Asvaberg, jeg kjenner ikke de innspillingene, men dette er jo liveopptredener fra Chopin-konkurransene i Warsawa. Det forbauser meg at det står DDD, fordi slike som f.eks Haraziewicz sine beste innspillinger er fra lenge før digital audio ble oppfunnet.
Disse innspillingene har såvidt jeg kan forstå ingen som helst posisjon blant de rådende Chopin-innspillinger på markedet, selv om artistene er kjente, og må vel betraktes som hyggelig fyll mellom mer sentrale innspillinger. Det var forresten svinedyrt på amazon, og dersom jeg ikke hadde mye Chopin så hadde mine penger definitivt gått i en helt annen retning enn denne fragmenterte 5CD-boksen, fordi det fins så mye god og legendarisk Chopin for under mva-grensa.
Nuvel, det var skepsisen til boksen, godt blandet med en generell skepsis til labelen og dens oppnåelser på det tekniske i tillegg til det artistiske. Jeg vil bli meget overrasket dersom dette er en kombinasjon av store innspillinger og god lyd. Men man håper jo på det beste selvsagt.
Nå er det Peter og Ulven her, Prokofievs barnehistorie fra 1936. Barn hadde det skummelt den gangen også. Ulven høres ikke mye snill ut. Koussevitzky dirigerer Boston på Naxos Historical. Noen som vet om noen eieverdige versjoner på norsk, som man kan spille for små poder?