Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Er der en ny Cornwall III på vei? Og hvornår forventes det at RF-7III kommer på det Norske marked?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
    Har lurt på det samme og kom over den her videoen:

    Takk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening. :)
    Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.691
    Antall liker
    1.439
    Sted
    Oslo
    For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
    Har lurt på det samme og kom over den her videoen:

    Takk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening. :)
    Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
    Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annet :p
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
    Har lurt på det samme og kom over den her videoen:

    Takk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening. :)
    Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
    Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annet :p
    Du finner lett mitt innlegg og svaret på det litt tidligere i tråden her.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ser der er lidt forskjellige meninger ute at gå vedrøende Transistorer contra Rør forsterkere ect.

    Rør kan lyde veldig flot på en del høytalere, med personlig synes jeg at en del av disse rør konstruktioner har veldig vanskelig ved at nyansere på variationer på tone høyden i musiken, og dette giver ihvertilfælde mig følelsen av, at disse rør konstruktioner gengiver alle variationer i musikken like højt.

    Dette er især tydelig vis man sammenligner med foreksempel måten Gryphon forsterkerne gengiver program materialet, men skal også medgi at der også er transistorer forsterkere der utviser samme tendens.

    Et eksempel er Bladelius Brage klasse A forsterkeren som på mange måder lyder hen av en single endet rørforsterker, den er heller ikke i nærheten av ar nyansere på samme måde som Gryphon forsterkeren.

    Ps har købt en Marantz PM11s3 forsterker der er på vei, planen var at prøve denne på Contour C60 for at se hvordan dette går i ab med Atilia.
    Problemet med C60 er at a føler ikke at der er effekt nok i Atilla til at få den fulle pointiale ut av denne høytaler. Kansje en stor Mcintosh, ell Gryphon ville løse sagen, med det koster.

    Alternativ er jo evtuel at prøve at kombinere en av de forsterkerne med Klipsch.

    Vi for se!
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Takk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening. :)
    Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
    Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annet :p
    Du finner lett mitt innlegg og svaret på det litt tidligere i tråden her.
    ok tak for tips.

    Mvh.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    For en avklaring,- er RF 7 II fyldigere i lydgengivelsen end Forte og Cornwall ?
    Har lurt på det samme og kom over den her videoen:

    Takk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening. :)
    Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
    Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annet :p
    Ja. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for denne videoen. Han sier det samme som meg som en framstående person her inne kritiserte meg for, at jo mere ren kraft man bruker på Klipsch (RF-7 II i mitt tilfelle) dess bedre låter det. En selvfølgelighet i mitt hode og etter egen erfaring. Håper for min kritikers skyld at han ikke tenker som meg: Det finnes bare 2 meninger...min mening og feil mening. :)
    Koser meg veldig her med RF-7 II og lurer også på hva 7 III har som ikke mine har.
    Jo mer kraft jo bedre. Er det mulig å mene noe annet :p
    Ja. :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Tja... Hvis alt annet er likt, er det sjelden negativt for lydkvaliteten/opplevelsen med større kraftreserver. Det tror jeg det er vanskelig å være uenig i. Det var jo ingen som sa en en hvilken som helst forsterker med høyere effekt er bedre enn en hvilken som helst forsterker med lavere effekt.

    Og gitt to transparente forsterkere, ville jeg valgt den største. Hver gang. Låter to forsterkere forskjellig, er minst en av de ikke transparente, men i ærlighetens navn må det sies at de fleste effektforsterkere i dag som driver normale høyttalerlaster nok er ganske nær transparente.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Jeg vil foretrekke forsterkeren med heftig strømforsyning og færre watt enn forsterkeren med gjennomsnittlig strømforsyning og mange watt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Dessuten er det vel fortsatt sånn at selv om man kan lage forsterkere med masse watt relativt billig i dag, så går det gjerne ut over kvaliteten når man designer en forsterker til et prispunkt. Da er det kanskje lurere å velge en forsterker med mindre effekt, men hvor kronene er brukt på bedre kvalitet på komponentene.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.203
    Antall liker
    2.464
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    En "stiv" strømforsyning er mye viktigere enn antall watt, og dette blir i særdeleshet demonstrert med Klipsch høyttalere. Høy følsomhet skulle borge for behov av få watt, men store impedansesvingninger og og stygge fasevinkler i bassen gjør at det hjelper lite med watt om ikke de klarer å holde kontroll på dævelskapen :p
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil foretrekke forsterkeren med heftig strømforsyning og færre watt enn forsterkeren med gjennomsnittlig strømforsyning og mange watt.
    Det er jo en litt annen sak, men ja. Strømforsyningen må være i stand til å levere den effekten volumkontrollen og lasten forteller transistorene/rørene at de skal levere.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dessuten er det vel fortsatt sånn at selv om man kan lage forsterkere med masse watt relativt billig i dag, så går det gjerne ut over kvaliteten når man designer en forsterker til et prispunkt. Da er det kanskje lurere å velge en forsterker med mindre effekt, men hvor kronene er brukt på bedre kvalitet på komponentene.
    Sant nok. I alle fall til en viss grad. Det var derfor "hvis alt annet er likt" var en forutsetning i argumentet mitt.

    Skal man ha forsterker til 10.000,- er det neppe slik at det beste valget alltid er den med mest uteffekt for pengene, men det skjønte ok alle at ikke var hva jeg mente.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En "stiv" strømforsyning er mye viktigere enn antall watt, og dette blir i særdeleshet demonstrert med Klipsch høyttalere. Høy følsomhet skulle borge for behov av få watt, men store impedansesvingninger og og stygge fasevinkler i bassen gjør at det hjelper lite med watt om ikke de klarer å holde kontroll på dævelskapen :p
    Selvsagt. Nå henger jo strømforsyningen og evnen til å levere effekt sammen. (Uansett hvilken makseffekt som måtte stå på esken.)

    Når impedansen synker, må strømforsyningen være "stiv" for å kunne levere FLERE WATT. ;) Nominell oppgitt maksimal effekt er bare en måleenhet. Man må se dypere.

    Følsomheten som oppgis av Klipsch er nok dessuten noe overdrevet.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Hvis det er bare koblet slik du skriver i paralell med diskant eller mellomtone, så er det et "notch"-filter for å dempe en peak i responsen. Har ikke sett eller hørt om lignende tidligere. Du kan jo prøve å spore ned tidligere eiere for å høre om teorien bak dette.

    Hvis ikke kan du prøve å lage en tegning med alle verdier og sende DeanG og høre hva han tror. Han er helt rå på Klipsch delefiltere!

    https://www.facebook.com/klipschcrossovers/
    Takker for tips, skal prøve å spørre om han er villig til å ytre sin mening om filteret. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.738
    Antall liker
    11.341
    Torget vurderinger
    2
    En "stiv" strømforsyning er mye viktigere enn antall watt, og dette blir i særdeleshet demonstrert med Klipsch høyttalere. Høy følsomhet skulle borge for behov av få watt, men store impedansesvingninger og og stygge fasevinkler i bassen gjør at det hjelper lite med watt om ikke de klarer å holde kontroll på dævelskapen :p
    Som om jeg skulle sagt det selv.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte meg spontant en MA dx800 mk3 rørforsterker i kveld. Første rørforsterker her i hus :)

    Noen som har brukt denne med suksess på div Klipsch HT? Erfaringer?

    Er vel litt spe til Rf-63?

    Mvh Aleksander
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    En "stiv" strømforsyning er mye viktigere enn antall watt, og dette blir i særdeleshet demonstrert med Klipsch høyttalere. Høy følsomhet skulle borge for behov av få watt, men store impedansesvingninger og og stygge fasevinkler i bassen gjør at det hjelper lite med watt om ikke de klarer å holde kontroll på dævelskapen :p
    Som om jeg skulle sagt det selv.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Er det ikke også slik at strømsterke forsterkere kan spille sløret bass ettersom de er konstruert? Hadde en del forskjellige forsterkere av kjente merker (ikke rør) med store trafoer, til en dag jeg fikk låne en 100w Mark Levinson som spilte fletta av det andre jeg hadde hørt når det gjaldt kontroll. Spilte flatt og kjedelig og ikke så høyt, men med en utrolig kontroll. Så det meste er vel relativt?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
    Ja da kan du mere enn meg. Det eneste jeg har vært flink til er å kjøpe en hel masse produkter for så etter kort tid selge igjen og prøve noe nytt. Klipsch er mest gøy, og de siste årene er det klasse D som gjelder her.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.203
    Antall liker
    2.464
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
    Null feedback i forsterkertrinnet gir som regel meget lite faseforskyvning. Kjører du dette prinsippet gjennom hele kjeden, altså fra signalkjilde og ut til høyttalere med meget god faserespons, det blir som oftest da 2veis høyttalere hvor elementene er plassert med identisk akustisk center i forhold til lytteposisjon og slake delefilter, så har du et system med totalt sett meget lite faseforvrengning. Dette gir ofte eksepsjonell 3 dimensjonalitet og følelse av hurtighet.
    Det er en av de største kjepphestene til f.eks Doxa.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
    Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
    Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
    Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
     

    Unisas

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.07.2016
    Innlegg
    128
    Antall liker
    37
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
    Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
    Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
    Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
    Ser den. Hørte Klipsch hjørnehorn drevet av dyr Ayre elektronikk hos en kompis av en kollega i Bergen. Det låt helt fantastisk.
    Mener at Ayre har ingen feedback i sine konstruksjoner også? Det var i hvert fall en god match i mine ører. Dog kostbar elektronikk...
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Har de siste ukene testet noen forsterkere på rf 7 mkii.
    Jlh1969 (10w)=veldig bra,utrolig 3d følelse,rolig og oppløst diskant,fin vintage bass.
    Pass aleph mini(10w++)=utrolig bra kombo,mye men god diskant/mellomtone,god kontroll på bass,nesten som å ha koserten midt i stuen.
    Firstwatt f5t v2(50w) =helt ok forsterker,utmerker seg ikke spesielt på noe,ok med power.
    Atoll am100(100w)super forsterker veldig lik pass aleph bare mer power.
    Yamaha mx-a5000(150w)låt utrolig dårlig,ingenting positvt å si om denne..
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Moro å se at det testes med minimalt watt, men meget gjennomførte konstruksjoner på RF7mk2. Spenstig! :D.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Moro å se at det testes med minimalt watt, men meget gjennomførte konstruksjoner på RF7mk2. Spenstig! :D.
    Har et par andre små klasse a forsterkere (jlh esl og aca) som også skal testes når jeg får tid.
    Liker godt rf7 mkii, valget stod mellom forte og rf7,men litt skummelt å kjøpe en så dyr høyttaler som forte uten å høre de først..
    Rf7 kunne jo også fåes på dagen og det var jo et pluss.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
    Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
    Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
    Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
    Var rørforsterkerne du prøvde også klasse A, uten negative feedback? Har hørt Cornwall med 22 watts rørforsterker klasse A uten NFB, og følte ikke akkurat at mangel på krefter var et tema.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
    Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
    Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
    Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
    Coda har meget bra saker som virkelig fungerer bra på mange høyttalere. Hadde selv en S12 som låt helt fantastisk på ML Elektrostater. Fungerte også godt på Vienna og Audio Physic også.
    Vet jeg kommer til å angre veldig på at jeg solgte den forsterkeren.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.315
    Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
    Ja da kan du mere enn meg. Det eneste jeg har vært flink til er å kjøpe en hel masse produkter for så etter kort tid selge igjen og prøve noe nytt. Klipsch er mest gøy, og de siste årene er det klasse D som gjelder her.
    Prøvde nylig en klasse d sak (til 80kr) på rundt 30W (med den strømforsyningen jeg hadde tilgjenglig) på mine KLF20 og ble veldig imponert. Det kunne selvsagt ikke måle seg med en Slewmaster klasse AB med +-80V rails når man økte volumet, men til casual listening eller med naboer vegg i vegg hadde det holdt i massevis. ;)

    Demonstrerte den for svogeren min og måtte legge inn en bestilling for han samme kveld. :p
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Mengde negativ feedback spiller også en stor rolle i hvordan en forsterker låter, og det er alt jeg kan om emnet ;D
    Ja da kan du mere enn meg. Det eneste jeg har vært flink til er å kjøpe en hel masse produkter for så etter kort tid selge igjen og prøve noe nytt. Klipsch er mest gøy, og de siste årene er det klasse D som gjelder her.
    Prøvde nylig en klasse d sak (til 80kr) på rundt 30W (med den strømforsyningen jeg hadde tilgjenglig) på mine KLF20 og ble veldig imponert. Det kunne selvsagt ikke måle seg med en Slewmaster klasse AB med +-80V rails når man økte volumet, men til casual listening eller med naboer vegg i vegg hadde det holdt i massevis. ;)

    Demonstrerte den for svogeren min og måtte legge inn en bestilling for han samme kveld. :p
    Hvor kjøpte du den? Vil prøve på mine Cornwall. :p
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.374
    Antall liker
    9.229
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Atoll på klipsch er ikke dumt.. husker vi lekte med en am100 for mange år siden på rf35.. låt fantastisk, men den gikk veldig fort varm med litt pådrag.. løste seg med noen motstander mellom + og - .
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Atoll på klipsch er ikke dumt.. husker vi lekte med en am100 for mange år siden på rf35.. låt fantastisk, men den gikk veldig fort varm med litt pådrag.. løste seg med noen motstander mellom + og - .
    Vet at atoll kan bli veldig varm ved tunge laster og ved pådrag,er jo ikke så veldig rart medtanke på de minimale kjøleribbene..
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
    Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
    Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
    Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
    Var rørforsterkerne du prøvde også klasse A, uten negative feedback? Har hørt Cornwall med 22 watts rørforsterker klasse A uten NFB, og følte ikke akkurat at mangel på krefter var et tema.
    Er ikke sikker på om alle har vært det, men hadde bl.a en Ayon Triton3 her hjemme til låns, den er uten feedback av noe slag. LM Audio 508IA eide jeg en stund, men vet ikke om den er uten feedback. De låt bra, uten tvil, men Coda er en annen klasse. Nå har jeg dem i bridge modus, det er 200w Klasse A i hver, spiller en bass som rørforsterkerne ikke var i nærheten av, også med 1 stk Coda koblet til
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.190
    Antall liker
    3.366
    Torget vurderinger
    1
    Det kan se ut til at det begynner å løsne for RF7 III, den er nå "på lager" hos amazon.com med flere til $ 1799,-/stk , men hos den norske importøren Mono er det ingenting.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Jeg fikk testet flere rørforsterkere, veldig dyre sådan, på Klipsch CW3
    Ikke før jeg fikk tak i 2 stk Coda S5.5 ren klasse A uten feedback, så livnet Cornwall 3 til.
    Lyden er i referanseklasse og rørforsterkerne var ikke i nærheten av denne kraften, magien som Coda leverer.
    Cornwall, når den settes opp med nok krefter, er noe av det mest magiske jeg har hørt
    Var rørforsterkerne du prøvde også klasse A, uten negative feedback? Har hørt Cornwall med 22 watts rørforsterker klasse A uten NFB, og følte ikke akkurat at mangel på krefter var et tema.
    Er ikke sikker på om alle har vært det, men hadde bl.a en Ayon Triton3 her hjemme til låns, den er uten feedback av noe slag. LM Audio 508IA eide jeg en stund, men vet ikke om den er uten feedback. De låt bra, uten tvil, men Coda er en annen klasse. Nå har jeg dem i bridge modus, det er 200w Klasse A i hver, spiller en bass som rørforsterkerne ikke var i nærheten av, også med 1 stk Coda koblet til
    Jaja, nå har jo ikke jeg hørt Coda så vanskelig for meg å vite hvordan det låter. Har jo hørt 250 watt A/B transistor på Cornwall, og syns rør med 1/5 av effekten spiller bedre, så skjønner ikke helt det uttalte behovet for massiv effekt på CIII. Syns de livner til som bare F... med 48 watt klasse A fra rør jeg da, men. :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    2.002
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det kan se ut til at det begynner å løsne for RF7 III, den er nå "på lager" hos amazon.com med flere til $ 1799,-/stk , men hos den norske importøren Mono er det ingenting.
    Er nok på båten dem nå :). Blir veldig spennende... utifra prisen til Amazon, så tipper jeg Mono prøver seg på en luring: 39990kr....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.332
    Sted
    Smurfeland
    Det kan se ut til at det begynner å løsne for RF7 III, den er nå "på lager" hos amazon.com med flere til $ 1799,-/stk , men hos den norske importøren Mono er det ingenting.
    De er jeg hypp på å få hørt, så håper noen får dem på demo snart.

    Noen som tør å tippe pris i Norge? 40-50.000,-?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn