Er det helt slutt, eller blir det nye lokaler?Valentino skrev:Ikke veldig billig i forhold til før egentlig, men han har vel bortimot gitt seg med å ta inn nye forsendelser. Hyllene tømmes.
Er det helt slutt, eller blir det nye lokaler?Valentino skrev:Ikke veldig billig i forhold til før egentlig, men han har vel bortimot gitt seg med å ta inn nye forsendelser. Hyllene tømmes.
"The Brandenburgs" - !berxter skrev:Enig i at det spilles for lite norsk musikk; jeg har et gapende høl som heter Irgens-Jensen, f eks...
Her spilles nå som aftens/ nattmusikk
Den Mozart plata er bare helt strålende, og finnes pt på en av Warners billigserier (Elatus?).otare skrev:Bonney er en liten favoritt hos meg. 2 album jeg har hatt mye glede av:
![]()
Denne kjøpte jeg på Platekompaniet i BlueRay og SACD format. Har ikke BlueRay spilleren i ref. anlegget nå, så jeg kan ikke uttale meg om evt. forskjeller på formatene.Valentino skrev:![]()
Britten, Bartok, Bacewicz og Bjørkland i Rolls Royce-opptak fra 2L.
Skal snuse opp Bonney i Mozart.
Bjørklund, ja. Kjenner Terje fra gamle dager. Vi vanket i det samme miljøet i sin tid. Og jeg har arbeidet i samme lærerkollegium som datteren hans. Burde nok finne mer av musikken hans og høre på den. Han skrev vel i sin tid på en opera over Hamsuns Viktoria. Ble den noen gang ferdig?Valentino skrev:Britten, Bartok, Bacewicz og Bjørklund i Rolls Royce-opptak fra 2L.
Jeg er også veldig begeistret for Bonney! En av vår tids mest undervurderte sopraner? Hun synger glimrende i Järvis Peer Gynt for DGG også forresten.otare skrev:Mozart/Bonney er på Elatus, ja. Så den koster så godt som ingen ting. Hører på den "as we speak". Og, ja - den er glimrende.
Jeg har hans remastere av Schnabels Beethovensonater, og de er framifrå gode de også.Vidar P skrev:Mark Obert-Thorn er helt utrolig med lyd altså; disse platene fra 30-tallet låter sjokkerende bra i hans remasteringer!