Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.124
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I går kveld ble det en Ockeghem messe (prolationum) i regi av The Sound and The Fury, samt Stravinskys fiolinkonsert med Hillary Hahn, før leggetid. Nedtont og innadvendt musikk begge verkene. Samt fullføring av den ovenfor nevnte Scriabinsyklusen tidligere på ettermiddagen.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.382
    Sted
    Trondheim
    I går ble det lite, men de siste jeg hørte var Ligetis "Le grand macabre". Ikke akkurat i min gate, men skal man kunne si om man liker det eller ikke må man jo ha hørt det. Saint-Saëns operarekke står også litt på stedet hvil akkurat nå. Skulle ha hørt L'Ancêtre som kom inn døren rett før helgen, men den er fra 1906, så den må vente litt da det er 5 til som skal høres før det blir dens tur.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    5.225
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hører på
    folder.jpg
    For å være helt ærlig; jeg ble ikke umiddelbart forlibt i dette. Solo kontratenor med orgel/teorbe kan være aldeles utmerket, men det betinger at nevnte solist har en sterk og klar stemme med særpreg. Jeg mener nok dessverre at Rocco Russomanno blir et par nummer for svak her. Et typisk Caveat Emptor- tilfelle. Hvis du er i markedet for slikt, hør først.
    EDIT: Jeg hørte ikke ferdig. Solisten ble for puslete for meg.

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.764
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Som oppvarming til Oslo konserthus 23/10 hører jeg på en ferdigstilt uferdig bratsjkonsert som ble til en cellokonsert også. Det er Bartók-tid.
    1759759449833.png

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn