Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Grisetøft. Hva synes du? Kompis har lillebror Forte II og de er gøyale og med skikkelig bassdybde
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Er egentlig ikke kjempefan av slanke gulvstående, men de der kan være unntaket. Ser bra ut. :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Om de er slanke kan vel diskuteres, men i forhold til Cornwall er de slanke ja ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Var selvsagt bare jeg som prøvde å være morsom, de der er vel ca. dobbelt så brede som en typisk moderne gulvstående. Godt innafor, med andre ord. ;D Låter sikkert bra.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har "kjesket" på Cornwall, men har ikke turt å dra dem inn i stuen :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg hentet som sagt Chorus II forrige lørdag, men for å bevare roen i heimen ble de ikke bært inn før på søndag ettermiddag, for da var fruen på jobb. Jeg hadde sagt at de bare var litt større enn P-17, så jeg fryktet et kortvarigt opphold. De står her enda og står ikke i umiddelbar fare for å ryke ut. Om de har fått varig innpass tør jeg ikke si, men jeg får bruke dem så lenge jeg kan. De hadde nok passet bedre inn med finish i Walnut eller sort for den saks skyld. Ny TV-benk har stått på listen en stund, så det kommer litt an på hva (og ikke minst når) som kommer inn her.

    Jeg har bare blitt mer og mer fornøyd med dem. P-17 spiller veldig bra, men blir litt slanke i bassen, selv om de har bra med bass til å være så små. Chorus II har mye mer trøkk i de nederste oktaver, selv om jeg kanskje hadde ventet litt mer i starten. De har tross alt en aktiv 15" foran og en passiv 15" bak mot en liten 7" i P-17. Uansett så er Chorus II skikkelig morsom. Med gode innspillinger kan man dra på noe inn i "hekkfjell" høyt og fremdeles ikke belaste forsterkeren nevneverdig. Med P-17 klarte jeg å få Power Guard lampene på MC252 til å blinke litt med skikkelig pådrag, men det har ikke skjedd med Chorus II enda. Selv om VU-meterne danser godt opp på skalaen føler jeg likevel at lyden flyter lett og uanstrengt. De er uansett ikke lagd bare til å spille høyt og imponerer meg på lave nivåer. Man føler godlyden selv om de bare står å spiller på tomgang i bakgrunnen.

    Chorus II ble produsert mellom 1990-96 og selv om de kanskje ikke er direkte Vintage, så føler jeg likevel at de tilhører "The Old School" av høyttalere. Jeg får en skikkelig godfølelse (og fot selvsagt) med litt eldre type musikk. Albumet High Voltage med AC/DC feks., låter jevnt over tynt og litt pistrete på det meste. Det er lenge siden jeg har spilt dette noe særlig, men denne uken har albumet gått om igjen og om igjen. Dette gjelder flere plater og jeg har spilt ganske mye 70-80 talls musikk denne uken.

    Alt er selvfølgelig ikke perfekt, men foreløpig er jeg veldig fornøyd. Hvis jeg skulle brukt ett ord for å beskrive dem ville jeg brukt ordet gøyale, som hifiguru skrev litt lenger oppe her :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er det RP som er i førersetet eddie?
    Ja ser slik ut! Veldig overraskende etter hva jeg sa om RP for noen mnd siden men en kjempematch på MA7000
    .
    Ja du var jo en av slakterne den tiden jeg hadde disse og lot meg begeistre for et framskritt de var kontra tidligere ;)

    Godt gammle hunder kan lære nye triks ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Er det RP som er i førersetet eddie?
    Ja ser slik ut! Veldig overraskende etter hva jeg sa om RP for noen mnd siden men en kjempematch på MA7000
    .
    Ja du var jo en av slakterne den tiden jeg hadde disse og lot meg begeistre for et framskritt de var kontra tidligere ;)

    Godt gammle hunder kan lære nye triks ;)
    Ja må legge meg flat der! Usher og Revel til mange ganger prisen må vike her
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er det RP som er i førersetet eddie?
    Ja ser slik ut! Veldig overraskende etter hva jeg sa om RP for noen mnd siden men en kjempematch på MA7000
    .
    Ja du var jo en av slakterne den tiden jeg hadde disse og lot meg begeistre for et framskritt de var kontra tidligere ;)

    Godt gammle hunder kan lære nye triks ;)
    Ja må legge meg flat der! Usher og Revel til mange ganger prisen må vike her
    Du trenger ikke legge deg flat.. rp280 er en meget god sak på gode forsterkere :)

    Personlig blir jeg mer å mer nysgjerrig på om rp250f er samme skjulte skatten som rf52 var :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Eddie har slaktet McIntosh også tidligere etter å ha eid en MA6300 :cool:
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Eddie har slaktet McIntosh også tidligere etter å ha eid en MA6300 :cool:
    Ja og det gjør jeg fortsatt! Hvis du har et komponent fra en produsent så mener du at alt som kommer derifra er bra ?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Morsomt og lese super omtalen av Klipschorn som er produsert siden 1947 uten store forandringer
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Eddie har slaktet McIntosh også tidligere etter å ha eid en MA6300 :cool:
    Ja og det gjør jeg fortsatt! Hvis du har et komponent fra en produsent så mener du at alt som kommer derifra er bra ?
    Nei selvfølgelig ikke.

    Nå var ikke dette så alvorlig ment, men poenget var at du uttaler deg ganske bastant inn i mellom. Ser jo at du hadde uttalt deg om RP også...:)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morsomt og lese super omtalen av Klipschorn som er produsert siden 1947 uten store forandringer
    Sjelden har vel uttrykket "man trenger ikke finne opp kruttet på nytt" vært mer passende? :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Se der ja, skal lese den testen. Alltid vært nysgjerrig på dem, men syns prisen i det siste har blitt litt vel drøy.

    Test av Klipsch Klipschorn | Lyd & Bilde
    Pokker heller, jeg har jo et par som har stått lagret i 3 år nå! Jeg har ikke noe rom som passer til dem enda, men må snart få gjort noe med det...:confused:
    Kan lagre dem for deg på loftet mitt, tror jeg har to ledige hjørner som passer akkurat. Kan til og med holde dem i trim for deg ved å kjøre litt strøm fra forsterkeren min gjennom dem.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ser Stereofil selger dem for 139.990,-, det blir i meste laget for meg. Og de er så godt som nesten aldri å se brukt. Siden Jubilee ikke er kommersiellt tilgjengelig er vel dette kanskje det råeste fra Klipsch.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Se der ja, skal lese den testen. Alltid vært nysgjerrig på dem, men syns prisen i det siste har blitt litt vel drøy.

    Test av Klipsch Klipschorn | Lyd & Bilde
    Pokker heller, jeg har jo et par som har stått lagret i 3 år nå! Jeg har ikke noe rom som passer til dem enda, men må snart få gjort noe med det...:confused:
    Kan lagre dem for deg på loftet mitt, tror jeg har to ledige hjørner som passer akkurat. Kan til og med holde dem i trim for deg ved å kjøre litt strøm fra forsterkeren min gjennom dem.
    Ja de hadde fortjent litt strøm snart :)

    Uansett så har jeg fått mer vann på mølla nå med Chorus II. Han som jeg kjøpte dem av hadde hatt K-horn en gang i tiden, men kjøpte Chorus II pga størrelsen etter flytting. I følge han var Chorus II en slags "light" versjon av K-horn der storebror hadde mer av alt. Jeg liker Chorus II veldig godt, men det betyr også at jeg har lyst på enda mer. Denne testen gjør det ikke bedre...:rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser Stereofil selger dem for 139.990,-, det blir i meste laget for meg. Og de er så godt som nesten aldri å se brukt. Siden Jubilee ikke er kommersiellt tilgjengelig er vel dette kanskje det råeste fra Klipsch.
    Det er ikke så veldig lenge siden det lå et par 60th Anniversary ute på Finn. De lå ute ganske lenge selv om prisen var grei. Man må nok uansett være klar for å handle litt raskt hvis man vil sikre seg et par når de først dukker opp.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Eddie har slaktet McIntosh også tidligere etter å ha eid en MA6300 :cool:
    Ja og det gjør jeg fortsatt! Hvis du har et komponent fra en produsent så mener du at alt som kommer derifra er bra ?
    Nei selvfølgelig ikke.

    Nå var ikke dette så alvorlig ment, men poenget var at du uttaler deg ganske bastant inn i mellom. Ser jo at du hadde uttalt deg om RP også...:)
    Jepp men viktig og kunne erkjenne sine litt for bastante uttalelser :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Se der ja, skal lese den testen. Alltid vært nysgjerrig på dem, men syns prisen i det siste har blitt litt vel drøy.

    Test av Klipsch Klipschorn | Lyd & Bilde
    Pokker heller, jeg har jo et par som har stått lagret i 3 år nå! Jeg har ikke noe rom som passer til dem enda, men må snart få gjort noe med det...:confused:
    Kan lagre dem for deg på loftet mitt, tror jeg har to ledige hjørner som passer akkurat. Kan til og med holde dem i trim for deg ved å kjøre litt strøm fra forsterkeren min gjennom dem.
    Ja de hadde fortjent litt strøm snart :)

    Uansett så har jeg fått mer vann på mølla nå med Chorus II. Han som jeg kjøpte dem av hadde hatt K-horn en gang i tiden, men kjøpte Chorus II pga størrelsen etter flytting. I følge han var Chorus II en slags "light" versjon av K-horn der storebror hadde mer av alt. Jeg liker Chorus II veldig godt, men det betyr også at jeg har lyst på enda mer. Denne testen gjør det ikke bedre...:rolleyes:
    Chorus II er såklart mye lettere å plassere enn Khorn som krever hvert sitt hjørne. Kanskje lettere å få aksept for i dagligstuen også hvis man deler husrom med noen med østrogendominert hormonbalanse. :)
    Hvis Chorus gir mersmak kan det kanskje være på tide å ta Khorna fram fra gjemmestedet sitt... eller sende dem på ferie til Østlandet :p

    Ser Stereofil selger dem for 139.990,-, det blir i meste laget for meg. Og de er så godt som nesten aldri å se brukt. Siden Jubilee ikke er kommersiellt tilgjengelig er vel dette kanskje det råeste fra Klipsch.
    Det er ikke så veldig lenge siden det lå et par 60th Anniversary ute på Finn. De lå ute ganske lenge selv om prisen var grei. Man må nok uansett være klar for å handle litt raskt hvis man vil sikre seg et par når de først dukker opp.
    Mulig jeg så dem, men da hadde jeg uansett ikke plass til å hverken bruke eller lagre dem. Vet ikke om jeg hadde slått til nå heller, men sjansene er iallfall en god del større. :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.209
    Antall liker
    22.930
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Chorus II gir mersmak ja, men tror ikke jeg skal dra K-horna opp i stua. Jeg har ikke ledige hjørner heller og det er vel en forutsetning... Jeg har muligheten til å bygge meg et "stereo-rom" på 18-19m2 i kjelleren, men har ligget litt lavt i terrenget på det foreløpig. Jeg har allerede bygd meg en hjemmekino i kjelleren og venter på et riktig tidspunkt på å fremme neste forslag ;)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Imo så er det LS som er "rå" , mens Khorn er litt mer sedate. Bommerten er og kjøre lite effekt på begge... pøs på med watt :cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Chorus II gir mersmak ja, men tror ikke jeg skal dra K-horna opp i stua. Jeg har ikke ledige hjørner heller og det er vel en forutsetning... Jeg har muligheten til å bygge meg et "stereo-rom" på 18-19m2 i kjelleren, men har ligget litt lavt i terrenget på det foreløpig. Jeg har allerede bygd meg en hjemmekino i kjelleren og venter på et riktig tidspunkt på å fremme neste forslag ;)

    Hadde ligget lavt i terrenget selv jeg, hvis jeg allerede hadde hjemmekinorom og vurderte hifirom i tillegg. Kunne blitt dårlig stemning av sånt. :) Men hjørner er visst en forutsetning ja. Tipper de vil funke greit i en kino også, bare hjørnene er der.

    Imo så er det LS som er "rå" , mens Khorn er litt mer sedate. Bommerten er og kjøre lite effekt på begge... pøs på med watt :cool:
    Også jeg som trodde Khorn var kongen på haugen. De har jo bass, som LS mangler helt. Har en 250 watter liggende jeg eventuelt kunne brukt hvis jeg skulle få meg Khorn en gang... men de trives kanskje best med kvalitets rørwatt. :)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Khorn har mer bass en LS naturlig nok.....................men jeg sa RÅ :cool:
    Skal enn få Kh til og fungere skikkelig så MÅ man ha skikkelige hjørner. Og da ha symetrien i orden.,,
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Er man så heldig å ha 60th Anniversary khorn så kan de stå ute på gulvet også.
    Greit hvis det mangler et hjørne på den ene eller andre siden...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn