentlig en litt dårlig utnyttelse av CD mediets dynamikkområde?
Det der kan være udekodet HDCD med Peak extend, Fidelio.Fidelio skrev:Jeg trodde Linn Records skulle være et plateselskap med fokus på lydkvalitet. Her er første sporet fra plata til The Poems gitt ut på selskapet:
Her er sporet i .mp3 format, låter 'for jævlig'...Valentino skrev:Det der kan være udekodet HDCD med Peak extend, Fidelio.Fidelio skrev:Jeg trodde Linn Records skulle være et plateselskap med fokus på lydkvalitet. Her er første sporet fra plata til The Poems gitt ut på selskapet:
Nåja, det som virkelig er bra, er vel bedre enn noen gang. Sitter og koser meg med Kashmirs "No Balance Palace" på LP og det lyder ikke akkurat dårlig.lark skrev:Et forferdelig paradoks. Avspillingsutstyret har aldri vært bedre, innspillingene har aldri vært dårligere.