Symfoniene hans er veldig høreverdige med klare trekk av Sibelius. Naxosversjonen av de har godt renomme, selv har jeg en innspilling på Kiwi Records (!). På eldre dager begynte han visst å jobbe mye med elektronisk musikk, men den kjenner jeg ikke til.Jøgga skrev:Men her har jeg rotet meg fram til en komponist fra New Zealand, av alle steder. Jo, de finnes der også, og den mest kjente er visstnok Douglas Lilburn. Meget hørverdig og velskrevet musikk, litt film-aktig levende preg over det syns jeg. Gode orkestre har de også der nede, og Naxos leverer bra lyd.
![]()
På Posten? Var och hur mycket?emotikon skrev:Dimitri Shostakovich: Konsert for Piano, trompet og orkester i C-moll op. 35 - Evgeny Kissin - Bernard Soustrot - St. Petersburg kammerorkester - Vladimir Spivakov fra 1988 og hentet fra denne boksen ervervet på Posten for en slikk og ingenting.
(tog du an?)
129,-hovedpostkontoret TrondheimBTS skrev:På Posten? Var och hur mycket?emotikon skrev:Dimitri Shostakovich: Konsert for Piano, trompet og orkester i C-moll op. 35 - Evgeny Kissin - Bernard Soustrot - St. Petersburg kammerorkester - Vladimir Spivakov fra 1988 og hentet fra denne boksen ervervet på Posten for en slikk og ingenting.
(tog du an?)
![]()
Det var bra du sa det, då slipper jag köra till Trondheim...emotikon skrev:Huff!
Den Tchaikovsky`s klaverkonsert nr.1 med Kissin - St.Petersburg - Gergiev fra Briliantboksen var ikke bra.
Han dreit på draget allerede i åpningsminuttene med flere trykkleifer og det ble noe anspent og uforløst over det hele etter det. Men stor applaus fikk han for avsluttningen sin.
Standhaftig på Schubert/Böhm ser jeg. Det må ligge noe mer enn nye høyttalere bak begeistringen her. Såpass at jeg fristes.emotikon skrev:Symfoni nr. 5 og 6 fra Schubertboksen til Berliner Philarmoniker - Karl Böhm, etter frokost i dag.
Huff da.emotikon skrev:Huff!
Den Tchaikovsky`s klaverkonsert nr.1 med Kissin - St.Petersburg - Gergiev fra Briliantboksen var ikke bra.
Han dreit på draget allerede i åpningsminuttene med flere trykkleifer og det ble noe anspent og uforløst over det hele etter det. Men stor applaus fikk han for avsluttningen sin.
Like greit det, de låter jo omtrent slik som det der uansett. 8)vredensgnag skrev:.....
Hvorfor ikke spille både piano- og orkesterdel i den konserten? ;D
He-he!Jøgga skrev:Like greit det, de låter jo omtrent slik som det der uansett. 8)vredensgnag skrev:.....
HEY!! Det er jo den versjonen jeg spillte på prøvespill til Konsen i -87.......vredensgnag skrev:Hei Jøgga.
Gå inn på 1:44 her - det er utydelig før det punktet, men begynn der, og hør gjerne hele om igjen etterpå.
;DBTS skrev:Det var bra du sa det, då slipper jag köra till Trondheim...emotikon skrev:Huff!
Han dreit på draget allerede i åpningsminuttene med flere trykkleifer og det ble noe anspent og uforløst over det hele etter det. Men stor applaus fikk han for avsluttningen sin.![]()
![]()
Ja, bra det er to symfonier igjen i den Schubertboksen og at de er spillbare flere gangerJøgga skrev:Standhaftig på Schubert/Böhm ser jeg. Det må ligge noe mer enn nye høyttalere bak begeistringen her. Såpass at jeg fristes.emotikon skrev:Symfoni nr. 5 og 6 fra Schubertboksen til Berliner Philarmoniker - Karl Böhm, etter frokost i dag.
Huff da.emotikon skrev:Huff!
Men forresten: Vis meg EN pianist/dirigent-ekvipasje som gir form og mening til Tsjaikovskij b-moll-konserten. Bare en, det holder.
MÅ jeg virkelig få tak i noen Brendelskiver?Valentino skrev:En lise for sjelen, eller er det fire? Eller elleve?
![]()