Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    Rolf bruker vel noen AudioQuest som han mener fungerer bra på stativhøytalerne hans.
    Birger har sikkert ett par tips også.
    Tror ikke jeg personlig ville brukt sølv høytalerkabler.

    Sjøl bruker jeg Wireworld og er nøyd med det ;)

    /jan
    Vel, saken er at for et par år siden drømte jeg om et anlegg bestående av rør, sølvkabler og horn :) Nesten litt merkelig hvordan det plutselig har blitt til ;)
    Noen kan kanskje svare meg på hvordan sølv ht-kabler er? Annet enn at metersprisen er dyr...
    Har i det minste wireworld netkabel. Men har jo hørt at wireworld er bra på klipsch så.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker Audioquest jeg og.
    LS`ene dine har også Audioquest. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Jeg bruker Audioquest jeg og.
    LS`ene dine har også Audioquest. ;)
    Da blir det AQ ;D
    Hatt AQ sjøl tidligere (signal) og var meget nøyd med de.Ble solgt kun pga av at det var 0.5m lengder.

    Wireworld går absolutt bra sammen med Klipsch og rør.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    shaunv skrev:
    BHO: Da får jeg bare takke ja til hjelpen:D En løsning som gjør at jeg kan selge unna bokser og bruke La Scala til alt;)
    Alt jeg trenger da er kabler!

    JanR: Er det 0,5mm eller 1.0mm som gjelder? Mao, vil jeg merke forskjell?

    Takk for linken også. :) Er nesten så jeg fikk lyst til å bruke sølv mellom kilder også når jeg først er i gang ;)
    Ikke glem KA Rasmussen på Hamar da , som selger flatsølv på rull.....metervare , kan trekkes med bomullstrømpe fra svalander.....og legges som dobbel separat leder....ala Bertram....gjennomsiktig plaststrømpe funker også.....men for all del Mundorf er vel ikke noe dårligere det tipper jeg , har det som internkabling i det ene settet med monoblokker jeg har , funker strålende der.......jeg har nå prøvd ut ww gold eclipse....som er av sølv , og syntes de har lite kjøtt på beinet forhold til den som heter silver eclipse 5-2 og har kobberleder , forstå det den som vil ...silver er kobber og gold er sølv..... ;)men dette er gode kabler i allefall her ....mellom preampen og effekttrinna mine utgjør de stor forskjell.....preamp m3 phono/ effekt heart beat....som for inntil noen dager siden matet klipsch rf-82 med power..Mvh Espen
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Høres ut som en fin plan i mine ører. ;D Da mangler jeg bare HT-kabler, ettersom at de jeg har ble for korte da jeg fikk meg rack på siden av tv'en i stedenfor å ha forsterkeren midten under...MEN, det har jeg ikke råd til ennå ::) Mundorf i sølv ville jo blitt 6000,- bare i kabelmateriale... :eek:
    Rolf bruker vel noen AudioQuest som han mener fungerer bra på stativhøytalerne hans.
    Birger har sikkert ett par tips også.
    Tror ikke jeg personlig ville brukt sølv høytalerkabler.

    Sjøl bruker jeg Wireworld og er nøyd med det ;)

    /jan
    Stemmer. Jeg bruker Audioquest CV-6. Greie høytalerkabler det. Hadde Xindak FS-3 før. De var også veldig greie og fungerte bra. Hvem som er best er ikke godt og si. Xindak var nok mørkere i klangen og ikke så åpne som AQ. Xindak var litt for korte, så derfor bytta jeg de ut.

    Signalkabler er noe WW greier, jeg husker aldri betegnelsen på de. Gold og noe annet er det vel. Og AN sølvkabler til riia, med Clas Olson eller Biltema plugger. Husker ikke det engang.

    Er visst ikke bare lightutgaven her nei.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    ixos_76 skrev:
    shaunv skrev:
    BHO: Da får jeg bare takke ja til hjelpen:D En løsning som gjør at jeg kan selge unna bokser og bruke La Scala til alt;)
    Alt jeg trenger da er kabler!

    JanR: Er det 0,5mm eller 1.0mm som gjelder? Mao, vil jeg merke forskjell?

    Takk for linken også. :) Er nesten så jeg fikk lyst til å bruke sølv mellom kilder også når jeg først er i gang ;)
    Ikke glem KA Rasmussen på Hamar da , som selger flatsølv på rull.....metervare , kan trekkes med bomullstrømpe fra svalander.....og legges som dobbel separat leder....ala Bertram....gjennomsiktig plaststrømpe funker også.....men for all del Mundorf er vel ikke noe dårligere det tipper jeg , har det som internkabling i det ene settet med monoblokker jeg har , funker strålende der.......jeg har nå prøvd ut ww gold eclipse....som er av sølv , og syntes de har lite kjøtt på beinet forhold til den som heter silver eclipse 5-2 og har kobberleder , forstå det den som vil ...silver er kobber og gold er sølv..... ;)men dette er gode kabler i allefall her ....mellom preampen og effekttrinna mine utgjør de stor forskjell.....preamp m3 phono/ effekt heart beat....som for inntil noen dager siden matet klipsch rf-82 med power..Mvh Espen
    Flatvalset sølv er en potensiell katastrofe på små rørforsterkere, STYR UNNA!
    Slike "småtasser" som OTO er nokså sære på sånne greier, sørg for at du velger noe som er testet og verifisert velfungerende.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hupp.....den gamle gode Klipschomane rører seg jo....HURRA!!!!
    Vi trenger sånne som deg her. Kunnskap og entusiasme!!! ;D ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Er litt tilfeldig innom den imponerende lange Klipsch tråden. Har damen to innlegg over "been klipsched" eller har hun en annen mening her inne? Ellers har jeg bare gode inntrykk av høyttalerarten Klipsch!
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    528
    Har ett lite spørsmål til klipsch-expertisen her inne.
    En kollega sier hun har noen klipsch (hun er iallefall ganske sikker på de heter det) Som har innebyggd forsterker og stort basselement. Jeg går utfra det er bassforsterker som da er innebygd. Men etter å ha googlet i øst og vest finner jeg fremdeles ingen slike klipsch-høytalere.
    Er det noen som vet om hva slags modell dette evt. er? Hun mener de ble kjøpt i 2004 ca.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Så har du jo de mindre KSP-300 som isteden for 15" har 12" aktivt basselement!

    Hvis det er noen av disse og hun noen gang skal selge, kan du be henne sende en pm :)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    .........RP-3, RP-5 eller SP-1 f.eks.
    Mulighetene er mange. :)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    BHO skrev:
    Jeg bruker Audioquest jeg og.
    LS`ene dine har også Audioquest. ;)
    Vil det i grunn si at det kan være greit å bruke samme type som internkablingen? :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    cardas skrev:
    Da er endelig et digital kamera bestilt! :D

    Det ble et Ricoh R8 ;D

    Så nå har derer forhåpentlig hvis noe å glede dere til! ;D

    Mvh
    Andreas
    Gleder oss som bare den.Masse bilder vil vi ha til og med ;D
    Skal knipse litt her i kveld også tenkte jeg.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Nå byr sjansen seg igjen; Klipsch Heresy II på bruktbørsen tilsalgs!
    Steintøffe flotte høyttalere som spiller som en drøm, løp og kjøp!
    Annonsen er ikke min. ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Er de samme som sist.....???? eller er det videresalg etter kort tid , er ikke så langt unna meg dette her...kanskje jeg skal ta de i beskuelse... ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Nå byr sjangsen seg igjen; Klipsch Heresy II på bruktbørsen tilsalgs!
    Steintøffe flotte høyttalere som spiller som en drøm, løp og kjøp!
    Annonsen er ikke min. ;)
    Er mere fan av gulvstående ;D

    Neida :)
    De er solgt alt,ser det ut for.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jo for så vidt , men en mere konge monitor skal du jaggu lete lenge etter ;)...hadde de jeg lånte på demo , opp fra gulvet , du dæven å fint de spillte vet du.....

    :) men det skulle altså friste med ett par ag er denne gangen...vi får se med tiden hva som skjer....føler ikke noe akutt behov for å bli kvitt ag ene akkurat. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ixos_76 skrev:
    jo for så vidt , men en mere konge monitor skal du jaggu lete lenge etter ;)
    Har hørt H III så er ikke helt blank.
    Ikke noe jeg hadde byttet ut mine mot uansett,ikke ett vondt ord om H II/III :)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Nå byr sjangsen seg igjen; Klipsch Heresy II på bruktbørsen tilsalgs!
    Steintøffe flotte høyttalere som spiller som en drøm, løp og kjøp!
    Annonsen er ikke min. ;)
    Er mere fan av gulvstående ;D

    Neida :)
    De er solgt alt,ser det ut for.

    /jan
    Ja, de gikk fort ja, tenkte meg det. ;)
    Får håpe vi hører noe fra ny eier her i tråden vår, på forumet, moro med nye erfaringer. :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    ixos_76 skrev:
    jo for så vidt , men en mere konge monitor skal du jaggu lete lenge etter ;)...hadde de jeg lånte på demo , opp fra gulvet , du dæven å fint de spillte vet du.....

    :) men det skulle altså friste med ett par ag er denne gangen...vi får se med tiden hva som skjer....føler ikke noe akutt behov for å bli kvitt ag ene akkurat. ;)
    Jeg mener at Heresy bør opp fra gulvet, selv om Klipsch kaller de GULVSTÅENDE. ;) ;) til Jan.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Jeg mener at Heresy bør opp fra gulvet, selv om Klipsch kaller de GULVSTÅENDE. ;) ;) til Jan.
    Stoler på deg :)
    Kun hørt de på gulvet,få tatt meg en tur til Rolf etterhvert og høre hvordan de låter i "høyden".

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    Jeg mener at Heresy bør opp fra gulvet, selv om Klipsch kaller de GULVSTÅENDE. ;) ;) til Jan.
    Stoler på deg :)
    Kun hørt de på gulvet,få tatt meg en tur til Rolf etterhvert og høre hvordan de låter i "høyden".

    /jan
    ;D
    Ja, gjør det, ta deg en tur, er jo ikke så langt hit heller da!? ;)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    ixos_76 skrev:
    jo for så vidt , men en mere konge monitor skal du jaggu lete lenge etter ;)
    Har hørt H III så er ikke helt blank.
    Ikke noe jeg hadde byttet ut mine mot uansett,ikke ett vondt ord om H II/III :)

    /jan
    Ingen Heresyeiere med vettet noenlunde i behold hadde bytta de mot Forte heller.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    ;D
    Ja, gjør det, ta deg en tur, er jo ikke så langt hit heller da!? ;)
    Sant sant,ikke rare kjøreturen det heller :)
    Vært morro og hørt H II.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    ixos_76 skrev:
    jo for så vidt , men en mere konge monitor skal du jaggu lete lenge etter ;)
    Har hørt H III så er ikke helt blank.
    Ikke noe jeg hadde byttet ut mine mot uansett,ikke ett vondt ord om H II/III :)

    /jan
    Ingen Heresyeiere med vettet noenlunde i behold hadde bytta de mot Forte heller.
    Sikkert ikke ;)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    ixos_76 skrev:
    jo for så vidt , men en mere konge monitor skal du jaggu lete lenge etter ;)
    Har hørt H III så er ikke helt blank.
    Ikke noe jeg hadde byttet ut mine mot uansett,ikke ett vondt ord om H II/III :)

    /jan
    Ingen Heresyeiere med vettet noenlunde i behold hadde bytta de mot Forte heller.
    Sikkert ikke ;)

    /jan
    Bare innrøm det Jan, du har tenkt å bytte til Heresy. 8) ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Bare innrøm det Jan, du har tenkt å bytte til Heresy. 8) ;)
    Ikke tenkt tanken engang ;)
    Men når du nevner det,hadde kanskje vært ok med ett par H II for eks uti hytta (nr2 anlegg).

    /jan
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Jeg får komme ut av skapet da, med mine hvite tennis sokker. Ser fram til noen erfaringsutvekslinger med deg continuo ;D Må etterhvert skifte ut litt kabler og elektronikk også....
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    krash skrev:
    Jeg får komme ut av skapet da, med mine hvite tennis sokker. Ser fram til noen erfaringsutvekslinger med deg continuo ;D Må etterhvert skifte ut litt kabler og elektronikk også....
    Du som er den lykkelige eier av H II'ene som lå ute her om dagen ?
    I så fall grats og velkommen til Klipsch "kranglefantenes" vennetråd ;D

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    krash skrev:
    Jeg får komme ut av skapet da, med mine hvite tennis sokker. Ser fram til noen erfaringsutvekslinger med deg continuo ;D Må etterhvert skifte ut litt kabler og elektronikk også....
    Ja, gratulerer med flotte HT! :D

    Hvilken elektronikk bruker du?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Så artig da! Har hørt Heresey II hos Continuo ved flere anledninger og det er en utrolig engasjerende høyttaler!
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Jo,takk. Jeg har siden årtusenskiftet hatt mitt hifiklubb anlegg, nad 370, B&W 603 sammen med en project rpm4. Har fått oppgraderingsykdommen, og blitt litt nostalgisk på mine litt eldre dager, skjønt jeg bare har 35 somre bak meg. Jeg vil ha lyden jeg husker fra 70-80 tallet tilbake, og håper at jeg husker rett. Klipsch heresy II fra 89 tror jeg skal passe godt inn i min plan....

    Har også kjøpt meg en rega p5, siden jeg elsker vinyl. Så nå må jeg ha en amp og kabler når pengene på bankkontoen tillater det, og dama kan akseptere det (her er timing viktig). Jeg har tenkt å kjøpe meg en AN OTO SE eller noe i den gaten. Tips til kabler eller amp mottas med takk!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    krash skrev:
    Jeg har tenkt å kjøpe meg en AN OTO SE eller noe i den gaten. Tips til kabler eller amp mottas med takk!
    OTO SE kan ikke bli feil på Heresy :)
    Eller noen av de andre i Heritage serien for den saks skyld.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    krash skrev:
    Jo,takk. Jeg har siden årtusenskiftet hatt mitt hifiklubb anlegg, nad 370, B&W 603 sammen med en project rpm4. Har fått oppgraderingsykdommen, og blitt litt nostalgisk på mine litt eldre dager, skjønt jeg bare har 35 somre bak meg. Jeg vil ha lyden jeg husker fra 70-80 tallet tilbake, og håper at jeg husker rett. Klipsch heresy II fra 89 tror jeg skal passe godt inn i min plan....

    Har også kjøpt meg en rega p5, siden jeg elsker vinyl. Så nå må jeg ha en amp og kabler når pengene på bankkontoen tillater det, og dama kan akseptere det (her er timing viktig). Jeg har tenkt å kjøpe meg en AN OTO SE eller noe i den gaten. Tips til kabler eller amp mottas med takk!
    Oto SE er nok garantert bra på Heresy, en annen mulighet er Audio Note KIT4 som heller ikke koster skjorta, skal være i samme gate som Oto.
    Fetteren min spiller på en Copland CTA 405, som er en morsom kombinasjon.
    Hvis du vil at fokuset skal være på stemmer/mellomtone og kropp så er 300B verdt å prøve. ;)
    Eller kanskje en 2A3 basert sak, som Audio Note Kit 1 f.eks.? Hva sier du Jan?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn