Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Noen Klipschere her som bor i leilighet eller i rekkehus?
    Hvilke Klipsch er det dere har?

    Takker for svar.
    Flyttet fra hus til leilighet, og da gikk jeg fra RF82 til RF52... ikke at det hjelper naboene noe særlig da 52 er kapabel til å spille like høyt som 82, og det er ikke mye bass som forsvinner heller med størrelsen. :)

    Hadde jeg flyttet fra hus i dag til leilighet eller rekkehus igjen så hadde nok valget gått over til stativ HT.. da også kansje prøvd å finne tak i paladium :)
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Noen Klipschere her som bor i leilighet eller i rekkehus?
    Hvilke Klipsch er det dere har?

    Takker for svar.
    Flyttet fra hus til leilighet, og da gikk jeg fra RF82 til RF52... ikke at det hjelper naboene noe særlig da 52 er kapabel til å spille like høyt som 82, og det er ikke mye bass som forsvinner heller med størrelsen. :)

    Hadde jeg flyttet fra hus i dag til leilighet eller rekkehus igjen så hadde nok valget gått over til stativ HT.. da også kansje prøvd å finne tak i paladium :)
    Jeg bor fortsatt hjemme, men jeg driver å leter etter mitt eget som jeg har gjort i 8mnd nå.
    Jeg ønsker først å fremst ett lite enkelt hus rundt der jeg bor nå men har ikke lyktes med det så da må jeg eventuelt gå for en leilighet som er på enden av ett rekkehus.
    Der er det muligheter for å kunne dempe en god del på den veggen mot naboen.

    Har RF-7 MK1 som jeg ikke vil selge som jeg har blitt litt glad i.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Cornwall er mye mer fyldig, uten at det går alt for mye utover detaljene, heresy er vannvittig stramme i lyden, som kan minne om en litt tynn signatur(garantert en signatur du finner igjen i langt dyrere saker). Har selv heresy og cw.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hvor stor forskjell er det egentlig på heresy og cornwall? Hadde heresy en periode for noen år siden, men de falt ikke i smak. Fikk de ikke til å spille i det hele tatt, da de var vanvittig lyse i klangen. Det var på rørutstyr, vinyl og det hele...
    Er en liten stund siden jeg har hørt noe særlig på Heresy i stereo nå, skal ikke prøve meg på noen inngående analyse av forskjellene. Men husker jeg sleit litt med å få Heresy til å låte bra i begynnelsen også, men usikker på om det var innspilling, plassering, eller matching som gjorde mest når de endelig begynte å spille bra. Muligens en kombinasjon.
    Vil egentlig ikke si at de er lyse i klangen, men de har absolutt null overflødig bass eller feithet i lyden, så det er ikke så mye å gå på hvis man er litt uheldig med plassering eller rommet de står i f.eks. Til gjengjeld spiller de superstramt og kjappere enn sin egen skygge, og musikken har en deilig flyt og framdrift. Jeg syns også lyden var veldig detaljert og gjennomsiktig med Heresy.

    Cornwall er rett og slett bare mer, selv om den kanskje ikke er like stram og rask. Jeg opplevde også at Cornwall er enda mer detaljert og gjennomsiktig, selv om de har samme drivere og horn. I tillegg får man dyp bass og en annen fylde i lyden. Cornwall er rett og slett feitere. Mer tyngde og moro. Har fått et mer avslappet forhold til hele hifigreia etter at de kom i hus.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Noen Klipschere her som bor i leilighet eller i rekkehus?
    Hvilke Klipsch er det dere har?

    Takker for svar.
    Flyttet fra hus til leilighet, og da gikk jeg fra RF82 til RF52... ikke at det hjelper naboene noe særlig da 52 er kapabel til å spille like høyt som 82, og det er ikke mye bass som forsvinner heller med størrelsen. :)

    Hadde jeg flyttet fra hus i dag til leilighet eller rekkehus igjen så hadde nok valget gått over til stativ HT.. da også kansje prøvd å finne tak i paladium :)

    Det er mye riktig, men det er stort sett bassen som forplanter deg i huset som er mest plagsom for naboer vil jeg tro, sålenge man ikke spiller sinnsykt høyt selvsagt.

    Selv om RF-52 imponerer veldig ift til størrelse, så er jeg likevel langt ifra enig at det er lite forskjell i bassen fra de og RF-82, personlig synes jeg det er betydelig mer trøkk og brutalitet i bassen på RF-82.


    Jeg hadde dog ikke hatt noe betenkeligheter med selv RF-7 i leilighet, sålenge man viser litt hensyn, spesielt i ukedager etter 10-11, og gjerne i middagstider så burde det gå greit - resten styrer man gjerne med volumet også.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Noen Klipschere her som bor i leilighet eller i rekkehus?
    Hvilke Klipsch er det dere har?

    Takker for svar.
    Jeg bor for tiden i leilighet, spiller med RF7 II, dette byr på nøyaktig null problemer for min del i allefall. MEN jeg tror en del av årsaken er at jeg jobber turnus, og jeg nøyer meg med å spille for hele nabolaget når de fleste andre er på jobb på dagtid..
    Samtidig har jeg fjernet "bena" og spikes på høyttalerne og i stedet montert Audio Physic dempeføtter. Disse kobler fra gulvet på lik linje med dempeputer etc etc slik at bass ikke forplanter seg nevneverdig nedover i allefall.
    Når det er sagt kan man jo rive hus med disse høyttalerne bare man har forsterker nok, men det er en stor fordel at de spiller bra på lave volum :)
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Jeg bodde i leilighet inntil for 3år siden, og selv om vi gjorde en relativt betydelig lydisoleringjobb under oppussing med frittstående vegger og flytende gulv og mye gips (ingen bodde over oss) så hadde jeg relativt habilt anlegg også da, som iblant fikk lufte seg bra til film en gang i blant, og også litt musikk. Jeg gjorde det aldri i timesvis i slengen og hver dag på høyt volum , slik man "viser" hensyn.


    Ene soverommet hadde jeg hjemmekino med RF-83, RC-64, RS62, 2x SVS PC ultra og RT-12d

    På stua hadde vi Cornwall III, supplert med en JL audio Fathom F113,og på soverommet et par "nusselige" RF-82 til TV-titting på senga.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Hvor stor forskjell er det egentlig på heresy og cornwall? Hadde heresy en periode for noen år siden, men de falt ikke i smak. Fikk de ikke til å spille i det hele tatt, da de var vanvittig lyse i klangen. Det var på rørutstyr, vinyl og det hele...
    Er en liten stund siden jeg har hørt noe særlig på Heresy i stereo nå, skal ikke prøve meg på noen inngående analyse av forskjellene. Men husker jeg sleit litt med å få Heresy til å låte bra i begynnelsen også, men usikker på om det var innspilling, plassering, eller matching som gjorde mest når de endelig begynte å spille bra. Muligens en kombinasjon.
    Vil egentlig ikke si at de er lyse i klangen, men de har absolutt null overflødig bass eller feithet i lyden, så det er ikke så mye å gå på hvis man er litt uheldig med plassering eller rommet de står i f.eks. Til gjengjeld spiller de superstramt og kjappere enn sin egen skygge, og musikken har en deilig flyt og framdrift. Jeg syns også lyden var veldig detaljert og gjennomsiktig med Heresy.

    Cornwall er rett og slett bare mer, selv om den kanskje ikke er like stram og rask. Jeg opplevde også at Cornwall er enda mer detaljert og gjennomsiktig, selv om de har samme drivere og horn. I tillegg får man dyp bass og en annen fylde i lyden. Cornwall er rett og slett feitere. Mer tyngde og moro. Har fått et mer avslappet forhold til hele hifigreia etter at de kom i hus.
    Hei igjen.

    Ja, da hang det jo litt på greip det jeg mente å erindre :) Husker at jeg ikke kunne fatte hvordan noen kunne like disse høyttalerene. Rommet mitt var greit dempet, hadde "liksomtømmer"-panel på veggene(ingen stående bølger) og teppe på gulv, førsterefleksjoner var det jo ikke snakk om. Testet to forskjellige amper, cayin og min edison 60 røramp, men likevel var det håpløst å spille annet en popballader før det begynte å skrike. Jeg kjøpte de brukt, men jeg mener å huske at også han hadde hatt de i en kort tid. Mao innspilling kan ha vært et issue også..

    Nå skal det riktignok sies at dette er 8-9 år siden, og jeg hadde spillt på klipsch rf3 og audio note an-e i tiden i forveien mener jeg å huske. Da jeg gikk fra audio note til von schweikert som jeg har nå, så var jo også det en vanvttig overgang i forhold til forvrengning, det låt rett og slett litt kjedelig i starten fordi de låt så riktig og rent. Sånn sett vil jeg tro at jeg er mer moden for heritage-serien nå enn da, men det høres i hvert fall ut som at cornwall er veien å gå! Ser de er oppgitt til å gå 24 hz lavere enn Heresy også. I valnøtt-finish kan jeg nesten ikke tenke meg en kulere og mer retro "fuck you" - høyttaler :)
     
    Sist redigert:
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Erfaringer med 80/90-talls JBL vs dagens Klipsch?

    Jeg har et par RF-62 II jeg kjøpte etter retur av et par JBL Studio 580 (som nok hadde et smoothere horn enn Klipschene).
    Flørter litt med tanken på å kjøpe 80-talls JBLer som eksempelvis L80t/L100t3 etc. Er fan av utseendet...

    Det er gode elementer i disse, og sikkert en god konstruksjon. Men kan de holde følge med en 30 år yngre RF-62 II med moderne delefilter, elementer, osv i lydkvalitet?

    Har OK størrelse på stuen, og er derfor skeptisk mot små 70-talls L100 og moderne studiomonitorer som 4312 og lignende.

    Har noen av dere erfaringer med disse høyttalerne?

    Setter pris på alle innspill.

    KL
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    @montesi: De kan være en prøvelse å lytte til hvis ingenting stemmer ja, helt klart. Mener vel også å huske at jeg lurte litt på hvordan disse høyttalerne kunne få så mye positiv omtale på nettet, når jeg satt og hørte på metal og blødde ut av ørene. :p
    Men jeg har et vanskelig rom med to motstående, høye murvegger som avgir grusomt med flutterekko, så jeg tok for gitt at mye av problemene var ren, skjær akustikk.

    Siden du ikke hadde problemer med akustikk og brukte varmtlydende (?) elektronikk, så er det vel ikke umulig at de hadde trengt mer innspilling. Syns mine brukte veldig lang tid på å løsne.

    Hvis du vurderer Heritage igjen og går for Cornwall, så får du nok en ganske annerledes opplevelse enn du fikk med Heresy. Som Rognlien sa også, så har disse høyttalerne en helt egen sjarm. Mye av det tror jeg kommer fra at de faktisk er lettdrevne på ordentlig, og tilsynelatende kan spille steintøft med en 40-watter eller hva du vil. Er litt keen på å teste rør eller klasse A på dem etterhvert, det tror jeg hadde vært rent gull.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har et par RF-62 II jeg kjøpte etter retur av et par JBL Studio 580 (som nok hadde et smoothere horn enn Klipschene).
    Flørter litt med tanken på å kjøpe 80-talls JBLer som eksempelvis L80t/L100t3 etc. Er fan av utseendet...

    Det er gode elementer i disse, og sikkert en god konstruksjon. Men kan de holde følge med en 30 år yngre RF-62 II med moderne delefilter, elementer, osv i lydkvalitet?

    Har OK størrelse på stuen, og er derfor skeptisk mot små 70-talls L100 og moderne studiomonitorer som 4312 og lignende.

    Har noen av dere erfaringer med disse høyttalerne?

    Setter pris på alle innspill.

    KL
    Hvorfor returnerte du Studio 580 ene til fordel for RF62 mkII? Jeg har også hatt begge, og mener at jeg syntes 580 var bedre.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har du hatt noe KG3 i hus, Blitzo?

    Mangler/forskjell VS Heresy.

    Jeg har hatt KG 3.5 i samme rom som Hersy iii, Cornwall ii, RF63 og Forte ii.
    (Det begynner jammen å bli noen ser jeg når jeg ramser dem opp!:cool:)

    De går faktisk overraskende dypt, mye dypere enn Heresy. Selv om diskanten er så og si identisk, har ikke KG mellomtonen til Heresy høyttalerne...
    Men jeg hadde noen jeg oppgraderte med Crites titanium tweeter diaphragm, og byttet bassene til disse: https://www.midwestspeakerrepair.com/mw-audio-mw-5082-8-woofer

    Har noen av disse bassene liggende enda når jeg tenker meg om...

    De spilte overraskende bra
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Noen Klipschere her som bor i leilighet eller i rekkehus?
    Hvilke Klipsch er det dere har?

    Takker for svar.
    Flyttet fra hus til leilighet, og da gikk jeg fra RF82 til RF52... ikke at det hjelper naboene noe særlig da 52 er kapabel til å spille like høyt som 82, og det er ikke mye bass som forsvinner heller med størrelsen. :)

    Hadde jeg flyttet fra hus i dag til leilighet eller rekkehus igjen så hadde nok valget gått over til stativ HT.. da også kansje prøvd å finne tak i paladium :)

    Det er mye riktig, men det er stort sett bassen som forplanter deg i huset som er mest plagsom for naboer vil jeg tro, sålenge man ikke spiller sinnsykt høyt selvsagt.

    Selv om RF-52 imponerer veldig ift til størrelse, så er jeg likevel langt ifra enig at det er lite forskjell i bassen fra de og RF-82, personlig synes jeg det er betydelig mer trøkk og brutalitet i bassen på RF-82.


    Jeg hadde dog ikke hatt noe betenkeligheter med selv RF-7 i leilighet, sålenge man viser litt hensyn, spesielt i ukedager etter 10-11, og gjerne i middagstider så burde det gå greit - resten styrer man gjerne med volumet også.
    Klart den fysiske størrelsen utgjør noe.. 82 spiller jo 2-3hz lavere, men 52 spiller jo godt ned på 30 tallet :) Og 82 spiller nok noen DB høyere, men 52 er jo kapabel til å spille godt over gjennomsnittet selv så :)

    Fordelen med 52 i mine ører er at jeg syns den låter litt mere kompetent på lave volum.

    Leilighet som såklart begrenser muligheten til å spille skyhøyt ville vel også penset meg inn på en integrert rørforsterker, da får du varmen og dynamikken selv på lave volum :)

    RF7 med en fin rørsak hadde nok funket like fint Hoppe! :)
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Har forkynt dette med viktigheten av grunntone området før, så skal ikke gjenta meg selv.

    Men spesielt for dere med Cornwall prøv dette her på "rikelig volum": https://www.youtube.com/watch?v=Mx0xCI1jaUM

    Kan garantere at alle smal-bafflede Klipsch vil bli gruset!!

    Cbarth
     

    lhman

    Medlem
    Ble medlem
    18.01.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    2
    Har ett spørmål til dere som har mye bedre peiling på dette enn meg. Jeg må ha meg en ny surroundreciever og lurer da på følgende; Hva er veien å gå, billig surroundreciever med de funksjonene jeg ønsker + effektforsterker i tillegg. Eller kraftig surroundreciever for så å kjøre på den en stund, men med mulighet for effektforsterker senere?

    Må sies at jeg ikke har noe effektforsterker i mitt eie og jeg vil i grunnen ikke bruke så alt for mye penger pr akkurat nå.

    Har RF-82, RC-62, klipsch sub, og noe dritt Jamo bak.

    Kom med tips! (Kjører i dag dette på en onkyo 609, så det er vel ikke så mye som skal til for å få dette bedre. Også derfor jeg spør, pga 609én ikke har pre-out. Hadde den hatt det så hadde jeg bare gått til anskaffelse av effekt til frontene og muligens senter)
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    @ sirop:

    De hadde diverse skjønnhetsfeil jeg så så altfor godt (er dessverre perfeksjonist): På en høyttaler var ikke laminatet lagt om kanten og bak horndelen, men det møttes på samme kant. Det var sprekker hvor man så i MDFen under, og lange cutter-merker og limrester etter at de sikkert har prøvd å utbedre overgangen der.

    Se her:
    http://www.hifisentralen.no/forumet...-men-god-nok-grunn-til-klage.html#post1859965

    Jeg har et par RF-62 II jeg kjøpte etter retur av et par JBL Studio 580 (som nok hadde et smoothere horn enn Klipschene).
    Flørter litt med tanken på å kjøpe 80-talls JBLer som eksempelvis L80t/L100t3 etc. Er fan av utseendet...

    Det er gode elementer i disse, og sikkert en god konstruksjon. Men kan de holde følge med en 30 år yngre RF-62 II med moderne delefilter, elementer, osv i lydkvalitet?

    Har OK størrelse på stuen, og er derfor skeptisk mot små 70-talls L100 og moderne studiomonitorer som 4312 og lignende.

    Har noen av dere erfaringer med disse høyttalerne?

    Setter pris på alle innspill.

    KL
    Hvorfor returnerte du Studio 580 ene til fordel for RF62 mkII? Jeg har også hatt begge, og mener at jeg syntes 580 var bedre.
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har ett spørmål til dere som har mye bedre peiling på dette enn meg. Jeg må ha meg en ny surroundreciever og lurer da på følgende; Hva er veien å gå, billig surroundreciever med de funksjonene jeg ønsker + effektforsterker i tillegg. Eller kraftig surroundreciever for så å kjøre på den en stund, men med mulighet for effektforsterker senere?

    Må sies at jeg ikke har noe effektforsterker i mitt eie og jeg vil i grunnen ikke bruke så alt for mye penger pr akkurat nå.

    Har RF-82, RC-62, klipsch sub, og noe dritt Jamo bak.

    Kom med tips! (Kjører i dag dette på en onkyo 609, så det er vel ikke så mye som skal til for å få dette bedre. Også derfor jeg spør, pga 609én ikke har pre-out. Hadde den hatt det så hadde jeg bare gått til anskaffelse av effekt til frontene og muligens senter)

    Siden du liker onkyo. Hva med å kjøpe Onkyo TX-NR3009B som ligger på finn? Prisen er rimelig god syns jeg. Selv har jeg Pioneer LX på Klipsch, det er helt kurrant, men har mer troa på Onkyo mot dem gitt.
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Hadde personlig glatt tatt RP280F foran RP280FA, løsning var genial den altså - for all del.. Men pent?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Er Atmos kun beregnet for kino? Hvordan låter disse i stereo tro?
     

    nait$

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.03.2014
    Innlegg
    953
    Antall liker
    444
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er kun for kino bruk. Det skal være dobbelt sett med høyttalerinnganger på disse.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    And Eddie is back in tha house :)
    Ja du hadde rett :) Nå er det forsterker jakt til La scala! Har ikke peil bortsett fra at jeg må ha ht bypass
    ha is i magan og gjør litt reaserch, tror det er mange alternativer der ute som kan fungere veldig godt, har du testet noe fra Mcintosh forresten ? av de integrerte ? accuphase ? Belles ? first watt ? tror det er mye valg og muligheter der ute
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bodde i leilighet inntil for 3år siden, og selv om vi gjorde en relativt betydelig lydisoleringjobb under oppussing med frittstående vegger og flytende gulv og mye gips (ingen bodde over oss) så hadde jeg relativt habilt anlegg også da, som iblant fikk lufte seg bra til film en gang i blant, og også litt musikk. Jeg gjorde det aldri i timesvis i slengen og hver dag på høyt volum , slik man "viser" hensyn.


    Ene soverommet hadde jeg hjemmekino med RF-83, RC-64, RS62, 2x SVS PC ultra og RT-12d

    På stua hadde vi Cornwall III, supplert med en JL audio Fathom F113,og på soverommet et par "nusselige" RF-82 til TV-titting på senga.
    Er det deg som het C-V eller noe i den duren på AVforum?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Pga. ganske store utgifter på min kjære Volvo må jeg vurdere å omplassere Cornwallene mine for en periode. Har noen tips til andre høyttalere med bruktpis på maks 10k som kan måle seg? Jeg har jo ganske grei elektronikk, så kan folk som kjenner RF-62II dele litt erfaringer? Er det mulig å være fornøyd med denne langt billigere høytteleren i noen måneder etter å ha vent seg til godlyden fra Cornwall? :rolleyes:

    Kan JBL 4312E være et fornuftig alternativ? Disse selges jo rimelig på brukten for tiden.

    Har egentlig ikke plass til RF-7, men kan kanskje vurdere de likevel.. Det er vel høyttalerene jeg har hatt det mest morro med opp gjennom årene.

    Har ikke tenkt å lage en annonse helt enda, men hvis noen Klipsch-fans i denne tråden kan være interessert tar jeg gjerne mot en PM.

    Edit: Vil helst ikke kjøpe nytt, da jeg antakeligvis blir å oppgradere igjen om ikke alt for lang tid.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Pga. ganske store utgifter på min kjære Volvo må jeg vurdere å omplassere Cornwallene mine for en periode. Har noen tips til andre høyttalere med bruktpis på maks 10k som kan måle seg? Jeg har jo ganske grei elektronikk, så kan folk som kjenner RF-62II dele litt erfaringer? Er det mulig å være fornøyd med denne langt billigere høytteleren i noen måneder etter å ha vent seg til godlyden fra Cornwall? :rolleyes:

    Kan JBL 4312E være et fornuftig alternativ? Disse selges jo rimelig på brukten for tiden.

    Har egentlig ikke plass til RF-7, men kan kanskje vurdere de likevel.. Det er vel høyttalerene jeg har hatt det mest morro med opp gjennom årene.

    Har ikke tenkt å lage en annonse helt enda, men hvis noen Klipsch-fans i denne tråden kan være interessert tar jeg gjerne mot en PM.

    Edit: Vil helst ikke kjøpe nytt, da jeg antakeligvis blir å oppgradere igjen om ikke alt for lang tid.
    Du får RF63 til 10 lapper nye og de er mine favoritter sammen med la scala! Altså bedre enn Cw, Heresy, RF7 etc etc etc
    Ikke sikkert noen andre er enige i det men de har danket ut høytalere til mange ganger prisen her hos meg
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Pga. ganske store utgifter på min kjære Volvo må jeg vurdere å omplassere Cornwallene mine for en periode. Har noen tips til andre høyttalere med bruktpis på maks 10k som kan måle seg? Jeg har jo ganske grei elektronikk, så kan folk som kjenner RF-62II dele litt erfaringer? Er det mulig å være fornøyd med denne langt billigere høytteleren i noen måneder etter å ha vent seg til godlyden fra Cornwall? :rolleyes:

    Kan JBL 4312E være et fornuftig alternativ? Disse selges jo rimelig på brukten for tiden.

    Har egentlig ikke plass til RF-7, men kan kanskje vurdere de likevel.. Det er vel høyttalerene jeg har hatt det mest morro med opp gjennom årene.

    Har ikke tenkt å lage en annonse helt enda, men hvis noen Klipsch-fans i denne tråden kan være interessert tar jeg gjerne mot en PM.

    Edit: Vil helst ikke kjøpe nytt, da jeg antakeligvis blir å oppgradere igjen om ikke alt for lang tid.
    Du får RF63 til 10 lapper nye og de er mine favoritter sammen med la scala! Altså bedre enn Cw, Heresy, RF7 etc etc etc
    Ikke sikkert noen andre er enige i det men de har danket ut høytalere til mange ganger prisen her hos meg
    Dæven fikk lyst på den forsterkeren din ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har prøvd RF-63 her, og fikk de ikke til å spille bra i det hele tatt. Nå har jeg et rom som tydeligvis ikke liker bass i det hele tatt, og får langt i fra trykket Cornwall er i stand til å produsere.
    Den eneste høyttaleren som har overrasket meg positivt i forhold til bass i dette rommet er Canton Reference 7. Jeg burde altså kanskje vurdere noe med bassport under..

    Forsterkeren forblir nok her med mindre du kommer og stjæler den. :cool:
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har prøvd RF-63 her, og fikk de ikke til å spille bra i det hele tatt. Nå har jeg et rom som tydeligvis ikke liker bass i det hele tatt, og får langt i fra trykket Cornwall er i stand til å produsere.
    Den eneste høyttaleren som har overrasket meg positivt i forhold til bass i dette rommet er Canton Reference 7. Jeg burde altså kanskje vurdere noe med bassport under..

    Forsterkeren forblir nok her med mindre du kommer og stjæler den. :cool:
    Har du virkelig ikke fått god lyd i RF63 med LM audio 219? Da må det være noe med rommet som du nevner. Jeg er fornøyd med lyden på min RF63 med en Ming Da 300B 2x9w forsterker, det spiller overaskende bra.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    ^Spilte på 218IA da. De hadde nok spilt bedre på 219, men problemet er som sagt rommet. Rent lydmessig var det ikke så mye å utsette, men det hjelper lite når det er null fylde i musikken.

    Jeg har mer bassfundament i dusjen 10 meter unna enn jeg har i lytteposisjon...
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    ^Spilte på 218IA da. De hadde nok spilt bedre på 219, men problemet er som sagt rommet. Rent lydmessig var det ikke så mye å utsette, men det hjelper lite når det er null fylde i musikken.

    Jeg har mer bassfundament i dusjen 10 meter unna enn jeg har i lytteposisjon...
    Hvorfor ikke prøve med romkorreksjon,så kansje bassen kommer tibake?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn