KINKI STUDIO

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.369
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Den prisingen virker å være heeeelt vill :D
    (Fysisk) design filosofi minner om Lumin, selv om den ikke er helt der.
    Lumin har fått fotfeste, det ser man på prisingen.
    +
    Hvamener du med vilt=? En klasse AD forsterker på ca 100Watt trenger ikke koste mer en dette, Parasound A23 og Rotel feks er på samme nivå
    DAC ene erjo dyre da...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Den prisingen virker å være heeeelt vill :D
    (Fysisk) design filosofi minner om Lumin, selv om den ikke er helt der.
    Lumin har fått fotfeste, det ser man på prisingen.
    +
    Hvamener du med vilt=? En klasse AD forsterker på ca 100Watt trenger ikke koste mer en dette, Parasound A23 og Rotel feks er på samme nivå
    DAC ene erjo dyre da...
    Når man ser på komponentene, så hadde vel bare kosten her hjemme blitt langt høyere?

    Det ser ikke ut som alt dette er masseprodusert hyllevare, eller?

    Og så kommer byggeskikk på toppen (og ikke minst et kostbart chassis)…..
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.369
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Flott finish nydelig chassiset og byggekvalitet, Jatakk
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Når det gjelder varme så blir Kinki forsterkeren knapt lunken selv etter flere timer med spilling så dette anser jeg ikke som noe problem.

    Mvh
    -BB-
    Jeg hadde 3-4 timer spilling godt over normalt lyttenivå men ikke grisehøyt på B7 monoblokkene.
    De ble temmelig varme på bakplaten hvor mosfet’ene er montert. Klarte ikke holde fingra der.
    Helt normalt og innenfor design specs i følge Kinki. Skal fyre opp ex-m1 nå på Buchardt S400.
     

    hansa-bergen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    65
    Sted
    Bergen
    https://www.clasohlson.com/no/Skrutrekker/Pr204247000

    funker det i Norge med Norsk TI nett, der er ingenvav fasene er nullpunkt og begge faser(les ledere) har spenning mot jord. Skulle gjern visst hvordan den dingsen funker og om den kan skille en norsk fase fra den andre.... . Har det somkalles en fasepenn et ser her omring mhmmm...
    Det heter ITnett og ikke TI nett.
    I Norge har IT-nett en spenning på 230 V, og det fremføres ingen nøytral leder som i et TN-nett.
    TN nett benyttes nå også i Norge i nær alle nye utbygginger i nye områder.
    TN-system er linjespenningen 400V. Fasespenningen, spenningen mellom en av faselederne og null-leder er 230V. Vanlige småforbrukere på 230V kobles mellom en av fasene og N-leder
     

    hansa-bergen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    65
    Sted
    Bergen
    Tryggheten som bygger seg opp all den tid ting bare virker, og låter bra hver gang det lyttes, er noe jeg setter veldig høyt ved et anlegg.
    Har ikke hatt mye tull med andre produkt heller, men det har gått en og annen sikring, samt at noen anlegg virker å ha "dagsform" på lyd.

    Skal ha selskap her i helgen, blir ikke prioritert lyd, men hvis noen av dem vil høre(tre av dem er medlemmer her), demonstrerer jeg Kinki med glede.

    Sitter og lytter på High Endition Volume 5 - Blues, bra plate med behagelig blues:cool:
    https://www.amazon.de/High-Endition-Vol-5-Various/dp/B0000525SX

    Vis vedlegget 519480

    Første spor

    Nytt album med Blues Company
    https://www.platekompaniet.no/cd/aint-givin-up-cd-blues-company-53d69119/
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hadde han bare fått fart i hjemmesiden din :)
     

    gs

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    235
    Antall liker
    96
    Torget vurderinger
    4
    Vil rette en stor takk til BB for en herlig lytteseanse tirsdag kveld. Har lenge hatt lyst til å legge øret til Kinki forsterkeren. Siden vi begge spiller på Harbeth C7, og spiller mye av den samme musikken var dette en utmerket anledning til å bli litt kjent med denne forsterkeren. Og den skuffet ikke, her merket jeg ganske raskt at man kunne lytte til og glede seg over musikken fremfor å lytte til komponentene. Det låt åpent, uanstrengt og lettflytende, en lyd som er lett å like. Denne må jeg få prøvd hjemme.
    Takk for musikken og kaffen BB.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Har nå spilt noen timer på EX-M1. Den står koblet opp mot Auralic Vega og Harbeth C7ES3.
    Jeg vil ikke mene mer enn det er grunnlag for med begrenset lyttetid, men det er klart med en gang at dette er en forsterker av meget høy klasse. Bruksanvisningen foreskriver 300 timer innspillingstid, og dit har jeg ikke rukket å komme. Men jeg drister meg til noen foreløpige inntrykk.

    EX-M1 holder kvalitetsmessig følge med Devialet 200 uten problem. Jeg har eid et par andre forsterkere i samme prisklasse som Ex-M1, men ingen var i nærheten av den transparensen og følelsen av kontroll jeg får fra Devialet. Her er det en litt annen signatur enn Devialet, men ikke et øyeblikk tenker jeg at det er en dårligere forsterker. Det må for ordens skyld sies at de andre forsterkerne ikke spilte på de samme høyttalerne jeg har nå.
    Devialet er smoothere, mens jeg opplever Kinki som meget usminket og direkte. Det er nesten "intenst" å høre på EX-M1. Artisten står foran deg - dette er ikke sedat bakgrunnsmusikk på en scene et stykke unna.
    All musikk jeg har spilt låter like bra - fra Kanye West til Stones til Beethoven. Beethovens fiolinkonsert med Heifetz/Munch ble nettopp spilt med musikerne så ekstremt tydelig skilt fra hverandre og tonaliteten fra de ulike instrumentene bevart på en helt fantastisk måte. Helt enormt bra.

    At det er meget høy gain, selv når forsterkeren er satt til low gain (-4db) gjør det meget lett å høre høyt, men kanskje litt vanskelig å finne rette volum for en sen og rolig kveld. Denne forsterkeren er rett og slett et beist. Jeg hører seriøst på trinn 1-3 på en volumkontroll som har 256 steps. På 6 er det hjemme alene-volum, og på 10 er det nabokrangel. Selv en aktiv lytter som meg kunne ha tenkt meg muligheten til å spille lavere enn det går her. Fra steg 1 til 0 går man fra et ganske anstendig lyttevolum til stillhet, og det på Harbeth med ganske lav følsomhet. Kommersielt sett tror jeg de ville stått seg på å ha lavere gain.

    Det blir interessant å lytte videre.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.457
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    Vil rette en stor takk til BB for en herlig lytteseanse tirsdag kveld. Har lenge hatt lyst til å legge øret til Kinki forsterkeren. Siden vi begge spiller på Harbeth C7, og spiller mye av den samme musikken var dette en utmerket anledning til å bli litt kjent med denne forsterkeren. Og den skuffet ikke, her merket jeg ganske raskt at man kunne lytte til og glede seg over musikken fremfor å lytte til komponentene. Det låt åpent, uanstrengt og lettflytende, en lyd som er lett å like. Denne må jeg få prøvd hjemme.
    Takk for musikken og kaffen BB.
    Selv takk for hyggelig besøk og tilbakemelding mister! Kjekt å lese at du likte det du hørte og velkommen tilbake.

    Mvh
    -BB-
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.457
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    At det er meget høy gain, selv når forsterkeren er satt til low gain (-4db) gjør det meget lett å høre høyt, men kanskje litt vanskelig å finne rette volum for en sen og rolig kveld. Denne forsterkeren er rett og slett et beist. Jeg hører seriøst på trinn 1-3 på en volumkontroll som har 256 steps. På 6 er det hjemme alene-volum, og på 10 er det nabokrangel. Selv en aktiv lytter som meg kunne ha tenkt meg muligheten til å spille lavere enn det går her. Fra steg 1 til 0 går man fra et ganske anstendig lyttevolum til stillhet, og det på Harbeth med ganske lav følsomhet. Kommersielt sett tror jeg de ville stått seg på å ha lavere gain.

    Det blir interessant å lytte videre.
    Interessant lesing. Vi lyttet vel på maks 30 i går tenker jeg og jeg spiller med forsterkeren på høy gain. Tidligere har jeg vært oppe i 110 uten noen problemer og vi har samme høyttaler. EX-M1 uses an advanced microprocessor-controlled, relay-based R2R steps attenuator. Ultra-precise 256 steps linear volume control allow you to fine adjust the volume for late-night-listening.

    -BB-
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    At det er meget høy gain, selv når forsterkeren er satt til low gain (-4db) gjør det meget lett å høre høyt, men kanskje litt vanskelig å finne rette volum for en sen og rolig kveld. Denne forsterkeren er rett og slett et beist. Jeg hører seriøst på trinn 1-3 på en volumkontroll som har 256 steps. På 6 er det hjemme alene-volum, og på 10 er det nabokrangel. Selv en aktiv lytter som meg kunne ha tenkt meg muligheten til å spille lavere enn det går her. Fra steg 1 til 0 går man fra et ganske anstendig lyttevolum til stillhet, og det på Harbeth med ganske lav følsomhet. Kommersielt sett tror jeg de ville stått seg på å ha lavere gain.

    Det blir interessant å lytte videre.
    Kan det være Auralic som har høy gain da?
    På mine 88db Buchardt S400 liker jeg best full gain. På low gain kan jeg greit komme opp i 200 på volum.
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    At det er meget høy gain, selv når forsterkeren er satt til low gain (-4db) gjør det meget lett å høre høyt, men kanskje litt vanskelig å finne rette volum for en sen og rolig kveld. Denne forsterkeren er rett og slett et beist. Jeg hører seriøst på trinn 1-3 på en volumkontroll som har 256 steps. På 6 er det hjemme alene-volum, og på 10 er det nabokrangel. Selv en aktiv lytter som meg kunne ha tenkt meg muligheten til å spille lavere enn det går her. Fra steg 1 til 0 går man fra et ganske anstendig lyttevolum til stillhet, og det på Harbeth med ganske lav følsomhet. Kommersielt sett tror jeg de ville stått seg på å ha lavere gain.

    Det blir interessant å lytte videre.
    Interessant lesing. Vi lyttet vel på maks 30 i går tenker jeg og jeg spiller med forsterkeren på høy gain. Tidligere har jeg vært oppe i 110 uten noen problemer og vi har samme høyttaler. EX-M1 uses an advanced microprocessor-controlled, relay-based R2R steps attenuator. Ultra-precise 256 steps linear volume control allow you to fine adjust the volume for late-night-listening.

    -BB-
    Hmm. Takk for kommentaren. Jeg får forske litt her.

    Auralic har ganske ordinær gain, mener jeg. Sammen med Devialet er det ingen særlig forskjell på om jeg bruker auralic eller den innebygde dac'en i forsterkeren.
     

    hansa-bergen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    65
    Sted
    Bergen
    Kinki-Studio

    Håper det blir muligheter nå som Moiz har agenturet i Norge til å prøve forsterkeren på hjemlån. Håper de kommer til å ha en forsterker som de kan sende som blir brukt til demo.
    Bor i bergen og har bare lest gode omtaler på denne tråden og ønsker å prøve forsterkeren.
    Bruker fortiden PrimaLuna og er meget fornøyd, men vil ha en transistorforsterker i 2etg.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    At det er meget høy gain, selv når forsterkeren er satt til low gain (-4db) gjør det meget lett å høre høyt, men kanskje litt vanskelig å finne rette volum for en sen og rolig kveld. Denne forsterkeren er rett og slett et beist. Jeg hører seriøst på trinn 1-3 på en volumkontroll som har 256 steps. På 6 er det hjemme alene-volum, og på 10 er det nabokrangel. Selv en aktiv lytter som meg kunne ha tenkt meg muligheten til å spille lavere enn det går her. Fra steg 1 til 0 går man fra et ganske anstendig lyttevolum til stillhet, og det på Harbeth med ganske lav følsomhet. Kommersielt sett tror jeg de ville stått seg på å ha lavere gain.

    Det blir interessant å lytte videre.
    Interessant lesing. Vi lyttet vel på maks 30 i går tenker jeg og jeg spiller med forsterkeren på høy gain. Tidligere har jeg vært oppe i 110 uten noen problemer og vi har samme høyttaler. EX-M1 uses an advanced microprocessor-controlled, relay-based R2R steps attenuator. Ultra-precise 256 steps linear volume control allow you to fine adjust the volume for late-night-listening.

    -BB-
    Hmm. Takk for kommentaren. Jeg får forske litt her.

    Auralic har ganske ordinær gain, mener jeg. Sammen med Devialet er det ingen særlig forskjell på om jeg bruker auralic eller den innebygde dac'en i forsterkeren.
    Gain i Auralic?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Håper det blir muligheter nå som Moiz har agenturet i Norge til å prøve forsterkeren på hjemlån. Håper de kommer til å ha en forsterker som de kan sende som blir brukt til demo.
    Bor i bergen og har bare lest gode omtaler på denne tråden og ønsker å prøve forsterkeren.
    Bruker fortiden PrimaLuna og er meget fornøyd, men vil ha en transistorforsterker i 2etg.
    Såvidt jeg forsto på han er det ikke umiddelbare planer om å sende demo-modeller rundtom i landet. Han siktet til en hendelse med en av Mala sine forsterkere som gikk i bakken under utlån.
    Han spesifiserte dog at det er 14 dagers angrerett ved kjøp på nett, men jeg synes jo det blir litt dumt å kjøpe en med kun test av forsterker som utgangspunkt. Blir både tap av penger og unødvendig styr for Moiz.

    Jeg bor også i Bergen, og er veldig interessert i å teste en. :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Utstyr, vi ønsker vel alle utstyr til en million eller to, men forsøker å finne noe rimeligere.

    Sånt sett - enten man bor i Bodø eller Bergen - dersom man tror man får produkt A til eksempelvis 50.000 i Oslo som man mener er like bra som produkt B til 80.000 som man får kjøpt der man bor. Bør en billigbillett med tog/fly/buss og en Oslo visitt på kjøpet være en OK investering.

    Og jeg er sikker på at en telefon til butikken på forhånd, vil medføre at tar du den med deg tilbake så gir de rabatt tilsvarende billetten.

    I dag importes det varer fra hele verden som selges direkte fra importør, mange av disse med tilhold nettopp i hovedstaden.
    Skulle direkte import vært solgt som varer i en hver storby hadde de kostet lngt mer enn billetten Oslo...

    Dette som trøst til alle som (er så griseheldige, som meg selv) å bo utenfor "Oslo 3" i det flotte landet vi har bl.a. hva natur angår.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.197
    Antall liker
    1.426
    Torget vurderinger
    11
    Gå inn med den innstilling at dere vil kjøpe, skulle den ikke passe så lever den tilbake. Har ikke hørt om noen som ikke har likt lyden av denne.
     

    hansa-bergen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    65
    Sted
    Bergen
    Håper det blir muligheter nå som Moiz har agenturet i Norge til å prøve forsterkeren på hjemlån. Håper de kommer til å ha en forsterker som de kan sende som blir brukt til demo.
    Bor i bergen og har bare lest gode omtaler på denne tråden og ønsker å prøve forsterkeren.
    Bruker fortiden PrimaLuna og er meget fornøyd, men vil ha en transistorforsterker i 2etg.
    Såvidt jeg forsto på han er det ikke umiddelbare planer om å sende demo-modeller rundtom i landet. Han siktet til en hendelse med en av Mala sine forsterkere som gikk i bakken under utlån.
    Han spesifiserte dog at det er 14 dagers angrerett ved kjøp på nett, men jeg synes jo det blir litt dumt å kjøpe en med kun test av forsterker som utgangspunkt. Blir både tap av penger og unødvendig styr for Moiz.

    Jeg bor også i Bergen, og er veldig interessert i å teste en. :)
    Har sonusfaber venere 2,5 og lurer på om høyttalerene passer til kinki-studio, jeg kommer uansett til å kjøpe en og beholde den ut i fra alle fine omtaler den har fått i denne tråden.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.197
    Antall liker
    1.426
    Torget vurderinger
    11
    Håper det blir muligheter nå som Moiz har agenturet i Norge til å prøve forsterkeren på hjemlån. Håper de kommer til å ha en forsterker som de kan sende som blir brukt til demo.
    Bor i bergen og har bare lest gode omtaler på denne tråden og ønsker å prøve forsterkeren.
    Bruker fortiden PrimaLuna og er meget fornøyd, men vil ha en transistorforsterker i 2etg.
    Såvidt jeg forsto på han er det ikke umiddelbare planer om å sende demo-modeller rundtom i landet. Han siktet til en hendelse med en av Mala sine forsterkere som gikk i bakken under utlån.
    Han spesifiserte dog at det er 14 dagers angrerett ved kjøp på nett, men jeg synes jo det blir litt dumt å kjøpe en med kun test av forsterker som utgangspunkt. Blir både tap av penger og unødvendig styr for Moiz.

    Jeg bor også i Bergen, og er veldig interessert i å teste en. :)
    Har sonusfaber venere 2,5 og lurer på om høyttalerene passer til kinki-studio, jeg kommer uansett til å kjøpe en og beholde den ut i fra alle fine omtaler den har fått i denne tråden.
    Forsterkeren kommer til å ta balletak på dine Sonus Faber og du kommer til å like det på en kinki måte.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Utstyr, vi ønsker vel alle utstyr til en million eller to, men forsøker å finne noe rimeligere.

    Sånt sett - enten man bor i Bodø eller Bergen - dersom man tror man får produkt A til eksempelvis 50.000 i Oslo som man mener er like bra som produkt B til 80.000 som man får kjøpt der man bor. Bør en billigbillett med tog/fly/buss og en Oslo visitt på kjøpet være en OK investering.

    Og jeg er sikker på at en telefon til butikken på forhånd, vil medføre at tar du den med deg tilbake så gir de rabatt tilsvarende billetten.

    I dag importes det varer fra hele verden som selges direkte fra importør, mange av disse med tilhold nettopp i hovedstaden.
    Skulle direkte import vært solgt som varer i en hver storby hadde de kostet lngt mer enn billetten Oslo...

    Dette som trøst til alle som (er så griseheldige, som meg selv) å bo utenfor "Oslo 3" i det flotte landet vi har bl.a. hva natur angår.
    Er forsåvidt enig i tankegangen, men en kortere demo i et fremmed rom på annen elektronikk og andre høyttalere enn jeg selv har i seg selv ikke veldig stor verdi. :)

    Jeg betviler heller ikke at Kinikien er eksepsjonelt god for prisklassen den befinner seg i, men den skal faktisk spille bedre enn forforsterker i AMR DP777SE og en Plinius SA-103 med nypris på rundt 70k. Disse to matcher også veldig bra.
    I dette tilfellet bryr jeg meg ikke om pris, men vil kun ha best mulig lyd. Uansett hvor bra Kinkien spiller, er det langt fra selvfølge at den er bedre enn hva jeg har fra før.

    Derfor er lengre test av forsterker i eget rom på egne høyttalere det eneste som kan hjelpe meg å ta en avgjørelse. :)
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.197
    Antall liker
    1.426
    Torget vurderinger
    11
    Utstyr, vi ønsker vel alle utstyr til en million eller to, men forsøker å finne noe rimeligere.

    Sånt sett - enten man bor i Bodø eller Bergen - dersom man tror man får produkt A til eksempelvis 50.000 i Oslo som man mener er like bra som produkt B til 80.000 som man får kjøpt der man bor. Bør en billigbillett med tog/fly/buss og en Oslo visitt på kjøpet være en OK investering.

    Og jeg er sikker på at en telefon til butikken på forhånd, vil medføre at tar du den med deg tilbake så gir de rabatt tilsvarende billetten.

    I dag importes det varer fra hele verden som selges direkte fra importør, mange av disse med tilhold nettopp i hovedstaden.
    Skulle direkte import vært solgt som varer i en hver storby hadde de kostet lngt mer enn billetten Oslo...

    Dette som trøst til alle som (er så griseheldige, som meg selv) å bo utenfor "Oslo 3" i det flotte landet vi har bl.a. hva natur angår.
    Er forsåvidt enig i tankegangen, men en kortere demo i et fremmed rom på annen elektronikk og andre høyttalere enn jeg selv har i seg selv ikke veldig stor verdi. :)

    Jeg betviler heller ikke at Kinikien er eksepsjonelt god for prisklassen den befinner seg i, men den skal faktisk spille bedre enn forforsterker i AMR DP77SE og en Plinius SA-103 med nypris på rundt 70k. Disse to matcher også veldig bra.
    I dette tilfellet bryr jeg meg ikke om pris, men vil kun ha best mulig lyd. Uansett hvor bra Kinkien spiller, er det langt fra selvfølge at den er bedre enn hva jeg har fra før.

    Derfor er lengre test av forsterker i eget rom på egne høyttalere det eneste som kan hjelpe meg å ta en avgjørelse. :)
    Jeg skjønner at du er betenkt når det skal eventuelt erstatte det eksisterende oppsettet ditt,for det er noen skikkelige kremkomponenter du har der.Ser fantastisk ut også,så eiergleden er nok på topp=)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Håper det blir muligheter nå som Moiz har agenturet i Norge til å prøve forsterkeren på hjemlån. Håper de kommer til å ha en forsterker som de kan sende som blir brukt til demo.
    Bor i bergen og har bare lest gode omtaler på denne tråden og ønsker å prøve forsterkeren.
    Bruker fortiden PrimaLuna og er meget fornøyd, men vil ha en transistorforsterker i 2etg.
    Såvidt jeg forsto på han er det ikke umiddelbare planer om å sende demo-modeller rundtom i landet. Han siktet til en hendelse med en av Mala sine forsterkere som gikk i bakken under utlån.
    Han spesifiserte dog at det er 14 dagers angrerett ved kjøp på nett, men jeg synes jo det blir litt dumt å kjøpe en med kun test av forsterker som utgangspunkt. Blir både tap av penger og unødvendig styr for Moiz.

    Jeg bor også i Bergen, og er veldig interessert i å teste en. :)
    Vil han ikke låne ut, så gå til Mala og prøv litt forskjellig. Han har mye bra.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Spurte om muligheten til å få låne jeg også, såden jeg har blitt litt nysgjerrig på dette merket.
    Dessverre, så ser det ikke ut til at det var en mulighet.

    Skulle jeg ha kjøpt for å prøve, måtte det i så fall ha vært en sort enhet.
    Synes de er griselekre.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.674
    Antall liker
    4.172
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Utstyr, vi ønsker vel alle utstyr til en million eller to, men forsøker å finne noe rimeligere.

    Sånt sett - enten man bor i Bodø eller Bergen - dersom man tror man får produkt A til eksempelvis 50.000 i Oslo som man mener er like bra som produkt B til 80.000 som man får kjøpt der man bor. Bør en billigbillett med tog/fly/buss og en Oslo visitt på kjøpet være en OK investering.

    Og jeg er sikker på at en telefon til butikken på forhånd, vil medføre at tar du den med deg tilbake så gir de rabatt tilsvarende billetten.

    I dag importes det varer fra hele verden som selges direkte fra importør, mange av disse med tilhold nettopp i hovedstaden.
    Skulle direkte import vært solgt som varer i en hver storby hadde de kostet lngt mer enn billetten Oslo...

    Dette som trøst til alle som (er så griseheldige, som meg selv) å bo utenfor "Oslo 3" i det flotte landet vi har bl.a. hva natur angår.
    Er forsåvidt enig i tankegangen, men en kortere demo i et fremmed rom på annen elektronikk og andre høyttalere enn jeg selv har i seg selv ikke veldig stor verdi. :)

    Jeg betviler heller ikke at Kinikien er eksepsjonelt god for prisklassen den befinner seg i, men den skal faktisk spille bedre enn forforsterker i AMR DP777SE og en Plinius SA-103 med nypris på rundt 70k. Disse to matcher også veldig bra.
    I dette tilfellet bryr jeg meg ikke om pris, men vil kun ha best mulig lyd. Uansett hvor bra Kinkien spiller, er det langt fra selvfølge at den er bedre enn hva jeg har fra før.

    Derfor er lengre test av forsterker i eget rom på egne høyttalere det eneste som kan hjelpe meg å ta en avgjørelse. :)
    Den kampen skall bli intressant att följa.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.197
    Antall liker
    1.426
    Torget vurderinger
    11
    Utstyr, vi ønsker vel alle utstyr til en million eller to, men forsøker å finne noe rimeligere.

    Sånt sett - enten man bor i Bodø eller Bergen - dersom man tror man får produkt A til eksempelvis 50.000 i Oslo som man mener er like bra som produkt B til 80.000 som man får kjøpt der man bor. Bør en billigbillett med tog/fly/buss og en Oslo visitt på kjøpet være en OK investering.

    Og jeg er sikker på at en telefon til butikken på forhånd, vil medføre at tar du den med deg tilbake så gir de rabatt tilsvarende billetten.

    I dag importes det varer fra hele verden som selges direkte fra importør, mange av disse med tilhold nettopp i hovedstaden.
    Skulle direkte import vært solgt som varer i en hver storby hadde de kostet lngt mer enn billetten Oslo...

    Dette som trøst til alle som (er så griseheldige, som meg selv) å bo utenfor "Oslo 3" i det flotte landet vi har bl.a. hva natur angår.
    Er forsåvidt enig i tankegangen, men en kortere demo i et fremmed rom på annen elektronikk og andre høyttalere enn jeg selv har i seg selv ikke veldig stor verdi. :)

    Jeg betviler heller ikke at Kinikien er eksepsjonelt god for prisklassen den befinner seg i, men den skal faktisk spille bedre enn forforsterker i AMR DP777SE og en Plinius SA-103 med nypris på rundt 70k. Disse to matcher også veldig bra.
    I dette tilfellet bryr jeg meg ikke om pris, men vil kun ha best mulig lyd. Uansett hvor bra Kinkien spiller, er det langt fra selvfølge at den er bedre enn hva jeg har fra før.

    Derfor er lengre test av forsterker i eget rom på egne høyttalere det eneste som kan hjelpe meg å ta en avgjørelse. :)
    Den kampen skall bli intressant att följa.
    Det som er sikkert er at flere har solgt unna grisedyre oppsett, pass Labs og lignende, til fordel for kinki.
     
    Sist redigert:

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.197
    Antall liker
    1.426
    Torget vurderinger
    11
    Så ble det kjøp av EX-M1. Moiz får de inn på lager i morgen. Spennende. :)
    Det blir spennende å høre din sammenligning opp mot Plinius. Tipper du får en flott synergi med AMR. Det jeg jar hørt om SA-103 er at mellomregisteret er trukket litt bak,mens bassen er fremhevet. Det vil du ikke oppleve med Kinki'en. Sett den på med signal inn døgnet rundt i to uker så er den innspilt=)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Holder dere oppdatert :)

    Hvordan opplever du Diamond 28?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.197
    Antall liker
    1.426
    Torget vurderinger
    11
    Holder dere oppdatert :)

    Hvordan opplever du Diamond 28?
    Jeg er veldig glade i de. Det er kvalitet hele veien,skikkelig stive og gode kabinetter. De synger ikke med for å si det sånn. Kjempegode elementer fra Seas og scanspeak. Tegner opp et stort og flott lydbilde. Deilig kontant bass,som også går dypt nok for meg i de fleste sammenhenger. Luftig og fin diskant som aldri blir masete. Varm og deilig lyd,uten at det blir ullent;) Det er en god høyttaler uavhengig av pris,og til prisen latterlig billig. Nysgjerrig på Diamond 30,men savner ikke noe med 28 ...kanskje litt i mellomtonen. Med eget mellomtoneelement blir vel det aspektet ved lyden bedre på Diamond 30. skal koble inn en DAC-1 om en 10 dagers tid,da vil jeg kanskje hente ut det sanne potensialet i denne høyttaleren. kinki EX-M1 passer forøvrig knall med Pylon.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.457
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    Denne transporten er vel i samme prisgunstige ligaen som Kinki:
    https://www.vinshineaudio.com/product-page/jay-s-audio-cdt-2
    Ikke direkte billig vil mange si, men spiser den kirsebær med de store, så er den absolutt det!
    Den bruker Philips CDM4 transport. Den har vært ute av produksjon i årevis. Hvordan gjør de det? New old stock eller kinakopi? Har sett transporten på e-bay made in China.
    Send dem en mail og spør. Alvin svarer som regel meget raskt.

    https://www.6moons.com/audioreviews2/jaysaudio/1.html

    Mvh
    BB
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.412
    Torget vurderinger
    1
    Denne transporten er vel i samme prisgunstige ligaen som Kinki:
    https://www.vinshineaudio.com/product-page/jay-s-audio-cdt-2
    Ikke direkte billig vil mange si, men spiser den kirsebær med de store, så er den absolutt det!
    Den bruker Philips CDM4 transport. Den har vært ute av produksjon i årevis. Den er fra 80-tallet. Hvordan gjør de det? New old stock eller kinakopi? Har sett transporten på e-bay made in China.

    Husk når man kjøper dyre CD-spillere/drev at laser ikke varer evig, og at eldre laserenheter kan være umulig å skaffe. Har sjøl kjøpt kinalaser til Philips Pro2 drivverk. Den funket ikke og hadde jeg sjekka litt på nettet på forhånd, hadde jeg funnet ut at det er som forventet!
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.457
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    All informasjon og svar på dine spørsmål finner du i testen til 6moon. Jeg tillater meg igjen å stjele noen av de fantastiske bildene som alltid følger testene til 6moon:

    It's always been Jacky's contention that, vinyl excluded, standalone digital transports are the best way to reproduce music. His CDT platform has undergone various revisions. Currently, the CDT3-MkII is the flagship, using remaining stock of the CDPro2 LF mechanics and an on-board Rubidium clock. Because Philips stopped production of the CDPro2 LF, the CDT2-MkII as built on their CDM4 mechanism
    will be the model going forward. It incorporates everything Jacky has learnt over the years and we think is very hard to beat for the price. Jacky also believes in investing into serious audio analyzers. All his products undergo comprehensive quality control and AP525 diagnostics prior to shipping." That was Alvin, giving us a quick overview of company and principal. Without their own website, Jay's Audio otherwise remain a hidden player focused on designing and manufacturing digital sources whilst Vinshine Audio act as their global marketing agent. Especially for smaller firms, to have the resident engineer focussed on product design rather than sales & marketing is key. Wearing all the hats delays product development and production by diluting valuable core competency.​


























    -BB-​
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn