Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ble ferdig med oppsett av rommet i helgen, dvs tiltakene er ferdig, men mangler litt lister og siste finish.

    RF7 i samspill med den gamle Bagend infra 18 subben, spiller nå virkelig slik jeg liker det. Fikk hørt på en del musikk og fikk fot i begge beina. Jaggu så startet ikke hodet å vugge også. Kjempe morro at hard jobbing fører frem. Hvert eneste tiltak er målt og lyttet til. De er også tjunet etter hva jeg hører. Og de er prøvd med ulike tykkelser fra 5cm til 40cm og enda til med 3 ulike typer materialer. Har brukt litt tid, men er fornøyd med hva det har ført til.

    Rock on!
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ble ferdig med oppsett av rommet i helgen, dvs tiltakene er ferdig, men mangler litt lister og siste finish.

    RF7 i samspill med den gamle Bagend infra 18 subben, spiller nå virkelig slik jeg liker det. Fikk hørt på en del musikk og fikk fot i begge beina. Jaggu så startet ikke hodet å vugge også. Kjempe morro at hard jobbing fører frem. Hvert eneste tiltak er målt og lyttet til. De er også tjunet etter hva jeg hører. Og de er prøvd med ulike tykkelser fra 5cm til 40cm og enda til med 3 ulike typer materialer. Har brukt litt tid, men er fornøyd med hva det har ført til.

    Rock on!
    Synes du bagend spiller bedre sammen med rf7 enn dine gamle klipsch subber?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spiller på en helt annen måte. Vanskelig å beskrive. Men litt mindre tight men med langt mer trøkk. Du får komme en tur og ta med han kompisen...
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Etter å ha gått runden med RP280 og RF-82II så falt valget til slutt på RF-82II. RP hadde utseendet med seg til å stå på stua som "reserveanlegg" mens RF-82IIhadde prisen på sin side..
     
    B

    Briern

    Gjest
    Fikk en kort lytt på 280 igår. Med helt ukjent rom og elektronikk. Butikkdemo med andre ord.

    Jeg fikk inntrykk av at de virka litt feitere i lyden, samtidig som at de var mykere i lyden. Nå var dette satt opp med mcintosh og Høyttalerene var max 50 timer gamle. Jeg tror også at de ikke var plassert veldig godt i rommet. Det sto minst 20 par høyttalere der også, så langt ifra optimalt.
    Må si meg enig i det du sier der Retep. Jeg har hatt RP-150M i noen dager og det første som slo meg også var at de er feitere/varmere i lyden rett ut av esken.
    Har lest så mye om Klipsch sine nye vidundere at jeg måtte hente mine gamle Klipsch KLF-10 fra sitt eksil under trappa.

    Starta med Alison Krause og Robert Plant. Har lest noen komentarer på nettet som hevder at KLF 10 mangler mellomtone. Hvordan de kan påstå d er en gåte for meg. Min Cambridge blue ray spiller sammens med Audionet Sam G 2 og skaper magi i hjemmet. Spiller til vanlig på Guru QM 10 two og jeg vil påstå at mellomtonen ikke står noe tilbake på Klipschen sammenlignet med Guru, ja, kanskje litt da, men til gjengjeld syns jeg det spretter fram flere detaljer på monsteret fra Hope. En ting er sikkert er at spor 5 "gone, gone,gone" må nesten presenteres gjennom en Klipsch, selv om også Guru også klarer biffen meget bra. Men, Klipschen gjør låten ennå et hakk bedre.

    Må prøve min gode gamle Rega Planar 25. Lpen "slow hand" får avslutte seansen, når bare A sida fordi mor ska se Daffrevyen. Men, jeg sitter igjen med et fårete Klipsch glis. Nok en vellykket Klipsch stund er over.
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    378
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    DSC_0057.jpg

    Nå er effekttrinn endelig på plass. Da rf7ii var på plass
    ble det dratt på volumet via Yamaha RXV 3800 i bi-amp. I følge test av disse høytalere skulle dette bli til fest,det ble
    ikke tilfelle i min lille stue på ca.22 kvadrat. Kondensatorer ble byttet ut til Mundorf supreme og
    Sølv i olje Kondensatorer. Disse ble innspillt i over 200 timer før neste test. Nå ble samspillet mellom horn og
    bass meget bra. Jeg kan spille opp til fest nå uten drepende frekvenser rundt 6000 hz. Noen påstår
    at klasse d forsterkere kan være en dårlig matc,
    men jeg sier noe helt annet :
    Mere fylde i nedre mellomtone,
    Mere definert bass fra bunn til topp.
    Diskant har en meget god symbialanse.
    Diskanten spiller lengre opp nå enn tidligere.
    Ut fra test fikk høytalere terningkast fem. Den
    som kastet denne terningen hadde tydeligvis tette
    øreganger.
    Jeg følte bare dette måtte ut folkens.

    Serious Klipsched
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 303547
    Nå er effekttrinn endelig på plass. Da rf7ii var på plass
    ble det dratt på volumet via Yamaha RXV 3800 i bi-amp. I følge test av disse høytalere skulle dette bli til fest,det ble
    ikke tilfelle i min lille stue på ca.22 kvadrat. Kondensatorer ble byttet ut til Mundorf supreme og
    Sølv i olje Kondensatorer. Disse ble innspillt i over 200 timer før neste test. Nå ble samspillet mellom horn og
    bass meget bra. Jeg kan spille opp til fest nå uten drepende frekvenser rundt 6000 hz. Noen påstår
    at klasse d forsterkere kan være en dårlig matc,
    men jeg sier noe helt annet :
    Mere fylde i nedre mellomtone,
    Mere definert bass fra bunn til topp.
    Diskant har en meget god symbialanse.
    Diskanten spiller lengre opp nå enn tidligere.
    Ut fra test fikk høytalere terningkast fem. Den
    som kastet denne terningen hadde tydeligvis tette
    øreganger.
    Jeg følte bare dette måtte ut folkens.

    Serious Klipsched
    Rør på Klipsch er en myte i 2015!!! Flere klasse D produkter låter rått på /med Klipsch akkurat som kl A eller A/ab
    Har teste div 300B etc av høy klasse og det blir en smaksak men ikke i min gate!
    Kjører nå en Lyngdorf TDA2200 på RF52mkll og det låter sinnsykt bra :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Mine RF83 koser seg veldig med Rotel 1570 og 1572 iallefall :). Så noe utvikling har det vært. Husker da RF7-mk1 ble paret med Rotel 10xx (med untak av 1080 kanskje), og enda værre Midgard Audio Oberon 6.1: Katastrofe i mine ører.

    Og nå sitter jeg her, ca 10 år senere, med Rotel og ICEPOWER :p. Dog på RF83, som er rimelig annerledes enn RF7 på godt og vondt. Spiller som ei kule!! :D.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Mine RF83 koser seg veldig med Rotel 1570 og 1572 iallefall :). Så noe utvikling har det vært. Husker da RF7-mk1 ble paret med Rotel 10xx (med untak av 1080 kanskje), og enda værre Midgard Audio Oberon 6.1: Katastrofe i mine ører.

    Og nå sitter jeg her, ca 10 år senere, med Rotel og ICEPOWER :p. Dog på RF83, som er rimelig annerledes enn RF7 på godt og vondt. Spiller som ei kule!! :D.
    Så rett så rett ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fri noen dager fremover nå fra jobb. Så om noen har lysst til å komme på besøk så hadde det bare vert morro. Ta da kontakt på pm.
     
    B

    Briern

    Gjest
    Mine RF83 koser seg veldig med Rotel 1570 og 1572 iallefall :). Så noe utvikling har det vært. Husker da RF7-mk1 ble paret med Rotel 10xx (med untak av 1080 kanskje), og enda værre Midgard Audio Oberon 6.1: Katastrofe i mine ører.

    Og nå sitter jeg her, ca 10 år senere, med Rotel og ICEPOWER :p. Dog på RF83, som er rimelig annerledes enn RF7 på godt og vondt. Spiller som ei kule!! :D.
    Så rett så rett ;)
    Har brukt både tripath, klasse D, rør og transistor med godt resultat. Audioneten er kanskje den beste av alle jeg har prøvd. Litt i tvil der da rør også funker utrolig bra på gamlingene fra Hope.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Nå er effekttrinn endelig på plass. Da rf7ii var på plass
    ble det dratt på volumet via Yamaha RXV 3800 i bi-amp. I følge test av disse høytalere skulle dette bli til fest,det ble
    ikke tilfelle i min lille stue på ca.22 kvadrat. Kondensatorer ble byttet ut til Mundorf supreme og
    Sølv i olje Kondensatorer. Disse ble innspillt i over 200 timer før neste test. Nå ble samspillet mellom horn og
    bass meget bra. Jeg kan spille opp til fest nå uten drepende frekvenser rundt 6000 hz. Noen påstår
    at klasse d forsterkere kan være en dårlig matc,
    men jeg sier noe helt annet :
    Mere fylde i nedre mellomtone,
    Mere definert bass fra bunn til topp.
    Diskant har en meget god symbialanse.
    Diskanten spiller lengre opp nå enn tidligere.
    Ut fra test fikk høytalere terningkast fem. Den
    som kastet denne terningen hadde tydeligvis tette
    øreganger.
    Jeg følte bare dette måtte ut folkens.

    Serious Klipsched
    Hei! Så det var du som mikset og trikset med delefilteret i dine rf7mkII.. Har etterlyst deg tidligere uten hell ;)
    Har du noen bilder av delefilteret, og hva ble modifisert, samt til hvilken pris? Hva føler du om endringene i lyd? Osv osv..
    Har mange spørsmål, og setter pris på om du gidder å ta deg tiden til å svare, enten i tråden eller på pm.
    mvh
    -P-
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Vis vedlegget 303547
    Nå er effekttrinn endelig på plass. Da rf7ii var på plass
    ble det dratt på volumet via Yamaha RXV 3800 i bi-amp. I følge test av disse høytalere skulle dette bli til fest,det ble
    ikke tilfelle i min lille stue på ca.22 kvadrat. Kondensatorer ble byttet ut til Mundorf supreme og
    Sølv i olje Kondensatorer. Disse ble innspillt i over 200 timer før neste test. Nå ble samspillet mellom horn og
    bass meget bra. Jeg kan spille opp til fest nå uten drepende frekvenser rundt 6000 hz. Noen påstår
    at klasse d forsterkere kan være en dårlig matc,
    men jeg sier noe helt annet :
    Mere fylde i nedre mellomtone,
    Mere definert bass fra bunn til topp.
    Diskant har en meget god symbialanse.
    Diskanten spiller lengre opp nå enn tidligere.
    Ut fra test fikk høytalere terningkast fem. Den
    som kastet denne terningen hadde tydeligvis tette
    øreganger.
    Jeg følte bare dette måtte ut folkens.

    Serious Klipsched
    Har selv lurt på å kjøpe Class D Audio sin poweramp. Til portede konstruksjoner skal vissnok klasse D være midt i blinken for bass. Class D Audio er kjent for å være alt annet enn klinisk, så gøy å se at du er enig i dette, siden det er lett å tvile på all propagandaen mot klasse D i mids og oppover. Får se om ikke det blir en eller to slike på meg også. :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    645
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Spiller på en helt annen måte. Vanskelig å beskrive. Men litt mindre tight men med langt mer trøkk. Du får komme en tur og ta med han kompisen...
    Det skal jeg gjøre,det bli spennende og høre.Har du bare en sub nå?ser at 8x12tom har satt ned prisen på sine subber.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp eller han har tatt bort forsterkeren i annonsen. Skulle gjerne ha hatt de, men de blir for dyre. Må jo ha forsterker og evnt Dsp,eq i tillegg.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    774
    Antall liker
    911
    Når jeg ser RF-7ene dine, så kunne jeg selv tenke meg å fjerne plastføttene helt og la de stå på knotter her også!
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg ser RF-7ene dine, så kunne jeg selv tenke meg å fjerne plastføttene helt og la de stå på knotter her også!
    Jeg skjønner ikke helt åssen det ene bildet ble sånn, bilder som jeg tar loddrett blir sånn og når jeg roterer det så blir det sånn uansett.

    Det var forje eier av forje eier av disse som tok dem av, jeg ønsker dem på men han som solgte meg disse skal kontakte han som tok dem av om han har dem enda.
    Ellers har jeg ringt JFSsoundsystems i dag og spørt om dem kan skaffe sånne. Men venter på svar.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    774
    Antall liker
    911
    De var av da jeg kjøpte mine også, men fikk de med i en bærepose og skrudde de på. Jeg synes det ser en del renere ut uten føttene, men er vel av lydmessige årsaker mulig en fordel. Mine står på spikes utpå føttene i tillegg.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    De var av da jeg kjøpte mine også, men fikk de med i en bærepose og skrudde de på. Jeg synes det ser en del renere ut uten føttene, men er vel av lydmessige årsaker mulig en fordel. Mine står på spikes utpå føttene i tillegg.
    Jeg liker å ha ting mest mulig orginalt, heldighvis så har ikke disse stått direkte på gulvet så dem er helt fine under.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har skrudd av utriggene på mine rf52 om det er samme størrelse (jeg aner ikke) så kan vi sikkert få til noe.
     
    B

    Briern

    Gjest
    Plasserte noen "Audio selection" gummidempere under KLF ene, og den litt "bumpaktige" bassen forsvant til det hinsidige. Halleluja. Nå har jeg et par Klipsch ht, i ekte mørk kirsebærfiner rund baut, sorte elementer,produsert i 1997, og som spiller bare helt fantastisk. Har hørt mange dyre ht, men så morsomme som disse blir de aldri. Regner med at den nye RP-serien er enda bedre, men for min del holder KLF-10 lenge. Varme tanker går til htmakerene i Hope, Arkansas som gjør det mulig å nyte "livemusikk" hjemme i sin egen stue.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan liker du de i forhold til B&W?
    Råskapen og livefølelsen.
    Jeg skal nedgradere på ht ganske mye da jeg må prioritere på noe litt annet, RF-7 har vært litt savnet og jeg ønsket at neste ht skulle være billigst mulig og ha råskapen jeg ønsker og spiller ganske bra så da var valget ganske lett. Litt overgang på lyden for øret var det, men var faktisk ikke så stor som jeg fryktet.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Har skrudd av utriggene på mine rf52 om det er samme størrelse (jeg aner ikke) så kan vi sikkert få til noe.
    hmmm, jeg har mine store tvil om dem vil passe på RF-7 altså, men jeg foretrekker orginalt uansett. :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Mast Mutter Auto-Trafo.PNG


    Da var auto-trafoer fra Mast Mutter i boks og Duelund Cast pio i bestilling...

    Må vente på feriepenger for å handle inn resten tror jeg, dvs 8 awg North Creek spoler og Mundorf Supreme sio.

    Det var rakkern så dyrt dette ble...

    Håper det lever opp til forventningene, men det skal uansett bli artig å se hvor langt disse Fortene kan strekke seg...

    Cbarth
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Vis vedlegget 303871

    Da var auto-trafoer fra Mast Mutter i boks og Duelund Cast pio i bestilling...

    Må vente på feriepenger for å handle inn resten tror jeg, dvs 8 awg North Creek spoler og Mundorf Supreme sio.

    Det var rakkern så dyrt dette ble...

    Håper det lever opp til forventningene, men det skal uansett bli artig å se hvor langt disse Fortene kan strekke seg...

    Cbarth
    Ser seriøst ut. Er det bare delefilteret som skal oppgraderes, eller blir det nye kompresjonsdrivere også?
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.195
    Antall liker
    2.436
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    De er fra før av oppgradert med Crites titanium tweeter diaphragm's, mens mellomtonen er original. Blir nok å bytte ut disse også til Crites.

    Men kommer ikke til å bytte til titan i mellomtone da jeg ønsker å beholde originale delefilter verdier. 650 hz og første ordens filter høypass på titan blir ikke bra, og i tillegg måtte de hatt en ekstra lavpass filtrering...
    Vil holde filteret så enkelt som mulig, så det blir "stock" filter bare med premium deler.

    Cbarth
     

    eriulf

    Medlem
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Sted
    Bamble
    P1020037.jpg
    P1020034.jpg
    Hei, er noen misfarginger på elementene på de nye rf83ene mine. Noen her som har vært borti lignende? Kan ikke høre noe på lyden, men er litt bekymret for om de kan gå fortere i stykker. Og at annenhåndsverdien vil bli mindre. Kan godt være at dette er helt normalt, men var ikke slik på 63ene mine.
    Har sendt mail til AB for en uke siden, siden ikke jeg har fått svar der enda tenkte jeg at jeg kunne høre med folket her. Før jeg evnt. ringer de til uka.

    Mvh. Ulf Eriksen
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    @cbarth1: Stock filter med gromme deler høres ikke så dumt ut. Er det så mye å hente på oppgradering av filter at det svarer til prisen? På Cornwall er det jo titanmembraner allerede, så da er det vel mest filteret som er aktuelt å oppgradere på dem. Hvis man skulle få tanker i den retningen noen gang.
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Vis vedlegget 304117 Vis vedlegget 304118 Hei, er noen misfarginger på elementene på de nye rf83ene mine. Noen her som har vært borti lignende? Kan ikke høre noe på lyden, men er litt bekymret for om de kan gå fortere i stykker. Og at annenhåndsverdien vil bli mindre. Kan godt være at dette er helt normalt, men var ikke slik på 63ene mine.
    Har sendt mail til AB for en uke siden, siden ikke jeg har fått svar der enda tenkte jeg at jeg kunne høre med folket her. Før jeg evnt. ringer de til uka.

    Mvh. Ulf Eriksen
    Var ikke slik på mine RF63 heller. Ring AB til uka du, de pleier å være ekstremt trege til å svare på mail.
     

    Abarth66

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2014
    Innlegg
    10
    Antall liker
    3
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    1
    Var ingen merker på mine RF63 som eg nettopp fikk fra AB, men det var en sterk nesten kvalmende "odør" fra kabinettene som eg kjente godt i heile stua.
    Måtte tørket av de med en fuktig klut, hjalp litt, men kjenner fortsatt litt viss eg stikker nesa bort i kabinettet. (men eg trenger jo ikkje gjør det, så da kjenner eg ingenting ;D)
    Eg tenkte det var "lagerlukt", tror eg fant ut at høyttalerene var laget i 2010 ut fra serienummeret, men er ikkje sikker.
    Såg at teksten på eskene var på engelsk og fransk, har vel vært på lager nede i frankrike kanskje?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Blir bare mer og mer morro og spille på disse nye RP280 :) dynamikken er langt fra død.. den er bare bedre :)

    Infiserte sopper og 2x20w klasse a rør er bare morro morro :)
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Var ingen merker på mine RF63 som eg nettopp fikk fra AB, men det var en sterk nesten kvalmende "odør" fra kabinettene som eg kjente godt i heile stua.
    Måtte tørket av de med en fuktig klut, hjalp litt, men kjenner fortsatt litt viss eg stikker nesa bort i kabinettet. (men eg trenger jo ikkje gjør det, så da kjenner eg ingenting ;D)
    Eg tenkte det var "lagerlukt", tror eg fant ut at høyttalerene var laget i 2010 ut fra serienummeret, men er ikkje sikker.
    Såg at teksten på eskene var på engelsk og fransk, har vel vært på lager nede i frankrike kanskje?
    Hvordan leser du årstallet utifra serienummeret egentlig? Ser at serienumrene på mine starter med 10, vil det da si at de er produsert i 2010?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.121
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    10 kan også være med de er produsert. Amerikanere skriver jo mnd, dag og tilslutt år..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn