Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ofte er det jo moro faktoren som skiller mellom fornøyd eller ikke fornøyd :) man må bare finne ut om det er haifai man liker å lytte til eller musikken/gøy faktoren
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Mine blir iallefall brukt daglig til TV og musikk lyd. Men på nyttårsaften var så si første gang dem fikk flexet seg endel. Skal love dere at jeg ble imponert over hvor mye dem tålte.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Så bra du ble fornøyd. Er selv veldig fornøyd med mine RF83, endelig ble det liv i stua igjen liksom, etter å levd med gørkjedelige BW CM9 (liker BW generelt, men CM serien er jo kjipe greier :p).

    Her er mine, selv bruker jeg Rotel 15xx serien på dem. Rotel er også litt bannlyst til Klipsch ifra tidligere av (også meg selv), men syns den nye serien faktisk gjør underverker. Rotel RB1572 er også IcePower, noe som fungerer veldig bra hos meg iallefall!
    Vis vedlegget 302295
    EDIT: Her er det ikke HIFI korrekt altså, men det er altid gøy å spille musikk på dette oppsettet. For optimal spilling trengs det nok endel mer luft rundt dem :).
    Noen liker å lytte til korrekte lydbølger - andre liker å lytte til musikk ;)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Skrudde ut basselementet i mine Sp1 idag, han jeg kjøpte dem av nevnte at det kunne ligge en legokloss inni den.
    Måtte le når jeg fant både duplo og en kjekspakke inni den. :p
    DSC_0858.jpg
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Akkurat koblet opp et par Dynaudio Confidence C1 her og dette blir ikke lett :)
    To forskjellige verdener ;)
    20150128_112304.jpg
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Tror kanskje også midgard forsterkerene var slike som ble veldig "hypet" opp når de kom, og så ble det nesten populært å ikke like de.
    Tviler ikke på at mye annet spiller mye bedre på klipsch, men til åtte tusen må jeg si de driver 83ene som bare det :)

    Hilsen en enda mer fornøyd Klipsch fan...
    Det er absolutt noe jeg også tenker. Tror man skal lete lenge etter en mer nøytral og kraftig forsterker som hamler opp med det meste til den prisen :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    ikke vondt ment eddie, men hvis dette er noe for deg så har du vært på glattisen lenge :)
    hehe nei elsker fortsatt Klipsch men musikksmak, hørsel etc forandrer seg etterhvert!
    Har også fått problemer med et øre!!! så volumet er drastisk dempet de siste ukene :()
    Følelsene styrer seg selv og fikk rett og slett hakeslepp av disse tassene og dynamikk har de også :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Skal til Oslo i jobbsammenheng i begynnelsen av neste uke og tenkte å høre på Klipsch samtidig. Er det noen som vet om noen butikk har både Cornwall og Premier-serien på demo?
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Skal til Oslo i jobbsammenheng i begynnelsen av neste uke og tenkte å høre på Klipsch samtidig. Er det noen som vet om noen butikk har både Cornwall og Premier-serien på demo?
    Ikke sett Cornwall noe annet sted enn Stereofil. De solgte ut utstillingsmodellene i fjor, tviler på at de har blitt erstattet.
    Kan du ikke ringe å høre med Mono da? Vet at de har utstilt endel forskjellige Klipsch høyttalere i lokalene sine, men aner ikke om de slipper inn kunder for lytting. De kan sikkert uansett svare på om noen forhandler i Oslo har både premier og cornwall på lager.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Skal til Oslo i jobbsammenheng i begynnelsen av neste uke og tenkte å høre på Klipsch samtidig. Er det noen som vet om noen butikk har både Cornwall og Premier-serien på demo?
    Ikke sett Cornwall noe annet sted enn Stereofil. De solgte ut utstillingsmodellene i fjor, tviler på at de har blitt erstattet.
    Kan du ikke ringe å høre med Mono da? Vet at de har utstilt endel forskjellige Klipsch høyttalere i lokalene sine, men aner ikke om de slipper inn kunder for lytting. De kan sikkert uansett svare på om noen forhandler i Oslo har både premier og cornwall på lager.
    Takk for tips, skal sjekke.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Heihei...jeg lurer på å prøve annen rørforsterker på mine Heresy III
    Ligger noen på finn og frister.....

    A/N kit2. KT 88 ser det ut som. Kr 6500,-
    Consonanse j500. 300b. Kr 6000,-
    Leben CS 300f. Kr 20 000,-

    Hører i tråden her, da kunnskapen om rør er stor her inne.... Og det er hjelpsomheten og :)
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Da har jeg fått meg en god time ilag med RP280f, og likte designet faktisk overraskende godt. Mye bedre enn RF-82II, det er klart. Sokkel og front flere nivå bedre.

    Men noe kjøp blir det ikke på meg. Det virker rett og slett som de for hver serie blir stadig forfinet, forbedret, men også mindre "morro". Til dagens pris på RP280, hadde jeg helt uten tvil heller slått til på RF-83 hos AC/AB det er helt sikkert.

    opplevd og følt kvalitet var uansett hevet flere nivå ift RF-82. Lyden noe usikker - noe var forandre til det bedre, mens det var gått på bekostning av noe annet..
     
    Sist redigert:

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Husker jeg fikk kjøpt RF-7 basser og faktisk også RF-83 basser (pga skade under flytting) til greit under 2000,- hos gammel importør - nå sjekket jeg på RF-7 igjen (fant noen brukt med kosmetisk skade) og Mono skulle ha nesten 5000,- stk!

    Prisene er blitt latterlig, og dette blir vel ikke bedre når det skal taes høyde for valuta fremover heller..
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Husker jeg fikk kjøpt RF-7 basser og faktisk også RF-83 basser (pga skade under flytting) til greit under 2000,- hos gammel importør - nå sjekket jeg på RF-7 igjen (fant noen brukt med kosmetisk skade) og Mono skulle ha nesten 5000,- stk!

    Prisene er blitt latterlig, og dette blir vel ikke bedre når det skal taes høyde for valuta fremover heller..
    Latterlige priser på Mono!
     

    siluli

    Fersking
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    2
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    RP 280f

    Bør vel kanskje melde meg på jeg og.
    Nettopp fått i hus nye Klipsch.
    Hatt KEF, Usher og Celestion Ref. tidligere, alle gode høyttalere, men RP280 f ser ut til å ha minst like bra dynamikk ja.:)
    Benytter Grant Fidelity (Jungson) KT88 Integrert 45Watter. Supert sammen med EMC1UP. Åpner seg nok mer etterhvert, men overraskende hørbare allerede. Prøver nok Usher R1.5/rør pre senere.
    :)
    rp280f.jpg
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da har jeg fått meg en god time ilag med RP280f, og likte designet faktisk overraskende godt. Mye bedre enn RF-82II, det er klart. Sokkel og front flere nivå bedre.

    Men noe kjøp blir det ikke på meg. Det virker rett og slett som de for hver serie blir stadig forfinet, forbedret, men også mindre "morro". Til dagens pris på RP280, hadde jeg helt uten tvil heller slått til på RF-83 hos AC/AB det er helt sikkert.

    opplevd og følt kvalitet var uansett hevet flere nivå ift RF-82. Lyden noe usikker - noe var forandre til det bedre, mens det var gått på bekostning av noe annet..
    Hvor mange timer hadde de høyttalerne du hørte på fått på ræva? Tviler på at de har passer 100 timer hvis du har hørt på de i butikk.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Innspilt:neppe.
    Nok til å danne en mening om hvordan de låter: definitivt.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Heihei...jeg lurer på å prøve annen rørforsterker på mine Heresy III
    Ligger noen på finn og frister.....

    A/N kit2. KT 88 ser det ut som. Kr 6500,-
    Consonanse j500. 300b. Kr 6000,-
    Leben CS 300f. Kr 20 000,-

    Hører i tråden her, da kunnskapen om rør er stor her inne.... Og det er hjelpsomheten og :)
    Ville ha prøvd Consonance j500 hadde jeg vært deg. :)
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Da har jeg fått meg en god time ilag med RP280f, og likte designet faktisk overraskende godt. Mye bedre enn RF-82II, det er klart. Sokkel og front flere nivå bedre.

    Men noe kjøp blir det ikke på meg. Det virker rett og slett som de for hver serie blir stadig forfinet, forbedret, men også mindre "morro". Til dagens pris på RP280, hadde jeg helt uten tvil heller slått til på RF-83 hos AC/AB det er helt sikkert.

    opplevd og følt kvalitet var uansett hevet flere nivå ift RF-82. Lyden noe usikker - noe var forandre til det bedre, mens det var gått på bekostning av noe annet..
    Hvor mange timer hadde de høyttalerne du hørte på fått på ræva? Tviler på at de har passer 100 timer hvis du har hørt på de i butikk.


    Kan si det på en annen måte.
    At de er forbedret på flere måter; ja.
    Likevel innspilt eller ei så får man helt klart inntrykk om lydsignatur og hvordan de låter. Jeg har spilt inn 6 par med Ref opp i gjennom og vet hvordan de oppfører seg underveis og hva som forandrer seg underveis, nok erfaring til å kunne danne et utgangspunkt for en mening. Og hvis du leser innlegget så slaktet jeg på ingen som helst måte de mye RP, jeg gav bare uttryk for at jeg til den prisen, uten tvil hadde tatt et par RF-83 fra AB.

    --------------------------------------

    Men på den andre side så var også feks RF-7II forbedret ift RF-83. Også på design (bort med plast i front)

    Og selv om jeg synes RF-7II jevnt over låter bedre enn RF-83, så er det visse området jeg likevel foretrekker RF-83. Den er rett og slett litt mer morro å lytte til, litt hardere i frasparket - og det liker jeg såpass godt at forbedringene på RF-7II ikke nødvendigvis får meg lik å ha den som favoritt.

    Ingen forbedring uten forandring, og ingen forandring oppleves lik for alle. Jeg har både RF-7II og RF-83 sånn at teorien om innspilling i eksempelet mitt ikke skal være nødvendig å ta med.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Heihei...jeg lurer på å prøve annen rørforsterker på mine Heresy III
    Ligger noen på finn og frister.....

    A/N kit2. KT 88 ser det ut som. Kr 6500,-
    Consonanse j500. 300b. Kr 6000,-
    Leben CS 300f. Kr 20 000,-

    Hører i tråden her, da kunnskapen om rør er stor her inne.... Og det er hjelpsomheten og :)
    Ville ha prøvd Consonance j500 hadde jeg vært deg. :)
    Tusen takk :) Har du erfaring med den..?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Var en tur i sverige igår og hentet en forsterker. Fikk høre de nye RP280 og selv om det ikke var i mitt rom så var både jeg og eier overrasket over hvor "snille" de har blitt. Litt av dynamikken er vekk og mellomtonen var mer tilbakeholden. Virker som at Klipsch med denne serien prøver og nå ut til fler noe som er negativt etter min mening :/
    Eieren hadde selv tidligere RF63 som fortsatt er bedre på de fleste punkter for de som elsker
    Klipsch for nettopp dynamikk og livefeeling! Men smaken er jo som baken men lyden har nok tatt samme vei som utsee det :(
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    RP-280F Premiere på utsiden av en rekke Reference høyttalere hos Radioservice. Første inntrykk er at Premiere serien er veldig annerledes tunet enn Reference serien (sammenlignet kjapt med RF-52 II) i mellombassen, men mulig forskjellig plassering spiller en rolle her.
    Mere korrekte?
    Det kan virke sånn ut ja utifra det lille jeg har hørt foreløpig. Den solide hevingen i mellom -og øvre bass som Reference serien hadde, ser ut til å være borte og Premiere serien er trolig tunet med nøytralt.
    Skal se om jeg kan få målt begge en dag.

    Vi vet utifra f.eks blindtester av Harman at de fleste foretrekker helt klart nøytral låtende høyttalere (3-5 dB heving i nederste bass sammenlignet med øverste diskant) og mulig Klipsch har hatt dette i tankene, men det er tross alt utført i et rom med jevn bassrespons og en del tiltak av øvre frekvensområdet. Setter man en høyttaler inn i en vanlig stue, er det veldig vanlig med kanselleringen i mellombassen og et øvre frekvensområdet som stikker seg ut. Og da er det ikke så rart at flere gjerne foretrekker en ekstra heving i bassen. I tillegg spiller nok musikksmak inn. Mens gode hifi innspillinger fungerer godt med en nøytral respons, så kan det bli noe tamt til dårlige innspillinger med lite fylde og bass.

    En heving i nedre frekvens har forøvrig ingenting med dynamikk å gjøre folkens.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da har jeg fått meg en god time ilag med RP280f, og likte designet faktisk overraskende godt. Mye bedre enn RF-82II, det er klart. Sokkel og front flere nivå bedre.

    Men noe kjøp blir det ikke på meg. Det virker rett og slett som de for hver serie blir stadig forfinet, forbedret, men også mindre "morro". Til dagens pris på RP280, hadde jeg helt uten tvil heller slått til på RF-83 hos AC/AB det er helt sikkert.

    opplevd og følt kvalitet var uansett hevet flere nivå ift RF-82. Lyden noe usikker - noe var forandre til det bedre, mens det var gått på bekostning av noe annet..
    Hvor mange timer hadde de høyttalerne du hørte på fått på ræva? Tviler på at de har passer 100 timer hvis du har hørt på de i butikk.


    Kan si det på en annen måte.
    At de er forbedret på flere måter; ja.
    Likevel innspilt eller ei så får man helt klart inntrykk om lydsignatur og hvordan de låter. Jeg har spilt inn 6 par med Ref opp i gjennom og vet hvordan de oppfører seg underveis og hva som forandrer seg underveis, nok erfaring til å kunne danne et utgangspunkt for en mening. Og hvis du leser innlegget så slaktet jeg på ingen som helst måte de mye RP, jeg gav bare uttryk for at jeg til den prisen, uten tvil hadde tatt et par RF-83 fra AB.

    --------------------------------------

    Men på den andre side så var også feks RF-7II forbedret ift RF-83. Også på design (bort med plast i front)

    Og selv om jeg synes RF-7II jevnt over låter bedre enn RF-83, så er det visse området jeg likevel foretrekker RF-83. Den er rett og slett litt mer morro å lytte til, litt hardere i frasparket - og det liker jeg såpass godt at forbedringene på RF-7II ikke nødvendigvis får meg lik å ha den som favoritt.

    Ingen forbedring uten forandring, og ingen forandring oppleves lik for alle. Jeg har både RF-7II og RF-83 sånn at teorien om innspilling i eksempelet mitt ikke skal være nødvendig å ta med.
    Skjønner hva du sier og at du har hørt flere høyttalere i RF-serien. Men når mer eller mindre et kliss nytt produkt har kommet på banen og hverken du eller andre nærmest har hatt muligheten til å få produktet inn i stua, så syns jeg faktisk det er interessant med innspillings tid og elektronikk i denne sammenhengen.
    Det selv om du har RF-83 og RF-7II i stua.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    ^Jeg tror de fleste her vet forskjellen på festkul og dynamikk, orso. :)
    Ikke så sikker på det i grunnen når jeg leser på forumet her. Premiere serien har på ingen måter dårligere dynamikk enn Reference serien.
    Dynamikk misbrukes ofte og mange ser ut til å relatere til "trøkk", som igjen har veldig mye med frekvensresponsen og membranarealet å gjøre.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Heihei...jeg lurer på å prøve annen rørforsterker på mine Heresy III
    Ligger noen på finn og frister.....

    A/N kit2. KT 88 ser det ut som. Kr 6500,-
    Consonanse j500. 300b. Kr 6000,-
    Leben CS 300f. Kr 20 000,-

    Hører i tråden her, da kunnskapen om rør er stor her inne.... Og det er hjelpsomheten og :)
    Ville ha prøvd Consonance j500 hadde jeg vært deg. :)
    Tusen takk :) Har du erfaring med den..?
    Ikke egenerfaring, men hørt forskjellige 300B amper på Heresy, og den Consonancen har jo ord på seg for å være god. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    tja etter 9år som Klipsch eier, og innspilt mer enn 15par både til meg selv og som tjeneste til en kompis som forhandlet Klipsch før, så må jeg si at meningen er som baken... delt i 2..

    Jeg hadde ikke gått tilbake til noe 63 eller 83 modell etter å ha hørt den nye serien.. og at de har mistet dynamikk er jeg ikke enig i. At de har blitt litt mere voksene og mindre 14iss det har dem.. Men drar man på er de minst like morro som de gamle var, samtidig som du kan lytte noen døgn extra nå da man ikke blir sliten slik man kunne ble av den gamle.. :)

    RP280 låter i værtfall mye bedre i mine ører enn det jeg har hørt 83 og 63 gjøre..

    Men som sagt, meningen er delt slik som ræva. :) noen liker venstre og noen liker høyre.. og noen liker det i midten... ;)
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Godt sagt, jeg har RF83 som mitt "hjertebarn" i ref serien, lyttetrett har jeg aldri blitt på Klipsch, men selv med forbedringer som kom på mkII, så holder jeg fremdeles en knapp på RF-x3 rent personlig.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Godt sagt, jeg har RF83 som mitt "hjertebarn" i ref serien, lyttetrett har jeg aldri blitt på Klipsch, men selv med forbedringer som kom på mkII, så holder jeg fremdeles en knapp på RF-x3 rent personlig.
    Tja 83 imponerte den tiden den kom.. men syns det var mye party party... har holdt RF7 høyt hele veien.. og RP280 er en "mini rf7" i mine ører :)
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Da har jeg fått meg en god time ilag med RP280f, og likte designet faktisk overraskende godt. Mye bedre enn RF-82II, det er klart. Sokkel og front flere nivå bedre.

    Men noe kjøp blir det ikke på meg. Det virker rett og slett som de for hver serie blir stadig forfinet, forbedret, men også mindre "morro". Til dagens pris på RP280, hadde jeg helt uten tvil heller slått til på RF-83 hos AC/AB det er helt sikkert.

    opplevd og følt kvalitet var uansett hevet flere nivå ift RF-82. Lyden noe usikker - noe var forandre til det bedre, mens det var gått på bekostning av noe annet..
    Hvor mange timer hadde de høyttalerne du hørte på fått på ræva? Tviler på at de har passer 100 timer hvis du har hørt på de i butikk.[/QUOTE


    Kan si det på en annen måte.
    At de er forbedret på flere måter; ja.
    Likevel innspilt eller ei så får man helt klart inntrykk om lydsignatur og hvordan de låter. Jeg har spilt inn 6 par med Ref opp i gjennom og vet hvordan de oppfører seg underveis og hva som forandrer seg underveis, nok erfaring til å kunne danne et utgangspunkt for en mening. Og hvis du leser innlegget så slaktet jeg på ingen som helst måte de mye RP, jeg gav bare uttryk for at jeg til den prisen, uten tvil hadde tatt et par RF-83 fra AB.

    --------------------------------------

    Men på den andre side så var også feks RF-7II forbedret ift RF-83. Også på design (bort med plast i front)

    Og selv om jeg synes RF-7II jevnt over låter bedre enn RF-83, så er det visse området jeg likevel foretrekker RF-83. Den er rett og slett litt mer morro å lytte til, litt hardere i frasparket - og det liker jeg såpass godt at forbedringene på RF-7II ikke nødvendigvis får meg lik å ha den som favoritt.

    Ingen forbedring uten forandring, og ingen forandring oppleves lik for alle. Jeg har både RF-7II og RF-83 sånn at teorien om innspilling i eksempelet mitt ikke skal være nødvendig å ta med.
    Skjønner hva du sier og at du har hørt flere høyttalere i RF-serien. Men når mer eller mindre et kliss nytt produkt har kommet på banen og hverken du eller andre nærmest har hatt muligheten til å få produktet inn i stua, så syns jeg faktisk det er interessant med innspillings tid og elektronikk i denne sammenhengen.
    Det selv om du har RF-83 og RF-7II i stua.[/QUOTE


    Som sagt, for å forbedre så må man forandre. Noen liker forandringen til det bedre, andre ikke. Jeg synes de totalt sett fremstår som mer "mainsstream" og kommer garantert til å gjøre gode tester, få nye "klipschere". Uten st det forandrer noe som helst på mine preferanser.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Er det noen magasiner/nettsteder som har fått gjort noen skikkelige tester enda tro? Burde ikke tiden være moden for det snart?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk en kort lytt på 280 igår. Med helt ukjent rom og elektronikk. Butikkdemo med andre ord.

    Jeg fikk inntrykk av at de virka litt feitere i lyden, samtidig som at de var mykere i lyden. Nå var dette satt opp med mcintosh og Høyttalerene var max 50 timer gamle. Jeg tror også at de ikke var plassert veldig godt i rommet. Det sto minst 20 par høyttalere der også, så langt ifra optimalt.
     

    AAmrAA

    Medlem
    Ble medlem
    16.09.2010
    Innlegg
    16
    Antall liker
    1
    Da har jeg fått meg en god time ilag med RP280f, og likte designet faktisk overraskende godt. Mye bedre enn RF-82II, det er klart. Sokkel og front flere nivå bedre.

    Men noe kjøp blir det ikke på meg. Det virker rett og slett som de for hver serie blir stadig forfinet, forbedret, men også mindre "morro". Til dagens pris på RP280, hadde jeg helt uten tvil heller slått til på RF-83 hos AC/AB det er helt sikkert.

    opplevd og følt kvalitet var uansett hevet flere nivå ift RF-82. Lyden noe usikker - noe var forandre til det bedre, mens det var gått på bekostning av noe annet..

    Hvor får man kjøpt RF83 i dag?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    AudioCompaniet :). Bare søke på finn.no, så dukker det opp RF83 til 13000kr der. Kjøpte mine der, gikk som smurt. AudioCompaniet er de gamle Klipsch importørene, som hjelper et gedigent Klipsch lager i Tyskland for å tømmes. RF63 får man til latterlige 10000kr!!!
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg fått meg en god time ilag med RP280f, og likte designet faktisk overraskende godt. Mye bedre enn RF-82II, det er klart. Sokkel og front flere nivå bedre.

    Men noe kjøp blir det ikke på meg. Det virker rett og slett som de for hver serie blir stadig forfinet, forbedret, men også mindre "morro". Til dagens pris på RP280, hadde jeg helt uten tvil heller slått til på RF-83 hos AC/AB det er helt sikkert.

    opplevd og følt kvalitet var uansett hevet flere nivå ift RF-82. Lyden noe usikker - noe var forandre til det bedre, mens det var gått på bekostning av noe annet..

    Hvor får man kjøpt RF83 i dag?
    Akustisk Bureau. De har annonse på finn. Jeg kjøpte RF63 der. Helt trygt, men regn med lev.tid.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn