Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    På "jobb" ......... for 13de året på rad holder kona og jeg gatebarnfest...(bilde er fra en tidligere fest, men det jobbes intenst med giveaways akkurat nå ;)), fjor ga vi bort 440 gaver......får se om vi klarer og overgå det i år..... det er i allfall målet.

    Ha en god og fredfull jul alle sammen.


    Philipines Desember 2011 170.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.913
    Torget vurderinger
    12
    Takk for rausheten og medmenneskeligheten dere utviser. Et eksempel til etterfølgelse.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg kan fortelle litt lett om hva vi driver med.
    Jeg kan ikke redde verden, jeg kan ikke forandre hva som skjer........ det er veldig mye jeg "ikke kan"........ MEN, jeg kan forandre dagen EN dag i året for noen.
    Festen vi lager til hvert år er for de barna som alltid henger utenfor McDoanlds el lign som sjekker søppelkassene etter noe og spise og som står utenfor og tigger og som aldri slipper inn på steder som McDoanlds fordi de ikke har og har aldri hatt nok penger til og kjøpe noe der.
    Kona mi er filipinsk og katolsk noe som vanlighvis henger sammen med filipinske jenter........ og selv om jeg ikke akkurat er veldig religiøs av meg så har jeg fulgt henne i kirken i mange år og en av de beste tingene med henne er at hun alltid sier: "We should all share our blessings, then the world would be a better place for us all"........ så engang for mange år siden surret denne settningen hun alltid sa oppe i hodet mitt og jeg tenkte at det må da være noe vi kan gjøre med et eller annet, men det er vanskelig for det er så stor fattigdom der borte at man liksom ikke helt vet hvor man skal begynne. Men altså, jeg kom på at det måtte være moro for disse gatebarna og komme inn på McDonalds og faktisk få noe og spise....... i begynnelsen innviterte vi med små gjenger med barn inn på McDonalds og kjøpte mat til de, men barna var redde fordi de var vant til og bli jaget av vaktene....... så jeg tok det hele opp med svigermor. Vi kom til slutt frem til at hvis vi stenger av bakgaten og bestiller mat og entertainment dit, så kunne vi lage en liten fest hvor barna kunne leke fritt og få mat. Som sagt så gjort og nå har ballen rullet i noen år og festen blitt større og større for hvert år, noen år leier vi hele 2dre etage på McDonalds og innviterer opptil 150 barn dit eller vi har gatefest og bestiller mat dit........ så jeg har kjøpt mer McDonalds mat enn de fleste gjør i løpet av et helt liv. Så en dag i året i løpet av julen så får barna ris & kylling + hamburger og drikke, vi leier inn Dj og maskot fra McDonalds og har konkuranser og leker hvor alle vinner, vi opererer ikke med tapere, alle barna vinner denne dagen og som nevnt tidligere hadde vi hele 440 gaver og gi bort i fjor. Hver gavepose har f.eks en liten bamse, litt godteri, en ballong og kanskje en T-skjorte eller slippers. I fjor hadde vi også 50 ordentlige bamser som vi fikk en veldig god pris på i en butikk. Svigermor er verdens flinkeste til og kjøpe inn ting og forhandle frem gode priser på alt. Er jo litt morsomt når det kommer 3 tri-cycler fullastet med McDonalds mat og de som jobber på McDoanalds vet alle hvem jeg er..... de tenker vel bare: nå kommer han gærningen som gjør at vi må jobbe som gale igjen.
    Jeg tenkte mange ganger på og gi penger til etablerte organisasjoner, men etter at jeg fant ut av at store deler av pengene aldri kommer frem til de som trenger det så valgte vi våres egen vei hvor 100% av midlene kommer frem til de som trenger det.
    Vi har 2 ex naboer som hjelper oss med 2000 kroner hver i året og så sparer kona og jeg en tusing pr måned og vips så har vi nok penger til det hele, men det er mange som hjelper til frivillig og hjelper til med pakking og henting og bringing, samt servering og opprydding, trykking av innvitasjinskort og lign, vi låner stoler på den lokale skolen i nærheten......... ja også glemte jeg da....... vi har som regel nok penger til at vi kjøper inn ca 150 bæreposer med ost, litt skinke, brød, kjeks og ris til familier i slummen..... så alt i alt får vi kjempevaluta for pengene......... så det var litt om jule-hobbyen min/våres.





    Philipines Desember 2011 067.jpg
    Philipines Desember 2011 100.jpg
    Philipines Desember 2011 102.jpg
    Philipines Desember 2011 109.jpg
    Philipines Desember 2011 139.jpg
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Helt fantastisk! Dette vitner om et stort hjerte! Rørende å se bildene. Fikk nesten gåsehud her.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Får en liten klump i halsen av slikt.
    Jeg gir min slant i gryta, men som du sier der blir mye borte i armeen.
    Stå på og god jul.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.674
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Utrolig flott innsats dere gjør der. Rørende å se så mange takknemlige og glade barn.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.122
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For et fantastisk tiltak og innsats. Ikke minst, som du selv nevner, her går 100% rett til målgruppen.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.949
    Antall liker
    27.944
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nissen er på plass i år igjen, fantastisk Rudi!
    Det står enorm respekt av en slik "hands on" innsats, ord blir fattige...

    Gode juleønsker fra Laggas :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Stor respekt for det du gjør, hadde alle med muligheten tenkt på denne måten og gjort som du.
    Du har forstått meningen med juleånden;D

    God Jul til deg og dinne;D
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.509
    Antall liker
    9.257
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Flott tiltak, og som du sier, hjelpen kommer frem til de som trenger det mest. God jul.:)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Respekt herfra Rudi. Det sies at den ultimate egoismen er å gi... da må jo du være en jævlig stor egoist altså :cool: Håper dere får en flott jul som planlagt!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.492
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flott tiltak rudi :) bor tydeligvis mye godt i deg.
    Ha en riktig fin julefeiring

    mvh
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kan fortelle litt lett om hva vi driver med.
    Jeg kan ikke redde verden, jeg kan ikke forandre hva som skjer........ det er veldig mye jeg "ikke kan"........ MEN, jeg kan forandre dagen EN dag i året for noen.
    Festen vi lager til hvert år er for de barna som alltid henger utenfor McDoanlds el lign som sjekker søppelkassene etter noe og spise og som står utenfor og tigger og som aldri slipper inn på steder som McDoanlds fordi de ikke har og har aldri hatt nok penger til og kjøpe noe der.
    Kona mi er filipinsk og katolsk noe som vanlighvis henger sammen med filipinske jenter........ og selv om jeg ikke akkurat er veldig religiøs av meg så har jeg fulgt henne i kirken i mange år og en av de beste tingene med henne er at hun alltid sier: "We should all share our blessings, then the world would be a better place for us all"........ så engang for mange år siden surret denne settningen hun alltid sa oppe i hodet mitt og jeg tenkte at det må da være noe vi kan gjøre med et eller annet, men det er vanskelig for det er så stor fattigdom der borte at man liksom ikke helt vet hvor man skal begynne. Men altså, jeg kom på at det måtte være moro for disse gatebarna og komme inn på McDonalds og faktisk få noe og spise....... i begynnelsen innviterte vi med små gjenger med barn inn på McDonalds og kjøpte mat til de, men barna var redde fordi de var vant til og bli jaget av vaktene....... så jeg tok det hele opp med svigermor. Vi kom til slutt frem til at hvis vi stenger av bakgaten og bestiller mat og entertainment dit, så kunne vi lage en liten fest hvor barna kunne leke fritt og få mat. Som sagt så gjort og nå har ballen rullet i noen år og festen blitt større og større for hvert år, noen år leier vi hele 2dre etage på McDonalds og innviterer opptil 150 barn dit eller vi har gatefest og bestiller mat dit........ så jeg har kjøpt mer McDonalds mat enn de fleste gjør i løpet av et helt liv. Så en dag i året i løpet av julen så får barna ris & kylling + hamburger og drikke, vi leier inn Dj og maskot fra McDonalds og har konkuranser og leker hvor alle vinner, vi opererer ikke med tapere, alle barna vinner denne dagen og som nevnt tidligere hadde vi hele 440 gaver og gi bort i fjor. Hver gavepose har f.eks en liten bamse, litt godteri, en ballong og kanskje en T-skjorte eller slippers. I fjor hadde vi også 50 ordentlige bamser som vi fikk en veldig god pris på i en butikk. Svigermor er verdens flinkeste til og kjøpe inn ting og forhandle frem gode priser på alt. Er jo litt morsomt når det kommer 3 tri-cycler fullastet med McDonalds mat og de som jobber på McDoanalds vet alle hvem jeg er..... de tenker vel bare: nå kommer han gærningen som gjør at vi må jobbe som gale igjen.
    Jeg tenkte mange ganger på og gi penger til etablerte organisasjoner, men etter at jeg fant ut av at store deler av pengene aldri kommer frem til de som trenger det så valgte vi våres egen vei hvor 100% av midlene kommer frem til de som trenger det.
    Vi har 2 ex naboer som hjelper oss med 2000 kroner hver i året og så sparer kona og jeg en tusing pr måned og vips så har vi nok penger til det hele, men det er mange som hjelper til frivillig og hjelper til med pakking og henting og bringing, samt servering og opprydding, trykking av innvitasjinskort og lign, vi låner stoler på den lokale skolen i nærheten......... ja også glemte jeg da....... vi har som regel nok penger til at vi kjøper inn ca 150 bæreposer med ost, litt skinke, brød, kjeks og ris til familier i slummen..... så alt i alt får vi kjempevaluta for pengene......... så det var litt om jule-hobbyen min/våres.





    Vis vedlegget 522613 Vis vedlegget 522614 Vis vedlegget 522615 Vis vedlegget 522616 Vis vedlegget 522617
    Jeg blir full av beundring!
    Flott, Rudi! God jul til deg og dine!
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Bra Rudi, julenisse i Cavite vet jeg er populært.
    Du får 10 stjerner i boka fra meg.
    Jeg har vært mye i slummen på Filippinene og vet så
    inderlig godt hva dette betyr for så mange.
    Hilsen Lasse
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Skulle hvert flere slike som denne mannen.
    Tenk hvor glade de barna er, noe annet en det presset som er her hjemme.
    God jul og stå på videre.
     

    Nailhead

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    272
    Antall liker
    303
    Torget vurderinger
    1
    Så flott arbeid du og familien din gjør, Rudi! God jul til deg og dine!
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Om vi alla här på Forumet avstår från att köpa en skiva/år så blir det en skaplig peng till Rudi.
    30234x150=4354100:- kronor


    Ja, hadde jeg fått en slik sum hadde jeg gitt GO signal med engang til og starte og bygge et barnehjem i Cavite City...... for gudene skal vite at det trengs.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg vil presisere at jeg ikke har lagt ut bildene og fortalt om hva vi driver med fordi jeg forsøker og tigge eller be HFS sine medlemmer om donasjoner (riktignok har flere meldt interesse for og gi litt og være med på og dra lasset).....men årets fest er allerede finansiert og sparekontoen våres er brukt opp for i år.

    McDonalds i Cavite City er bestilt for opptil 150 barn + 50 ekstra hamburgere i tilfelle noen barn med innvitasjonskort dukker opp med en lillebror eller lillesøster på armen..(det skjer alltid).
    Hvor mange giveaways vi har i år har jeg ikke oversikten over enda.

    Det står 2 varebiler fullastet med Noche-Buena (julemat poser med skinke, pølse, brød, ost og ris)...... jeg vet heller ikke her det endelige tallet om hvor mange poser det var penger til i år......utdelingen starter om 2 timer altså kl 07.00 filipinsk tid og i følge svigermor er det allerede kø utenfor huset hennes.

    Så alt er i rute i år...... jeg kan legge ut noen bilder når det hele er overstått 2dre juledag.

    God jul alle sammen.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.630
    Antall liker
    4.025
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Om vi alla här på Forumet avstår från att köpa en skiva/år så blir det en skaplig peng till Rudi.
    30234x150=4354100:- kronor

    Ja, hadde jeg fått en slik sum hadde jeg gitt GO signal med engang til og starte og bygge et barnehjem i Cavite City...... for gudene skal vite at det trengs.
    Jag kan bli först att skicka, sänd mig ditt kontonumret så skickar jag för 2 stycken(300:).
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Om vi alla här på Forumet avstår från att köpa en skiva/år så blir det en skaplig peng till Rudi.
    30234x150=4354100:- kronor

    Ja, hadde jeg fått en slik sum hadde jeg gitt GO signal med engang til og starte og bygge et barnehjem i Cavite City...... for gudene skal vite at det trengs.
    Jag kan bli först att skicka, sänd mig ditt kontonumret så skickar jag för 2 stycken(300:).




    Jeg setter veldig stor pris på slik giverglede......men jeg har aldri tatt i mot penger fra andre enn våre to tidligere naboer i fra Vestby..... og jeg vet ikke engang om det er lov for meg og ta i mot penger fra andre for da risikerer jeg vel at Siv Jensen skal ha sin del av kaka....... vi er jo ikke noen registrert organisasjon.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.630
    Antall liker
    4.025
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Hon skall inte ha några pengar allt till barnen. Sen kanske McD är det bästa valet när det gäller mat.
    Finns säkert ett sätt att runda Siv.
    Är det beskattning på gåvor i Norge?
     
    Sist redigert:

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    7.495
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    McDonalds i morges, det begynner og bli klart for party, de første giveaways er satt opp.
    Det var pakking og fordeling av ting til langt på natt.....men de ble ferdige......nå er det bare barna som mangler....;)

    48408955_214308239480452_1832027323835088896_n.jpg
    48409360_580550389037525_5702961724290760704_n.jpg
    48926301_268666477150878_5230410722097233920_n.jpg
    48972840_372989156605953_8739351878548062208_n.jpg
    48414125_331234407480075_7865074705210802176_n.jpg




    Nederste bilde viser innvitasjonskort. Det fungerer slik at min eldste datter og vesle Anja på 9 år (som min svigermor tar seg av) som er mine flittigste hjelpere får laget kortene og gir de ut på gatene og i squater area's hvor de vet de fattigste av de fattige holder til.
    Et kort fungerer som inngangsbillett og har man en sådan så man garantert mat og gaver. Når ungene på gaten ser Anja og dattera mi med kort i hånden skal jeg love dere at det blir liv og røre, men desverre så har de bare 50 kort og dele ut på hvert sted, så det er desverre mange som ikke får være med......men sånn er livet......man kan ikke få alt her i livet.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn