Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Eller sett de på sånne.



    Uansett, gratulerer med et godt høytalervalg.
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    cardas skrev:
    Tror dere fader ikke diskant hornet i den ene Heresy høyttaleren gikk til h.... ista!!!
    Sånn er det med billig elementer de tåler ikke mye! Jeg viste de var kjipe men ikke så jævlig kjipe!! ;D
    Forbanna kjipt da.. Hva gjør du videre nå da Andy? Sjekket ledningen til hornet ennå? De sitter vel med kabelsko tror jeg nok!?
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    cardas skrev:
    Har ikke fått sjekket noe enda. Men det skal jeg i morgen :) Men jeg har desverre en dårlig førelse tror nok det er sprenkt! ;) Men jeg smiler like vel skal jo oppgradere de så da kan jeg ta de i samme slengen :)
    Hva går oppgraderingene ut på da? :)
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    cardas skrev:
    Oppgraderingen kommer til å gå ut på: Demping av horn med bly gummi, intern kabling, gjøre om bi wire til singel wire, bytte ut de kjipe orginale klipsch terminalene med de råeste WBT nextgen skruterminaler ;D
    ...Og nytt horn? ;D ;D
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    cardas skrev:
    ja, 2 horn ;D Bytter begge så de blir likt innspilt
    Det er ikke dumt.. Resten av oppgraderingene dine hørtes meget bra ut.. :)

    En annen ting... Du kaller jo Heresy for kjipe!? Vil du bruke en slump på oppgraderinger da, da? Hva om det skjer igjen, du spiller jo ikke lavt! ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cardas skrev:
    Heresy III er drit kjipe høyttalere til prisen men de gjør noe som ikke så mange andre høyttalere får til de spiller musikk!
    Drit kjipe til prisen.Tok ikke den gett.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    cardas skrev:
    Tror dere fader ikke diskant hornet i den ene Heresy høyttaleren gikk til h.... ista!!!
    Sånn er det med billig elementer de tåler ikke mye! Jeg viste de var kjipe men ikke så jævlig kjipe!! ;D
    Åssen i helvete er det du spiller da mann? :eek:
    Det finnes jo grenser for hvor høyt man kan spille, til og med på Heresy! ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    cardas skrev:
    Heresy III er drit kjipe høyttalere til prisen men de gjør noe som ikke så mange andre høyttalere får til de spiller musikk!

    Hvis det skjer igjen bygger jeg meg noen høyttalere selv! ;D
    Heresy er ikke dritkjipe til prisen, tvert imot, de er DRITBILLIG i forhold til prestasjonene. 8)
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Skal prøve litt forskjellige plassering på høytalerne, for å finne det optimale mot lytteposisjon. Men det er fanken ikke lett når en har tre unger i huset. Trenger litt *kvalitetstid* for meg selv..... Har desverre et glassbord (innkjøpt av kjerringen), som kompliserer lytteposisjon litt, men er absolutt til å leve med.

    Er uansett kjempefornøyd med HII.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cardas skrev:
    JanR skrev:
    cardas skrev:
    Heresy III er drit kjipe høyttalere til prisen men de gjør noe som ikke så mange andre høyttalere får til de spiller musikk!
    Drit kjipe til prisen.Tok ikke den gett.

    /jan
    Det jeg mener med drit kjipe til prisen er at elementene de bruker er noe av de billigste man får tak i av PA elementer. Har man en del erfaring fra den biten ser man dette med en gang.
    Jaha ja.Ikke umulig at du terger på deg ett par kæll her nå ;)

    Bare for ordens skyld,jeg har aldri hatt problemer med klipsch,være seg KG 5.5 eller Forte II.
    Ja jeg spiller høyt innimellom jeg også.

    /jan
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Min bror knærta også diskanthornet på KG 5.5, og ledningene på elementene til klipsch er ofte satt fast med kabelsko.. de kan falle av. Alle høyttalere har svakheter, inkludert AN OG Klipsch..

    MVH
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Borgenvik skrev:
    Min bror knærta også diskanthornet på KG 5.5, og ledningene på elementene til klipsch er ofte satt fast med kabelsko.. de kan falle av. Alle høyttalere har svakheter, inkludert AN OG Klipsch..

    MVH
    Helt klart! :)
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Ikke missforstå meg heller (om noen gjorde det) Klipsch er meget bra, og er skikkelig morro!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Borgenvik skrev:
    Ikke missforstå meg heller (om noen gjorde det) Klipsch er meget bra, og er skikkelig morro!
    Ingen misforsto deg Ole, eller Andreas for den slags skyld heller. ;)
    Det virker på meg som Klipsch er litt elendig på kvalitetskontroll, rett og slett.
    Det kan med andre ord være en garantisak da? :-\
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Det virker på meg som Klipsch er litt elendig på kvalitetskontroll, rett og slett.
    Det kan med andre ord være en garantisak da? :-\
    Hvor mange høytalere er det snakk om her ? ;)
    Murphy's Law kicker inn med jevne mellomrom,sånn er det bare.

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    cardas skrev:
    Heresy III er drit kjipe høyttalere til prisen men de gjør noe som ikke så mange andre høyttalere får til de spiller musikk!

    Hvis det skjer igjen bygger jeg meg noen høyttalere selv! ;D
    Nå skal ikke jeg gå til noen hysterisk forsvarstale for Klipsch igjen, men;

    Ta tilsvarende drivere eller elementer fra en annen leverandør og sammenlign prisen :eek:

    Klipsch er storforbruker uten sidestykke når det gjelder horndrivere og elementer med store lette pappmembraner, og prisene er dertil lave for reservedeler. Dette betyr IKKE at delene er hverken kjipe eller dårlige.

    Ta f.eks AlNiCo driveren K55V som sitter i Khorn-LaScala, Belle og Cornwall (og kanskje fler), de koster $275 for paret. Må være no' kjipe greier dette som ikke koster mer :-\
    Eller kan det ha noe med effektivisering og større produksjonsserier å gjøre?

    Sjekk hva "Pete the pirate" Quadrup hos AudioNote tar for sine AlNiCo drivere til AN/E :eek:
    De MÅ bare være mye bedre siden de koster 7-10 ganger så mye.......eller?

    Selv er jeg fryktelig nysjerrig på hva de nærmest myteomspunne GOTO-drivere kan gjøre for mine Khorn, men disse driverne koster like mye som et sett nye komplette khorn, så det er greit å være i alle fall litt sikker før man begynner å bytte.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Uten å ha hørt en slik Ayon forsterker, vil jeg tro at dette hadde fungert aldeles utmerket med HereseyII (og resten av Heritage serien forøvrig).

    Ikke no' å vente på....kjøp-kjøp!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.290
    Antall liker
    1.274
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    krash skrev:
    Har et spørsmål til ekspertene: Hva tror dere om å drive HeresyII med http://ayonaudio.com/ayon/english/spark/f-spark.htm Finner ikke så mye erfaringer her på sentralen angående ayon. Blinker det noen varsellamper?
    Jeg har god erfaring med en annen 6C33C amp... Maken til den som JanR linker til..

    http://www.6moons.com/audioreviews/almarro5/318.html

    Den spiller forrykende på mine Cornwall III  :D


    Edit: Så litt nærmere etter... Den som er til salgs er jo en A318A, men jeg har en A318B...
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Takk for tips JanR :)
    Almarroen ser jo nydelig ut, og spiller den like bra som den ser ut kan det ikke bli feil! Jeg har sent ham en mail....

    Som dere skjønner sonderer jeg bruktmarked, da økonomien er litt begrenset for tiden. Jeg har litt utstyr jeg må kvitte meg med også.

    Dersom dere har andre bruktmarkedtips, tar jeg gjerne imot dem med takk.
     
    J

    jukes

    Gjest
    krash skrev:
    Takk for tips JanR :)
    Almarroen ser jo nydelig ut, og spiller den like bra som den ser ut kan det ikke bli feil! Jeg har sent ham en mail....

    Som dere skjønner sonderer jeg bruktmarked, da økonomien er litt begrenset for tiden. Jeg har litt utstyr jeg må kvitte meg med også.

    Dersom dere har andre bruktmarkedtips, tar jeg gjerne imot dem med takk.
    [/quote




    :)

    Denne Luxman SQ 38 sign bruker jeg på par Forte II og er meget godt fornøyd.
    Den har et godt riaatrinn og tonekontroller og byggekvaliteten er meget god.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:


    :)

    Denne Luxman SQ 38 sign bruker jeg på par Forte II og er meget godt fornøyd.
    Den har et godt riaatrinn og tonekontroller og byggekvaliteten er meget god.

    Mvh Roar
    Spiller ikke dårlig den ampen der jukes :)
    Ikke så lett å finne brukt kanskje ?

    /jan
     
    J

    jukes

    Gjest
    JanR skrev:
    jukes skrev:


    :)

    Denne Luxman SQ 38 sign bruker jeg på par Forte II og er meget godt fornøyd.
    Den har et godt riaatrinn og tonekontroller og byggekvaliteten er meget god.

    Mvh Roar
    Spiller ikke dårlig den ampen der jukes :)
    Ikke så lett å finne brukt kanskje ?

    /jan
    ;)

    Litt gammeldags i lyden kansje. Lyder ikke likt s500 overhodet.
    Er i allefall veldig fornøyd med den.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
    Fungerer uten tvil meget bra hos deg.Brukelig riia i den også.

    Trives godt sammen med Forte II kan man vel si ;)

    Ta med deg Forte'ene en dag så tar vi en "Forte vs Forte" test hjemme i stua.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
    Fungerer uten tvil meget bra hos deg.Brukelig riia i den også.

    Trives godt sammen med Forte II kan man vel si ;)

    Ta med deg Forte'ene en dag så tar vi en "Forte vs Forte" test hjemme i stua.

    /jan
    Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?
    jukes sine så ;D
    Mine veier litt pga av delefiltrene ;)

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
    Fungerer uten tvil meget bra hos deg.Brukelig riia i den også.

    Trives godt sammen med Forte II kan man vel si ;)

    Ta med deg Forte'ene en dag så tar vi en "Forte vs Forte" test hjemme i stua.

    /jan
    Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?
    ;D ;D ;D ;D he he.....
     
    J

    jukes

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
    Fungerer uten tvil meget bra hos deg.Brukelig riia i den også.

    Trives godt sammen med Forte II kan man vel si ;)

    Ta med deg Forte'ene en dag så tar vi en "Forte vs Forte" test hjemme i stua.

    /jan
    Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?

    :)

    Skal høre Pd 300 med Mørck dp 6 gult armrør og Denon 103 Rolf. At denne 103 skal spille så bra på denne vinglete armen er en gåte. :)
    Pokker for en fin arm denne Mørck er. :) At jeg ikke har brukt denne mer. :mad:

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    jukes skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    Den er nok mere "sofistikert" enn S500, uten å si noe stygt om S500 som jeg liker veldig godt.
    Fungerer uten tvil meget bra hos deg.Brukelig riia i den også.

    Trives godt sammen med Forte II kan man vel si ;)

    Ta med deg Forte'ene en dag så tar vi en "Forte vs Forte" test hjemme i stua.

    /jan
    Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?

    :)

    Skal høre Pd 300 med Mørck dp 6 gult armrør og Denon 103 Rolf. At denne 103 skal spille så bra på denne vinglete armen er en gåte. :)
    Pokker for en fin arm denne Mørck er. :) At jeg ikke har brukt denne mer. :mad:

    Mvh Roar
    Skal visst være bra armer det der. Skal ha meg en bedre arm til min etterhvert.
    Kanskje Mørck hadde vært noe og vurdere.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja det trur jeg du skal sjekke med H.H mørch Rolf.....for jeg har sett flere Nottingham spillere med Mørch rundt om.....skal visst være en god combo , holdt på å handle meg en interspace , for å bruke mørch arm på tidligere.......Når det er sagt , spiller disse Nottingham spillerne flott , men dette blir litt OFF i denne tråden......

    Noe litt mer ON....Var det noen her inne som handla de chorusene som lå for salg ?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Og nå ligger det nye Heresy III til løp og kjøp pris på bruktbørsen.
     
    J

    jukes

    Gjest
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Er vel ikke så mye de veier heller de der Forte. Som en oppblåst ghettoblaster kanskje ?
    jukes sine så ;D
    Mine veier litt pga av delefiltrene ;)

    /jan


    :)

    Har vært mange Heresy til salg en stund nå Jan. Hva kan det komme av? ::) ::)
    Mener nå at disse Heresy hadde vært fine til senterhøytaler for Forte. ;D

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    jukes skrev:
    :)

    Har vært mange Heresy til salg en stund nå Jan. Hva kan det komme av? ::) ::)
    Mener nå at disse Heresy hadde vært fine til senterhøytaler for Forte. ;D

    Mvh Roar
    Kanskje vi skulle kjøpe det settet,en til hver.Ypperlig senter kanal ;D

    Det har vel vært 3-4 sett til salgs nå,hvor mange har Forte har du sett til salgs jukes ? ;)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn