Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    Nei, aktiv deling har jeg prøvd tidligere og syntes det var mere til bry og til å bli paranoid av, så det er et tilbakelagt kapittel:)
     

    Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    Åpnet bunnen på LaScala i dag og fant nye subber fra Crites.
    Vurderer å kjøpe nytt filter fra Crites også, noen som har erfaring med de filtrene?
     

    Vedlegg

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    filteret er da oppjustert med sonicap fra crites allerede. aktiv deling gir mer merning enn noe annet, dyre passive løsninger fra ALK etc er bortkastet tid.
     

    Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    filteret er da oppjustert med sonicap fra crites allerede. aktiv deling gir mer merning enn noe annet, dyre passive løsninger fra ALK etc er bortkastet tid.
    Ja, okey.... har som sagt litt blanda erfaring med aktive filter men hva ser du evnt for deg da?
    Det passive filteret som sitrer der i dsg mistenker jeg er av ganske dårlig kvalitet. En løsning er selvfølgelig å plukke det ned og rengjøre det og sette det skikkelig sammen igjen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    filteret er da oppjustert med sonicap fra crites allerede. aktiv deling gir mer merning enn noe annet, dyre passive løsninger fra ALK etc er bortkastet tid.
    Det kommer vel litt an på hva slags forsterker man ønsker å bruke? Hvis man har en integrert rørforsterker man gjerne vil bruke, så er vel ikke det så lett forenlig med aktiv deling.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    915
    sant nok. blir en del jobbing og om man ikke kjenner noen.. bare du ikke kaster bort mye penger på et lotteri av et passivt filter. skjønner meg ikke helt på crites og alk, ingen filosofi og mål, ingen målinger, ingen prat om polarrespons og matching av horn eller delefrekvens, ingenting om tidsforsinkelse, baffelstep osv. finner knapt nok info om hvor bratt avrullingen er, som er stort sett det eneste de har utenom dempning i autotrafo.
    en kamerat hadde cornscala C hvor mellomtonen røk i ett sett. det hadde crites aldri hørt om, og tipsene hans var reneste vås. byttet membran flere ganger i året..
    klarer ikke ta desse selgerene seriøst. de henger ikke med i tiden overhode.
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @Sjuris

    Et tips når det gjelder heritage serien til Klipsch, er om en får tak i noe slikt som er i orginal tilstand, så prøv deg
    frem med utstyr og kabler osv. for å se om du kan få til et sound du kan leve med. Får du ikke til det, så skaff deg
    noe annet å spille på. Du skal ha rimelig med peil når du begynner å modde på disse her uten å rote deg bort i tåka.
    Og hvis du må begynne med å spørre rundt hva du skal gjøre, så er det et tegn på at du ikke kommer til å gjøre annet
    enn å bruke opp penger og tid på noe som du til slutt kvitter deg med igjen.

    Er det uorginale komponenter til stede så er et tips for å få dem til å låte best, å skaffe orginalbitene og sette dem inn igjen.

    Mvh.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Du kan jo f.eks høre med Troels Gravesen (mulig han ikke tar i dette med ildtang, men verdt et forsøk..) om han har noen gode ideer. Han har laget en del mod-pakker for diverse JBL høyttalere og annet, men ikke noe som har med horn å gjøre enda såvidt jeg vet.
    Det eneste som er sikkert er at fyren er rimelig kvikk i hodet mhht denne type ting. Kanskje han tar utfordringen?

    -P-
     

    Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    sant nok. blir en del jobbing og om man ikke kjenner noen.. bare du ikke kaster bort mye penger på et lotteri av et passivt filter. skjønner meg ikke helt på crites og alk, ingen filosofi og mål, ingen målinger, ingen prat om polarrespons og matching av horn eller delefrekvens, ingenting om tidsforsinkelse, baffelstep osv. finner knapt nok info om hvor bratt avrullingen er, som er stort sett det eneste de har utenom dempning i autotrafo.
    en kamerat hadde cornscala C hvor mellomtonen røk i ett sett. det hadde crites aldri hørt om, og tipsene hans var reneste vås. byttet membran flere ganger i året..
    klarer ikke ta desse selgerene seriøst. de henger ikke med i tiden overhode.
    Takk for tipset! Det skal jeg vurdere. Tror egentlig ikke det filteret er i så ille forfatning som det jeg først trodde, så jeg tar heller å rengjør og går over koblingene og lar det være.
    Tanken min med disse høyttalerne var å bruke de mest mulig som de er, for de låter ikke ille, men samtidig ettersom jeg googlet litt fant jeg mange "oppgraderinger" for de. Noen bra og helt sikkert noen mindre bra. Men jeg synes det kan være gøy å prøve noen av de, men nei, jeg kommer ikke til å bruke veldig mye penger på de. Skal vurdere et bytte av mellomtonehornet og kanskje driveren, mem tar dette heller på sikt, skal bruke tida til over jul til å jobbe litt med å tilpasse elektronikk og plassering, og hvem vet... kanskje jeg kommer i mål med det:)
     

    Sjur T

    Medlem
    Ble medlem
    22.03.2016
    Innlegg
    37
    Antall liker
    61
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    5
    @Sjuris

    Et tips når det gjelder heritage serien til Klipsch, er om en får tak i noe slikt som er i orginal tilstand, så prøv deg
    frem med utstyr og kabler osv. for å se om du kan få til et sound du kan leve med. Får du ikke til det, så skaff deg
    noe annet å spille på. Du skal ha rimelig med peil når du begynner å modde på disse her uten å rote deg bort i tåka.
    Og hvis du må begynne med å spørre rundt hva du skal gjøre, så er det et tegn på at du ikke kommer til å gjøre annet
    enn å bruke opp penger og tid på noe som du til slutt kvitter deg med igjen.

    Er det uorginale komponenter til stede så er et tips for å få dem til å låte best, å skaffe orginalbitene og sette dem inn igjen.

    Mvh.
    Takk for tilbakemeldingen, du har ant et godt poeng! :)
     

    Sttrons

    Medlem
    Ble medlem
    21.09.2015
    Innlegg
    16
    Antall liker
    2
    Hei.
    Vurderer å handle meg en 5år gammel Primare i22dac.
    Har et par rp250f som i dag kjører på en billig pioneer surroundreciver.
    Noen som vet om primaren vil matche?
    Og hva vil være en ok pris på 5år gammel primare?
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Tilbud på i22dac på swsg.no. Ca halv pris ;) Men jeg ville vel heller holdt meg til en todelt løsning, da forsterkere ofte er gode i mange år, mens dac`er stadig blir bedre og bedre. Uansett, du vil få hakeslipp med en integrert kontra sorround-receiver ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Tilbud på i22dac på swsg.no. Ca halv pris ;) Men jeg ville vel heller holdt meg til en todelt løsning, da forsterkere ofte er gode i mange år, mens dac`er stadig blir bedre og bedre. Uansett, du vil få hakeslipp med en integrert kontra sorround-receiver ;)
    Så forsterkere holder seg men dacer blir altså bedre og bedre!!!
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Sttrons: Jeg hadde forgjengeren RF-52 II. Var kjempefornøyd med den.
    Får du tak i en Abrahamsen v2 upgrade brukt så ville jeg heller gått for det. Passer meget godt med Klipsch og du har nok med krefter. Da kan du også eksperimentere med dac utenom. Jeg har bestilt meg RP250f cherry i fra sverige. Ser frem til å få denne i hus:)
     

    Hoistakli

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2015
    Innlegg
    14
    Antall liker
    1
    Noen her som har noe peiling på Klipsch RF 63 og om S.A.T. Amplifix er strømsterk nok? Har ett par rf62 som drives uten problemer men er usikker ettersom det er 2 ekstra elementer man må tenke på

    http://www.bladelius.com/SAT/amplifix.htm

    legger ved link til forsterker
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    900va skulle da holde, men denne begynner vel å bli noen år?


    Noen her som har noe peiling på Klipsch RF 63 og om S.A.T. Amplifix er strømsterk nok? Har ett par rf62 som drives uten problemer men er usikker ettersom det er 2 ekstra elementer man må tenke på

    http://www.bladelius.com/SAT/amplifix.htm

    legger ved link til forsterker
     

    Hoistakli

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2015
    Innlegg
    14
    Antall liker
    1
    Joda, men den har gitt meg mange gode opplevelser og er i tipp topp stand, så ser ikke at alder er et problem i dette tilfellet
    Har du noen erfaringer med rf63? veldig fornøyd med punchen fra klipsch så tenkte å ta en liten oppgradering
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Jeg vender atter tilbake til gjengen etter en god stund uten Klipsch i hjemmet. Denne gangen med Cornwall III. Disse skal regjeres via McIntosh MA8000, så det bør være tilstrekkelig med strøm for å drive disse til vanvidd. Hvor god match det er gjenstår fortsatt å bedømme.

    Det jeg har bemerket meg med disse CW3 er at de er svært lukket i lyden kontra alt annet jeg har hatt av klipsch tidligere. Samtidig er kanskje ikke annet å forvente etter at det kun har passert ca 20 timer med lyd gjennom dem.
    Noen som har innspill på dette? Jeg har til gode å spille inn høyttalere i Heritage serien, så jeg vet ikke helt hva jeg kan eller bør forvente.

    -P-
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Lukket i lyden er stikk motsatt av hvordan jeg ville beskrevet lyden fra Cornwall III. Syns de tvertimot er veldig åpne og slipper gjennom det meste. Når jeg spilte inn Heresy syns jeg det tok plagsomt lang tid før de låt bra, men Cornwall var ferdig innspilt når jeg fikk dem i hus.

    Forøvrig fikk jeg demonstert mine i butikk med nettopp MA8000, og selv om det ble i overkant basstungt og bamsete i det akustisk dårlige demorommet, ser jeg ikke bort fra at det kan være en fin match i andre rom. I demorommet likte jeg bedre lyden fra en Luxman, men har god tro på at McIntosh kan fungere bra. MA8000 er iallfall kraftig nok, hadde ikke bekymret meg for akkurat det.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Lukket i lyden er stikk motsatt av hvordan jeg ville beskrevet lyden fra Cornwall III. Syns de tvertimot er veldig åpne og slipper gjennom det meste. Når jeg spilte inn Heresy syns jeg det tok plagsomt lang tid før de låt bra, men Cornwall var ferdig innspilt når jeg fikk dem i hus.

    Forøvrig fikk jeg demonstert mine i butikk med nettopp MA8000, og selv om det ble i overkant basstungt og bamsete i det akustisk dårlige demorommet, ser jeg ikke bort fra at det kan være en fin match i andre rom. I demorommet likte jeg bedre lyden fra en Luxman, men har god tro på at McIntosh kan fungere bra. MA8000 er iallfall kraftig nok, hadde ikke bekymret meg for akkurat det.
    Ja, nettopp det som er min opplevelse med Klipsch tidligere også, og alt annet enn lukket. Derfor jeg ble litt perpleks da jeg koblet opp dette og det hørtes ut om det gjorde. Men da tillegger jeg det innspilling. Hadde H3 som var ferdig innspilt, og de spilte i ringer rundt det CW3 yter pr nå. Men da satser vi på at noen timer med juling løser dette.
    Jeg hadde H3 på et Musical Innovation sett, og det var en knallmatch. Håper på en tilsvarende opplevelse med McIntosh.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Joda, men den har gitt meg mange gode opplevelser og er i tipp topp stand, så ser ikke at alder er et problem i dette tilfellet
    Har du noen erfaringer med rf63? veldig fornøyd med punchen fra klipsch så tenkte å ta en liten oppgradering

    RF63 - går ikke de for å være noe av det beste i rf-serien da? :) En kamerat av meg har de, men han er så gjerrig på akustikk og forsterkeri at vi nesten har blitt uvenner ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Joda, men den har gitt meg mange gode opplevelser og er i tipp topp stand, så ser ikke at alder er et problem i dette tilfellet
    Har du noen erfaringer med rf63? veldig fornøyd med punchen fra klipsch så tenkte å ta en liten oppgradering

    RF63 - går ikke de for å være noe av det beste i rf-serien da? :) En kamerat av meg har de, men han er så gjerrig på akustikk og forsterkeri at vi nesten har blitt uvenner ;)

    Min oppfatning er at RF-63 er den beste RF noen sinne, hvilket jeg også har fortalt Hoistakli. Så det er vel mulig han også satser på en slik med tiden. Utfordringen med denne høyttaleren er at den også er så innmari kresen på både rom og kvalitet! Dessverre har sånne fenomener det med å koste mye penger, men det finnes også relativt brukbare veier fram, uten å tømme byggelånskontoen...

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Lukket i lyden er stikk motsatt av hvordan jeg ville beskrevet lyden fra Cornwall III. Syns de tvertimot er veldig åpne og slipper gjennom det meste. Når jeg spilte inn Heresy syns jeg det tok plagsomt lang tid før de låt bra, men Cornwall var ferdig innspilt når jeg fikk dem i hus.

    Forøvrig fikk jeg demonstert mine i butikk med nettopp MA8000, og selv om det ble i overkant basstungt og bamsete i det akustisk dårlige demorommet, ser jeg ikke bort fra at det kan være en fin match i andre rom. I demorommet likte jeg bedre lyden fra en Luxman, men har god tro på at McIntosh kan fungere bra. MA8000 er iallfall kraftig nok, hadde ikke bekymret meg for akkurat det.
    Ja, nettopp det som er min opplevelse med Klipsch tidligere også, og alt annet enn lukket. Derfor jeg ble litt perpleks da jeg koblet opp dette og det hørtes ut om det gjorde. Men da tillegger jeg det innspilling. Hadde H3 som var ferdig innspilt, og de spilte i ringer rundt det CW3 yter pr nå. Men da satser vi på at noen timer med juling løser dette.
    Jeg hadde H3 på et Musical Innovation sett, og det var en knallmatch. Håper på en tilsvarende opplevelse med McIntosh.
    Hvis du har mulighet til å få prøvd en annen forsterker med en annen klangbalanse enn McIntosh'en, så merker du kanskje også fort om det er matchingen eller selve høyttaleren som er kilden til det du opplever som lukket lyd. Jeg syns CIII og HIII låter mye likt oppover i frekvensområdet, men syns faktisk jeg fikk enda mer detaljer og innsikt i musikken med Cornwall. Kan sikkert også være litt mer innspilling som skal til, selv om jeg syns innspilling av HIII utgjorde mest forskjell i bassen.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Er litt enig med Påsan altså(ikke skyt meg, dette er jo såklart subjektivt) men syntes c3 er litt cv (harry) men trøkk som bare det, men gir meg ikke så mye.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Berserkr; jeg får se hvor lenge jeg skal la det spille før jeg gjør noen tiltak. Kan hende moderne Mac ikke er best på klipsch Heritage. Eller så er Pylon høyttalerne som stod der tidligere bare så mye mer detaljert, luftige og åpne, noe jeg sånn umiddelbart finner litt underlig.
    Men dette finner jeg ut av med tid og stunder, det er ingen ting i mitt oppsett som har permanent oppholdstillatelse uansett..;)
    Og jeg vet det finnes en hel del oppgraderinger, sidegraderinger og tweaks for Heritage serien, uten at dette er noe jeg vet om jeg orker å forsøke.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Er litt enig med Påsan altså(ikke skyt meg, dette er jo såklart subjektivt) men syntes c3 er litt cv (harry) men trøkk som bare det, men gir meg ikke så mye.
    Jeg vet ikke om jeg kjenner meg helt igjen i dette, og mine erfaringer med Klipsch så langt (H3, RF63, RF7II, RF5) har vært utelukkende positive. Grunnen til at jeg har forespurt rundt CW3 er at så langt syns jeg de avviker fra tidligere erfaringer. Men det kan ha mange årsaker, uten at vi skal blande CV inn i dette..hehe
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Er litt enig med Påsan altså(ikke skyt meg, dette er jo såklart subjektivt) men syntes c3 er litt cv (harry) men trøkk som bare det, men gir meg ikke så mye.
    Jeg vet ikke om jeg kjenner meg helt igjen i dette, og mine erfaringer med Klipsch så langt (H3, RF63, RF7II, RF5) har vært utelukkende positive. Grunnen til at jeg har forespurt rundt CW3 er at så langt syns jeg de avviker fra tidligere erfaringer. Men det kan ha mange årsaker, uten at vi skal blande CV inn i dette..hehe
    :cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Berserkr; jeg får se hvor lenge jeg skal la det spille før jeg gjør noen tiltak. Kan hende moderne Mac ikke er best på klipsch Heritage. Eller så er Pylon høyttalerne som stod der tidligere bare så mye mer detaljert, luftige og åpne, noe jeg sånn umiddelbart finner litt underlig.
    Men dette finner jeg ut av med tid og stunder, det er ingen ting i mitt oppsett som har permanent oppholdstillatelse uansett..;)
    Og jeg vet det finnes en hel del oppgraderinger, sidegraderinger og tweaks for Heritage serien, uten at dette er noe jeg vet om jeg orker å forsøke.
    Ville nok beholdt dem originale hvis jeg var deg, vet heller ikke om det finnes noen tweaks for Cornwall der ute.

    Er nesten så jeg blir fristet til å spørre om du er sikker på at høyttalerne er 100% i orden når du sier at de låter svært lukket. På mine så hørte jeg at noe ikke var som det skulle rett etter jeg hadde fått dem hjem, og da viste det seg at det var dårlig kontakt på den ene ledningen på mellomtonedriveren i den ene høyttaleren. Sikker på at ikke noe sånt er tilfelle med dine også? Er litt derfor jeg tenker at det enkleste kanskje er å prøve med en annen forsterker først, for det høres ikke riktig ut at Cornwall låter lukket og innestengt.

    Har forresten hatt Cerwin Vega selv for mange år siden, og syns likheten mellom CV og CIII stort sett er begrenset til at begge har relativt store kabinetter og membranareal, og kan spille høyt. :)
     

    Rogerk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2013
    Innlegg
    64
    Antall liker
    76
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vender atter tilbake til gjengen etter en god stund uten Klipsch i hjemmet. Denne gangen med Cornwall III. Disse skal regjeres via McIntosh MA8000, så det bør være tilstrekkelig med strøm for å drive disse til vanvidd. Hvor god match det er gjenstår fortsatt å bedømme.

    Det jeg har bemerket meg med disse CW3 er at de er svært lukket i lyden kontra alt annet jeg har hatt av klipsch tidligere. Samtidig er kanskje ikke annet å forvente etter at det kun har passert ca 20 timer med lyd gjennom dem.
    Noen som har innspill på dette? Jeg har til gode å spille inn høyttalere i Heritage serien, så jeg vet ikke helt hva jeg kan eller bør forvente.

    -P-
    Har selv gått fra Herey til Cornwall og opplever absolutt ikke dette. Cw er nok ikke like kjappe som Heresy men har mye større dybde og bredde.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei disse har spilt 20-30t og trenger nok litt mer tid! Men kjenner meg ikke helt igjen da jeg syntes de spilte greit rett ut av esken med MA7000 men er et par år siden jeg hadde Heritage så ikke lett og huske. Tror han hadde merket kjapt hvis diskanter etc ikke hadde hvert i funksjon :)
    Tror nok de uansett løsner litt etterhvert :)
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Hei disse har spilt 20-30t og trenger nok litt mer tid! Men kjenner meg ikke helt igjen da jeg syntes de spilte greit rett ut av esken med MA7000 men er et par år siden jeg hadde Heritage så ikke lett og huske. Tror han hadde merket kjapt hvis diskanter etc ikke hadde hvert i funksjon :)
    Tror nok de uansett løsner litt etterhvert :)
    Ja, jeg er ikke kjempebekymret Eddie, tenkte bare jeg skulle høre med befolkningen i denne tråden om det var normalt med kronglete innspilling på CW3.
    Vi satser på at det løsner, og gjør det ikke det så får jeg heller rykke tilbake til start 1 erfaring rikere :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det er forresten lett å høre om alle driverne i begge høyttalerne spiller, det er bare å sette på noe musikk passe høyt og legge øret inntil alle horn og woofere, en etter en. Er nok det jeg ville gjort aller først bare for å eliminere en mulig feilkilde på elementene. Det er dessverre ganske kjip kvalitet på termineringene av de interne kablene i disse boksene, så jeg ville ikke blitt spesielt overrasket om det faktisk var det som var problemet. Heldigvis er det lett å fikse, hvis det er her hunden ligger begravet.
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    803
    Sted
    Bergen
    Ja sjekk driverne som berserkr sier.
    Jeg har selv hørt mye på cornwall tidligere og det var alltid nedtur å komme hjem til mine kjedelige oppskrytte Sonus Laber høyttalere.Ikke gi opp godlyden kommer nok.
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Drivere sjekket og samtlige spiller. Så har jeg laget nye biwire jumpere. Dette ser ut til å ha hjulpet en hel del. Så herfra og inn snakke vi antakelig kun om tilspilling og tilvenning til et lydbilde som er vesentlig mer massivt enn jeg er vant med.
    Det begynner å komme tilbake til meg hvordan det var å eie Klipsch :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Høres bra ut. Flaks at det ikke var verre, og at alt var teknisk a-ok. Hvis det bare er manglende innspilling er det jo bare å lene seg tilbake og gi problemet tid nok til å fikse seg selv. :)

    Hva slags jumpere lagde du?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn