- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.017
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Orgelsymfonien og Paray i Detroit. Snart ferdig, så jeg må begynne å tenke på noe annet. Foreløpig barnefri lørdag. Det varer nok ikke for lenge.

Det er et gåsehudsbra arbeid, det de fikk til der!otare skrev:Min favoritt-Aida. Caballée synger som en gudinne i siste akt.
Joda, til stede som vanlig, nerd på første rad, omgitt av entusiastiske venner i 115dB. Bare avbrutt av noen raske turer i byen, innom de viktigste butikkene. Jeg bare må kjøpe klassisk musikk når jeg er på tur. Så nå er det på tide å spille platene.emotikon skrev:........
Er du i Grieghallen ottone, eller sitter du som meg- hjemme og ser på direktesending?
Regnet nesten som bankers at du var der jaottone skrev:Joda, til stede som vanlig, nerd på første rad, omgitt av entusiastiske venner i 115dB. Bare avbrutt av noen raske turer i byen, innom de viktigste butikkene. Jeg bare må kjøpe klassisk musikk når jeg er på tur. Så nå er det på tide å spille platene.emotikon skrev:........
Er du i Grieghallen ottone, eller sitter du som meg- hjemme og ser på direktesending?
Først Haydn: Årstidene, med Harnoncourt og Concentus Musicus Wien.
![]()
J
Her hvis du ikker finner den:http://open.spotify.com/album/0bB87DHsx8ZoVJxYAGKCH0emotikon skrev:Årstidene av Haydn er fin musikk. Har ikke med Harnoncourt. Skal se om jeg finner på Spoty.
Hvor var det du gikk for å få påfyll til samlingen når du var her i helgen? Det er jo ikke noe særlig mange alternativer lenger. Kompaniet? Fin plate, virker det som. Spotify to the rescue.ottone skrev:Joda, til stede som vanlig, nerd på første rad, omgitt av entusiastiske venner i 115dB. Bare avbrutt av noen raske turer i byen, innom de viktigste butikkene. Jeg bare må kjøpe klassisk musikk når jeg er på tur. Så nå er det på tide å spille platene.emotikon skrev:........
Først Haydn: Årstidene, med Harnoncourt og Concentus Musicus Wien.
![]()
J
I Bergen vet jeg bare om Platekompaniet nå, etter at Apollon Neumann forsvant.baluba skrev:......
Hvor var det du gikk for å få påfyll til samlingen når du var her i helgen? Det er jo ikke noe særlig mange alternativer lenger. Kompaniet? Fin plate, virker det som. Spotify to the rescue.
Samme her, så den forstår jeg godt. Det er faktisk litt irriterende å ha reist et sted uten å komme hjem med ny musikk.ottone skrev:I Bergen vet jeg bare om Platekompaniet nå, etter at Apollon Neumann forsvant.baluba skrev:......
Hvor var det du gikk for å få påfyll til samlingen når du var her i helgen? Det er jo ikke noe særlig mange alternativer lenger. Kompaniet? Fin plate, virker det som. Spotify to the rescue.
Ikke allverden, altså, men jeg har fått som vane å handle plater når jeg er på tur, og jeg finner jo alltid noe.
Noen må ha røyk, aviser, snop eller øl. Jeg må ha plater.![]()
Jammen....mono er av og til steike godtVidar P skrev:Lekkert cover Emotikon, og med US Nipper også. Men LM-2214 er jo mono, så du går dessverre glipp av denne trespors stereoen som låter så bra med LSC-2214. Fin versjon forresten, og helt opp der med Kubelik og noen andre!
Jeg liker Schoonderwoerds måte å gjøre dette på. Det er min foretrukne versjon. Jeg har mange, men det er denne som peker seg ut.berxter skrev:Schoonderwoerd & co spiller Beethoven på sin "sære" måte:
Jeg blir ikke klok på om jeg liker denne "kafeensemble"- måten, jeg. Jo, forresten, jeg liker det, men om det er mine foretrukne versjoner, se det blir en annen skål.
B
Det er en av årsakene til at downloading aldri blir et alternativ - husker enn klassetur med hurtigruta i 1973 og de platene jeg kjøpte i en butikk i Ålesund - blir stadig minnet om den turen når jeg blar forbi de i platehylla.baluba skrev:Samme her, så den forstår jeg godt. Det er faktisk litt irriterende å ha reist et sted uten å komme hjem med ny musikk.ottone skrev:I Bergen vet jeg bare om Platekompaniet nå, etter at Apollon Neumann forsvant.baluba skrev:......
Ikke allverden, altså, men jeg har fått som vane å handle plater når jeg er på tur, og jeg finner jo alltid noe.
Javisst, når jeg tenker meg om stemmer det helt her også.erato skrev:Det er en av årsakene til at downloading aldri blir et alternativ - husker enn klassetur med hurtigruta i 1973 og de platene jeg kjøpte i en butikk i Ålesund - blir stadig minnet om den turen når jeg blar forbi de i platehylla.baluba skrev:Samme her, så den forstår jeg godt. Det er faktisk litt irriterende å ha reist et sted uten å komme hjem med ny musikk.ottone skrev:I Bergen vet jeg bare om Platekompaniet nå, etter at Apollon Neumann forsvant.baluba skrev:......