Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    vanvittig prishopp denne gangen... men veldig spennende modell da :D.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.817
    Antall liker
    6.075
    Ja, men dette var jo en helt fantastisk rasende rimelig pris, not.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    2.105
    Torget vurderinger
    8
    Kjører akkurat nå Audio GD Precision 2 på horna og hvordan det er mulig å få klasse a/b til og låte så sykt bra til en helt latterlig pris gir meg et nytt syn på hifibransjen.
    Hatt mye innom og denne er 100% tyst selv med ørene helt inntil hornet noe jeg aldrig har opplevd før :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    2.105
    Torget vurderinger
    8
    IMAG2990.jpg


    Disse to kjemper i helgen.
    Klasse A mot a/b
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    2.105
    Torget vurderinger
    8
    Vil bare si at Sugden A21 serie 2 fungerer utmerket på Klipschorn og da sikkert med de andre i Heritage familien
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.374
    Antall liker
    9.229
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er det tid for mere Klipsch nytt.. ces 2018 sparkes igang.. og reference premier og den billigere reference fornyes

    Ut fra det lille som vises av bilder her må jeg si at det ser meget lekkert ut. Black piano gloss kommer også som finnish.
    La oss håpe Mono tar inn flere finnisher. Wallnut ser meeget pent ut med de nye frontene.

    CES 2018 | Klipsch


    Klipsch-CES-Reference-Premiere-B.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.465
    Antall liker
    24.458
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    De kjører hardt på Heritage merkevaren nå. Jeg fant ikke noe om den tidligere annonserte Heritage subben dog...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De kjører hardt på Heritage merkevaren nå. Jeg fant ikke noe om den tidligere annonserte Heritage subben dog...
    Personlig synes jeg det blir for dumt med heritage Bluetooth-høyttalere, aktive høyttalere og hodetelefoner, men.... Er det konstruert i "gamle dager" er det heritage. Er det konstruert nå, er det noe annet. IMNSHO. ..Men jeg jobber ikke i markedsavdelingen til Klipsch. ;)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.620
    Antall liker
    3.759
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da er det tid for mere Klipsch nytt.. ces 2018 sparkes igang.. og reference premier og den billigere reference fornyes

    Ut fra det lille som vises av bilder her må jeg si at det ser meget lekkert ut. Black piano gloss kommer også som finnish.
    La oss håpe Mono tar inn flere finnisher. Wallnut ser meeget pent ut med de nye frontene.

    CES 2018 | Klipsch


    Vis vedlegget 475104
    Ser flotte ut, men fikk ikke helt med meg om det kun er kosmetiske endringer. Er det ny diskant og hornløsning også?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    De kjører hardt på Heritage merkevaren nå. Jeg fant ikke noe om den tidligere annonserte Heritage subben dog...
    Personlig synes jeg det blir for dumt med heritage Bluetooth-høyttalere, aktive høyttalere og hodetelefoner, men.... Er det konstruert i "gamle dager" er det heritage. Er det konstruert nå, er det noe annet. IMNSHO. ..Men jeg jobber ikke i markedsavdelingen til Klipsch. ;)
    Enig. Selvom den nye hodetelefonen med Klipsch sin dacamp er sexxzzi ;D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    De kjører hardt på Heritage merkevaren nå. Jeg fant ikke noe om den tidligere annonserte Heritage subben dog...
    Er vel ingen tvil om at retro looking hifi slår bra an hos mange enten det er vintage eller nyprodusert, eller at Klispsch er in it for the money. Jeg syns ikke det gjør så mye at de utvider Heritagelinja heller, hvis de holder seg tro mot utgangspunktet. Dessverre syns jeg de har trådd en del over streken med mange av de nye produktene sine akkurat der. Men heldigvis for dem er ikke jeg hifipoliti som bestemmer hva andre skal få lage eller selge.


    Men jeg håper de har gangsyn nok til å innse at hvis de skal komme med en Heritage sub så må den ha høynivå innganger for å tekkes oss Heritage-hipstere som spiller på rørforsterkere uten sub eller pre ut.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.465
    Antall liker
    24.458
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Disse små Heritage høyttalerne både ser bra ut og spiller bra. Jeg ble mektig imponert over The Three og vurderer en selv. "Problemet" er at jeg strengt tatt ikke har bruk for en, men jeg har handlet ting jeg strengt tatt ikke har hatt bruk for før...:rolleyes:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.374
    Antall liker
    9.229
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er det tid for mere Klipsch nytt.. ces 2018 sparkes igang.. og reference premier og den billigere reference fornyes

    Ut fra det lille som vises av bilder her må jeg si at det ser meget lekkert ut. Black piano gloss kommer også som finnish.
    La oss håpe Mono tar inn flere finnisher. Wallnut ser meeget pent ut med de nye frontene.

    CES 2018 | Klipsch


    Vis vedlegget 475104
    Ser flotte ut, men fikk ikke helt med meg om det kun er kosmetiske endringer. Er det ny diskant og hornløsning også?
    Det er jeg usikker på. Men vil tro de har tweaket litt. Syns jeg leste noe om nye stoffer brukt til hornet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Da er det tid for mere Klipsch nytt.. ces 2018 sparkes igang.. og reference premier og den billigere reference fornyes

    Ut fra det lille som vises av bilder her må jeg si at det ser meget lekkert ut. Black piano gloss kommer også som finnish.
    La oss håpe Mono tar inn flere finnisher. Wallnut ser meeget pent ut med de nye frontene.

    CES 2018 | Klipsch


    Vis vedlegget 475104
    Ser flotte ut, men fikk ikke helt med meg om det kun er kosmetiske endringer. Er det ny diskant og hornløsning også?
    Det er jeg usikker på. Men vil tro de har tweaket litt. Syns jeg leste noe om nye stoffer brukt til hornet.
    Sitat fra linken:

    Featuring a new, vented proprietary Linear Travel Suspension titanium tweeter and our exclusive Tractrix® horn loaded technology, the new Reference Premiere series speakers deliver improved high-frequency response, better extension, enhanced imaging, and reduce unwanted harmonics for incredible detail and clarity.

    Ny diskant med titanmembran, altså.
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Hei.

    Jeg fikk jo tak i et par Klipsch RF 83 for en liten stund tilbake.

    Noen som har testet disse på Hegel H300, og sitter igjen med noen erfaringer?

    Har testet de med Hegel H360, og synes lyden var bra, men aner ikke forskjellen på 300 og 360 lydmessig, så hadde vært gull med noen innspill, da jeg synes prisene på 300 er litt mer fornuftige :)

    Eller evt. andre integrerte forsterkere til disse beistene :)

    Karstein.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.374
    Antall liker
    9.229
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da er det tid for mere Klipsch nytt.. ces 2018 sparkes igang.. og reference premier og den billigere reference fornyes

    Ut fra det lille som vises av bilder her må jeg si at det ser meget lekkert ut. Black piano gloss kommer også som finnish.
    La oss håpe Mono tar inn flere finnisher. Wallnut ser meeget pent ut med de nye frontene.

    CES 2018 | Klipsch


    Vis vedlegget 475104
    Ser flotte ut, men fikk ikke helt med meg om det kun er kosmetiske endringer. Er det ny diskant og hornløsning også?
    Det er jeg usikker på. Men vil tro de har tweaket litt. Syns jeg leste noe om nye stoffer brukt til hornet.
    Sitat fra linken:

    Featuring a new, vented proprietary Linear Travel Suspension titanium tweeter and our exclusive Tractrix® horn loaded technology, the new Reference Premiere series speakers deliver improved high-frequency response, better extension, enhanced imaging, and reduce unwanted harmonics for incredible detail and clarity.

    Ny diskant med titanmembran, altså.
    Helt korrekt. Trodde i farta at jeg leste det om den billigste reference serien :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei.

    Jeg fikk jo tak i et par Klipsch RF 83 for en liten stund tilbake.

    Noen som har testet disse på Hegel H300, og sitter igjen med noen erfaringer?

    Har testet de med Hegel H360, og synes lyden var bra, men aner ikke forskjellen på 300 og 360 lydmessig, så hadde vært gull med noen innspill, da jeg synes prisene på 300 er litt mer fornuftige :)

    Eller evt. andre integrerte forsterkere til disse beistene :)

    Karstein.
    Hegel H300 spilte knallbra på RF63, litt mer laidback enn jeg liker kanskje, men veldig bra læl.
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Okei, og forsterkeren har god nok kontroll på 83'erne tror du? :)

    Er vel ganske små forskjeller effektmessig på 300 og 360, så burde vel være bra kanskje :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Det er jeg usikker på. Men vil tro de har tweaket litt. Syns jeg leste noe om nye stoffer brukt til hornet.
    Sitat fra linken:

    Featuring a new, vented proprietary Linear Travel Suspension titanium tweeter and our exclusive Tractrix® horn loaded technology, the new Reference Premiere series speakers deliver improved high-frequency response, better extension, enhanced imaging, and reduce unwanted harmonics for incredible detail and clarity.

    Ny diskant med titanmembran, altså.
    Helt korrekt. Trodde i farta at jeg leste det om den billigste reference serien :)
    Fort gjort. Uansett blir det interessant å se om ikke RP serien også får et prishopp med de siste oppgraderingene. Kanskje for å fylle prisgapet mellom nye RF7-III og RP280.
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Det ligger et par Klipsch KPT-535-M til salgs. Er det noen som har erfaring med de? Har fått en positiv brukererfaring via PM. De er store så hos meg blir de i tilfelle klint i hver sin side av rommet og jeg får under tre meter fra lytteposisjon til høyttaler. Det er i hvertfall der det har fungert best med andre høyttalere.

    Lurer også på nivå i mellomtone og diskant siden de er laget for å stå bak et lerret.

    Skal ha en prat med selger til helga og jeg får mulighet til å høre hos han før kjøp står det i annonsen så trenger ikke kjøpe helt på måfå...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Okei, og forsterkeren har god nok kontroll på 83'erne tror du? :)

    Er vel ganske små forskjeller effektmessig på 300 og 360, så burde vel være bra kanskje :)
    Burde ha stålkontroll. Hadde kjempe fin erfaring med rotel rc1570 og rb1572 når jeg hadde rf83. Hegel sin løsning skal og virker veldig strømmsterk til å være så "rimelig" ab forsterker. Wattmessig er det null stress.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hadde vært moro med en ny 63 modell :)
    Siden rf7 eksisterer, så kanskje en rf5 mk"2" er på tide ?? :) Rf5 var i mine ører, som rf63, den beste rf'en i sin tid. Syns nok rf63 er den aller beste til nå. Spent på rf7mk3 :)
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Okei, og forsterkeren har god nok kontroll på 83'erne tror du? :)

    Er vel ganske små forskjeller effektmessig på 300 og 360, så burde vel være bra kanskje :)
    Burde ha stålkontroll. Hadde kjempe fin erfaring med rotel rc1570 og rb1572 når jeg hadde rf83. Hegel sin løsning skal og virker veldig strømmsterk til å være så "rimelig" ab forsterker. Wattmessig er det null stress.
    Da blir det nok en 300 på sikt :)
    Virker jo til å være veldig mye for pengene i grunn :)
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Enig RF63 er den beste i RF serien
    Og den få du til ned mot 6k på finn. :) Kupp :)
    Hadde egentlig planer om 63 her i stua også, men det viste seg at det var 83. Fikk de så billig, at det bare måtte bli sånn.
    Men er knallfornøyd med dem, bare få litt annen elektronikk så blir det helt gull :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Enig RF63 er den beste i RF serien
    Og den få du til ned mot 6k på finn. :) Kupp :)
    Hadde egentlig planer om 63 her i stua også, men det viste seg at det var 83. Fikk de så billig, at det bare måtte bli sånn.
    Men er knallfornøyd med dem, bare få litt annen elektronikk så blir det helt gull :)
    83 er knall fin. Vanvittig dypbass, og når du tror den er på vei til å gi seg, så viser det seg som oftest bare at den kjører på litt høyt turtall før den girer opp til neste gir. :D
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.029
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen som vet hva basselementer til RF-63 ligger på? Har blåst 2 stk :rolleyes:
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Enig RF63 er den beste i RF serien
    Og den få du til ned mot 6k på finn. :) Kupp :)
    Hadde egentlig planer om 63 her i stua også, men det viste seg at det var 83. Fikk de så billig, at det bare måtte bli sånn.
    Men er knallfornøyd med dem, bare få litt annen elektronikk så blir det helt gull :)
    83 er knall fin. Vanvittig dypbass, og når du tror den er på vei til å gi seg, så viser det seg som oftest bare at den kjører på litt høyt turtall før den girer opp til neste gir. :D
    Ja, samme erfaring sitter jeg igjen med også. 83 er med LANGT opp! De rocker virkelig stua, om man vil :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn