Kommunistregjering

O

Omar

Gjest
Innsettelsen av kommunistregjeringen dekkes meget detaljert i media. Kampen mot kapitalismen, homodiskriminering og urettferdighet er i gang. Pengebruken er høyere enn FRP noen gang har drømt om.
Hele regjeringen er preget av personer med særdeles ytterliggående kommunistiske meninger. Norge raser mot stupet
Hvis man ikke er enig i dette, bør man ta en IQ test.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Håvarhede skrev:
Innsettelsen av kommunistregjeringen dekkes meget detaljert i media. Kampen mot kapitalismen, homodiskriminering og urettferdighet er i gang. Pengebruken er høyere enn FRP noen gang har drømt om.
Hele regjeringen er preget av personer med særdeles ytterliggående kommunistiske meninger. Norge raser mot stupet
God bedring, hva med en kjeks.

PS, jeg stemte borgerlig, men det du babler om er idiotisk.

Tenåring ?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Håvarhede skrev:
Kom med IQ testen.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.094
Torget vurderinger
1
Siggbjørn Johnsen er tilbake. No ska du se det bli styring på peeng.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
Håvarhede skrev:
Spis mindre banan!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Håvarhede skrev:
Meiner du virkelig dette, eller er det fyllavrøvl - på en tirsdagskveld????? For din egen del, håper jeg det siste!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
VilhelmW skrev:
Håvarhede skrev:
Meiner du virkelig dette, eller er det fyllavrøvl - på en tirsdagskveld????? For din egen del, håper jeg det siste!

Fylliker har som oftest bedre ting å komme med. Så ikke dra de tørste ned i søla, vi vil ha oss frabedt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Nå har vel jeg et ry å forsvare som ganske høyrevridd forsvarer av borgerskapets interesser her på HFS. :-\
Men selv for meg var den der litt "over the top". ::)

Det må ha vært litt av ei fyllekule når du ikke har blitt edru ennå på tirsdag kveld ! :eek:
;D ;D ;D ;D ;D ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
ErosLoveking skrev:
VilhelmW skrev:
Håvarhede skrev:

Fylliker har som oftest bedre ting å komme med. Så ikke dra de tørste ned i søla, vi vil ha oss frabedt.
Joda, enig i det! Beklager så mye....Slikt brunaktig skitt kommer mest sannsynlig fra heilt andre samfunnslag!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
VilhelmW skrev:
ErosLoveking skrev:
VilhelmW skrev:
Håvarhede skrev:

Joda, enig i det! Beklager så mye....Slikt brunaktig skitt kommer mest sannsynlig fra heilt andre samfunnslag!
Enig der. En ærlig fyllik skal man ikke se ned på !

G

Gjestemedlem

Gjest
Denne regjeringen har tyngdepunktet mye lenger mot høyre enn den forrige. AP tar kontroll over finansene igjen, henter inn sine tungvektere og plasserer SVerne i mindre viktige departementer og Schjøtt-Pedersen i en Alastair Campbell-rolle.

Ikke mye å bekymre seg over med andre ord.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.721
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Denne regjeringen har tyngdepunktet mye lenger mot høyre enn den forrige. AP tar kontroll over finansene igjen, henter inn sine tungvektere og plasserer SVerne i mindre viktige departementer og Schjøtt-Pedersen i en Alastair Campbell-rolle.

Ikke mye å bekymre seg over med andre ord.
Jo, hva pokker skal Siv klage på nå? Regner med at staspensjoner, sykepenger og trygdeytelser får en "FrP vri" nå.

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Jo, hva pokker skal Siv klage på nå? Regner med at staspensjoner, sykepenger og trygdeytelser får en "FrP vri" nå.
De to surmelksbudeiene er programforpliktet til å syte frem til neste valg, okke som. :-\

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Håvarhede skrev:
Komunistregjering? Dette høres ut som republikansk skremselspropaganda av værste sort.
Pengebruken er fornuftig. Et FrP statsbudsjett ville kostet LANGT mer, hvordan skulle de ellers får dekket inn tapte kostnader fra sine valgløfter? At Siv Jensen spiller snurt og indignert og snakker om sløsing er spill for galleriet - kanskje DU bør ta en IQ test?
Når ble det feil å jobbe mot diskriminering og urettferdighet?

M

Morpheus

Gjest
Så så, jeg er heller ikke enig med trådstarter, men det var da voldsomt som folk tok seg nær av den IQ-testen. Mer ball nå og mindre mann lizm.... ;)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg mener å ha sett en eller anna "Vær-varsom-plakat" for dette forumet et sted, iallefall noen retningslinjer for bruk av forumet - hvor det var gitt uttrykk for at politisk sjikane og denslags ikke måtte forekomme. Eller tar jeg feil?

Personlig er jeg av den oppfatning at det bør være fullt ut tillatt å sjikanere Frp'ere og ny-nazi'er i enhver sammenheng. Å snakke fornuft til sånne, er jo uansett fåfengt.

;D

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
wotg skrev:
Komunistregjering? Dette høres ut som republikansk skremselspropaganda av værste sort.
Nåja, 40 % av stortingsrepresentantene er republikanere (kfr oppslag i nyhetene forrige uke) og det er vel mange i regjeringen også. Kommunister er for øvrig stort sett republikanere.

O

Omar

Gjest
Det er ingen forskjell på SV og kommunister. De var tidligere Akp ML medlemmer på åtti tallet. Jeg skal ikke nevne navn her men likestillings og inkluderingsministeren og kunnskapsministeren er reinspikka kommunister.
Når det gjelder de andre kandidatene, så er nok saken litt bedre bortsett fra Kommuniststatsministeren som henger med kommunister Bl a Svarstad Haugland. Kommuniststatsministeren er like preget av kommunisme som Obama er preget av Liberal pollitisk tenkning i Usa. (Uten å dra inn USA i diskusjonen)

Eksempler på dette, er ekteskapsloven og det foreliggende forslaget om elevregister.
Trådstarter

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Håvarhede skrev:
Dette handler ikke om IQ men om kunnskapsløshet. Hjelper ikke med IQ om du f.eks ikke vet forskjellen på et kommunistregime og regjeringen Stoltenberg. Men det blir ditt problem.

Viser forøvrig til Dagens Næringsliv fra i går, der flere næringslivsfolk ble spurt om hva de mener om Kristins innsats som finansminister. Hun fikk gode skussmål.

Det er ikke Norge som går mot stupet, men de fleste andre vestlige land. Det er takket være en finanskrise utløst av manglende styring av finansmarkedene - altså høyreorientert politikk.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Håvarhede skrev:
Det er ingen forskjell på SV og kommunister. De var tidligere Akp ML medlemmer på åtti tallet. Jeg skal ikke nevne navn her men likestillings og inkluderingsministeren og kunnskapsministeren er reinspikka kommunister.
Når det gjelder de andre kandidatene, så er nok saken litt bedre bortsett fra Kommuniststatsministeren som henger med kommunister Bl a Svarstad Haugland. Kommuniststatsministeren er like preget av kommunisme som Obama er preget av Liberal pollitisk tenkning i Usa retninger i USA. (Uten å dra inn USA i diskusjonen)

Eksempler på dette, er ekteskapsloven og det foreliggende forslaget om elevregister.
Trådstarter
Og DU har medlemsregisteret til tidligere AKP(m-l), skjønner jeg? Eller er det SiPo sitt arkiv du har tilgang på? Hvis ja til det siste; kan jeg da få se mappa mi??? Tror du ska ta medisinen din og slutte med å se spøkelser på høylys dag. Og en ting til: Mc Charty er dau - og takk for det! Stalin, Hitler og Anders Lange også!!

;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Håvarhede skrev:
Når det gjelder de andre kandidatene, så er nok saken litt bedre bortsett fra Kommuniststatsministeren som henger med kommunister Bl a Svarstad Haugland. Kommuniststatsministeren er like preget av kommunisme som Obama er preget av Liberal pollitisk tenkning i Usa retninger i USA. (Uten å dra inn USA i diskusjonen)
http://neurology.health-cares.net/tourettes-syndrome-diagnosis.php

Ekteskapsloven er det vel bare konservative imamer og deres norske ekvivalenter som bekymrer seg for lenger.

Elevregisteret derimot, er en ytterst dårlig ide. Det er ganske alvorlig at det vurderes å opprettes et sentralt register over statsborgeres personlige anliggender. Om det er elever eller andre folk er ingen unnskyldning. Enormt potensiale for misbruk.

O

Omar

Gjest
VilhelmW skrev:
ErosLoveking skrev:
VilhelmW skrev:
Håvarhede skrev:

D er IKKE fyllevrøvl. Jeg er bestandig edru.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Gjestemedlem skrev:
Elevregisteret derimot, er en ytterst dårlig ide. Det er ganske alvorlig at det vurderes å opprettes et sentralt register over statsborgeres personlige anliggender. Om det er elever eller andre folk er ingen unnskyldning. Enormt potensiale for misbruk.
Klassisk, autoritær overvåkningssosialisme.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.740
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
wotg skrev:
Håvarhede skrev:
Pengebruken er fornuftig. Et FrP statsbudsjett ville kostet LANGT mer, hvordan skulle de ellers får dekket inn tapte kostnader fra sine valgløfter? At Siv Jensen spiller snurt og indignert og snakker om sløsing er spill for galleriet - kanskje DU bør ta en IQ test?
Når ble det feil å jobbe mot diskriminering og urettferdighet?
Tapte kostnader? Det skulle jeg gjerne hatt mer av. Go Siv! ;)

O

Omar

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Håvarhede skrev:
http://neurology.health-cares.net/tourettes-syndrome-diagnosis.php

Ekteskapsloven er det vel bare konservative imamer og deres norske ekvivalenter som bekymrer seg for lenger.

Nettopp men det ligger der som et forslag og kan muligens bevise en typisk kommunistisk tenkning i regjeringen. Poenget mitt er kontroll over borgerne. Det andre signalet på at vi har med kommunistregimet i AP, er å gi folket masse penger, men opponerer du mot partiet, får du beskjed om å holde kjeft.
D neste blir vel at man får bot og senere blir satt i fengsel fordi man kritiserer kommunistpartiet.

Ekteskapsloven har du tydligvis ikke satt deg inn i. Men måten ekteskapsloven er gjennomført på er typisk totalitært, ved hjelp av propaganda hvor fokus på religionenes idioti blir brukt som avledning.

Når det gjelder økonomi, så vil noen av regjeringsstatsrådene avskaffe markedsøkonomi.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Gjest skrev:
Det er ikke Norge som går mot stupet, men de fleste andre vestlige land. Det er takket være en finanskrise utløst av manglende styring av finansmarkedene - altså høyreorientert politikk.
Hvilket stup? Hvilke land?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.164
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Håvarhede skrev:
Når det gjelder økonomi, så vil noen av regjeringsstatsrådene avskaffe markedsøkonomi.
Det spørs hva du mener med markedsøkonomi. Markedsøkonomi har vi, men hvis du mener at å forby spritsalg på bensinstasjoner midt på natta er å avskaffe markedsøkonomien, så sier jeg ja; gudskjelov.

Ellers hadde det kanskje vært en fordel at du var konkret i stedet for å fare med svada, generaliseringer og slagord. Det eneste jeg får ut av dine utlegninger er at alle som er uenige med deg er noe j... kommunister og det som verre er.

G

Gjestemedlem

Gjest
Håvarhede skrev:
Nettopp men det ligger der som et forslag og kan muligens bevise en typisk kommunistisk tenkning i regjeringen. Poenget mitt er kontroll over borgerne. Det andre signalet på at vi har med kommunistregimet i AP, er å gi folket masse penger, men opponerer du mot partiet, får du beskjed om å holde kjeft.
D neste blir vel at man får bot og senere blir satt i fengsel fordi man kritiserer kommunistpartiet.
Jeg tror ikke helt du har fått med deg hva AP står for hverken historisk eller i dag. AP har vel i hele etterkrigstiden vært den viktigste garantist for at ikke kommunistene fikk makt og innflytelse i Norge. At de er et parti med mye makt og innflytelse gjør dem ikke til kommunister.

Lysten til overvåkning, registrering, avlytting, og kartlegging av individer står forøvrig minst like sterkt i konservative krefter som på venstresiden. Det er bare å se på hvor du finner mest støtte for datalagringsdirektivet, nettsensur og registrering, og en generelt mer totalitær tankegang og tilnærming til lov og orden.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Vi har jo på demokratisk vis valgt å ha denne regjeringen.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Håvardhede, du kan ta det helt med ro. Len deg tilbake og trekk pusten dypt..Du må gjerne kalle alt du ikke liker for kommunisme, kommunistisk tenking osv. osv. Du kommer likevel ikke bort fra at vi alle er kontrollerte, fra vogge til grav, heile gjengen. Vi er i et system, og vil du ut av det, må du gjøre som Doppler i Erling Loe's roman, ta teltet og dra på skauen. Det betyr bl.a. at du må ofre hifi-en, for å nevne en ting. Du må avstå fra alle sosiale goder, du må glemme at samfunnet skal ta vare på deg når du etterhvert ( forhåpentligvis ) blir eldre, osv. osv. Individets frihet og sånne fraser, er bare tøvsnakk. Jeg kan trøste deg med at etter ørten år som ansatt i det private næringslivet, og etter å ha gjennomgått temmelig mange omstillingsrunder, har jeg innsett at jeg er bare en handelsvare sjøl, nemlig arbeidskraft. Og den skal være billigst mulig. Har ikke arbeidsgiver bruk for deg lenger, er du overflødig og fri for jobb før du får åpna kjeften for å protestere. Det vil sikkert du også finne ut av en dag. Sånn er virkelighetas verden for mange. Du skal være bra i nærheta av Rimi-Hagen reint økonomisk for å kunne føle deg passe trygg. Og sjøl ikke allverdens penger kan garantere deg et sorgfritt liv og god helse. Hva skal du med kontoen full av pæææng dersom helsa svikter? Jeg tror både du og jeg tross alt, skal være glade for at vi lever i "kommuniststaten" Norge. Nordahl Grieg skreiv engang ei god bok som heter "Ung må verden enda være"....men han var vel gjerne kommunist? Iallefall frihetskjemper - og dermed i manges øyne; terrorist...

S

Slubbert

Gjest
VilhelmW skrev:
Vi er i et system, og vil du ut av det, må du gjøre som Doppler i Erling Loe's roman, ta teltet og dra på skauen.
Ja det kan du tro. Etter svært kort tid vil et utall prosesser iverksatt i en uendelighet av offentlige instanser og kontrollorganer sørge for at politiet kommer etter deg. Som Jensemann sier, "alle skal med", eller mer korrekt formulert, "ingen slipper unna".

Forøvrig er trådstarters innlegg meningsløst. Folk blir i stadig økende grad umyndiggjort og redusert til objekter og salderingsposter for statsmaktens statistiske målsetninger, og når flere lever på statlige trygdeytelser enn det finnes til å betale dem er bærekraften åpenbart mangelfull, MEN:

I ærlighetens navn er Norge uendelig langt unna ditt gjennomsnittlige sosialistiske helveteshøl med sine dødsmarker, sitt Stasipoliti, sine drapsskvadroner og sin angiverkultur, og Norge vil fortsette å være det uavhengig av om regjeringens gallionsfigurer kommer fra SV eller Høyre.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.164
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis man tror vi har en kommunistregjering med medlemmer som Støre, Storberget og den nye fiskeriminsteren som har formuer på 10-talls millioner kroner, så er man enten rimelig på jordet, eller så har man gitt ordet kommunisme en ny og frisk definisjon.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
BBking skrev:
Gjest skrev:
Hvilket stup? Hvilke land?
En rimelig tolkning av Håvardhedes bruk av ordet er finanskrisen, som betraktes som den største øk. krise siden krakket i 1929. Dette handler om massearbeidsledighet og stagnasjon i næringslivet i de vestlige land (går ut fra at du vet hva som regnes som vestlige land)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
erato skrev:
Hvis man tror vi har en kommunistregjering med medlemmer som Støre, Storberget og den nye fiskeriminsteren som har formuer på 10-talls millioner kroner, så er man enten rimelig på jordet, eller så har man gitt ordet kommunisme en ny og frisk definisjon.
Så enig, så enig! ;D

Slubbert: Er det trådstarter enner meg du siker til i siste avsnitt: " I ærlighetens navn er Norge uenderlig langt unna ditt gjennomsnittlige sosialistiske helveteshøl osv. osv."? Hvis det er meg du sikter til, mener jeg heile tida å ha hevda at Norge er et veldig bra land å leve i. Jeg mener vi alle har god grunn til å tygge litt på John F. Kennedy's retoriske uttalelse: " Don't ask what Your country can do for You. Ask what You can do for Your country". Ikke engang Obama kunne sagt det klarere...
;D

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
409
Torget vurderinger
11
Godt at det finnes mennesker som Gjest.
Hva hadde skjedd hvis FRP hadde styrt?kreditttilsynet hadde vært lagt ned,markedet ahdde styrt seg selv. Dette er hva Sandberg ville i fjor en gang ,litt før finanskrisen kom.....Hva hadde skjedd da tro? Kunne markedet klare seg selv, uten staten?

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.807
Torget vurderinger
35
BBking skrev:
wotg skrev:
Nåja, 40 % av stortingsrepresentantene er republikanere (kfr oppslag i nyhetene forrige uke) og det er vel mange i regjeringen også. Kommunister er for øvrig stort sett republikanere.
Nå var det vel republikanere i form av medlemmer i det republikanske partiet i USA og deres skremselspropaganda mot demokratenes politikk det var tenkt på, ikke republikansk i betydningen republikk kontra monarki.

Roy

S

Slubbert

Gjest
VilhelmW skrev:
Slubbert: Er det trådstarter enner meg du siker til i siste avsnitt: " I ærlighetens navn er Norge uenderlig langt unna ditt gjennomsnittlige sosialistiske helveteshøl osv. osv."?
Jeg siktet til trådstarter. Det er latterlig å hevde at Norge er et tilnærmelsesvis kommunistisk land; Norge er fredelig, har et funksjonelt rettsvesen og generelt god ivaretagelse av rettssikkerhet og eiendomsrett. Det er lite eller ingenting kommunistisk/sosialistisk ved Norge; styret her er uendelig langt unna det man finner i slakterhusene som har (eller har hatt) en reell sosialistisk styreform.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.164
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Å kalle land som Norge og Sverige kommunistiske er bare med på å gi kommunismen et godt navn ja. Det er det ingen grunn til.

V

vredensgnag

Gjest
Selv om kommunistisk ideologi har et statsløst og klasseløst samfunn uten knapphet og med full personlig frihet som politisk mål, vil de fleste kritikere av ideologien hevde at det omvendte har vært resultatet i alle land denne ideologien har vært forsøkt innført. Planøkonomi, som har vært hovedprinsippet i alle kommunistiske lands økonomiske politikk, skapte misnøye på grunn av vareknapphet. Statsmakten, som i følge kommunistisk teori over tid ville bli overflødig i et kommunistisk samfunn, utviklet seg til å bli nærmest allmektig. Regimenes kontrolltiltak overfor innbyggerne la store begrensninger på innbyggernes frihet.

I tillegg ble den private eiendomsrett opphevet, ofte med brutale midler.

===

Hvilken del av landet er det Haavardhede holder til i? Der har jeg aldri vært - hverken i tid eller sted.

Topp Bunn