Jepp. En av CD-ene de hadde på biblioteket, hehe. Har hørt Beethovens fiolinkonsert tidligere. Jeg liker den, men jeg er ikke helt på gli med disse "look what I can do"-cadenzaene. For meg høres disse solopartiene veldig intetsigende ut.Jøgga skrev:God smak, synes jegSpeik skrev:Nå går det i Beethoven: "sonata for piano and violin no. 9 in A major, op. 47 "Kreutzer". Vadim Repin på fiolin, DGG. Dette er veldig, veldig bra. Førstesatsen er helt fantastisk. Akkurat min greie.
......
Er det fra dobbel-CDen med Argerich, og fiolinkonserten med Muti?
Hør på fiolinkonserten også, den er veldig god.
Slik går det ikke ann å skrive her på denne tråden...."noe med Solti som dirigent" liksom.....ut med det mann!!!Supertramp skrev:Er i en bli-litt-mer-kjent-med-Wagner-fase og fant noe med Georg Solti som dirigent. Det var behagelig innspilling/lyd.
Nei, det er helt sant:emotikon skrev:Slik går det ikke ann å skrive her på denne tråden...."noe med Solti som dirigent" liksom.....ut med det mann!!!Supertramp skrev:Er i en bli-litt-mer-kjent-med-Wagner-fase og fant noe med Georg Solti som dirigent. Det var behagelig innspilling/lyd.![]()
![]()
Litt morsomt. Det bildet pryder også den siste platen med klassisk musikk jeg kjøpte, Lindberg Lyds med Ole Bulls fiolinkonserter.emotikon skrev:Slik går det ikke ann å skrive her på denne tråden...."noe med Solti som dirigent" liksom.....ut med det mann!!!Supertramp skrev:Er i en bli-litt-mer-kjent-med-Wagner-fase og fant noe med Georg Solti som dirigent. Det var behagelig innspilling/lyd.![]()
Selv hørte jeg Bruckner`s 8. med CSO og Solti for et par timer siden.
Nå har det vært klavermusikk som har fått herje på platespilleren:
Schubert; klaversonate a-moll D.845 - Pollini
![]()
"Der Wanderer über dem Nebelmeer" ("Vandreren over tåkehavet" eller noe i den retning) malt av Caspar David Friderich i den noe originale sjangeren "selvportrett bakfra"baluba skrev:Litt morsomt. Det bildet pryder også den siste platen med klassisk musikk jeg kjøpte, Lindberg Lyds med Ole Bulls fiolinkonserter.
Takk supertramp- den boksen har man jo selvfølgeligSupertramp skrev:Nei, det er helt sant:emotikon skrev:Slik går det ikke ann å skrive her på denne tråden...."noe med Solti som dirigent" liksom.....ut med det mann!!!Supertramp skrev:Er i en bli-litt-mer-kjent-med-Wagner-fase og fant noe med Georg Solti som dirigent. Det var behagelig innspilling/lyd.![]()
![]()
![]()
http://hardnosekate.goodot.co.cc/bearac_reissues/Desormiere.htmlSupertramp skrev:Tor, vet du om den plata noen gang er digitalisert, dvs utgitt på CD?
La Mer ble gitt ut på Andante (kjent for gode remasteringer) sammen med annen historisk Debussy, men trolig har ikke Nocturnene blitt digitalisert. Har lest mye bra om Desormiere's La Mer og bestilte et eks. For tiden er det bare svært dyre utgaver igjen. Som alltid må man kjenne sin besøkelsestid når det gjelder klassiske utgivelser.Supertramp skrev:Tor, vet du om den plata noen gang er digitalisert, dvs utgitt på CD?