ottone
Æresmedlem
Har den. Men mangler fortsatt den med ..........Notert. Hva med Wagner orkestermusikk, også på Sheffield?
Tar det på PM
Har den. Men mangler fortsatt den med ..........Notert. Hva med Wagner orkestermusikk, også på Sheffield?
Jeg har den på CD, og jeg må dessverre si at av de fire innspillingene av suite nr 2 jeg har, er det Fennell, som klart dårligst fikser de høye tonene i "Song without words" som jeg driver og gnåler om. Det låter litt surt i mine ører. Og det er litt synd, for det er ellers en god innspilling.Da har du vel Sheffield Labs direkteskjærte LP fra 70-tallet med Frederick Fennell? Det har jeg Den er vel til salgs snart, da jeg skal kvitte meg med vinylen.
Fa....Pang. Jeg tar den!Da har du vel Sheffield Labs direkteskjærte LP fra 70-tallet med Frederick Fennell? Det har jeg Den er vel til salgs snart, da jeg skal kvitte meg med vinylen.
Morsomt. Birger Jarl kjenner jeg faktisk. Eller kjente, han døde jo for noen få år siden. En markant musikkpersonlighet, men fin type........
Tillat meg en liten avsporing: Jeg har to innspillinger av Nibelungen-marsj; En med Berlin-filharmonikernes blæsergruppe under Karajan, og en med Musikkåren Bohus Bataljon under Birger Jarl. Litt overraskende låter førstnevnte direkte surt i innledningen av 2. del, mens sistnevnte fikser det greit.
Ondt ofte lider den dirigent. På sommertur på Bornholm!Heldige du!!
Er på Bornholm og har måttet tåle bla. en korpsversjon av The Final Countdown..... ja, jeg måtte fysisk kaste opp.
Hilsen korpsdirigent på sommertur.
Det var en unik mulighet. Årets Valdres Sommersymfoni har "besøk" som tema, og det ble loddet ut en konsert noen måneder tilbake under en konferanse jeg deltok på. Det lotteriet vant jeg!Å heldig du er Hardingfele!
Nå vet ikke jeg hva slags opplegg det der var, men det minner meg om at vi har lekt oss med tanken om å rett og slett lage kammermusikksamlinger privat her. Når vi blir gamle, har revet noen vegger, og kjøpt et flygel. En syndig vellystig tanke, å leie musikere til å spille klassisk musikk for oss og venner hjemme i egen stue.
Nettopp det er det som har slått meg også. Selv på kammermusikkfestival blir det ikke intimt nok. Det gjelder å selge billetter, selvsagt, og da er det ikke kammermusikk. Jeg kjenner mange musikkstudenter og musikere, og bor i et område der det kryr av dem. Gode framtidsutsikter i tilfelle vi skulle gå lei av hifien........
hvordan kammermusikken ble til, og dens formål - og det at den i dag fremføres i store saler er langt fra den opprinnelige hensikten.
.....
Da har Steinar, med sin viljestyrke av kautsjuk, gitt etter for sitt indre press, og bestilt denne boksen. Fra Presto Classical. Han gleder seg!Har du rukket å danne deg noen mening om denne boksen, ottone?
Jeg har nettopp lest en strålende anmeldelse i Gramophone av Beethovens Pastoralesymfoni og Egmont-ouverture med Tennstedt og det samme orkesteret. Så derfor ble jeg litt interessert.
Men før jeg dasher ut en mengde kroner for å feire de titusener av kinesere som har bursdag idag, kunne jeg som sagt ha lyst til å høre hva du mener om denne samlingen
Edit: Sjekket med amazon.uk, MDT og Presto, og det virker som sistnevnte er det gunstigste.
Det kan du trygt gjøre.Da har Steinar, med sin viljestyrke av kautsjuk, gitt etter for sitt indre press, og bestilt denne boksen. Fra Presto Classical. Han gleder seg!Har du rukket å danne deg noen mening om denne boksen, ottone?
Jeg har nettopp lest en strålende anmeldelse i Gramophone av Beethovens Pastoralesymfoni og Egmont-ouverture med Tennstedt og det samme orkesteret. Så derfor ble jeg litt interessert.
Men før jeg dasher ut en mengde kroner for å feire de titusener av kinesere som har bursdag idag, kunne jeg som sagt ha lyst til å høre hva du mener om denne samlingen
Edit: Sjekket med amazon.uk, MDT og Presto, og det virker som sistnevnte er det gunstigste.
Det holder lenge for meg.Det kan du trygt gjøre.Da har Steinar, med sin viljestyrke av kautsjuk, gitt etter for sitt indre press, og bestilt denne boksen. Fra Presto Classical. Han gleder seg!Har du rukket å danne deg noen mening om denne boksen, ottone?
Jeg lirer ikke av meg noe som kan minne om en anmeldelse, for det kan jeg ikke gå god for midt i en sommer som er en eneste stor arbeidsøkt.
Men Tennstedt i Mahler har allerede gjort inntrykk, det kan jeg slå fast, i 1 og 6. Har ikke analysert, men er midt i en Mahler-stim og opplevelsen er god.