KINKI STUDIO

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Noen som har fått testet EX-M1+ opp mot originalen?
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Er det nogen her som kører mono blokkerne med rør pre ?
    Bumper denne.

    Ser at Kinki selv ikke anbefaler rør-pre til sine produkter. Spurte Alvin, og fikk som svar at "some of the tube preamp contents DC-offset. This DC offset is harmful to the amp and the loudspeaker". Siden han trekker inn høytalere i dette spurte jeg om han anbefalte mot rørpre'er generelt, men det gjorde han ikke. Kun opp mot Kinki.

    Kan noen forklare meg dette?

    Ellers er det lite trykk inne i kinki-tråden for tiden. Er entusiasmen over? Eller er folket så fornøyde at de bare hører på musikk og har kuttet ut forumlivet?
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Det lyder lidt mærkeligt, jeg var så heldig at købe en brugt Belles SA-30 klasse A effekt forstærker, håber at købe en rør pre senere i år.
    Kinki produkterne ser helt rå ud, men som du siger, så hører man ikke meget til dem mere.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Det har vel noe med dette å gjøre: "Our amplifiers are Direct-DC-Coupled without any capacitors in the signal path."

    Har hørt samme problemstillingen om Job/Goldmund-forsterkere som også er "DC coupled ultra bandwidth" , at rør-pre er en dårlig idé.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Når en rørpre startes op, opstår der over udgangskondensatoren et midlertidigt DC-bump, tæt på samme størrelse som anodespænding.
    Hvis ikke udgangene er muted lenge nok, ryger den DC´en ind i forstærkeren. Det kan ha´ endda meget destruktiv effekt på både forstærker
    og højttaler.
    Min hjemmebyggede dac med rør i udgang nåede at smadre min gamle Pioneer C-90 pre, da indgangsvælgere foregår i 2 cmos chips. Det kunne de ikke
    holde til. Løsningen var at mute udgang fra dac i 60 sek. Så var problemet løst.
    Min nuværende pre, Vincent SA-T7 ta´r mellem 30 og 60 sekunders "opvarmning" før relæ slår til. I så fald er der ingen problemer med en rørpre :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Monoblokkene selges vel ikke over disk i Norge? Det demper nok interessen min en god del.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Løsningen var at mute udgang fra dac i 60 sek. Så var problemet løst.
    Min nuværende pre, Vincent SA-T7 ta´r mellem 30 og 60 sekunders "opvarmning" før relæ slår til. I så fald er der ingen problemer med en rørpre :)
    Takk for info. Sikkert noe "alle" vet, men greit å vite hvis det blir aktuelt. F.eks amerikanske Manley har også innebygd "oppvarming".
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Kan man ikke bestille monoblokkene hos importør?
    Kan godt hende (jeg har ikke spurt), men det eneste jeg finner om Kinki på web-sidene til Moiz Audio er et nyhetsoppslag datert 25. februar 2019 hvor monoblokkene ikke er nevnt. Så noe særlig markedsføring er det i alle fall ikke snakk om.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Når en rørpre startes op, opstår der over udgangskondensatoren et midlertidigt DC-bump, tæt på samme størrelse som anodespænding.
    Hvis ikke udgangene er muted lenge nok, ryger den DC´en ind i forstærkeren. Det kan ha´ endda meget destruktiv effekt på både forstærker
    og højttaler.
    Min hjemmebyggede dac med rør i udgang nåede at smadre min gamle Pioneer C-90 pre, da indgangsvælgere foregår i 2 cmos chips. Det kunne de ikke
    holde til. Løsningen var at mute udgang fra dac i 60 sek. Så var problemet løst.
    Min nuværende pre, Vincent SA-T7 ta´r mellem 30 og 60 sekunders "opvarmning" før relæ slår til. I så fald er der ingen problemer med en rørpre :)
    Ok, takk for svar. Da tolker jeg det slik at så lenge man har en soft start går dette greit.

    Tror uansett ikke Kinki er aktuelt pr nå, men man vet aldri om det dukker opp noe morsom på brukten
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Send Moiz en melding og spørr om blokkene, og tips gan om å oppdatere siden. Han er en serdeles trivelig fyr å handle med og svarer kjapt på meldinger her inne :)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.991
    Antall liker
    20.055
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Ok, takk for svar. Da tolker jeg det slik at så lenge man har en soft start går dette greit.
    Bare for at præcisere..... Softstart og opstart-mute er 2 forskellige ting.
    Softstart sikrer langsom opladning af power supply når en effektforstærker tændes.
    Opstart-mute sørger for, at f.eks. udgansbøsningerne på en pre er afbrudt/kortsluttet, indtil alle spændinger er faldet
    på plads, for at undgå utilsigtede spændinger på udgangsbøsningerne, som kan skade tilsuttede effektforstærkere.
    Lidt på samme måde som højttalerrelæer, som først "klikker" efter et stykke tid for at undgå "oooomph" i højttalerne :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Monoblokkene selges vel ikke over disk i Norge? Det demper nok interessen min en god del.
    Hvis jeg har forstått riktig,er påslaget på pre/monoblokkene lavere enn på resten av Kinki
    serien. Derfor selges monoblokker og pre bare direkte.😎
    Jeg beholder mine Kinki monoblokker.
    Håper det sier endel................😄
     

    vih

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2002
    Innlegg
    69
    Antall liker
    5
    Sted
    Slemmestad
    Melder meg inn her etter innkjøp av en Kinki Studio EX-M1, veldig fornøyd så langt.
     

    sbf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2009
    Innlegg
    178
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    1
    Ok, takk for svar. Da tolker jeg det slik at så lenge man har en soft start går dette greit.
    Bare for at præcisere..... Softstart og opstart-mute er 2 forskellige ting.
    Softstart sikrer langsom opladning af power supply når en effektforstærker tændes.
    Opstart-mute sørger for, at f.eks. udgansbøsningerne på en pre er afbrudt/kortsluttet, indtil alle spændinger er faldet
    på plads, for at undgå utilsigtede spændinger på udgangsbøsningerne, som kan skade tilsuttede effektforstærkere.
    Lidt på samme måde som højttalerrelæer, som først "klikker" efter et stykke tid for at undgå "oooomph" i højttalerne :)
    Takk igjen
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Send Moiz en melding og spørr om blokkene, og tips gan om å oppdatere siden. Han er en serdeles trivelig fyr å handle med og svarer kjapt på meldinger her inne :)
    Ok, jeg bør poengtere at det ikke var min hensikt å kritisere Moiz. Det var mere en konstantering av at merket ikke markedsføres aktivt i Norge pr. idag. Dette skyldes nok mest at produsenten ser ut til å satse på direkte-til-deg-salg over Nettet mere enn over disk hos lokale aktører. For øvrig ser dette ut til å gjelde i Sverige og UK også. Jeg leser hifi-blader fra begge landene, og kan ikke huske at jeg har sett noen omtale eller reklame av Kinki i noen av bladene (i motsetningen til f.eks. norske Hegel).
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Send Moiz en melding og spørr om blokkene, og tips gan om å oppdatere siden. Han er en serdeles trivelig fyr å handle med og svarer kjapt på meldinger her inne :)
    Ok, jeg bør poengtere at det ikke var min hensikt å kritisere Moiz. Det var mere en konstantering av at merket ikke markedsføres aktivt i Norge pr. idag. Dette skyldes nok mest at produsenten ser ut til å satse på direkte-til-deg-salg over Nettet mere enn over disk hos lokale aktører. For øvrig ser dette ut til å gjelde i Sverige og UK også. Jeg leser hifi-blader fra begge landene, og kan ikke huske at jeg har sett noen omtale eller reklame av Kinki i noen av bladene (i motsetningen til f.eks. norske Hegel).
    Mange merker der ute som ikke bruker masse penger på reklame.. Merkelig nok er det også merker man ikke ser så mye tester på i gitte magasiner :)

    Merkelige greier :)
     

    PenguiN-

    Medlem
    Ble medlem
    24.02.2020
    Innlegg
    8
    Antall liker
    4
    Dersom noen er interessert i ett sett EX-B7 monoblokker og en EX-P7 forforsterker med alt tilbehør og original emballasje så er det bare å sende PM :)
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Da er det vel på tide med en liten oppdatering?
    Har hatt Kinki Studio pre og monoblokker 1 år nå.
    Spiller bare på monoblokkene,bare til etterrettning.
    Min erfaring med monoblokkene er vel nesten utelukkende
    positiv. De tar liten plass,veier nesten ikke noe (17kg pr.stk)
    De blir aldri varme.Trekker lite strøm, er stabile osv.
    En ting har jeg oppdaget. Hos meg har de stått på 24/7.
    Slo de av her for en tid siden.
    Merket veldig godt at de var kalde,når jeg endelig slo dem på
    igjen. Oppvarmingstiden er langt fra 1/2 time til en time?
    Fant ut at oppvarmingstiden er mange timer. Vet ikke hvor mange.
    men morgen etter var de »som de skulle».😄
    Dette kan forståes da forsterkeren er så «kald» i utgangspunktet.
    Anbefaler at en slår på monoblokkene til Kinki om morgenen,da
    er de i hverfall klare til ettermiddag/ kvelden for glede.

    Har tidligere i denne tråden skrevet litt om hva min erfaring med
    disse monoblokkene er lydmessig.Ellers responderer monoblokkene
    godt på type strømkabler.
    Det har ikke endret seg noe.😄
     
    Sist redigert:

    vih

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2002
    Innlegg
    69
    Antall liker
    5
    Sted
    Slemmestad
    Ny test:

     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.159
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    Hei Kinki Studio venner

    Dere trenger ikke føle dere midreverdige,selv om dere har handlet Kinki Studio forsterkersett
    direkte fra Kina. Byggkvalitet og lydkvalitet et vel egentlig så nær toppklasse som mulig?
    Det de har spart(penger) på,er powersupply.
    Jeg hadde Geir Fredriksen på besøk. Han likte godt Kinki Studio monoblokkene.
    Han har enda ikke hørt Kinki Studio preampen.

    Etter å ha fått med seg disse monoblokkene til trønderlag,og koblet dem opp i eget oppsett.
    Virket det som han har blitt enda mer imponert over dem.
    Vi er skjønt enige om byggekvaliteten,komponent kvaliteten,chassis mm.

    Han fortalte meg idag på tlf. at han kanskje fikk øket powersupply med en 7 gang.🙈
    Har skrevet litt om dette i min egen tråd.

    Jeg håper dette også kan hjelpe andre til og få ut potensialet i disse vel konstruerte forsterkerne.
    Da tror jeg at de også vil fungere bedre med litt mere lavimpedante høyttalersystemer?
    I tillegg til å kunne bli mer oppstrammet og dynamisk nedover.😄

    Til dere som har kjøpt disse monoblokkene.
    Sitt på dem,ikke selg dem!
    Til dere andre, anbefales disse på det høyeste.
    Jeg mener prisen må mangedobles for å finne tilsvarende kvalitet.

    Det finnes håp.😄
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er stort sett enig med deg, også når det gjelder powersupply. Jeg har TN nett (400 volt linjespenning) og
    trafoene i monoblokkene B7 støyet veldig og ‘vandret’ hele tiden. Hjalp ikke med nett filter heller og ble av
    den grunn solgt. Men byggekvalitet og lyd er i toppklasse!
     

    hansa-bergen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    65
    Sted
    Bergen
    Ok, jeg bør poengtere at det ikke var min hensikt å kritisere Moiz. Det var mere en konstantering av at merket ikke markedsføres aktivt i Norge pr. idag. Dette skyldes nok mest at produsenten ser ut til å satse på direkte-til-deg-salg over Nettet mere enn over disk hos lokale aktører. For øvrig ser dette ut til å gjelde i Sverige og UK også. Jeg leser hifi-blader fra begge landene, og kan ikke huske at jeg har sett noen omtale eller reklame av Kinki i noen av bladene (i motsetningen til f.eks. norske Hegel).
    Her er forhandler i uk
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Takk for lenke, men jeg kan røpe at jeg slo til på et pre/power-sett på Finn tidligere i sommer:). Kjøpt på Hell (nei, ikke i Hell). Jeg har vært og er fortsatt i det jeg kan kalle en innkjøringsfase, men jeg hører helt klart potesiale til settet. Generelt er f.eks. hvordan damevokal presenteres veldig bra. Jeg oppfatter settet som veldig "transparent" uten noe særlig egenlyd, og forskjellene på lyden fra plate til plate er større enn det jeg er vant til. På enkelte plater, spesielt på pop/rock, kan det bli litt for pent og pyntelig i mine ører, mens jazz/"hifi-musikk" høres bedre ut. Generelt tror jeg at jeg må jobbe litt med oppsettet for å få frem litt mere dynamikk her, uten at jeg har panikk (dette er tross alt bare en hobby).

    I første omgang skal jeg rydde opp i strøm-delen av oppsettet. Som bildet av racket under viser har jeg en Isotek Aquarius strømfilterboks som egentlig står der monoblokkene skal stå i racket. Så jeg vurderer litt å bytte ut Isotek-boksen med noe annet - men det er nok en diskusjon litt på siden av denne vennetråden.

    MEN en ting jeg ikke liker er volumkontrollen. Lyden ut fra pre blir alt for høy i alle fall i mitt oppsett. På mange av platene mine kan jeg i daglig bruk ikke har volumet på mere enn '002'! '001' blir litt for lavt, og '003' kan nesten bli litt for høyt. M.a.o. på mange plater kan jeg i praksis ikke regulere volumet noe særlig. Så lurer litt på hva kineserne har tenkt her?? Men '002' går nesten alltid greit da, så jeg tror jeg kan leve med dette selv om det er litt kipt.

    Legger ved et dårlig mobilbilde inkl. en del hybelkaniner. Work in progress, eller hva det heter.

    kinki_small.jpg
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Send en mail til Alvin Chee (Vinshine Audio). Han er behjepelig med mulige løsninger.
     

    Ru-arnt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    573
    Antall liker
    723
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    4
    Vurderer ny dac og syns Kinki Studio VISION DAC-1 ser interresant ut, noen av dere som har testet den som kan skrive noen ord om denne og hva dere syns, er det noe å satse på? Hadde tenkt å få tak i en brukt auralic vega dac men kanskje dette er ett bedre valg, har i dag Nad M51.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Hei forslag til op-amp bytte på Kinki integrert ?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Kinki EX-M1 låt tynt på Cornwall, men spilte som fyttigrisen på Ø Icon.
     

    Lockis

    Medlem
    Ble medlem
    28.09.2013
    Innlegg
    25
    Antall liker
    19
    Undrar om någon har lyssnat på Kinkie Ex-M7? Den har ju fått strålande recensioner 👏👏👏
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Ikke vanskelig og bunne denne forsterkeren og skulle fortsatt ønske jeg hadde hatt litt til og gi 🤨
    C425B2FF-98D8-4D6E-BEC1-4AA38A2CB583.jpeg
    C425B2FF-98D8-4D6E-BEC1-4AA38A2CB583.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Da må du ha noen helt overnaturlig tungdrevne høyttalere! Jeg var aldri over 50.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ikke akkurat overnaturlig tungdrevne, nei. Synes dette høres uriktig ut. Du får vel i hvert fall litt mer ved high gain?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn