Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    Faktisk enda mer til overs.......kjekt og ha på lur......vintage komponenter setter pris på ren strøm de også.

Kobler jeg T+A strømskinnen inn i Noratel trafoen så er grunnlaget veldig bra for vintage utstyret.

20250907_205949.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Begynner og dra på åra......sitter og lytter og sitter og tenker på at det er ikke en eneste Lyra pickup oppkoblet.......og det har det heller ikke vært på en god stund......det var rart......jeg kan ikke huske og ha solgt alle...... litt leting i skuffer og skap........og til slutt ......Puha, nederst i en skuff lå det flere stykker gitt......og flere andre også, jeg hadde helt glemt de.......begynner sakte og gå opp for meg at jeg kanskje burde ha en ordentlig opprydning og selge unna litt.......får jo antaglighvis ikke med meg mer enn ett anlegg i penalet 😇

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Jentene har lagt seg, så da trekker gamlefar ned i kjelleren og setter på litt rolig musikk med Eric Clapton.
    Har endelig fått ut fingeren og solgt noen par med høyttalere og et par-tre forsterkere, problemet ligger egentlig i at det fylles opp fortere enn det tømmes, men begynner sakte og innse at ting risikerer og stå ihjel fordi de brukes for sjelden.....så noe må ut.....en annen ting er at jeg har en del utstyr stående litt rundt omkring enten på lagring eller i sommerhuset pluss at jeg har mitt gamle Revox anlegg stående hos familie i Sveits og der har det stått i 25 år, kanskje på tide og få gjort noe med det også, var på besøk der for 20 år siden, men da fløy vi, så ingen sjanse på og få moe med. Man får barn......og barnebarn og tiden bare flyr i vei.....jeg har til og med lagt racinghjelmen på hylla og innsett at jeg ikke lenger har fysikk til og kjøre mere, neste gang jeg er på nord søyfa blir det som tilskuer selvom hodet ikke er klar for pensjonisttilværelsen så sier kroppen nei. Det kreves faktisk ganske mye fysisk sett og kjøre fort selv uten at det er i et løp mot konkurenter. Er 3 år siden siste gangen, savner det veldig, men merket det sist gang at jeg ikke var så fryktløs som tideligere og da kryper tidene oppover og man begynner og tenke på hva bilen koster og har jeg virkelig råd til og sette bilen i veggen og svaret er jo seff nei og dermed blir det gubbekjøring......men uansett gøy og ha opplevd det.......uansett...tiden flyr og neste uke skal det byttes ut litt i kjelleren, kanskje mest fylles opp litt og prøves litt igjen, gamle kjenninger skal testes ut mot nyere ting.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Lastet opp bilen i formiddag med 2 cd spillere, et cd drivverk, min gamle Kenwood KR9600 og en eldre Tandberg radio og nå er allt levert til service, litt opprydding i kjelleren har det blitt også og ikke minst har et par Tandberg 3016 fått nye eiere og flere høyttaler par forsvunnet ut døra. Skal selge et par platespillere etterhvert også, men det er litt vanskelig fordi jeg liker alle sammen og de spiller veldig fint......valgets kvaler.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Må oppi og rydde litt her også, de mørke grå kablene er firkantede kobber kabler/"skinner" i bomulls strømper som er håpløst stive men som låter fantastisk......problemet er at jeg bytter på så mye og da blir de ukurante fordi de passer bedre i et anlegg som står på fast plass....... men har litt vondt i vilja med og selge ting jeg vet er veldig bra........noen som kjenner seg igjen ?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.671
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Må oppi og rydde litt her også, de mørke grå kablene er firkantede kobber kabler/"skinner" i bomulls strømper som er håpløst stive men som låter fantastisk......problemet er at jeg bytter på så mye og da blir de ukurante fordi de passer bedre i et anlegg som står på fast plass....... men har litt vondt i vilja med og selge ting jeg vet er veldig bra........noen som kjenner seg igjen ?
    Mi erfaring er at ein aldri skal selje noko, slikt fører oftast til anger. Å kjøpe noko, derimot...

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    I kveld blir det happy days i kjelleren, alt jeg leverte til service tidligere i uken er allerede ferdig, så jeg tok turen og hentet det hele i ettermiddag. Nå skal "for" inntages og så er det litt kjattring med øvrigheta foran tv'n......og SÅ er det på tide og dukke ned i kjelleren.

20250919_183618.jpg

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.601
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Rudi, du er en slik old school hifi dude jeg skulle ønske jeg var på entusiasme i hine dager.
    Jeg innehar bittelitt av det samme, men hadde litt for lite penger og for lav alder for å nå opp til ditt nivå.
    Fyller kun 60 dette år, og er bare ungdommen når det kommer til hifi'ens storhetstid...70-80 tallet.

..løser inn uformell besøks-billett (audiens) ila 25, tidlig 26.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Rudi, du er en slik old school hifi dude jeg skulle ønske jeg var på entusiasme i hine dager.
    Jeg innehar bittelitt av det samme, men hadde litt for lite penger og for lav alder for å nå opp til ditt nivå.
    Fyller kun 60 dette år, og er bare ungdommen når det kommer til hifi'ens storhetstid...70-80 tallet.

..løser inn uformell besøks-billett (audiens) ila 25, tidlig 26.
    Jeg er ikke så fælt mye eldre.......men jeg startet tidlig og det hjalp en del på at jeg tidlig ble kjent med Per Abrahamsen og at vi vanket på ElSpectra i Torghata og på Audioscan nederst i Osterhaugsgata.

Jeg er her jeg 🙂

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Kenwood KR9600......oppe og går.
    Skussmål fra repratør:

Renset alt av brytere og potmetere i fronten.
    Blåst ren for støv, ellers i meget god tilstand under "huven".
    Sitter dyre originale Elna kondiser fra øverste hylle i den som måler som de skal......etter 47 år.....ikke værst, ellers sett over......kontrollmålt både radio, for og sluttrinn.....funnet alt i orden.

Happy days.

20250919_213058.jpg

Sist redigert:

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    .......men dægærn, den låter ikke bra kald, men etter et par lp sider med Supertamp så mykner mellomtonen opp. Hadde den stående nede i sommerhuset i noen år, men den ble med nordover igjen for 3 år siden og siden har den blitt stående i påvente av en seriøs servicemann. Skulle gjerne hatt tak på et par med Interaudio 4000 fordi det var en combo som jeg husker spillte godt sammen.
    Men vi får se hvor mye den kommer til å bli brukt......den er jo med meg og har vært med meg i mange år.......den har overlevd at jeg har hatt Pioneer SX 1250, 1280 og 1980 i hus......bare det i seg selv er en bragd.......blir nok ikke til salgs før jeg ligger i penalet......får den neppe med meg selv 😂

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    14.018
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Service rapport sier om 3015A:
    Bittelite brudd i et printkort.....reparert........antageligvis ikke tålt posten's behandling på turen i fra Båtsfjord til østlandet.
    Byttet rem og smørt opp skuff og åpnings mekanisme til fronten på skuffen......testet...ok.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn