Kjellerboden blir til lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Jeg starter i all forsiktighet her med et lite prosjekt:

    Endelig er det min tur til å få muligheten til å bygge et rom dedikert til musikk.
    Rommet er i kjellern er i en leilighet, og dette er en del av et litt større prosjekt med vaskerom, trapp opp til 1.etg, vinbod og en innredet bod.

    Dessverre er hele etasjen under marka, og langveggen har tidligere vist tegn til fukt. Drensrør er spylt etter det, men med frykten for å kle inn noe som jeg ikke har kontroll på så blir det en kreativ løsning på kledning på Lecastein-veggen (langveggen). Jeg ønsker at vegge ikke skal tettes igjen og at jeg selv har tilgang til veggen i form a visuell inspeksjon.
    Her tar jeg gjerne i mot råd fra dere hvordan jeg kan løse det.

    Rommets størrelse er: 15,5m2 med sine 4.56m x 3.38m og med en takhøyde i dag på ca 223cm synes jeg at det havner godt ut i div akustiske kalkulatorer.

    IMG_20210613_153700.jpg

    Bruker Google Sketchup for å tegne skisser, ikke veldig proft, men det blir i målestokk i det minste :)
    Dette er utgangpunktet:

    Lytterom Skisse 1.jpg

    - Himling er tenkt noe ala. MML gjorde i denne tråden: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/akustikkhimling.91096/
    - Vegger er Tenkt delvis innebygde Rockfon plater strategisk plassert. Bakvegg Diffusor, Framvegg får se. Bassfeller i framre hjørner.
    - Gulv Eikeparkett.

    Til uken legges varmekabel på hele gulvet. Den legges også under lettveggen for enkelhetsskyld og for å få jevn varme i hele denne delen av kjelleren.
    Deretter blir det flyteavrettet og lettvegg med skyvedør samt vegger må settes opp.

    To be continued :)
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Spennende, eget lytterom er å blir meget kjekt.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Den hvide væg der adskiller de 2 rum, er den bygget?
    Hei.
    Nei den er ikke bygget. Det skal legges varmekabel og flytavrettes før veggen blir satt opp.
    Har du noen innspill der?
    Veggen er tengt å settes opp som en isolert lettvegg med gips på begge sider. Det vil bli satt inn skyvedør i veggen.


    Desverre kom jeg litt på hæla allerede pga. kabel ikke var på lager og jeg jobber turnus, men det er sommer og liker å tro at jeg er i rute til Jul :)
    Oppdateringer følger etterhvert som det skjer spennende ting her :)
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.765
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hei.
    Nei den er ikke bygget. Det skal legges varmekabel og flytavrettes før veggen blir satt opp.
    Har du noen innspill der?
    Veggen er tengt å settes opp som en isolert lettvegg med gips på begge sider. Det vil bli satt inn skyvedør i veggen.


    Desverre kom jeg litt på hæla allerede pga. kabel ikke var på lager og jeg jobber turnus, men det er sommer og liker å tro at jeg er i rute til Jul :)
    Oppdateringer følger etterhvert som det skjer spennende ting her :)
    Det bedste du kan gøre er at vente med den væg. Der er bedst lyd uden væg, specielt da det er et lille rum. Skal væggen være der, så bør den placeres rigtigt og bygges rigtigt. Du kunne måske nøjes med en lav væg?

    At du bruger en kalkulator siger kun noget foreløbigt. Når først der sættes ting ind i et tomt rum, ændres betingelserne.

    Hvis væggen skal være der, og du bygger en væg, vil væggen med gips lyde af gibsvæg. Træ har en bedre lyd. Jeg vil anbefale krydsfiner i 3/4 tomme tykkelse f.eks. birk i to lag. Evt. gips/fyr på den side væk fra rummet. Sørg for at bygge en stærk væg i træ med 15 cm min. Hellere 20 cm. Brug ikke stålregler. Med en skydedør er der nok ikke særlig lydisolering.

    Hvis det vise sig, at du har massive basproblemer, og det har man normalt i små rum, mangler du plads til at løse det store basproblem!

    I nogle tilfælde kan man løse problemet med 150 cm Rockwool isolering på bagvæggen. At dæmpe bas kræver meget dæmpning eller....

    Man kan så i stedet for, placere 10 cm Rockwool 145 cm fra Bagvæggen og opnå samme resultat med bassen, som de 150 cm rockwool placeret på bagvæggen, hvis de 150 cm er et nulpunkt.
     
    Sist redigert:

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Det bedste du kan gøre er at vente med den væg. Der er bedst lyd uden væg, specielt da det er et lille rum. Skal væggen være der, så bør den placeres rigtigt og bygges rigtigt. Du kunne måske nøjes med en lav væg?

    At du bruger en kalkulator siger kun noget foreløbigt. Når først der sættes ting ind i et tomt rum, ændres betingelserne.

    Hvis væggen skal være der, og du bygger en væg, vil væggen med gips lyde af gibsvæg. Træ har en bedre lyd. Jeg vil anbefale krydsfiner i 3/4 tomme tykkelse f.eks. birk i to lag. Evt. gips/fyr på den side væk fra rummet. Sørg for at bygge en stærk væg i træ med 15 cm min. Hellere 20 cm. Brug ikke stålregler. Med en skydedør er der nok ikke særlig lydisolering.

    Hvis det vise sig, at du har massive basproblemer, og det har man normalt i små rum, mangler du plads til at løse det store basproblem!

    I nogle tilfælde kan man løse problemet med 150 cm Rockwool isolering på bagvæggen. At dæmpe bas kræver meget dæmpning eller....

    Man kan så i stedet for, placere 10 cm Rockwool 145 cm fra Bagvæggen og opnå samme resultat med bassen, som de 150 cm rockwool placeret på bagvæggen, hvis de 150 cm er et nulpunkt.
    Hei og takk for svar. Ja veggen må gå helt opp pga. det blir to adskilte rom.
    Ja har tenkt på at veggen må bygges sterkt slik at ikke den spiller i lag med musikken. Så tror jeg bygger den 15cm tykk.
    Høyttalerne som skal brukes har transmisjonslinjebasser. Blir spennende å se hvordan rommet vil oppføre seg etterhvert :)
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Da er endelig varmen lagt i gulvet og fått seg overdekning. En jobb jeg hadde gruet meg til, 45 sekker med flytmasse gikk med.
    Da er det sommerferie,, kommer tilbake med mer spennende når kulda setter inn.


    received_336740018106860.jpeg
    IMG_20210806_224049.jpg
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Ikle så mye som skjer i forhold til de andre store prosjektene her inne, driver å skaffer til veies lit småtterier mens jeg er på sjøen.

    Her er 5cm Rockfon plater kommet.

    Videre blir det konstruksjon av vegg mot muren og lekting av tak.

    IMG_20210904_164618.jpg
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Hei.
    Nei den er ikke bygget. Det skal legges varmekabel og flytavrettes før veggen blir satt opp.
    Har du noen innspill der?
    Veggen er tengt å settes opp som en isolert lettvegg med gips på begge sider. Det vil bli satt inn skyvedør i veggen. :)
    Slå to fluer en smekk, sett opp veggen men ikke kle den i plater men tekstil, så funker hele rommet som en bassfelle...
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.765
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Slå to fluer en smekk, sett opp veggen men ikke kle den i plater men tekstil, så funker hele rommet som en bassfelle...
    Eller istedet for tekstil, så brug Rockfon plader der på begge sider. Væggen placeres i et nulpunkt. Det kunne være 150 cm fra bagvæggen.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.765
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Når man vælger at gøre et rum mindre, får man dårligere lyd normalt. Der kan være tilfælde, at rummet har uheldige mål, og man derfor kan gøre et rum mindre.
    Jeg har taget en væg ned, der var på flexible regler. Træ er bedre!
    Jeg havde 2 x 13 mm gipsplader på hver side og Rockwool imellem.
    Det gav langt bedre lyd at gøre rummet længere.
    Hvis du bruger en skydedør, mister du lydisolering. Jeg brugte en tung lyddør BD 32/35 dB dør.
    Hvis du ikke har brug for at der er lydisoleret imellem de to rum, men bare har brug for at adskille de to rum, så kan du med fordel droppe væggen og skydedøren, og istedet placere diffusere som adskillelse og som bagvæggen. Fra SMT Svanå Teknik kan Du købe de gode V-wings, der er tunge. Dyre, men gode. Eller de billigere, men også rigtig gode SMT Svanå Teknik V wings die.
    Hvis du bygger en væg, skal du bruge plads til akustiske remedier absorbenter eller diffusere. Det fylder, så hvorfor ikke væggen som en stor diffusere.

    20210123_094519.jpg


    Her er en SMT Svanå Teknik V wings die. Jeg malede min sorte, og det er bestemt en fordel at male før samlingen. Med rulle.
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Når man vælger at gøre et rum mindre, får man dårligere lyd normalt. Der kan være tilfælde, at rummet har uheldige mål, og man derfor kan gøre et rum mindre.
    Jeg har taget en væg ned, der var på flexible regler. Træ er bedre!
    Jeg havde 2 x 13 mm gipsplader på hver side og Rockwool imellem.
    Det gav langt bedre lyd at gøre rummet længere.
    Hvis du bruger en skydedør, mister du lydisolering. Jeg brugte en tung lyddør BD 32/35 dB dør.
    Hvis du ikke har brug for at der er lydisoleret imellem de to rum, men bare har brug for at adskille de to rum, så kan du med fordel droppe væggen og skydedøren, og istedet placere diffusere som bagvæggen. Fra SMT Svanå Teknik kan Du købe de gode V-wings, der er tunge. Dyre, men gode. Eller de billigere, men også rigtig gode SMT Svanå Teknik V wings die.
    Hvis du bygger en væg, skal du bruge plads til akustiske remedier absorbenter eller diffusere. Det fylder, så hvorfor ikke væggen som en stor diffusere.
    Her er en SMT Svanå Teknik V wings die. Jeg malede min sorte, og det er bestemt en fordel at male før samlingen. Med rulle.
    I mange tilfeller er en falsk vegg som eg foreslår, ikke forskjellig på andre siden lydisolasjonsmessig. Det kan vel eg si som har en og står utenfor den hver dag, ikkje så mye mer bråk der enn utenfor døren. Diskanten dempes uansett av isolasjonen, og bassen som er inni rommet og returneres av platene og skaper resonnanser slipper uansett ut gjennom de samme platene som resonnerer og sender lyden inn i andre rommet, altså det er en "loose loose" situation. Det eneste du vinner på og ha plater i rommet er at du sikrer mange stående bølger inne i rommet . For poenget er at med en falsk vegg slippes all bassen ut, istedenfor å resonnere inni rommet. Bassen er alikevel mye dempet utenfor men ikke like mye dempet som med en plate sperre, men den er neglisjerbare i forskjell.
    En slik vegg kan uansett også lages mer solid med f.eks. hullplater i stål eller aluminium med mye åpent areal, hvis man vil ha en "fast" vegg. Da kan man sette skruer i alle hullene og henge det man vil der. Og fremdeles ha tekstil utenfor, for å få de til å se stilrent ut. En slik vegg vil sluke all bass og koste mindre enn en haug av dyre VPR bassdempeplater. Men utradisjonelle forslag er vel ikke så veldig populært siden må tenke utenfor boksen 😅 Hvor de diffusorene du snakker om kommer inn i bilde, vet ikke eg, men eg finner det litt rart at du bruker enhver anledning til å snakke om Svanø? Eg gjør ikke det med LeanFuser til Tim Arqen eller Optifusor til Jens Eklund eller hva man kan lage med AFMG Reflex? Bare for at du har valgt Svanø er vel ikke et sånt religiøs opplevelse så du trenger forkynne det hele tiden. Jeg veldig glad i mine diffusorer også, men eg nevner de ikke hele tiden?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.765
    Antall liker
    1.621
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Tor-S går i gang med et stort project og spørger om råd.
    Med et rum på 15,5 kvadratmeter skal man passe på med, hvad man gør. Simuleringer af rummet er et tomt rum, og er ikke nødvendigvis rigtigt.
    Jeg har givet to bolde op i luften til Tor-S, som han kan overveje.
    Knubie, at jeg nævner diffusion som du haselere over, er en af de bolde. At jeg specifikt SMT Svanå Teknik er fordi jeg kender deres kvalitet og kan stå inde for. Enhver kan da erstatte de diffusere med med andre mærker. Det er jo idéen der er det vigtige, og ikke mærket nødvendigvis. 15,5 kvadratmeter er ikke meget.
    Der er oplyst en væg som adskillelse imellem to rum. Stereo rum og vaskerum. Der vil placeres en skydedør, som måske fås gode i dag, men da jeg for år tilbage undersøgte det, synes jeg ikke, at lydisoleringsevnen var særlig god. Når væggen ikke støjisolerer særlig meget, synes jeg, at en diffusions væg, der synsmæssigt adskiller, kunne være værd at overveje. Bassen ser mest det så lange rum og diffusion vil få rummet til at lydmæssigt virke større.
    Den anden bold var en udskydelse af opførslen af væggen fordi den kan opføres i et nul punkt for bassen. At man kan få en basdæmpning ved rette placering der svarer til 150 cm Rockwool placeret på Bagvæggen synes jeg er værd at overveje.
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Sven eg harselerer ikke med Svanø, virker sikker fint på sin måte de og. Det er bare at dette er ett forum ikke en markedsføringskanal, du anbefaler de jo hele tiden!
    Var det ikke en romersk senator som alltid avsluttet alle taler eller samtaler med "Personlig mener jeg at Karthago bør ødelegges".
    Det blir ditt personlige mantra "Personlig mener jeg Svanø bør innstalleres", bare at løsning på dette problemet ikke er bør være like dogmatisk.

    Vaskerom ja, jeg kjøpte en vaskemaskin som omtrent ikke støyer. Best å ta ondet ved roten...
    Diffusjon i ett så lite rom, har vel egentlig få anbefalinger. Demping gir mer valuta for veggplassen.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Her var det mye engasjement :)

    Jeg må bare presisere at jeg blir ikke å gå all in med å droppe en vegg for akustikkens skyld. Rommet innenfor skal være en bod og den trenger vi. Det blir et kompromiss denne gangen, men jeg har tro for at man kan få ganske bra lyd uansett selv om ikke alt er til punkt og prikke iht. akustiske regler. Rommet ved siden trenger ikke å være støyadskilt, derfor falt valget på en massiv skyvedør som er evig nok for prosjektet.

    Med bassfeller foran og demping av første refleksjon, rockfon i taket og kanskje en diffusor på bakvegg så er vel mye gjort?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Lag bassfella tykk nok.
    Men er du sikker på att du må ha det?
    Min er jo gedigen, Fella kan du putte inn siden.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg tenkte. Hjørnene foran som en start
    Hjørner gjør ikke mye.
    Bass er problematisk å temme.
    50 til 70 cm over hele veggen hjelper.
    Det er jo bare å se i vannfalsmålinger til de som har gjort det.
    De blir veldig jevne og gode.
    Tykk demping betyr ikke mye dempet. Bare jevnt.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Litt framgang er det.

    Det ble mye pønsking på hvordan jeg skulle gjøre det med spotkassene, men jeg tror jeg har havnet på en løsning som jeg blir nøyd med og som ser bra ut til slutt. Lettveggen er delvis satt opp og alt det elektriske er lagt klart til elektriker. Det gjorde susen for akustikken disse platene :)


    Det var det jeg rakk denne frituren fra sjøen. Det ble bytting av bakhjørner på Gelandewagen i tillegg klarte jeg å knuse girkassa rett etterpå, men det er en annen historie og annet prosjekt :D


    IMG_20211006_132409.jpg
    IMG_20211006_132510.jpg
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Litt framgang er det :)

    Vegger er montert og de er sparklet og klar til maling. Jeg har sparklet selv :devilish:
    Har lagt opp kabel til bakhøyttalere, just in case, men ble en liten tabbe på høyden der pga. spilene bygger ned, så der må jeg finne på noe lurt :)
    Ellers så må jeg på med 12mm lekter i taket utpå de som allerede er der, pga. Rockfonplatene bygger 50mm og lektene er 48mm. I praksis så bygger nok rockfonplatene nærmere 52-55mm så det er verd å notere seg for dere som evt. skal gjøre det samme.

    Nå er det 3 uker på sjøen, i mellomtiden skal madammen male vegger, og dører.

    Etter det så er det spiler, gulv og lister.

    IMG_20211120_102446.jpg
    IMG_20211120_102554.jpg
    IMG_20211120_102637.jpg
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Endelig juleferie fra sjøen.

    Hoppet rett i arbeid i kjelleren ☺ Dette var mer langdrygt enn hva jeg hadde forestilt meg, men dog er det "plankekjøring".

    Et par kosmetiske utfordringer ble det (var redd for det). Hadde tenkt å lage spotkasser i eik, men npr vi kom så langt at de skulle lages så gikk det overhodet ikke opp med hvor spila var kontra hullet, så gikk for den enkle løsningen.
    IMG_20211214_171235.jpg


    IMG_20211214_212242.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Synes det er spennende og følge med på prosessen, ser ut til å bli et bra musikk rom:)
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Litt framgang er det.
    Taket er stort sett ferdig, høyttalerterminalene er loddet ferdig.

    Frøkena har malt lister og foringer. Det er best hun tar arbeidet som krever høy presisjon og tålmodighet.

    Elektriker er rett rundt hjørnet, så da blir det lys forhåpentligvis.

    Legger ved et par bilder:

    IMG_20211219_203814.jpg


    IMG_20211215_221910.jpg
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Det som står på den gamle teaksjeken her skal ned i kjellerstua. Må mest sannsynlig lage en dedikert benk til dette.

    Høyttalerne blir IMF RSPM mk.VII, småttisene på bildet blir kanskje bakhøyttalere, får se. Jeg liker dem veldig godt så mulig dem blir med videre. De deler samme mellomtone og supertweeter som mk.VII så kan bli en god kombo, aldri sett noen gjøre det før.




    IMG_20211220_230658.jpg

    IMG_20211220_230716.jpg
     
    Sist redigert:

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    I dag ble dagen.

    Høyttalerne ble bært inn og jeg hadde ikke sjangs å vente med å høre Suien på MK7 ene, så det ble oppkobling.
    Kort fortalt trenger jeg betydelig med korreksjon i bassen i form av bassfeller. Skal få tatt en måling asap.

    Gulvet er lagt og stort sett alt av lister er på bortsett fra 2 stk, pga. feilkapp 😇

    Strøm og stikk er på plass og koblet, begynner å komme seg. Slutten har vært lang 😮 og da tenker jeg slutten på det firkantie rommet, nå begynner jo morora med å få god lyd i det.

    Lys og Varme
    IMG_20211229_193155.jpg


    Bluetooth vifte
    IMG_20211229_193145.jpg


    Gruve 3 Stiger, 11%, Fatlagret på Bourbonfat, fantastisk god!
    IMG_20211229_192832.jpg


    Fra midlertidig "sweetspot"
    IMG_20211229_184840.jpg

    Bakvegg
    IMG_20211229_192446.jpg


    Lydformidler 1
    IMG_20211229_193039.jpg


    Lydformidler 2
    IMG_20211229_193113.jpg
     

    Vedlegg

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med eget lytterom! Ser flott ut.
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Flott de spilene i taket, ser virkelig klasse ut og annerledes, selv om ting er annerledes så kan de være fine, bra utført!!!!
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Ingen tvil om at jeg har noe å jobbe med :) Noen tips her?

    Kjellerstue 1 vannfall bass.jpg
    Kjellerstue 1 vannfall.jpg
    Kjellerstue 1.jpg
     

    BraveSirEdmund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    122
    Antall liker
    128
    Flott rom du har fått. Fornøyd med PAX vifta? Er den stille nok?
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Flott rom du har fått. Fornøyd med PAX vifta? Er den stille nok?
    Hei takk for det.

    Ja veldig, den har Blutooth også, så kan styre den med app.
    Den har som standard at den skal bytte ut luften i rommet 2 gang i døgnet og går på 100%, det ble slitsomt da jeg syntes det var hver gang jeg skulle høre på musikk, så det har jeg slått av.

    På minimum hører du ikke lyden av den.
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Stilt å rolig om dagen på denne fronten. Har nesten bare spilt musikk ved ledige øyeblikk, men, har laget en benk for å ha komponentene på, samt musikken.

    Neste er flere akustikktiltak.

    IMG_20220315_193427-01.jpeg


    Nam nam:
    IMG_20220315_193131.jpg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.199
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn