Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 1155975
    Har disse to LP'ene av David Oistrach! Og så har jeg lastet ned flac filer. Men jeg liker analog LP best. Ser enkelte eldre LP plater har en svimlende pris. Da heller streamer jeg. Ellers så har jeg ikke såpass teknisk innsikt at jeg kan legg ut denne Youtube videon med denne Tchaivkosky fiolin konserten i D-dur tror jeg det var. Er noe av de mest fantastiske jeg har hørt og sett uansett instrument. Ble helt satt ut:censored: Ser bare på alle disse kommentarene av denne fiolin eneren.
    har du noen tanker om lydbildet flac vs analog? enkelte ganger må man bare la det stå til for å få det analoge...

her er noen videoer, er det en av disse?
    David Oistrach Tchaivkosky fiolin konserten i D-dur

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sunndalsøra
    Har ikke sammelignet på klassisk analog vs streaming/CD, men på Jazz og en DD LP og CD ( fra analog tape master), så synes jeg LP'n på orginal innspillingen har er mere frigjort både dynamisk og akkustisk. Instrument klangen synes jeg også er mere naturlig på analog med en annen utkling (sustain). På LP så har jeg hørt med både Lyra og Hana. Da på to forskjellige anlegg.

Sist redigert:

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sunndalsøra
    har du noen tanker om lydbildet flac vs analog? enkelte ganger må man bare la det stå til for å få det analoge...

her er noen videoer, er det en av disse?
    David Oistrach Tchaivkosky fiolin konserten i D-dur
    Det var m Tchaivkosky i D-dur op.35 med Iannis marvidis og russisk. Det var Del1 som var på ca 40min. Sikkert en lengre konsert. Fint å les kommentarene. Han hadde også et eget soloinnslag uten orkesteret til. Der vist han sitt utrolige fremragende fiolinspill . Har også hørt kommentaren fra Arve Tellefsen, Anne Sofie Mutter med eventyrlig spill av David Oistrach. Takk for alle linkene :)

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn