KINKI STUDIO

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer :) Ulik mine esker. Hva inneholder de? ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg opplever Kinki EX-M1 som kraftigere og tightere enn Teac AI-3000 på Ø Audio Icon når jeg skrur opp litt. Teacen er nesten tre ganger så stor, rent fysisk. :p
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Kinki innvendig


    Teac innvendig:
    ai-3000-b_w_inside.jpg


    Har spilt noen dager på Teacen nå, og på Ø vinner Kinki på absolutt alle parametre som mine ører klarer å oppfatte.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Takk for at du deler dine tanker med oss andre i denne fine vennetråden. Hva med klang, perspektiv og holografi? Jeg nevnte til Retep at han burde prøve Kinki da jeg var temmelig sikker på at dem ville fungere bra sammen.

    Mvh
    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Kinki EX-M1 har gitt meg en øreåper av de helt store kaliberne. Fortsatt tror jeg ikke det jeg hører til prisen. Har jobbet med hi-fi i 40 år og nå storkoser jeg meg. Benchmark DAC3 har nesten den "samme" signaturen og "samme" egenskapene. Flott kombo mot mine Dynaudio Special Twenty-Five.

    Har funnet fram til følgende digitalkombinasjon etter intense lyttetester:
    KINKI EX-M1
    Benchmark DAC3
    Dynaudio Special Twenty-Five
    Audience AU24SE HT/IC
    Er på sjekker'n ifm strømkabler...
    Vurderer Audience AU24SX

    Bruker tid og kommer hele tiden litt lengre fremover... og Kinki Amp følger og avslører. Gøy!
    Jeg har et åpent sinn og er ikke redd for å utfordre meg selv.


    dynaudio sf25 kinki EX-M1.jpg
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Not only did Kinki Studio EX-M1 proved to be a fantastic product and nothing less, but it also easily and quickly exceeded this reporter’s expectations by proverbial mile. Early on this machine seemed to be too good to be true, but past several weeks spent with it all I can say now is that I simply couldn’t find any catch. Not even one.

    Kinki Studio EX-M1 is very nicely made, performs outstandingly well, works with no issues, is visually appealing and refined in general. Put shortly, Liu has every right to be proud of this deck’s Chinese roots, whereas yours truly considers himself as lucky to be now familiar with it. The EX-M1 I easily label as the greatest discovery in its class since Job 225, but also a better machine in comparison to this Swiss, one of the very best amps currently known to me, a mandatory audition for Boenicke W8 owners and a true giant slayer with no strings attached.

    Dawid Grzyb
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.949
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikkeno er som å lese en god omtale av det som står i hylla hjemme 8)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Ikkeno er som å lese en god omtale av det som står i hylla hjemme 8)
    Har du kjøpt en slik, du også?
    Nei, jeg har SAM.
    Mer generell betraktning, at bekreftelse på egne valg er en fin ting ;)
    Kraftig undervurdert her inne. Mange har dog null interesse av dette eller null forståelse av at andre verdsetter dette, noe som virker å irritere eller provosere enkelte.
    Kom deg ut herfra med nedlatende uttalelser og dårlig stemning.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.949
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det som skjer rundt Kinki Studio nå, er noe av det beste som kan skje for hobbyen vi deler.
    Masse herlig stemning, gode omtaler og et økt engasjement ikke bare for denne produsenten.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Det som skjer rundt Kinki Studio nå, er noe av det beste som kan skje for hobbyen vi deler.
    Masse herlig stemning, gode omtaler og et økt engasjement ikke bare for denne produsenten.
    Jeg er enig i det du skriver og selv mener jeg at Kinki Studio fortjener alt som er skrevet om produktene så langt. Samtidig har jeg noen funderinger rundt Kinki Studio som jeg har lyst å dele med dere andre her inne i denne flotte vennetråden:

    1) Hvorfor viser Moiz få tegn til merkevarebygging? Alt jeg kan finne er noen dårlige annonser på finn.no. Fortjener ikke et merke som Kinki Studio mer seriøsitet? Lener Moiz seg til at det vi brukere som markedsfører merket?

    2) Hvorfor viser ingen av landets hifijournalister særlig interesse for merket? Ganske spesielt når produktene får så glimrende tilbakemeldinger fra flere andre hold.

    3) Hvorfor velger en del å selge sine Kinki produkter etter kort tids eie? Skorter det på eierglede? Er det en elefant i rommet som ingen har nevnt?

    Hva mener dere?

    Hvor er Stereo+?

    Hvor er Rognlien?

    Hvorfor ivrer ikke journalister om å være først til mølla når det skjer noe spennende i industrien?

    -BB-
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg er enig i det du skriver og selv mener jeg at Kinki Studio fortjener alt som er skrevet om produktene så langt. Samtidig har jeg noen funderinger rundt Kinki Studio som jeg har lyst å dele med dere andre her inne i denne flotte vennetråden:

    1) Hvorfor viser Moiz få tegn til merkevarebygging? Alt jeg kan finne er noen dårlige annonser på finn.no. Fortjener ikke et merke som Kinki Studio mer seriøsitet? Lener Moiz seg til at det vi brukere som markedsfører merket?

    2) Hvorfor viser ingen av landets hifijournalister særlig interesse for merket? Ganske spesielt når produktene får så glimrende tilbakemeldinger fra flere andre hold.

    3) Hvorfor velger en del å selge sine Kinki produkter etter kort tids eie? Skorter det på eierglede? Er det en elefant i rommet som ingen har nevnt?

    Hva mener dere?

    Hvor er Stereo+?

    Hvor er Rognlien?

    Hvorfor ivrer ikke journalister om å være først til mølla når det skjer noe spennende i industrien?

    -BB-
    Jeg kan bare svare for Stereo+. Jeg tok kontakt med importøren så fort det ble klart at Kinki fikk norsk importør. Det var 13. januar, men han ønsket ikke test på Kinki.

    Roy
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Jeg kan bare svare for Stereo+. Jeg tok kontakt med importøren i januar, men han ønsket ikke test på Kinki.

    Roy
    Takk Roy,

    Meget interessant. Sa han kanskje noe om hvorfor han ikke ønsket at Stereo+ skulle teste Kinki Studio?

    -BB-
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Det var et merkelig standpunkt å ta..

    Jeg for min del hadde min EX-M1 ute for salg grunnet litt dårlig match med Cornwall, mens de nye Ø trives jævla bra sammen med Kinki.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Jeg kan bare svare for Stereo+. Jeg tok kontakt med importøren i januar, men han ønsket ikke test på Kinki.

    Roy
    Takk Roy,

    Meget interessant. Sa han kanskje noe om hvorfor han ikke ønsket at Stereo+ skulle teste Kinki Studio?

    -BB-
    Ja, han mente jeg heller burde teste noe "ordentlig håndverk", noe med kvalitet.

    Roy
    Hæ?

    Du skriver at importøren motarbeider sitt eget varemerke ved å ikke ønske at det blir testet av Stereo+ fordi han mener kvaliteten er dårlig.

    Forstår jeg deg korrekt?

    Meget spesielt!

    -BB-
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.949
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det som skjer rundt Kinki Studio nå, er noe av det beste som kan skje for hobbyen vi deler.
    Masse herlig stemning, gode omtaler og et økt engasjement ikke bare for denne produsenten.
    Jeg er enig i det du skriver og selv mener jeg at Kinki Studio fortjener alt som er skrevet om produktene så langt. Samtidig har jeg noen funderinger rundt Kinki Studio som jeg har lyst å dele med dere andre her inne i denne flotte vennetråden:

    1) Hvorfor viser Moiz få tegn til merkevarebygging? Alt jeg kan finne er noen dårlige annonser på finn.no. Fortjener ikke et merke som Kinki Studio mer seriøsitet? Lener Moiz seg til at det vi brukere som markedsfører merket?

    2) Hvorfor viser ingen av landets hifijournalister særlig interesse for merket? Ganske spesielt når produktene får så glimrende tilbakemeldinger fra flere andre hold.

    3) Hvorfor velger en del å selge sine Kinki produkter etter kort tids eie? Skorter det på eierglede? Er det en elefant i rommet som ingen har nevnt?

    Hva mener dere?
    Hvor er Stereo+?
    Hvor er Rognlien?
    Hvorfor ivrer ikke journalister om å være først til mølla når det skjer noe spennende i industrien?

    -BB-
    1) - Tror jeg handler om at Moiz har mange merker og jeg har ikke sett dem gjøre annet enn annonser på finn og her inne. Ser ikke like mye på instagramfeeden fra Moiz sine merker som fra Harbeth, Dynaudio og B&W. :)
    Merkevarebygging/markedsføring koster penger, og det synes jeg ikke vi kan forvente av en norsk importør av Moiz' størrelse.

    2) - Med alle de omtalene som finnes, så trengs det kanskje ikke flere? Må innrømme at jeg hadde kjent litt på risikoen ved å sende til en norsk omtaler, all den tid det ikke er noe annet enn synsing (om enn kvalifisert og erfaringsbasert) som er grunnlaget for skryt eller slakt.
    I min periode som omtaler så var det noen som ikke ville sende til meg siden Fremer og Atkinson allerede hadde skrevet at det var gode produkter. Ser den.
    EDIT: Bare så det er klart så er dette mine tanker og de har null sammenheng med mine opplevelser av Moiz. Der har jeg 100% positiv erfaring! Mitt inntrykk er at Moiz strekker seg lengre for kundene enn hva som er vanlig både innenfor og utenfor bransjen.

    3) - Jeg også sjekker kjøleskapet for elefantspor i leverposteien. Har ikke fått noe annet "negativt" inntrykk enn at den kan låte litt slankt, uten at det går igjen i alle omtaler heller. Fortsatt veldig nysgjerrig på den integrerte ;)
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Takk for at du deler så viktig informasjon med oss i denne vennetråden. Svært interessant og ganske skuffende da jeg mener Kinki Studio fortjener noe bedre.

    -BB-
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    For ordens skyld så foregikk samtalen med importøren skriftlig på Messenger, så det er ikke noe jeg tar på husken fra min vanligvis teflon-belagte hjerne. Jeg har skjermdump av hele den samtalen.

    Roy
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Jeg kan ta på meg jobben med å helle bittelitt malurt i begeret. Men bare bittelitt - det er ikke mye negativt å si.

    Jeg kjøpte meg en EX-M1 integrert etter en del meget entusiastiske omtaler her inne. Det var nysgjerrigheten som fikk meg til å kjøpe en forsterker jeg ikke hadde bruk for. At jeg solgte den må sees mer på denne bakgrunn, enn at jeg ble skuffet e.l.
    Lydmessig var EX-M1 ekstremt bra. Jeg har tidligere skrevet at den i mine ører matchet Devialet 200 på ren lydkvalitet, og overgikk ting jeg har eid i samme prisklasse (Rega Elicit-r, Parasound Hint). Det står jeg ved.

    Den lille malurten kommer på brukeropplevelse. For min del var det primært dette med gain som var grunnen til at jeg måtte konstatere at det var Kinki og ikke Devialet som måtte ende på torget. På mange innspillinger avr det rett og slett slik at 001 på volumhjulet var høyere enn mitt sent-på-kvelden volum. Lyden gikk fra normalt lyttevolum til helt stille når jeg skrudde fra 1 til 0. Her burde det vært 5-10 steg imellom, synes jeg.

    Et par andre skjønnhetsfeil bør også lukes ut om de skal klare å treffe et litt bredere internasjonalt publikum, tror jeg. Skjermen lyste helt urimelig sterkt, og dimmet modus bør være standard. Volumkontrollen var litt upresis når man skrudd epå hjulet på forsterkeren (men fungerte perfekt med fjernkontroll).
    Å enten legge ved batteri, eller bruke mer standard AA eller AAA-batteri er også greit når man snakker forbrukerelektronikk, synes jeg.
    Men dette er bare skjønnhetsfeil.
    Gain-saken er også bare en "skjønnhetsfeil", men er viktig i praktisk bruk og var litt avgjørende for min del, iallefall.

    Men jeg tviler på om man kan kjøpe bedre lyd for 20 000 kroner. Jeg kan gjerne ende opp med en Kinki igjen på et passende tidspunkt.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg legger denne ballen død. Det har vært en misforståelse mellom importøren og meg.

    Roy
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.008
    Torget vurderinger
    4

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    For ordens skyld så foregikk samtalen med importøren skriftlig på Messenger, så det er ikke noe jeg tar på husken fra min vanligvis teflon-belagte hjerne. Jeg har skjermdump av hele den samtalen.

    Roy
    Med såpass hard kamp om kundene, er det mildt sagt overraskende at Moiz tar sjansen på å omtale eksisterende og potensielle kunder av Kinki på en så lite flatterende måte som jeg oppfatter at du skriver, Roy. Det fremstår jo direkte useriøst, jeg vil jo aldri vurdere å handle noe som helst av fyren etter dette. Håper noen sørger for at Kinki blir informert så merket får en ordentlig importør, ikke en som snakker ned potensielle kunder.
    du kan oppfatte hva du vil, aldri snakket ned kunder og moiz audio driver aldri tvang av salg, du kan kjøpe utstyr hvor du vil. 10 år i bransjen. kun 2 kundeklager.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Mulig jeg er treig, men hva betød innlegget ditt?
    Betyr at Moiz har sendt en kinki sak til test hos The Headphoneer

    Denne tråden tok plutselig en meget snedig vending. Tror ikke jeg tar kveld riktig ennå :eek:
    Takker SSt for malurten, slike småting kan være med på å sabotere eiergleden - så viktig at det kommer fram!

    Jepp.. og den låter fantastisk.

    oops! der brøt jeg bransjeregel nr 1
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Takk for din utførlige rapport Sst! Når det kommer til Kinki Studio EX-M1 og gain så har dem adressert dette ved å tilføre en liten gain switch på baksiden. Med denne kan man redusere gain med 4db. Jeg velger å ikke bruke denne funksjonen da jeg ikke finner at gain på Kinki er plagsomt høyt men så kommer jeg fra en 25W SET (klasse A by nature) rørforsterker der kvaliteten (og volumet) på den første watten betyr nesten alt.

    -BB-
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Er gainstaging problem, så finnes det dempeledd. Vi kan skaffe dem.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    hfs - stedet der hysteri oppstår ut av intet.
    Ser du tegn til hysteri?
    absolutt, når noen mener her at jeg ikke besvarer henvendelser? Kinki produkt sendt til test. Roy mener jeg er nedlatende overfor kunder? Kinki er hos den beste forhandleren i Oslo..NAT!



    hmmm..


    let it sink in.
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hysteri:
    når flere fyrer på med det ene innlegget etter det andre med negativitet rettet mot en forhandler før fyren rekker å komme på banen for å gi sin versjon av de markedsføringsvalgene han tar (og eventuelle utfordringer han har opplevd med produkter eller produsent), så er det hysteri, ja.

    når det gjelder messenger-samtalen mellom res og moiz, så får jeg håpe at res gjorde det klart at sitater og annet innhold fra samtalen kunne publiseres eller legges ut på offentlig forum, og at dette ikke bare var en privat samtale hvor sjargongen ofte kan bli uformell og bemerkninger ikke nødvendigvis skal tas bokstavelig og offentliggjøres.

    jeg er journalist selv, og dersom jeg skulle viderefortelle på åpent forum om ting jeg har hørt off record, så hadde jeg raskt havnet i trøbbel.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.146
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    hysteri:
    når flere fyrer på med det ene innlegget etter det andre med negativitet rettet mot en forhandler før fyren rekker å komme på banen for å gi sin versjon av de markedsføringsvalgene han tar (og eventuelle utfordringer han har opplevd med produkter eller produsent), så er det hysteri, ja.

    når det gjelder messenger-samtalen mellom res og moiz, så får jeg håpe at res gjorde det klart at sitater og annet innhold fra samtalen kunne publiseres eller legges ut på offentlig forum, og at dette ikke bare var en privat samtale hvor sjargongen ofte kan bli uformell og bemerkninger ikke nødvendigvis skal tas bokstavelig og offentliggjøres.

    jeg er journalist selv, og dersom jeg skulle viderefortelle på åpent forum om ting jeg har hørt off record, så hadde jeg raskt havnet i trøbbel.

    lett å ty til gjeng og mobbmentalitet med anononyme profiler. Dessverre. Det minste man kan gjøre er å slette innleggene , men nei da.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn