KINKI STUDIO

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje greit å spore denne tråden tilbake til produktet, og la evnt. private samtaler osv. ligge.

    Mvh
    Høvdingen
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    hysteri:
    når flere fyrer på med det ene innlegget etter det andre med negativitet rettet mot en forhandler før fyren rekker å komme på banen for å gi sin versjon av de markedsføringsvalgene han tar (og eventuelle utfordringer han har opplevd med produkter eller produsent), så er det hysteri, ja.

    når det gjelder messenger-samtalen mellom res og moiz, så får jeg håpe at res gjorde det klart at sitater og annet innhold fra samtalen kunne publiseres eller legges ut på offentlig forum, og at dette ikke bare var en privat samtale hvor sjargongen ofte kan bli uformell og bemerkninger ikke nødvendigvis skal tas bokstavelig og offentliggjøres.

    jeg er journalist selv, og dersom jeg skulle viderefortelle på åpent forum om ting jeg har hørt off record, så hadde jeg raskt havnet i trøbbel.
    Jeg har slettet mine bidrag i tråden, og beklager overfor Moiz at jeg hang meg på.
    Innleggene i forkant av mine bidrag virket veldig overbevisende, fra en troverdig person og med henvisning til lagret dialog. Dermed "gikk jeg i fella", og det er jeg lei meg for.
     

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    45
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Litt merkelig oppførsel fra en journalist.
 I forhold til ønske om å ikke teste Kinki, kan dette ha noe med lave marginer på disse produktene?

    Men ett annet spørsmål. Det eneste som stopper meg fra å prøve Kinki er dette med gain da jeg har 95db høyttalere.
    Har tidligere hatt forsterkere med for høy gain der man går fra stille til for høyt med ett trykk på fjernkontrollen.

    Er det slik at Kinki i hovedsak er beregnet på mindre følsomme høyttalere? Ser at det er en gain switch, men 4db er jo ikke all verden.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Litt merkelig oppførsel fra en journalist.
 I forhold til ønske om å ikke teste Kinki, kan dette ha noe med lave marginer på disse produktene?

    Men ett annet spørsmål. Det eneste som stopper meg fra å prøve Kinki er dette med gain da jeg har 95db høyttalere.
    Har tidligere hatt forsterkere med for høy gain der man går fra stille til for høyt med ett trykk på fjernkontrollen.

    Er det slik at Kinki i hovedsak er beregnet på mindre følsomme høyttalere? Ser at det er en gain switch, men 4db er jo ikke all verden.
    Den var i overkant følsom på lav gain på Cornwall med rundtom 100dB følsomhet, mens jeg foretrekker høy gain på Ø Audio med 93dB følsomhet.

    Jeg ville ihvertfall ikke la det skremme meg fra å prøve forsterkeren. I verste fall kan du kjøre på med et par dempeledd. Moiz skaffer visstnok. :).

    Må også nevne at på selv Cornwall er EX-M1 dønn tyst. Må ha øret helt inntill diskant for å høre antydning til sus. Kun Marantz PM11S3 har vært like stille hos meg tidligere.

    Således fungerer den perfekt til følsomme høyttalere :)
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Litt merkelig oppførsel fra en journalist.
 I forhold til ønske om å ikke teste Kinki, kan dette ha noe med lave marginer på disse produktene?

    Men ett annet spørsmål. Det eneste som stopper meg fra å prøve Kinki er dette med gain da jeg har 95db høyttalere.
    Har tidligere hatt forsterkere med for høy gain der man går fra stille til for høyt med ett trykk på fjernkontrollen.

    Er det slik at Kinki i hovedsak er beregnet på mindre følsomme høyttalere? Ser at det er en gain switch, men 4db er jo ikke all verden.
    "Most amplifiers use a potentiometer for volume control. EX-M1 uses an advanced microprocessor-controlled, relay-based R2R steps attenuator. Ultra-precise 256 steps linear volume control allow you to fine adjust the volume for late-night-listening."

    Utdrag fra Kinki studio sin nettside. Volumet styrt fra fjernkontrollen er virkelig ultrapresis og har ikke savnet å spille noe lavere enn 01, det er akkurat passe for late night listening og jeg har aldri hatt en forsterker som gjengir dynamikken i musikken så godt som denne ved lave lyttenivåer. Jeg synes rett og slett det ikke er nødvendig å spille så høyt som jeg gjorde før,alt kommer med her. spiller man høyt flyttes det luft og trøkket kjennes deilig i kroppen,men lydbildet forblir uforvrengt. Det er en luksuslyd til pølse og lompe pris og det er synd ikke flere får øynene opp for den. Det er dessverre slik at mange slår alle over en kam og stigmatiserer kinesiske produsenter ved å tenke at de gjør shortcuts om de kan,at de ikke er til å stole på. Jeg vedder på at Morten i NAT er skeptisk til en kinaprodusert forsterker,selv om han har den til demo? Korriger meg om jeg tar feil. Snakker man med Alvin i Vinshine Audio eller tar en titt på hjemmesiden til Kinki så får man det man hører og leser,en cost no object forsterker. Kun de beste komponenter fra Furutech, Neutrik, Amplimo, Wima etc. Byggekvaliteten er enorm, dette er ikke noe billlig kinamikk. I 2019 lager kineserne like gode komponenter som japanerne med sine Accuphase og Luxman, det er mitt inntrykk. Om det gir like mye eierglede kan jeg ikke uttale meg om, men om lyden er det viktigste så får man mye mer for pengene med Kinki, det er helt sikkert. Det er Kinki eiere der ute som har erstattet sin Accuphase E-370 for eksempel til fordel for EX-M1 på grunn av lydforbedringen og E-370 koster i tillegg, som vi alle vet, en del mer.
     
    Sist redigert:

    Lespaul

    Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    45
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Således fungerer den perfekt til følsomme høyttalere :)
    Takk for svar, blir nok til å prøve den etterhvert. Har forsåvidt flere attenuatorer liggende her fra -10 til -20db, men gir ikke helt godfølelsen å bruke slike:)
    Får inntrykk av at dette med følsomhet på Kinki er noe man må teste selv i eget anlegg, er kanskje ikke så enkelt som å bare se på følsomheten på høyttalerne.
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Er intreseret i diskussionen her, jeg tror at volumen som siges at føles lidt gummi agtig og at man ikke kan dæmpe displayet gør at jeg ikke har bestilt endnu, også at nogle siger at den kan lyde lidt tyn i bunden, men den ser cool ud i sort ;-)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Er intreseret i diskussionen her, jeg tror at volumen som siges at føles lidt gummi agtig og at man ikke kan dæmpe displayet gør at jeg ikke har bestilt endnu, også at nogle siger at den kan lyde lidt tyn i bunden, men den ser cool ud i sort ;-)
    Du er hjertelig velkommen til meg, så kan du få høre den sammen med Ø Audio Icon. Den er alt annet enn tynn i bunnen. Jeg vil heller kalle den presis og ultratight i bassen, men kan forstå at enkelte ønsker en mindre nøytral og litt feitere bassgjengivelse. :)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.695
    Antall liker
    5.876
    Er intreseret i diskussionen her, jeg tror at volumen som siges at føles lidt gummi agtig og at man ikke kan dæmpe displayet gør at jeg ikke har bestilt endnu, også at nogle siger at den kan lyde lidt tyn i bunden, men den ser cool ud i sort ;-)
    Tynn i bunnen? det strider jo i mot hva som blir sagt her på forumet, jeg vet ikke selv for har aldri hørt den, men her skrytes det jo av dynamikken i lydbildet.
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Som jeg har forstået fra tests, så er bassen stram, men mangler lidt fylde, sommetider føler jeg at for stram bass går ud over flowet i musikken, måske någet at gøre med for høj damping faktor ?!
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Som jeg har forstået fra tests, så er bassen stram, men mangler lidt fylde, sommetider føler jeg at for stram bass går ud over flowet i musikken, måske någet at gøre med for høj damping faktor ?!
    Personlig så har jeg valgt å beholde en rørforsterker i mitt oppsett pr. nå av tre grunner. Den matcher mine Confidence C1 bedre, kona liker utseendet på den bedre(viktig å gjøre henne glad når hun for en gangs skyld viser interesse for Hi Fi) og er vanskelig å selge da "ingen" kjenner til Octave her til lands. Jeg må "gi den bort" og det er den for god til og fortjener noen som kan verdsette den ordentlig.

    Matching har noe å si,selv om en god forsterker bør spille godt uansett oppsett,med riktig last. Dynaudio og Octave er en killer match, disse to produsentene benytter hverandres produkter i demosammnenheng. Jeg liker generellt gode rørforsterkere bedre på Dynaudio enn transistor, DA gjengir allerde bassen stramt og med Kinki kan det være noe med at bassen blir ultrastram og jeg foretrekker en noe feitere og rundere gjengivelse.Det blir det samme med Hegel,mange liker dem på Dynaudio pga stram bass, men smaken er som baken. PÅ Pylon diamond 28 derimot liker jeg Kinki bedre, disse høyttalerne trives med å få seg en liten oppstramming.Det er aspekter ved EX-M1 som overgår Octave v70/Black box selv med C1, så jeg trives med å veksle mellom begge,hadde jeg bare hatt råd til det..Kinki DAC-1 derimot blir stående,den er enormt bra i mitt totale oppsett.
     
    Sist redigert:

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Til prisen på Kinki, vil jeg mene den er et knallgodt kjøp.
    Liker man lyden den kan by på og den matcher dine høyttalere, så er den kjempebra. Solid bygd og gir en god kvalitetsfølelse. Dønn tyst og ingen during i trafo.

    Jeg tror nok kanskje jeg kunne ha fått et enda bedre inntrykk av den om den hadde vært ferdig innspilt.
    Den hadde mye bra å by på, nok til at jeg kanskje en dag får lyst til å teste igjen.

    Hadde den hatt en annen form for regulering av volum og vært i sort, så kunne jeg nok kanskje vært enda mer fristet til å prøve den igjen. Gjerne også da med et mer neddimmet display og en ht-bypass for enda mer fleksibilitet.

    Selv om jeg ikke kjøpte denne selv, vil jeg så absolutt anbefale andre å teste den.
     
    • Liker
    Reaksjoner: gs

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Om man liker lyden? Gjett om jeg gjør. Kan rett og slett ikke huske og hatt bedre eller mindre å utsette på lyd fra en amp.

    Det finnes definitivt volumkontroller med større utfordringer en den i Kinki.
    Eks:
    - Som starter på den ene kanalen ført.
    - Har full utstyring på kl 7-8.
    - Skraper ved rotering
    - Levelerer ujevnt H/V oppover eller nedover.
    - Skygger lyden ved lavt volume
    - Redusert lydbilde selv ved moderat volume.
    - Finner aldri igjen volumet som sist.

    Ingen av disse utfordringene har Kinki. I tillegg har Kinki en rask og funkjonell fjernkontroll.
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Har ikke kjent Ø så lenge, men deler noen inntrykk her likevel.
    PS: Jeg har veldig langt fra gullører, og mine 6 år med CW kan tyde på jeg liker litt andre kvaliteter i høyttalere enn de fleste "hifi-folk".
    Så les med en klype salt. :)


    Det er ikke sånn at fraværet på mellombass i forhold til CW alltid høres/kjennes, men trommesolen i Johnny Winter sin Frankenstein er sinnsyk på CW. Mens det på gammel Sabbath, Zeppelin og rock/metal genrelt nesten er nødvendig med skikkelig bunndrag. Her er Øene helt rå.
    Spidergawd fikk jeg f.eks aldri til å sitte på CW, mens det på Ø er ren nytelse.

    Foruten om en dyp, fysisk og detaljert dypbass har Øene noen andre kvaliter jeg virkelig liker.
    Klang og snert i akustiske gitarer og plingplong-musikk er gjengitt med så mye liv og energi at frysninger og måpende wow-utrykk umulig kan unngås.
    Gjengivelse av stemmer er perfekt mengde "in your face". Her synes jeg mange høyttalere kan bli for tilbakelente og kjedelige.
    Dette gir vokaler en autoritet og tilstedeværelse jeg allerede er blitt litt avhengig av.
    Med rett forsterker (Kinki EX-M1) kommer også vokaler et steg ut av høyttalerene. Med feil forsterker (Teac AI-3000) var det nærmest katastrofe fra bunn til topp. Blottet for liv, klang og med overveldende brumlebass.
    Teacen er en knallgod match til Cornwall, og Kinkien en mindre heldig. På Ø er det helt omvendt. Mtp. lydsignatur i begge forsterkerene er ikke dette veldig overraskende.

    Ellers presenterer Ø et steike ryddig lydbilde, utansett volum. Vokal mister aldri fokus eller detaljer, uansett hvor mye energi det er i bassområdet eller hvor høyt det spilles.

    Jeg merker det er vanskelig å sette ord på inntrykk etter så kort tid med Ø, men jeg er ganske sikker i mine betrakninger ovenfor. :)

    Spiller for tiden med AMR DP-777SE som kilde og Kinki EX-M1 som forsterker.
    Jeg har så langt kun hørt Øene med Kinki og Teac, men føler meg likevel trygg på å si at Kinki er en knallgod match.
    Den er nøytral og supertight i bassen. Den har, i min ubehandlede stue, perfekt mengde detaljer og energi i toppen. Noe mer, og jeg tror S-lyder og lyttetretthet kunne blitt et problem.

    Jeg savner som sagt yderst med mellombass, men det er enda usikkert om dette skyldes rom, forsterker eller at Øene bare er tunet slik.
    Jeg gjetter at det er en kombinasjon av Ø og rom. Vil høre på de en stund til før jeg tar noen målinger for å bekfrefte eller avkrefte.

    Edit: feil tråd :p
     
    Sist redigert:

    AudiRS

    Medlem
    Ble medlem
    25.04.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    8
    Noen som har noen tanker rundt Kinki EX-M1 VS Hegel H190 ? Vurderer å skifte ut forsterker på mine Dynaudio C20, men litt usikker på hva jeg teste.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Noen som har noen tanker rundt Kinki EX-M1 VS Hegel H190 ? Vurderer å skifte ut forsterker på mine Dynaudio C20, men litt usikker på hva jeg teste.
    Jeg har bare hørt H190 i demo i butikk, men min erfaring med EX-M1 hjemme er at den er bedre enn alle andre forsterkere jeg har hørt i prisklassen.
    H190 har jo innebygd dac, så sånne ting kan jo selvsagt også spille inn i avgjørelsen, men på ren lyd er EX-M1 ekstremt god.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Kinki Studio...

    - Blir mobbet på grunn av navnet.
    - Blir diskriminert av forummedlemmer.
    - Blir beskyldt for bruk av falske komponenter.

    MEN

    - Spiller utrolig vakkert.
    - Utstråler fantastisk kvalitet.
    - Mottar positive tilbakemeldinger fra brukere og kritikere fra hele verden.

    Ref Hegel spørsmålet over her:

    I felt strongly and appreciate the high damping coefficient of the EX-M1, its ability to control is very strong. The sound image is very vivid, and the harmonics are rich. To be honest, it has strong sense of European sound tuning.

    aDSCF1822.jpg


    aDSCF1817.jpg


    -BB-
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg legger denne ballen død. Det har vært en misforståelse mellom importøren og meg.

    Roy
    Uryddig å legge ut privat korrespondanse uten at motparten har godkjent det. Helt utrolig
    (edit: skrev dette før jeg så at andre også hadde reagert tidligere. Jaja, det får så være, og er fortsatt min mening om saken).

    Ellers enig i at Kinki både ser bra ut og virker å være meget prisverdig. At de har høstet gode tester er helt klart et tegn på kvalitet. Det er synd dersom noen som erverver Kinki ikke har mer tålmodighet til å få de til å yte optimalt. Det er sjeldent noe som heter plug&play innen hifi.
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes vi skal fokusere på produktet, og ikke på en samtale mellom to personer. Det er fort å dra ting ut av kontekst, og hvem som har sagt hva i en messenger-samtale bør forbli mellom de aktuelle personer.

    Selv om det foreligger skjermbilder, så er det ingen som vet hva som f.eks. har blitt sagt pr. telefon eller face-to-face, og en samtale mellom to personer kan også være "løst og ledig" prat som ikke nødvendigvis har noe i det offentlige å gjøre.

    Såfremt det ikke foreligger noe kriminelt, så er det en grunn til at privat korrespondanse bør forbli privat, og derav vår regel som ikke tillater publisering av private meldinger osv.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Det som skjer rundt Kinki Studio nå, er noe av det beste som kan skje for hobbyen vi deler.
    Masse herlig stemning, gode omtaler og et økt engasjement ikke bare for denne produsenten.
    Jeg er enig i det du skriver og selv mener jeg at Kinki Studio fortjener alt som er skrevet om produktene så langt. Samtidig har jeg noen funderinger rundt Kinki Studio som jeg har lyst å dele med dere andre her inne i denne flotte vennetråden:

    1) Hvorfor viser Moiz få tegn til merkevarebygging? Alt jeg kan finne er noen dårlige annonser på finn.no. Fortjener ikke et merke som Kinki Studio mer seriøsitet? Lener Moiz seg til at det vi brukere som markedsfører merket?

    2) Hvorfor viser ingen av landets hifijournalister særlig interesse for merket? Ganske spesielt når produktene får så glimrende tilbakemeldinger fra flere andre hold.

    3) Hvorfor velger en del å selge sine Kinki produkter etter kort tids eie? Skorter det på eierglede? Er det en elefant i rommet som ingen har nevnt?

    Hva mener dere?

    Hvor er Stereo+?

    Hvor er Rognlien?

    Hvorfor ivrer ikke journalister om å være først til mølla når det skjer noe spennende i industrien?

    -BB-
    Jeg er her, men jeg er bare en mann, og jeg tjener nøyaktig kr. 0,- på min blogg, så jeg gjør akkurat det jeg gidder! :D

    Men bevares, jeg har et bra forhold til Moiz, så jeg både lytter og skriver mer enn gjerne om Kinki og mere til, så snart jeg har tid og rom.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Disse monoblokkene er ikke bare bra til prisen, de er utrolig gode uansett pris. Det er nå en ukes tid siden jeg satte strøm på mine, så erfaringen er fremdeles å regne som førsteinntrykk. Jeg sammenligner med følgende som er byttet ut de siste årene:

    De første effektforsterkerne jeg benyttet på mine Piega-høyttalere var Ayon Triton mono. Disse hadde fantastisk oppløsning, spesielt når de var koblet som ren klasse A. Da manglet de imidlertid såpass mye kraft og trøkk nedover at mye av moroa forsvant ved litt "stor" musikk. Koblet som AB var det langt mer trøkk nedover, men lydbildet ble mer innsnevret i bredden og den gnistrende toppen ble veldig redusert. Kinki-blokkene ivaretar det beste fra begge verdener ift disse. I tillegg er de jo meget håndterlige i størrelse og vekt, og blir ikke spesielt varme. Ayon-blokkene ga større eierglede pga utseende, men gjorde også jobben som varmeovner.

    Karan KAS 400 var helt voldsom nedover med en voldsomt engasjerende bass. Jeg synes imidlertid alltid at den sløret det til i toppen, jeg fikk aldri utnyttet det fantastiske coax-elementet med denne. Kinki går like dypt, men har en langt mer artikulert bass enn Karan. Karan har likevel mer bass, men Kinki har mer enn nok i massevis, det kan lett bli for mye av det gode også med disse høyttalerne.

    Auralic Merak er meget gode, spesielt tatt i betraktning at de er så små og at de overhodet ikke avgir varme. Disse kan man hjemme bort hvor som helst, og har man utfordringer med plass eller varme er disse helt fantastiske. Jeg har levd med disse en stund nå og synes de er et meget godt kompromiss. Men Kinki parkerer dem i alle ender; Kinki spiller mer oppløst, langt bedre holografi og mer trøkk i bunnen. En annen klasse, rett og slett.

    Den forsterkeren jeg mener ligner mest på Kinki, ren lydmessig av de som har vært i mitt eie, er Sim Audio Moon W8. Jeg har dog ikke testet denne med Piegaene så det er ikke snakk om noen sammenlikning. Bare et vagt minne av en fantastisk god effektforsterker.

    Slik jeg opplever det, konkurrerer Kinki lydmessig med forsterkere i helt andre prisklasser enn den selv befinner seg i. Glemte jeg å si at de er helt fullstendig tyste, umulig å høre trafoen selv med øret helt inntil forsterkerne og ikke så mye som et forsiktig sus i høyttalerne. Anlegget virker avslått, jeg ar aldri hatt et mer stillegående anlegg. Når det gjelder Piegaene er disse i teorien ganske lettdrevne, men min erfaring er at de først trives ordentlig når godt med strøm er tilgjengelig.

    Så langt altså strålende fornøyd med disse monoblokkene, håper jeg kan si det samme etter noen måneders bruk. Mye tyder på det:)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Mine forsterkere før KINKI her vært +… Cary 211, Berning, Benchmark, Rogue, osv… +

    Føler at jeg ikke taper noe som helst mot disse med Kinki. Heller motsatt. Oppfatter Kinki som nøytral, lineær, energisk, oppløst, stor soundstage og dybde. Ikke minst ren og organisk. Egentlig har jeg ikke noe å utsette på Kinki. Digger den hver eneste dag.

    Et bonus for rmeg er at kona syns den er pen og fin. ;) Dette har aldri skjedd før i min hifihistorie.

    Derfor blir denne stående.

    En annen ting jeg sannsynlig ikke kommer til å få svar på, før jeg har testet den selv, er om Kinki DAC-1 har samme lydfilosofi og kvalitet som forsterkerne. Den ser jo så til de grader rå ut!

    kinki dac-1.jpg
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Må være en tidlig revisjon av DAC-1 det der, for dagens version ser enda råere ut innvendig. :)





     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Mitt første og trolig siste innspill i denne tråden: Kinki er ut fra det jeg forstår et helt ypperlig produkt, så hvorfor misjonere så til de grader med nettopp det? Hvorfor ikke bare være såre fornøyd med anskaffelsen, uansett hva andre måtte mene?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Tipper alle setter pris på dine innspill, KH.
    Jeg kan kun snakke ut fra meg selv og fra det ståstedet jeg befinner meg i. Blir kanskje litt bla bla... Uansett vil jeg svært gjerne bidra til at folk velger «rett» og utvikler god lyd av den grunn. Match er selvfølgelig viktig, men ut fra andres erfaringer kan en også trekke paralleller med sine egne oppfatninger. Forumet har gitt meg bedre lyd ut fra dette.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Mitt første og trolig siste innspill i denne tråden: Kinki er ut fra det jeg forstår et helt ypperlig produkt, så hvorfor misjonere så til de grader med nettopp det? Hvorfor ikke bare være såre fornøyd med anskaffelsen, uansett hva andre måtte mene?
    Fordi dette er en vennetråd! Foreløpig har denne vennetråden 24 sider, 469 svar og 35 700 views. Til sammenlikning er Klipsch sin vennetråd på 1349 sider og har 26 973 svar fordelt på 1657551 views. Klager du på misjoneringen i den tråden også?

    -BB-
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Mitt første og trolig siste innspill i denne tråden: Kinki er ut fra det jeg forstår et helt ypperlig produkt, så hvorfor misjonere så til de grader med nettopp det? Hvorfor ikke bare være såre fornøyd med anskaffelsen, uansett hva andre måtte mene?
    Vennetråder lages vel nettopp fordi man ønsker å spre det glade budskap? Finnes minst to - tre andre tråder med tung misjonering, også. :)

    Jeg mener det er med på å skape glede over hifi og musikkformidling gjennom de apparatene vi liker best. Vi har alle våre favoritter, og liker gjerne å skryte litt ekstra av dem. Synes vi skal applaudere Kinki-displene, jeg!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Flott dac designmessig dette. Da gjenstår bare å sjekke ut lyden.
    Sammenliknet med Benchmark DAC 3 så låter Kinki varmere og ikke så klinisk. Nå er dette subjektive, flåsete og ikke-vitenskapelige beskrivelser som en fagmann sannsynligvis vil riste på hodet av. Audioscience vil etter all sannsynlighet kalle slike kvaliteter for forvrenging. Kinki DAC-1 oppleves ikke som dvask, lat og svulstig selv om den ikke er så hyperdetaljert og kondisjonert som målemonstredac`er fra Benchmark og Chord. Jeg liker formidlingsevnen og kvaliteten den utstråler.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Flott dac designmessig dette. Da gjenstår bare å sjekke ut lyden.
    Sammenliknet med Benchmark DAC 3 så låter Kinki varmere og ikke så klinisk. Nå er dette subjektive, flåsete og ikke-vitenskapelige beskrivelser som en fagmann sannsynligvis vil riste på hodet av. Audioscience vil etter all sannsynlighet kalle slike kvaliteter for forvrenging. Kinki DAC-1 oppleves ikke som dvask, lat og svulstig selv om den ikke er så hyperdetaljert og kondisjonert som målemonstredac`er fra Benchmark og Chord. Jeg liker formidlingsevnen og kvaliteten den utstråler.

    -BB-
    Det spesielle jeg liker ved BM er hvor åpen og stor innsikt den presenterer. Hvis dette blir fraværende eller blir redusert, er det lite interessant for meg. Så da er det bare å...
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Kinki er ingen aprilspøk!

    10.jpg


    6.jpg


    9.jpg


    Sonically the EX-P7+EX-B7 team turned out to be as spectacularly agile, smooth and seasoned as its integrated kin, which translates to plainly impressive performance and no less. But the former’s audibly gutsier, bloomier, more relaxed and less lit up voicing my ears mapped as a sideways shift and not a move up or down on the quality ladder, hence the wholly Chinese battle above resulted in a draw. As a cost-effective quality integrated affair, the EX-M1 yet again proved to be as solid as it ever was, whereas Kinki Studio’s three-piece set is the one to get acquainted with if you’re after reaping all the benefits associated with multi-boxed affairs of the sort but are tight on cash. Stunning performance, broad functionality, nice visuals and grand execution are the reasons why this trio’s very reasonable ask is fully justified in my book. Very nice work and ’till next time!

    Nok en bra test og meget bra bilder fra hifiknights:

    Kinki Studio EX-P7 and EX-B7 – HiFi Knights

    -BB-
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Lars™ Har du mulighet og lyst til å skrive noen ord om hvordan de separate Kinki oppleves mot EX-M1? :)
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Lars™ Har du mulighet og lyst til å skrive noen ord om hvordan de separate Kinki oppleves mot EX-M1? :)
    P7 og B7-blokkene er ikke innspillt men har samme lydsignatur som EX-M1. Men den har bl.a dobbelt så stor strømforsyning og dobbelt med mosfet’s. Det gir et enda større dreimoment uansett volum og høyttalere.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    En ny test av Kinki fra våre danske venner kan dere lese her:

    HIFI4ALL.DK | Anmeldelser | Kinki Studio EX-M1

    "Kinki Studio EX-M1 lægger fra med en usædvanlig musikalsk og naturlig klang. Og jeg må ærligt sige, at jeg er overrasket hvor meget den lægger sig op ad klangen fra reference forstærkersættet. Der er en nuancering og detaljerigdom, som på ingen måde står i skyggen af det tre gange dyrere forstærkersæt"

    3397-IMG_0365_1.jpg


    God påske alle skattebasse venner ;)

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    +1 Har samme erfaring med min Kinki amp, og en bedre beskivelse en det hifi4all skriver finner jeg ikke. Kan ikke forstå eller tenke meg hvorfor jeg skal ha en "bedre" eller en annen forsterker. Igjennom 40år har jeg vært igjennon et stort antall forsterkere. Da rør og transistor. Har nå stoppet ved Kinki. Imponerer meg hele tiden. Har en vanvittig match med Dynaudio Special Twenty Five. Skal bli spennende og på nytt få lytte til en Lumin T2 DAC/Streamer i dette oppsettet.

    kinki_1.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn