Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Valgfrihet som kunde og hardbarka Klipsch-fan er ikke negativt.
    Vi som foretrekker de store og dyre i Heritage-serien kan fremdeles kjøpe de.
    Jeg kunne godt tenkt meg å prøve et par av de aktive monitorene i et lite anlegg nr. 2. :)

    Samtidig er det sannsynligvis god business for Klipsch å tilby attraktive løsninger i det litt billigere segmentet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har ikke noe problem med at kundene får valgfrihet, og det er sannsynligvis smart å satse på forskjellige segmenter i markedet. Men får litt inntrykk av at det er en veldig ivrig markedsavdeling hos Klipsch som styrer skuta for tiden, og at den sanne entusiasmen for å utvikle seg og lage best mulig lyd som gode gamle Paul Wilbur stod for, ikke er den primære drivkraften lenger der i gården.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo noe som heter parallellimport. Det spørs jo om Mono har enerett/agentur, eller om de også bare importerer.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tror nok de har agenturet..

    Ps: jeg kjærebad mono om å ta inn et par rp280f i cherry når de ble lansert. Jeg klarer ikke å se at det skulle være vanskelig å putte et par i cherry inn i containeren som kommer over dammen med mange titals par i sort.. men det var vist totalt uaktuelt..
    Fikk samme unnskyldning som er nevt tidligere at cherry sto for minimalt med salg fra rf2 serien og derfor ble kuttet fra import..
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Virker på meg som mono priorterer helt andre merker og derfor nedprioriterer Klipsch.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Virker på meg som mono priorterer helt andre merker og derfor nedprioriterer Klipsch.
    De tar seg iallfall greit betalt. Før de overtok agenturet i 2012 kostet Heresy og Cornwall henholdsvis 15.000,- og 30.000,- Nkr. paret. Nå koster de 25.000,- og 50.000,- for paret. Og hundre tusen kroner for et par La Scala? Fugedddaboutit... langt utenfor min komfortsone iallfall, er glad jeg fikk kjøpt meg det jeg skal ha av Klipsch før prisene ble helt ko-ko. :)
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Virker på meg som mono priorterer helt andre merker og derfor nedprioriterer Klipsch.
    De tar seg iallfall greit betalt. Før de overtok agenturet i 2012 kostet Heresy og Cornwall henholdsvis 15.000,- og 30.000,- Nkr. paret. Nå koster de 25.000,- og 50.000,- for paret. Og hundre tusen kroner for et par La Scala? Fugedddaboutit... langt utenfor min komfortsone iallfall, er glad jeg fikk kjøpt meg det jeg skal ha av Klipsch før prisene ble helt ko-ko. :)
    Støtter den. Syke priser. Levelig pris i USA da. Blir som alltid for min del, å holde seg til å kjøpe brukt. Skal ha ett par Cornwall i hus selv på sikt. Må prøves.

    cornwall.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Det er vel stykkpris de opererer med på Amazon?
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Det står "Each" så det er vell stk pris.. og 4200£ = 45000.- NOK.. Så Mono er ikke helt ute å kjøre i mine øyne.. Er vel heller svak NOK og markedet generelt.:)

    Ops.. så feil av $ og £ :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    De er i dollars, så 37386 norske før frakt og moms. :)
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Tror nok de har agenturet..

    Ps: jeg kjærebad mono om å ta inn et par rp280f i cherry når de ble lansert. Jeg klarer ikke å se at det skulle være vanskelig å putte et par i cherry inn i containeren som kommer over dammen med mange titals par i sort.. men det var vist totalt uaktuelt..
    Fikk samme unnskyldning som er nevt tidligere at cherry sto for minimalt med salg fra rf2 serien og derfor ble kuttet fra import..
    Da burde du sendt en mail til Klipsch og opplyst om at norsk importør ikke gidder å ta inn den finishen du ville ha og latt dem utøve litt press på mono.
     
    H

    hifierik

    Gjest

    Griznah

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    50
    Antall liker
    7
    Valgfrihet som kunde og hardbarka Klipsch-fan er ikke negativt.
    Vi som foretrekker de store og dyre i Heritage-serien kan fremdeles kjøpe de.
    Jeg kunne godt tenkt meg å prøve et par av de aktive monitorene i et lite anlegg nr. 2. :)

    Samtidig er det sannsynligvis god business for Klipsch å tilby attraktive løsninger i det litt billigere segmentet.
    Jasså, kvittet deg med dette andre tulleriet nå? =)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Klipsch Horn kjennere

    Jeg får i hus et par eldre K-horn iløpet av januar. Rommet mitt har knevegger som er 123cm. Dvs at jeg ikke får trøkt Khorn helt inn i hjørnene. Jeg må altså bygge meg noen vegger utenpå dages.

    Hvor lange burde de veggene være ut forbi Khorna?

    Jeg har også startet litt på jakten etter en rørforsterker til de. Er det noen som vil komme med noen tips? Skal selge min ASR Emitter for å finansiere det. Evnt bytte. Om noen skulle gå andre veien, fra rør til transistor, så hører jeg gjerne fra deg.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har jo ikke fått de enda. Men har jo en avtale. Så jeg regner med de er ihus over nyttår.

    Er jo litt spent på hva de kan gjøre med rockefoten...
     
    • Liker
    Reaksjoner: BHO

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.031
    Antall liker
    544
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen av dere som har fått testet Klipsch The Sixes? Ser utrolig spennende ut...!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk alder på de Khorn jeg har på handen igår. De er fra 1975. Er det noen som vet noe om så gamle høyttalere? De er altså over 40år gamle.

    Hva bedre et slikt par koste idag? Noe som kan være galt med de? Hvordan står det til med drivere etter så mange år?

    Er litt i tvil her nå.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_0442-1.jpeg

    Bilde av serienr.
    De er helt orginale, med oppgradert delefilter. Det orginale følger også med.

    Noen som har noen synspunkter?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Søk klipschorn timeline. Er vist en del som er gjort med de siden 75" men om det er til det bedre vet jeg ikke! Sjekk oppheng på elementer osv
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har sjekket klipsch timeline, men forstår ikke den ikke.
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde ikke vert redd for å kjøpe K-horn fra 75' Ikke koster det allverden med erstatningselementer heller.

    Mvh
     

    HiFiHaugland

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    59
    Antall liker
    42
    Sted
    Sogn&Fjordane
    Hei!

    Lurer på om det er noen som har erfaring med Klipsch Palladium P-39F sammen med Electrocompaniet AW 400? Om så, er dette en bra combo?
     

    hifiriet

    Medlem
    Ble medlem
    31.08.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    19
    Godt nytt år Klipsch venner :)

    Er det noen som har testet/hørt Klipsch Heresy mot Luxman forsterkere av litt nyere årgang?
    Utseende er million dollars på Luxman og det har fått meg sikle på noe ala Luxman L-550AX, bør vel helst sjekke bruktmarkedet med de prisene.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.833
    Antall liker
    50.824
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Godt nytt år Klipsch venner :)

    Er det noen som har testet/hørt Klipsch Heresy mot Luxman forsterkere av litt nyere årgang?
    Utseende er million dollars på Luxman og det har fått meg sikle på noe ala Luxman L-550AX, bør vel helst sjekke bruktmarkedet med de prisene.
    Walfy har 590 AX på klipsch og det låter vist helt himmelsk :)

    O
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Godt nytt år Klipsch venner :)

    Er det noen som har testet/hørt Klipsch Heresy mot Luxman forsterkere av litt nyere årgang?
    Utseende er million dollars på Luxman og det har fått meg sikle på noe ala Luxman L-550AX, bør vel helst sjekke bruktmarkedet med de prisene.
    Du sparer 30k – og mister 10W – på å velge lillebroren, som visstnok er temmelig lik i kvalitet. 22 SET Class A watt holder i massevis på mine Heresey, så tenk over det.
     

    hifiriet

    Medlem
    Ble medlem
    31.08.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    19
    Godt nytt år Klipsch venner :)

    Er det noen som har testet/hørt Klipsch Heresy mot Luxman forsterkere av litt nyere årgang?
    Utseende er million dollars på Luxman og det har fått meg sikle på noe ala Luxman L-550AX, bør vel helst sjekke bruktmarkedet med de prisene.
    Du sparer 30k – og mister 10W – på å velge lillebroren, som visstnok er temmelig lik i kvalitet. 22 SET Class A watt holder i massevis på mine Heresey, så tenk over det.
    Akkurat det tviler jeg ikke på, har testet med 2 monoblokker på klasse A 6w, og det låter veldig godt og drar disse lett som en plett!
    Hvilken LUX er 30K ned i pris fra fra L-550AX MKII?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Mye snadder ifra CES2017 ifra Klipsch. Klipsch Forte III og RF7mk3 er på vei.Forte får som vanlig aktiv 12" og 15" slave :).
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Godt nytt år Klipsch venner :)

    Er det noen som har testet/hørt Klipsch Heresy mot Luxman forsterkere av litt nyere årgang?
    Utseende er million dollars på Luxman og det har fått meg sikle på noe ala Luxman L-550AX, bør vel helst sjekke bruktmarkedet med de prisene.
    Du sparer 30k – og mister 10W – på å velge lillebroren, som visstnok er temmelig lik i kvalitet. 22 SET Class A watt holder i massevis på mine Heresey, så tenk over det.
    Akkurat det tviler jeg ikke på, har testet med 2 monoblokker på klasse A 6w, og det låter veldig godt og drar disse lett som en plett!
    Hvilken LUX er 30K ned i pris fra fra L-550AX MKII?
    Må bare beklage! Jeg blingsa der gitt. Forskjellen mellom 590AX mkII og 550AX MKII er 30k, men du hadde jo aldri skrevet 590...
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.833
    Antall liker
    50.824
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Godt nytt år Klipsch venner :)

    Er det noen som har testet/hørt Klipsch Heresy mot Luxman forsterkere av litt nyere årgang?
    Utseende er million dollars på Luxman og det har fått meg sikle på noe ala Luxman L-550AX, bør vel helst sjekke bruktmarkedet med de prisene.
    Du sparer 30k – og mister 10W – på å velge lillebroren, som visstnok er temmelig lik i kvalitet. 22 SET Class A watt holder i massevis på mine Heresey, så tenk over det.
    550 AX er litt tammere i lyden kontra 590AX,har hørt begge ;)
    O
     

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Men synes du 550AX var en god forsterker til prisen ? Eller er oppgraderingen til 590AX verdt 30.000 synes du Evo ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn