Kjøpe eldre lydplanke

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Enhver lydplanke vil være bedre enn høyttalerne i tv'en, men da kommer oppgraderingsspøkelset.....
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Det ble en DM75 @Proffen
Takk for innspill
Håper du blir fornøyd, gi gjerne en tilbakemelding på hvordan du opplever den!
Ikke siste skrik ifht alle mulige slags tilkoblinger osv, og ikke det man jakter i atmos-verdenen, men til den bruken du skisserer, tror jeg den skal funke greit.
Tålig greit med forsterkerkraft til lydplanke å være, og den gjengir jo tålig greit nedover, slik at lyden ikke blir alt for spiss og slitsom. Min 58" tv står oppå min, og det tåler den fint!
Min er plassert litt lavt, burde vært 30 cm høyere, men men.....

mvh
Proffen
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei,

Jeg fikk den hjem i dag, så den er akkurat satt på plass. Har ikke så mye inntrykk ennå.
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Nå har DM75 vært på plass et par dager og blitt prøvd på litt forskjellig. Den er koblet via optisk fra TV. Alt i alt er jeg godt fornøyd. Siden vi ikke har bruk for voldsom dypbass, er det egentlig ikke noe å savne fra noe som tar såpass liten plass og til så lav pris. Det eneste er at lyden kan bli litt påtrengende i mellomtonen av og til
 

007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2012
Innlegg
218
Antall liker
619
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hei,

Jeg lurer på å kjøpe en brukt Klipsch RSB-8. Den er fra 2017. Jeg skal ikke bruke bluetooth. Jeg har ikke så god greie på disse produktene, men det ser ut for meg som man tar lyden ut optisk fra TV og eventuelt HDMI passthrough fra en AppleTV.

Er det en dårlig ide å kjøpe en soundbar som er noen år gammel hvis jeg ute etter god lyd og at den fungerer i daglig bruk uten hassle?
Med tanke på at min lydplanke (Focal dimension) er fra 2016 og for meg fremdeles gir god lyd fra vanlig TV og film så vil jeg tro at et brukt lydplanke også vil kunne gi god lyd for deg dersom den ellers er "tatt vare på" som andre lydprodukter.
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Med tanke på at min lydplanke (Focal dimension) er fra 2016 og for meg fremdeles gir god lyd fra vanlig TV og film så vil jeg tro at et brukt lydplanke også vil kunne gi god lyd for deg dersom den ellers er "tatt vare på" som andre lydprodukter.
Takk for innspill, men du kommer litt sent til festen. Som du ser av posten over, ble det en brukt Canton DM75, vel heller må kalles en blokk enn en planke
 
  • Liker
Reaksjoner: 007

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Nå har DM75 vært på plass et par dager og blitt prøvd på litt forskjellig. Den er koblet via optisk fra TV. Alt i alt er jeg godt fornøyd. Siden vi ikke har bruk for voldsom dypbass, er det egentlig ikke noe å savne fra noe som tar såpass liten plass og til så lav pris. Det eneste er at lyden kan bli litt påtrengende i mellomtonen av og til
Hva skjer med mellomtonen hvis du justerer bass- og diskantnivået litt? Litt mer bass, litt mindre mellomtone kanskje.......

mvh
Proffen
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hva skjer med mellomtonen hvis du justerer bass- og diskantnivået litt? Litt mer bass, litt mindre mellomtone kanskje.......

mvh
Proffen
Jo da man kan justere seg mot målet, men i mine ører trent i 35 år på diverse hifi i alle prisklasser, er konklusjonen så langt at det er er en del av personligheten til den boksen. Heldigvis er det innafor, og den blir
Takk for tipset:)
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei igjen,

Vi er godt fornøyd med DM75, men tanken om en liten sub har begynt å kverne litt.

Jeg har aldri hatt en sub, så jeg lurte på om dere kan styre en retning ift noe som kan passe i pris og størrlese ift DM75.Kan gjerne være brukt.

Den skal bare fylle på litt i bunnen, ikke riste hele huset
 

raeggis

Entusiast
Ble medlem
20.02.2004
Innlegg
378
Antall liker
254
Sted
Lundamo
Torget vurderinger
0
Hva skjer med mellomtonen hvis du justerer bass- og diskantnivået litt? Litt mer bass, litt mindre mellomtone kanskje.......

mvh
Proffen
Ja dette er en effektiv tweak, og du får en jevnere frekvens kurve👍🏻
 
Topp Bunn