Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Nei jeg bruker Marantz SR7012 til film. Har Nlipsch 15 tommer sub og nok trøkk og bass oppe i stua:) Nye Ref serien er ikke lys i klangen lengre. Men skal sies at de spiller magisk med rør. Feks LM
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har hatt stort oppsett med Rogue audio før, på rf63 og Cornwall.. og lærte da at rør er så mangt... Alt etter hva man foret dem med av rør, og da Mullard NOS(50talls) inngangsrørene sluttet å fungere skikkelig ble aldri rør det samme for min del.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Har hatt Line Magnetic SET før, og rør er uaktuelt denne gangen. Bra lyd, men for mye bekymringer og dilldall som gjør at jeg ikke klarer å slappe av og senke skuldrene som jeg mener er hele poenget med denne hobbyen. I tillegg ble det VARMT med rør, og jeg liker å bare kunne slå på anlegget og la det stå på så lenge jeg vil uten å måtte tenke på det.

    Så etter å ha solgt Tannoy som jeg hadde og endt opp foreløpig med RF 52-II som var det billigste jeg fant på finn som jeg hadde lyst til å prøve, så ser jeg etter en transistor forsterker som passer disse som hånd i hanske og komplenterer styrkene til RF 52-II.

    Tror jeg ser etter noe som spiller med PRaT som Rega og andre britiske forsterkere er kjent for, men den må også spille tøft på lavt volum, og den må ha bra med heft i bass og mellombass siden jeg hører mye på metal og ser en del film med anlegget også. Rolig akustisk musikk med syngedamer og lignende er ikke så veldig høyt prioritert med dette anlegget, men jeg setter allikevel pris på at det kan male opp store lydbilder og vise fram infløkte elektroniske lydlandskaper o.l.

    Men dette er jo et oppsett som vil ha en del begrensninger når det gjelder raffinement og forfinete lydbilder, så jeg tenker jeg heller vil spille på det som er styrkene her. Tenker mer ...And Justice For All enn Kind Of Blue. :D

    I tillegg må jeg ha en brukbar DAC som ikke koster altfor mye, men samtidig føyer seg pent inn med resten.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ligger en Hegel Røst ute til 10000kr da.. aldri hørt på Klipsch, men virker å være en perle av en amp, som skiller seg ut ifra resten av Hegel sitt sortiment.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Har også tenkt litt på Denon som har både innebygd DAC og MC RIAA, men litt usikker på om det er best match til Klipsch.

    Andre merker jeg er nysgjerrig på er Roksan, Marantz, Exposure, Parasound, Naim, Yamaha. Men jeg må ha noe som ikke låter for søvnig, samtidig som det ikke må bli skarpt eller slitsomt.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har kompiser med exposure 3010s2 på Klipsch rp260 og Tannoy presicion 6.2. spiller meget bra... Men, vi fant da de ampene på bruktmarkedet til 7500 kr pr stk. Så dem gjorde nok et kupp der, begge to. Låter veldig bra. Oppgitt til 110watt, målt til 135watt 8ohm, og enda viktigere 230watt i 4 ohm.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Selv brukte jeg fult primare-sett på mine rf7mk3, nå rp280. Primare pre32 og 2x34.2, med rotel 1580 dac. Spilte satans bra. Ville ned til enklere løsning i stua, så solgte all elektronikk utenom ene a34.2. Valgte nad c368, da den hadde innebygget DAC og virket som en habil amp. Den ble for veik syns jeg(kun testet på rp280).. koblet på primare A34.2 og skrudd av speaker A og B i NAD, ble knallbra, men har da 2 bokser istede for 1 i stua.. 🤣

    NAD funker meget bra som pre. Dumme er jo at den ikke lengre har dedikert sub utgang, da den er okkupert som ren preout hos meg nå. Men så er den sub utgangen relativt ubrukelig som subutgang og da.. den deler kun på 150hz... NAD sin dedikerte pre i samme serie virker mer gjennomført, og virket som de bevist har tatt disse relativt dårlige valgene i 368, tror 388 deler på 80hz.

    Uansett, primare kan varmt anbefales på Klipsch RF/RP serien.
     

    Vedlegg

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jeg er egentlig ganske nysgjerrig på Rega, men fristes kanskje mer Denon som har innebygd DAC og virker mer velkonstruert. Ikke at Rega ser dårlig bygd ut, men den virker litt røffere i kantene og litt sånn britisk-rudimentært selv om jeg ikke tviler et sekund på at den spiller bra.

    Også er det snakk om et par temmelig rimelige høyttalere her, så det er liksom ikke forsvarlig å ta helt av heller. Hvis jeg velger Denon slipper jeg å tenke på DAC ved siden av, som jeg har innebygget i dagens løsning.

    Bare sånn for å ikke slå fra meg Rega helt med en gang, noen som har erfaring med bra DAC til den? Ser ikke ut som Rega DAC er tilgjengelig lenger.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Blir ikke Rega i denne omgang, men ser ikke bort fra å teste det senere. Har litt tro på Elex-R etter omtaler på nettet, men går for brukervennlighet i første omgang.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Har hatt Line Magnetic SET før, og rør er uaktuelt denne gangen. Bra lyd, men for mye bekymringer og dilldall som gjør at jeg ikke klarer å slappe av og senke skuldrene som jeg mener er hele poenget med denne hobbyen. I tillegg ble det VARMT med rør, og jeg liker å bare kunne slå på anlegget og la det stå på så lenge jeg vil uten å måtte tenke på det.

    Så etter å ha solgt Tannoy som jeg hadde og endt opp foreløpig med RF 52-II som var det billigste jeg fant på finn som jeg hadde lyst til å prøve, så ser jeg etter en transistor forsterker som passer disse som hånd i hanske og komplenterer styrkene til RF 52-II.

    Tror jeg ser etter noe som spiller med PRaT som Rega og andre britiske forsterkere er kjent for, men den må også spille tøft på lavt volum, og den må ha bra med heft i bass og mellombass siden jeg hører mye på metal og ser en del film med anlegget også. Rolig akustisk musikk med syngedamer og lignende er ikke så veldig høyt prioritert med dette anlegget, men jeg setter allikevel pris på at det kan male opp store lydbilder og vise fram infløkte elektroniske lydlandskaper o.l.

    Men dette er jo et oppsett som vil ha en del begrensninger når det gjelder raffinement og forfinete lydbilder, så jeg tenker jeg heller vil spille på det som er styrkene her. Tenker mer ...And Justice For All enn Kind Of Blue. :D

    I tillegg må jeg ha en brukbar DAC som ikke koster altfor mye, men samtidig føyer seg pent inn med resten.
    Litt enig med deg angående rør. Jeg har både eid en BAT VK60 (fra Lyric Hifi) og LM 216iA, og der ble jeg som deg hele tiden bitte-litt urolig for at rørene ikke var optimale eller at det var sus etc. Ble mye testing og midre lytting og kos, ja.

    Leter du etter PRaT ala Rega så tror jeg neppe du får det med Denon. Men det finnes helt klart andre forsterkere enn Rega Elex-R som har mer å by på av DAC og annet. Nå skal ikke dette bli en Rega-tråd, men for meg har jeg aldri hatt en forsterker jeg har vært mer fornøyd med enn nettopp Elex-R. Nå hjelper selvsagt Graham Slee Reflex M voldsomt med på PRaT også, men skulle jeg ha oppgradert etter Elex-R så måtte det bli Naim Supernait 3; men som er i en heeelt annen prisklasse. Elex-R slo også Naim 5Si i en gruppetest i Hifi Choice, og det er sterkt!

    Men smaken er så mangt, og det er også dette med resten av anlegget samt rommet det skal stå i:) Er vel søken og prosessen "dit" som er halve moroa. Spesielt når man lykkes i andre enden med å finne den synergien i anlegget man har søkt etter:)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Litt enig med deg angående rør. Jeg har både eid en BAT VK60 (fra Lyric Hifi) og LM 216iA, og der ble jeg som deg hele tiden bitte-litt urolig for at rørene ikke var optimale eller at det var sus etc. Ble mye testing og midre lytting og kos, ja.

    Leter du etter PRaT ala Rega så tror jeg neppe du får det med Denon. Men det finnes helt klart andre forsterkere enn Rega Elex-R som har mer å by på av DAC og annet. Nå skal ikke dette bli en Rega-tråd, men for meg har jeg aldri hatt en forsterker jeg har vært mer fornøyd med enn nettopp Elex-R. Nå hjelper selvsagt Graham Slee Reflex M voldsomt med på PRaT også, men skulle jeg ha oppgradert etter Elex-R så måtte det bli Naim Supernait 3; men som er i en heeelt annen prisklasse. Elex-R slo også Naim 5Si i en gruppetest i Hifi Choice, og det er sterkt!

    Men smaken er så mangt, og det er også dette med resten av anlegget samt rommet det skal stå i:) Er vel søken og prosessen "dit" som er halve moroa. Spesielt når man lykkes i andre enden med å finne den synergien i anlegget man har søkt etter:)
    Ja, jeg føler egentlig at jeg kanskje burde ha gitt Elex-R en sjanse, men tenker at det kommer sikkert en mulighet til det etterhvert. Men da måtte jeg ha stresset med å finne en DAC også, siden jeg har det innebygd i dagens løsning. Så kanskje neste gang.

    Saken er at jeg ble litt impulsiv i ettermiddag og trykket "kjøp" på en Denon, så da kan jeg vel bare ha det så godt hvis den ikke har noe særlig rytmisk driv. Selv om jeg faktisk tror den skal levere greit på akkurat det. Noe som veide tungt var at den har både DAC og MC RIAA innebygd, så da kanskje jeg kan få alt i en boks hvis jeg liker lyden. Har hørt den hos HFK en gang tidligere og likte den godt da, men beviset er i puddingen: vet ikke før jeg får den hjem. Dessuten har HFK 60 dagers fritt kjøp, så det er ikke noe stress å levere den tilbake hvis det viser seg å være en helt håpløs match.

    Naim er også et merke jeg er veldig nysgjerrig på, og den Supernait 3'en ser bra ut den, men jeg syns det er et lovlig sært merke med mange proprietære løsninger. Må være lov å si det. :cool: Men liker man det, så er det jo et merke hvor man kan gå all in og bygge et komplett system.

    Beholder jeg Klipsch eller holder meg til konseptet med lettdrevne HT tror jeg det ligger en Rega et sted i framtiden også.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Da blir det spennende å høre hvordan det blir med Denon👍 Er vel ikke så langt unna Marantz i lydsignatur, noe som passer godt til Klipsch. Grattis med impulskjøp😁
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jotakk, begynner nesten å lure på om det var dumt av meg. "Impulskjøp".

    Neida, har litt tro på at det kan bli ok. :)
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Takker for detaljert og nyansert svar. Skal prøve å få lyttet til de neste gang jeg er i Oslo. Jeg er egentlig veldig fornøyd med RP280, men skal det byttes så blir det andre Klipsch og ikke andre merker. Derfor tenkte jeg på H3/H4.

    Har slått fra meg både ProAc og PMC, fordi jeg med andre høyttalere savner Klipsch dynamikken og spillegleden. Mine første Klipsch var RF3 for mange år siden, kjøpt på Rolfs Hifi i Oslo for de som husker den butikken:) Hatt mange fine høyttalere etter RF3, men først da jeg fikk RF280 ble jeg skikkelig fornøyd igjen.

    Bass må jeg ha. Jazz uten at kontrabass kommer til sin rett eller bass gitaren til Marcus Miller slår i brystregionen vil kanskje bli savnet med H3/ H4?

    De jeg synes å virke mest spennende er Klipsch Forte III. Er det noen som eier disse eller har hørt de? Finnes de på demo ikke langt fra Fredrikstad? Takknemlig for alle svar angående Forte III.
    Hei. Har Forte III og er svært fornøyd.
    Dynamikk uten å bli skarpe i toppen. Hadde Tannoy Glenair 15 tidligere, men disse manglet dynamikk. De ble og for innelukket i mellomtonen, så det ble en stor oppgradering med Forte.
    Bassen er jo ikke kjellerdyp, men trykker godt i fra seg. Vil si den er veldig godt balansert. Har vært rundt hos diverse forhandlere uten å finne noe jeg liker like godt i nærheten av prisen. Har ikke hørt siste versjon av RF-7 dog.
    Har hatt RF83 tidligere, den gikk dypere men med skarpere topp. Mellomtonen var heller ikke like flott som Forte sin. Men de var knallgode på film.
    Til å begynne med kjørte jeg direkte fra DAC til effekttrinn, det fungerte ok, men etter å ha fått inn rørpre fra McIntosh falt ting veldig på plass.
    Har koblet opp en SVS SB3000 for litt mer tyngde i bunnen, men det er ikke nødvendig. Er bare et faktum at jeg liker mye men kontrollert bass, samtidig som rommet er litt vrient.
    Har ikke testet med røreffekt, men det frister. Er bare så lettvint med transistor.
    Håper info var nyttig :)
     

    Skinny

    Medlem
    Ble medlem
    22.08.2020
    Innlegg
    21
    Antall liker
    73
    Sted
    Kvinesdal
    God kveld! Ikke Klipsch-eier, men nysgjerrig:) Planlegger oppgradering her. Noen med La Scala II erfaringer? har god plass i stua...
    Ny på forumet men vil gjerne dele erfaringer med La Scala II og integrering av sub. Nettopp fått laget 2 stk Bill Fitzmaurice THTLP horn subwoofere. 20200814_191925.jpg 20200814_193415.jpg
    Brukte en JL Audio f112 delt ved 55hz. Dette avlastet LS'ene nedover og strammet opp hele lydbildet. Fikk veldig god mellombass som slo i brystet og bedre dypbass siden den slapp å jobbe oppover. Jobbet med fasen og nivå og fikk sømløs integrasjon. Var egentlig veldig fornøyd. Men alt som er skrevet om hornsubber fristet voldsomt. Via Hunsbedt Trebygg ved Arve Hunsbedt handlet vi planene fra Fitzmaurice og bestillte de anbefalte Dayton Referece HF 15". Videre freste min bror som driver Trestokken snekkerverksted ut sidene fra 1/2" bjørke finer av møbelkvalitet. Spor ble frest ut i sidene selv om planene ikke krever det. Med Hunsbedt sitt håndlag ble det en enormt flott finish og solid og tett konstruksjon. Hele byggeprosessen er dokumentert på facebook siden til firmaet hans. Siden fikk vi testet konstruksjonen ute og tatt litt målinger. De leverte veldig bra og rullet ikke av før rundt 20hz. Dette er dokumentert på min facebook side med bilder og video.
    Nå er de innstallert og jeg kjører de på en Crown cdi1000. Foreløpig bruker jeg dsp muligheten kun til crossover, fase og nivå men kommer etterhvert til å eq litt. Deler ved 92.5hz. Overveldet av hvilken kvalitet disse subbene leverer!
     
    Sist redigert:

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Bruker du noe EQ i bunn på La Scala II? Jeg bruker La Scala mellombassen med aktiv drift og må booste rundt 80-90hz selv om jeg deler på 100hz til subbene.
     

    Skinny

    Medlem
    Ble medlem
    22.08.2020
    Innlegg
    21
    Antall liker
    73
    Sted
    Kvinesdal
    Bruker du noe EQ i bunn på La Scala II? Jeg bruker La Scala mellombassen med aktiv drift og må booste rundt 80-90hz selv om jeg deler på 100hz til subbene.
    Nei. Kjenner ikke behov for noe boosting. Skal måle etterhvert og tweaker sikkert litt på kurven. Kommentarer på lydbildet er balansert og stor ro. Bassene styrer rommet og ikke omvendt opplever jeg. 25 kvadrat.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Nei. Kjenner ikke behov for noe boosting. Skal måle etterhvert og tweaker sikkert litt på kurven. Kommentarer på lydbildet er balansert og stor ro. Bassene styrer rommet og ikke omvendt opplever jeg. 25 kvadrat.
    Del gjerne når du har målt de.

    Hos meg har de bra nivå til under 100hz målt i nærfelt, men faller i nivå fra 120hz og nedover målt i lytteposisjon. Ikke La Scala sin feil med andre ord. Svært fornøyd med de som mellombass!
     

    Vedlegg

    Skinny

    Medlem
    Ble medlem
    22.08.2020
    Innlegg
    21
    Antall liker
    73
    Sted
    Kvinesdal
    Sist redigert:

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy

    Skinny

    Medlem
    Ble medlem
    22.08.2020
    Innlegg
    21
    Antall liker
    73
    Sted
    Kvinesdal
    20200715_120644.jpg

    Her er en eldre vannfall av La Scala delt ved 55hz til jl audio subben. Litt til siden for lytteposisjon.
    20200715_115752.jpg

    Her direkte i lytteposisjon!
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Takk for deling Skinny. Ser ut til at du er hakket heldigere med bass responsen fra La Scala i lytteposisjon i forhold til meg. Du har nivå ned til 90hz før det dropper.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.015
    Torget vurderinger
    2
    ^ Er det en Heed LaGrange som driver dem? Har den nok krefter å øse av til de høyttalerne?
     

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    360
    Torget vurderinger
    10
    Hvem sier Rega er lys??
    Brukte en Rega Mira på mine RF15 for noen år siden, og det låt veldig bra, ikke "lyst".Bruker nå en el84SE, triodekoblet, og rundt 1,5 w klasse A. Låter fantastisk på mine RF15.
     

    Skinny

    Medlem
    Ble medlem
    22.08.2020
    Innlegg
    21
    Antall liker
    73
    Sted
    Kvinesdal
    Takk for deling Skinny. Ser ut til at du er hakket heldigere med bass responsen fra La Scala i lytteposisjon i forhold til meg. Du har nivå ned til 90hz før det dropper.
    Romnoden lager et stort søkk akkurat i den posisjonen. Med deling på 90hz og 2 subber fylles det godt opp.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    ^ Er det en Heed LaGrange som driver dem? Har den nok krefter å øse av til de høyttalerne?
    Den drev Pandion 20 uten å svette, og de er kjent for å være litt sugen på power.. man kunne spille ubehagelig høyt uten tull. Med palladium gjør den det enda lettere :)
    Må nesten legge ut et lite bilde av den morsomste-pr-krone-høyttaleren jeg har hørt og eid på lenge.

    Vis vedlegget 657543

    RF-52II
    Må si meg enig i at lyd pr krone er stor med rf52..

    Av alt som har vært innom her så er rf52 med Dared Saturn et av de mest musikalske oppsettene jeg har hatt.. gåsehud maskineri til småpenger :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Må si meg enig i at lyd pr krone er stor med rf52..

    Av alt som har vært innom her så er rf52 med Dared Saturn et av de mest musikalske oppsettene jeg har hatt.. gåsehud maskineri til småpenger :)
    Ja, dette er noe av det mest engasjerende jeg har hatt innom også. Ikke det mest polerte eller raffinerte, men på ren morofaktor scorer dette midt i blinken, eller hva man skal si.

    Det er faktisk veldig forfriskende å minne seg selv på hvor bra lyd man kan få med nesten ingen penger, hvis man går for en av de mer vellykkete men ikke nødvendigvis kostbare Klipschene. Eller "budsjett" utstyr i det hele tatt. Og for min del funker det også litt sånn at hvis jeg har ting som ikke koster så mye og forventningene ikke er så høye, så slapper jeg mer av og har mer fokus på musikk og film enn å finlytte på hvor bra alt låter. Men disse høyttalerne til hva man får dem for brukt, det er virkelig noe som leverer. :)
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Kom over denne Youtubekanalen i kveld og tar for seg oppgradering av en lang rekke høyttalere, bl.a. Klipsch. Videoen jeg så var om RF7 MKII og innebar å bytte hele delefilteret pluss noen antiresonansmatter. Tenkte det kunne være interessant for flere, og kan ikke huske at de var nevnt tidligere.

    Nettsiden deres ser ikke ut til å være helt oppdatert, men forumet derimot ser ut til å ha en del aktivitet.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja, dette er noe av det mest engasjerende jeg har hatt innom også. Ikke det mest polerte eller raffinerte, men på ren morofaktor scorer dette midt i blinken, eller hva man skal si.

    Det er faktisk veldig forfriskende å minne seg selv på hvor bra lyd man kan få med nesten ingen penger, hvis man går for en av de mer vellykkete men ikke nødvendigvis kostbare Klipschene. Eller "budsjett" utstyr i det hele tatt. Og for min del funker det også litt sånn at hvis jeg har ting som ikke koster så mye og forventningene ikke er så høye, så slapper jeg mer av og har mer fokus på musikk og film enn å finlytte på hvor bra alt låter. Men disse høyttalerne til hva man får dem for brukt, det er virkelig noe som leverer. :)
    Man kan få mye bra lyd for lite penger..
    Kjøpte spontant et par rp150 i piano sort(limited edition) og slengte på en Tandberg troll med chromcast i røven.. spilte mer musikk på det enn olympica 1 som sto i stuen..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Kom over denne Youtubekanalen i kveld og tar for seg oppgradering av en lang rekke høyttalere, bl.a. Klipsch. Videoen jeg så var om RF7 MKII og innebar å bytte hele delefilteret pluss noen antiresonansmatter. Tenkte det kunne være interessant for flere, og kan ikke huske at de var nevnt tidligere.

    Nettsiden deres ser ikke ut til å være helt oppdatert, men forumet derimot ser ut til å ha en del aktivitet.
    Kom over den samme fyren for en stund siden selv, og fikk lyst til å kjøpe et par RP 600M bare for å prøve å oppgradere dem. :D

    Ble ikke noe av, men de tingene han snakker om virker fornuftige nok til at jeg kunne tenkt meg å prøve noen enkle ting selv.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Kan jo legge ut den første videoen jeg så, det er tre videoer om RP 600M som tar for seg hele prosessen. Ganske inspirerende. :)

     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.075
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    1
    Kom over den samme fyren for en stund siden selv, og fikk lyst til å kjøpe et par RP 600M bare for å prøve å oppgradere dem. :D

    Ble ikke noe av, men de tingene han snakker om virker fornuftige nok til at jeg kunne tenkt meg å prøve noen enkle ting selv.
    Hadde det vært noe tilsvarende for RF7 Mk III, så ville jeg seriøst ha vurdert det. Hvis det ville være i nærheten av det som måtte til for RF7 Mk II, så ville det også være enkelt reverserbart, da det må bygges nye filter fra grunnen av og som ikke ville passe på de originale printkortene. På den annen side så tror jeg ikke Mk III er så ille som Mk II, og ville kanskje ikke krevd alt nytt? Blir ikke overrasket om han tar for seg Mk III etter hvert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn