Kinesisk/Asiatisk produsert Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    HCS skrev:
    fodera skrev:
    HCS skrev:
    På generellt grunnlag vil jeg si at jeg er møkklei disse trådene som går stort sett på at highend produsenter rebrander eller kjøper billige ting, setter i boks og selger dyrt... Det er liksom noe forsurende med disse trådene , noe med at noen av disse trådstarterne ser ut til ha ha fasit på det meste. og derav øsnke om at vi alle skal bruke et billig pc drivverk, reciver, et par elfa kabler og dipoler.. 8)... Heldigvis greier langt de fleste å gjennomskue disse trådene så da er det håp. :)


    Så litt til trådens topic. For de som ikke vet det ligger en av verdens største havkabel-produsenter i Halden. De lager kabler med dim. som t.o.m. R.S her inne nok hadde blitt fornøyd med :). For noen år siden kjøpte de opp et japansk firma som drev i samme bransje. Tanken var todelt, ta andeler i Asia samt troen på den japanske bedriftskulturen vil gjøre at produktiviteten var høyere enn i Norge. Maskiner like de som blir brukt i Norge ble transportert over til Japan. Etter 1 års produksjon lå japanerne langt etter. Noe av problemet var og at de ikke tok til seg lærdom pga sin egen stolthet. Det som ble produsert hadde i tillegg en lavere kvalitet enn det motsvarende norske.

    Poenget er at det er vanskelig å si hva som er produsert som er dårlig ifht land. Det hele går ned til bedriften og dens kultur. Og enkeltinidividets bidrag ifht den komponenten de lager. Og si at kineserne er så mye dårligre på kvalitet enn vestlige land er en grov overforenkling. Og tidvis også temmlig fordummende. Vi lever i en mindre verden nå enn for 20 år siden. Om 15 år vil kinesiske biler være et hverdagssyn i Norge. Det hadde vi ikke trodd for 5 år siden. Når jeg kjøpte min første bil, en Toyota Corona 75 mod, var tanken på en stor lukusbil ifra samme produsent helt absurd. :)

    Idag er produksjonsmengenden lik iJapan kontra Norge når det gjelder Nexans kabler. Men ikke kvalitet. Ennå :)
    Ikke meningen å være forsurende......
    Foruten dine hentydninger til at du tror jeg mener du skal pc til avspilling, så har du feil også her da jeg tror jeg besitter utstyr som overgår ditt mange ganger i pris... Faktisk en del 100 tusen ..... så du bommer seriøst.... og dermed en total feil innfallsvinkel...

    larkus skrev:
    HCS skrev:
    På generellt grunnlag vil jeg si at jeg er møkklei disse trådene som går stort sett på at highend produsenter rebrander eller kjøper billige ting, setter i boks og selger dyrt... Det er liksom noe forsurende med disse trådene , noe med at noen av disse trådstarterne ser ut til ha ha fasit på det meste. og derav øsnke om at vi alle skal bruke et billig pc drivverk, reciver, et par elfa kabler og dipoler.. 8)... Heldigvis greier langt de fleste å gjennomskue disse trådene så da er det håp. :)
    Så lenge det finnes folk som er villige til å betale f.eks. 35000 kroner for en kabel, så er produsenten i sin fulle rett til å ta den prisen uansett hvor lav produksjonskostnaden er. Hvis det i det hele tatt er noen som skal kritiseres, så er det forbrukeren 8)
    Den var enkel, men hvis du ser det slik så er det vel greit for deg...al tid du mener produsenten er Zensati...
    Jeg mener det ikke er greit i det hele tatt... Produsenten kan ta hvilken pris han vil, men det gjør han ikke i dette tilfellet.... produsenten er Jinwei....... Det er her du bommer...

    mvh
    Og her er du på trynet min gode mann... Hvordan i himmelens navn skal du ha noen som helst formening om mitt utstyr ? Som om det hadde noe med saken å gjøre.. At du velger å ta det personlig viser lite evne til takhøyde..uansett hvor mange 100-tusen du har brukt... 8)

    Hvis hensikten din med tråden er å sverte Zensati mest mulig lag en egen tråd. Ikke vær så kjærring i å lage en indireke en med "asiatisk" hifi... IMHO ;D

    Ha glitrende dag :)
    Formeningen om hvem som hadde billig utstyr var det vel du som kom med ? eller har du allerede glemt hva du skrev ? Jeg svarte på tiltale...

    Hensikten med tråden kan vel neppe være vanskelig å finne, inndirekte overskrift så er den ikke det.. for det finnes flere som driver rebranding som jeg stiller meg tvilende til...
    Jeg er ikke ute etter å lage en krangletråd..... Så hvis du synes innholdet blir for provoserende er det vel bare å styre unna all tid du ikke kommer med noe som motbeviser denne konkrete saken eller kan diskutere saklig..... For du mener tydelig agendaen var kun Zensati....
    For å understreke så er jo du den frem til nå av oss to som tar det personlig ... hvorfor forstår jeg ikke....
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    fodera skrev:
    HCS skrev:
    fodera skrev:
    HCS skrev:
    På generellt grunnlag vil jeg si at jeg er møkklei disse trådene som går stort sett på at highend produsenter rebrander eller kjøper billige ting, setter i boks og selger dyrt... Det er liksom noe forsurende med disse trådene , noe med at noen av disse trådstarterne ser ut til ha ha fasit på det meste. og derav øsnke om at vi alle skal bruke et billig pc drivverk, reciver, et par elfa kabler og dipoler.. 8)... Heldigvis greier langt de fleste å gjennomskue disse trådene så da er det håp. :)


    Så litt til trådens topic. For de som ikke vet det ligger en av verdens største havkabel-produsenter i Halden. De lager kabler med dim. som t.o.m. R.S her inne nok hadde blitt fornøyd med :). For noen år siden kjøpte de opp et japansk firma som drev i samme bransje. Tanken var todelt, ta andeler i Asia samt troen på den japanske bedriftskulturen vil gjøre at produktiviteten var høyere enn i Norge. Maskiner like de som blir brukt i Norge ble transportert over til Japan. Etter 1 års produksjon lå japanerne langt etter. Noe av problemet var og at de ikke tok til seg lærdom pga sin egen stolthet. Det som ble produsert hadde i tillegg en lavere kvalitet enn det motsvarende norske.

    Poenget er at det er vanskelig å si hva som er produsert som er dårlig ifht land. Det hele går ned til bedriften og dens kultur. Og enkeltinidividets bidrag ifht den komponenten de lager. Og si at kineserne er så mye dårligre på kvalitet enn vestlige land er en grov overforenkling. Og tidvis også temmlig fordummende. Vi lever i en mindre verden nå enn for 20 år siden. Om 15 år vil kinesiske biler være et hverdagssyn i Norge. Det hadde vi ikke trodd for 5 år siden. Når jeg kjøpte min første bil, en Toyota Corona 75 mod, var tanken på en stor lukusbil ifra samme produsent helt absurd. :)

    Idag er produksjonsmengenden lik iJapan kontra Norge når det gjelder Nexans kabler. Men ikke kvalitet. Ennå :)
    Ikke meningen å være forsurende......
    Foruten dine hentydninger til at du tror jeg mener du skal pc til avspilling, så har du feil også her da jeg tror jeg besitter utstyr som overgår ditt mange ganger i pris... Faktisk en del 100 tusen ..... så du bommer seriøst.... og dermed en total feil innfallsvinkel...

    larkus skrev:
    HCS skrev:
    På generellt grunnlag vil jeg si at jeg er møkklei disse trådene som går stort sett på at highend produsenter rebrander eller kjøper billige ting, setter i boks og selger dyrt... Det er liksom noe forsurende med disse trådene , noe med at noen av disse trådstarterne ser ut til ha ha fasit på det meste. og derav øsnke om at vi alle skal bruke et billig pc drivverk, reciver, et par elfa kabler og dipoler.. 8)... Heldigvis greier langt de fleste å gjennomskue disse trådene så da er det håp. :)
    Så lenge det finnes folk som er villige til å betale f.eks. 35000 kroner for en kabel, så er produsenten i sin fulle rett til å ta den prisen uansett hvor lav produksjonskostnaden er. Hvis det i det hele tatt er noen som skal kritiseres, så er det forbrukeren 8)
    Den var enkel, men hvis du ser det slik så er det vel greit for deg...al tid du mener produsenten er Zensati...
    Jeg mener det ikke er greit i det hele tatt... Produsenten kan ta hvilken pris han vil, men det gjør han ikke i dette tilfellet.... produsenten er Jinwei....... Det er her du bommer...

    mvh
    Og her er du på trynet min gode mann... Hvordan i himmelens navn skal du ha noen som helst formening om mitt utstyr ? Som om det hadde noe med saken å gjøre.. At du velger å ta det personlig viser lite evne til takhøyde..uansett hvor mange 100-tusen du har brukt... 8)

    Hvis hensikten din med tråden er å sverte Zensati mest mulig lag en egen tråd. Ikke vær så kjærring i å lage en indireke en med "asiatisk" hifi... IMHO ;D

    Ha glitrende dag :)
    Formeningen om hvem som hadde billig utstyr var det vel du som kom med ? eller har du allerede glemt hva du skrev ? Jeg svarte på tiltale...

    Hensikten med tråden kan vel neppe være vanskelig å finne, inndirekte overskrift så er den ikke det.. for det finnes flere som driver rebranding som jeg stiller meg tvilende til...
    Jeg er ikke ute etter å lage en krangletråd..... Så hvis du synes innholdet blir for provoserende er det vel bare å styre unna all tid du ikke kommer med noe som motbeviser denne konkrete saken eller kan diskutere saklig..... For du mener tydelig agendaen var kun Zensati....
    For å understreke så er jo du den frem til nå av oss to som tar det personlig ... hvorfor forstår jeg ikke....
    Jeg sa intet om DITT utstyr ...Jeg snakket om en generell trend som går ut på at alt billig er like bra om ikke bedre enn det som koster mye... Så kom du med din antagelse om at det du hadde var så mye dyrere enn mitt... ;D

    Zensati-saken er klar nok den. Uten at jeg kan ta alle produsenter av kabler over en kam. Noe andre synes det er fint å lage føringer ifht til... 8)


    Intet personlig fra meg...Smiler her jeg sitter...Kos deg med ditt anlegg til mange 100-tusen foderea...Det er helt klart dyrere enn mitt kan du tro ja... :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ser at enkelte synes det er ugreit å rette søkelyset på fenomener om for mye påslag på div. forskjellige hifiprodukter.
    Dette mens andre gjerne kjøper fra utlandet for å få det billigst mulig.

    Ja, ja, det går vel på feelgood faktor dette da at en sitter og koser seg med eiergleden fordi det er dyrt..........
    Jeg koser og gleder meg mer og mer jo bedre kjøp jeg føler at jeg har gjort.

    Dog har jeg nok for dårlige nerver til å gjøre de store kjøpene (les dyre) av tyngre komponenter fra utlandet, derfor prøver jeg heller å forhandle meg frem til gode priser på slikt innenlands.

    Småutstyr derimot.....smått i form av lite volum og lav vekt og enkle produkter som f.eks. kabler derimot, ville jeg ikke hatt noe trøbbel med å kjøpe fra utlandet.
    Eneste gang jeg har gjort det var en liten og lett dac kjøpt fra Hong Kong (Zhaulo)

    Kabler må vel være det som kan være gunstig å kjøpe fra f.eks. Asia, dog kan det nok være lett og bli lurt også her.
    Det gjelder bare å finne frem til noen som gir gode data på konstruksjonene, slik at en ikke bare kjøper en pen strømpe med innhold som en like gjerne kunne kjøpt på CO her hjemme.
    Dette selvfølgelig for de som mener og tror at innholdet har betydning for gjengivelsen, de som ikke gjør det trenger i hvert fall ikke kjøpe fra utlandet/Asia, de får det de trenger på CO.

    Kabler bør/må overhodet ikke koste mange tusen kronene uansett imo, koster de mange titusener kroner så er det i hvert fall noen et eller annet sted som har grunn til å kose seg.................og det er jo hyggelig.....................for de ;D
    At kunder kan det samme er jo også fint for de.

    Jeg hører ikke til sistnevnte, jeg er fortsatt ikke stolt eller glad for mitt kjøp av mine til nå dyreste kabler et sett Ht. kabler
    som koster over 10K.....kjøpt for noen år tilbake.

    Det vil forundre meg mye om jeg noen gang kjøper kabler til over 10k igjen.
    Da har jeg i hvert fall blitt både rarere og eldre enn jeg er nå ;D

    Jeg tilhører ikke leieren som hevder at det ikke er forskjell på kabler, men de er som oftest svært små i hvert fall i mine ører................... her hadde jeg tenkt å skrive mer ::) .......men stopper her.

    Mvh.KW
     
    L

    larkus

    Gjest
    Temmelig sikker ;D ;D ;D Lederen i Zensati #3 er etter det jeg har forstått en flat leder som er tvinnet slik at kun den smale kanten av lederen er i kontakt med isolasjonsmaterialet. Har ingen likhet med S-330 i det hele tatt. Den rette til å bekrefte dette er vel Mr. Zensati selv.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    larkus skrev:
    Temmelig sikker ;D ;D ;D Lederen i Zensati #3 er etter det jeg har forstått en flat leder som er tvinnet slik at kun den smale kanten av lederen er i kontakt med isolasjonsmaterialet. Har ingen likhet med S-330 i det hele tatt. Den rette til å bekrefte dette er vel Mr. Zensati selv.
    jaja larkus tro hva du vil for meg ;)

    Mvh.KW
     
    L

    larkus

    Gjest
    Fant et bilde her på HFS av Zensati3. Hvis man sammenligner det med bildet av oppbygningen av S-330 ser man at det ikke er samme kabel.
     

    Vedlegg

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Shengya er jo f.eks Vincent sitt kinesiske merke. Om produktene er 100% identiske, vet jeg ikke. Vet at noen hadde sammenlignet et eksemplar av effektrinn fra disse to og funnet innmaten helt lik. Det finnes vel også andre europeiske merker med egne kina merker?

    Ellers enig med KW. Jeg ville også vært skeptisk til å handle litt dyre saker fra kina. Man er ikke helt sikker på hva man får. Rimeligere produkter har jeg dog ikke problemer med. Har selv kjøpt Shengya forsterker, Jungson CD spiller og Xindak kabler fra østen. Fikk problemer med Jungson spilleren (skuffen) og da var ikke coemaudio særlig imøtekommende. Fikk beskjed om at jeg enten måtte sende den ødelagte delen ned eller jeg kunne få rabatt på noen andre produkter. De ville ikke ta imot hele CD spilleren da frakten ble for dyr. Heldigivis fikk jeg den reparert billig hos HifiKlubben og er ikke skremt for nye rimelige kjøp fra østen.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    larkus skrev:
    Fant et bilde her på HFS av Zensati3. Hvis man sammenligner det med bildet av oppbygningen av S-330 ser man at det ikke er samme kabel.
    Jeg er nå faktisk enig med deg i at de heller ikke ser like ut og i følge forklaringen på hvordan s-330 er bygget.
    Grunnen til min påstand om det motsatte er av grunner (og mine misforståelser) utenfor både HFS og denne tråd, dette sender jeg deg en PM om ;)

    Mvh.KW
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal jo faktisk til like i nærheten av Græsted i høst; noen som vet om Zensati tar imot fabrikkbesøk? Hadde vært moro å få innblikk i produksjonen av nordiske hq kabler.

    Har tidligere vært hos bl.a Ortofon og B&O i Danmark, Naim i UK og har opplevd at det er en frydefull mottakelse å få. For ikke å si en opplevelse innen utvikling og skapelse av de flottest tenkelige produkter. Et høydepunkt på reiser. Siden Senzati var innom så kan man kanskje kommentere på det?
     

    Lille_Adam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Innlegg
    1.686
    Antall liker
    14
    I så fall får vi selvsagt en grundig billedreportasje fra fabrikkgulvet, inneholdende alle ledd i fremstillingsprosessen?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Lille_Adam skrev:
    I så fall får vi selvsagt en grundig billedreportasje fra fabrikkgulvet, inneholdende alle ledd i fremstillingsprosessen?
    Gjerne for min del; jeg er i området allikevel, og har jo som alltid med meg min trofaste Nikon D80. Hadde vært moro med en invitasjon, som jeg var så heldig å få fra Ortofon, Naim og B&O. Litt av noen produsenter mildest talt; men det hører vel til en annen tråd.

    Hifi hender det jo at jeg skriver om, så hvorfor ikke Senzati. Her er forresten (OT så det holder, beklager) siste skrivelse fra denne penn om en annen hifiprodusent;

    http://www.audiophile.no/omtaler/hodetelefoner/item/523-sennheiser-hd-800

    Bare for å vise at jeg gladelig skribler ned noen ord om hifiprodukter og deres tilblivelse.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.951
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Vidar P skrev:
    Lille_Adam skrev:
    I så fall får vi selvsagt en grundig billedreportasje fra fabrikkgulvet, inneholdende alle ledd i fremstillingsprosessen?
    Gjerne for min del; jeg er i området allikevel, og har jo som alltid med meg min trofaste Nikon D80. Hadde vært moro med en invitasjon, som jeg var så heldig å få fra Ortofon, Naim og B&O. Litt av noen produsenter mildest talt; men det hører vel til en annen tråd.

    Hifi hender det jo at jeg skriver om, så hvorfor ikke Senzati. Her er forresten (OT så det holder, beklager) siste skrivelse fra denne penn om en annen hifiprodusent;

    http://www.audiophile.no/omtaler/hodetelefoner/item/523-sennheiser-hd-800

    Bare for å vise at jeg gladelig skribler ned noen ord om hifiprodukter og deres tilblivelse.
    Kjempegreier!
    Vi gler oss!
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    Nå vet jeg ikke hva du mener med denne...

    Men et selskap som driver med rådgivning med 0 ansatte
    Og et som produserer kabler med 0 ansatte............ Er nødt til å være merkelig.......
    Begge eies av samme person med samme adresse.....
    Trodde det ene selskapet drev med/gjorde i alle fall med salg av hifi etc... og ikke rådgivning...
    Det andre driver med produksjon av kabler... men har heller ingen ansatte...

    mmmmmmmmmmm.....................mystisk er det........
    Audiophile-Arve skrev:
    Vidar P skrev:
    Lille_Adam skrev:
    I så fall får vi selvsagt en grundig billedreportasje fra fabrikkgulvet, inneholdende alle ledd i fremstillingsprosessen?
    Gjerne for min del; jeg er i området allikevel, og har jo som alltid med meg min trofaste Nikon D80. Hadde vært moro med en invitasjon, som jeg var så heldig å få fra Ortofon, Naim og B&O. Litt av noen produsenter mildest talt; men det hører vel til en annen tråd.

    Hifi hender det jo at jeg skriver om, så hvorfor ikke Senzati. Her er forresten (OT så det holder, beklager) siste skrivelse fra denne penn om en annen hifiprodusent;

    http://www.audiophile.no/omtaler/hodetelefoner/item/523-sennheiser-hd-800

    Bare for å vise at jeg gladelig skribler ned noen ord om hifiprodukter og deres tilblivelse.
    Kjempegreier!
    Vi gler oss!
    Samme her.... :)

    mvh
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Synes det er BRA at noen gidder å ta på seg jobben med å være litt "watch dog" for oss andre... ;D
    Og tenker videre at det må være opp til hver enkelt å ta til seg info som presenteres, evt å ignorere det...

    Skal ikke hive meg inn i debatten om hvorvidt f x Zensati har en "tvilling".
    Det jeg derimot er rimelig overbevist om, er at det er fullt mulig å produsere knallgode kabler til en "billig" penge, og dermed skulle kablene ikke trenge å koste skjorten...

    mvh
    Proffen
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Alt for få tråder av dette slaget - belegg er i slike sammenhenger selvfølgelig viktig.

    Hi-Fi-nerder som oss er jo ute etter høy troverdighet. Low-Fi-entusiaster kan jo bare styre unna…
     
    L

    larkus

    Gjest
    Proffen skrev:
    Det jeg derimot er rimelig overbevist om, er at det er fullt mulig å produsere knallgode kabler til en "billig" penge, og dermed skulle kablene ikke trenge å koste skjorten...

    mvh
    Proffen
    Helt enig! Der er derimot ingen som tvinges til å kjøpe kabler til 5 og 6-sifrede beløp. Hvis en syns at det er for dyrt, så styrer man unna og kjøper noe som er rimeligere. Dersom en greier å koble hjernen fri fra den psykologiske effekten av prisforskjellen, så oppdager en at det i mange (de fleste?) tilfeller låter like godt med billige som dyre kabler. Den psykologiske effekten av tanker som "kan dette være bra til denne prisen?" må ikke undervurderes.
    Hvis noen velger å bruke penger på dyre kabler så er det deres sak, og hva produksjonskostnaden er burde være fullstendig likegyldigt. Man skal være forsiktig med å ta gleden fra folk :)
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    Proffen skrev:
    Det jeg derimot er rimelig overbevist om, er at det er fullt mulig å produsere knallgode kabler til en "billig" penge, og dermed skulle kablene ikke trenge å koste skjorten...

    mvh
    Proffen
    Helt enig! Der er derimot ingen som tvinges til å kjøpe kabler til 5 og 6-sifrede beløp. Hvis en syns at det er for dyrt, så styrer man unna og kjøper noe som er rimeligere. Dersom en greier å koble hjernen fri fra den psykologiske effekten av prisforskjellen, så oppdager en at det i mange (de fleste?) tilfeller låter like godt med billige som dyre kabler. Den psykologiske effekten av tanker som "kan dette være bra til denne prisen?" må ikke undervurderes.
    Hvis noen velger å bruke penger på dyre kabler så er det deres sak, og hva produksjonskostnaden er burde være fullstendig likegyldigt. Man skal være forsiktig med å ta gleden fra folk :)
    Det skal man :) Men man skal heller ikke godta at det er fritt frem for useriøse i bransjen å drive med lureri med fiktive opplysninger og en prissetting som er hinsides bare fordi noen er villig til å betale for det....
     
    L

    larkus

    Gjest
    Et annet faktum en må være klar over er at det er bortimot umulig å få kredibilitet i hifimiljøet med billige (les: fornuftigt prisede) produkter. Og jeg har en mistanke om at dette gjelder spesiellt kabler 8)
    Hvem har skylden for det? Produsent eller forbruker?
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    Et annet faktum en må være klar over er at det er bortimot umulig å få kredibilitet i hifimiljøet med billige (les: fornuftigt prisede) produkter. Og jeg har en mistanke om at dette gjelder spesiellt kabler 8)
    Hvem har skylden for det?
    Fagmedia har jo et betydelig ansvar...... Hadde de vært dette litt mere bevist og ikke så ukritisk til å holde i hevd at dyrt er best hadde nok spekulative produsenter ikke eksitert..
    Men de blir jo gitt eksitensgrunnlag gjennom disse påstandene unasett hvor dyrt det er..
    Det kan jo virke som jo dyrere jo mere poengteres dette...

    Vedr. kredibilitet har du nok ekstremt rett...
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Skal følge opp med litt info vedr. Zensati aps...
    Jeg ser noen våre dansker venner har gjort et poeng av nettkablene ikke er godkjent og Mj skulle se på saken.. Dette er en tid siden og hvis norske kjøper ikke har blitt informert om dette bør de vel kanskje ta kontakt med importør i Norge før det er for sent da det kan virke som om Zensati skal være eneste representant for skandinavia fremover...
    Ingen Norske står lengre oppført på hjemmesiden....

    I og med at dette er kabler som ikke burde blitt sluppet på markedet og at det med sannsynlighet er betalt en slump penger for disse kablene, kunne det sikkert vært greit å få pengene tilbake...

    mvh
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Overskriften var Kinesisk/Asiatisk produsert Hifi..

    Jeg vil dernest slå et slag for "rebrandingen" for å gjøre produktene spiselig i audiofile kretser.

    Vincent heter vel Sheng-ya i asia.
    Hanss-Acoustic er vel Amari.
    Jolida er vel billig/ noe kostbart "amerikansk" men egentlig Kina vare.
    Doge heter også Lua.
    Opera heter også Consonance.
    Meixing-Ming da.

    dette for å nevne noen....

    Jeg tror alle disse kunne levd utmerket på egne ben kvalitativt sett, men jeg mistenker at ved å gjøre Vincent om til Tysk med produksjon i kina ble det lettere akseptert..
    Mere stuerent muligens..
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Så vidt jeg vet gjør ihvertfall Vincent ingen ting for å skjule at de er produsert i Kina. Tvert imot. Det samme gjelder vel en del britiske produsenter. Creek? Arcam? Husker ikke.
    mvh
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    tkr skrev:
    Så vidt jeg vet gjør ihvertfall Vincent ingen ting for å skjule at de er produsert i Kina. Tvert imot. Det samme gjelder vel en del britiske produsenter. Creek? Arcam? Husker ikke.
    mvh
    Det er mulig du har rett i det vedr. Vincent men jeg mener å huske for noen år siden at det ble "sagt" at utviklingen var i Tyskland og produksjonen var asia/kina..

    Jeg glemte vel Dussun som ble rebrandet under M.Levinson sitt aleneprosjekt..
    Jeg synes likvel det er underlig at merker som Doge også leveres under Lua
    Meixing - Ming Da...f.eks..
    Hanss Acoustic lanseres i norge og sverige som Tysk men finnes også under Amari til helt andre priser.....(det er da vitterligen Kinesisk)..

    Hifi verdens maskeradebal... ;)
     
    N

    nb

    Gjest
    tkr skrev:
    Så vidt jeg vet gjør ihvertfall Vincent ingen ting for å skjule at de er produsert i Kina. Tvert imot. Det samme gjelder vel en del britiske produsenter. Creek? Arcam? Husker ikke.
    mvh
    Det står på de meste hvor noe er "made in", og jeg tror det er ulovlig en del steder å bløffe på dette. Men jeg vet ikke hva kriteriet for "made in" er, kanskje det holder at den er skrudd sammen f.eks i USA mens alt egentlig er produsert et annet sted. Eller at bare deler er produsert i landet det står den er "made in". "Assembeld in...." er også en kategori mener jeg å ha sett.

    Tema er vel ellers ikke at noe er produsert i østen - det er vel etter hvert det meste. Men at ting blir solgt som premium-produkter i vesten også er tilgjengelige under et annet brand i østen og neppe ville hatt så mye å stille opp med på det vestlige markedet om de hadde vært introdusert som hva det egentlig er.
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Hanss Acoustics
    Her har vi gleden å presentere produkter som i byggkvalitet kan sammenlignes 2-5 ganger sine prisklasser. Hanss Acoustics er ett merke som ved første øyekast kan minne om det tidligere merket Amari Acoustics. Hanss Acoustics har nå laget Amari fra "Opel" til "Audi"-standard. Her er det rekke endringer (eksempelvis platespiller) blant annet fra motorer, senterleie, magnetføtter, CE-godkjenning, seperate speedkontroller-enheter og forbedringer i emballasje. Merket fikk stor oppmerksomhet på årets CES-messe i Las Vegas. Produksjonen er lagt i en høyeffektiv aluminiumsfabrikk ledet av tyske eiere. Alle detaljer er nøye gjennomtenkte - her oser det stor eierglede. Vi har referanser.

    utdrag fra norsk importør sin hjemmeside
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.870
    Antall liker
    38.680
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    når det gjelder Vincent og shengya er det litt rart at shengya faktisk har bedre byggekvalitet en vincent da dem er produsert på samme fabrikk i kina.
    shengya har skikkelige porselen sokkler til inngangs rørene,mens vincent har loddet rørene direkte på printet.
    litt rart egentlig synes nå jeg iallefall.
    dette gjelder da på forsterkere som jeg har eid fra begge merkene.

    mvh
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Vincent er et nyetablert firma med hovedsete i Tyskland som har tilknyttet seg flere ingeniører og Hi-Fi entusiaster i Europa og Østen.

    Aldri har vi vært i nærheten av produkter med så høy
    "Price-Performance" faktor.
    Det er et "must" at man tar en titt inne i produktene umiddelbart, for å se at det ikke er spart på noe.
    Kun komponenter av høyeste kvalitet er benyttet, oppbygning og finish er kompromissløs.

    Lytt selv, sammenlign gjerne med produkter som koster mye mer

    utdrag fra importøren sin hjemmeside Neby..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    For noen år siden var det vel litt snakk om Hegel og slektskap til Opera/Consonace... Ihvertfall på cd-spiller og dac-siden... Snart er vel heller spørsmålet hva som IKKE har endel av sin produksjon i Østen. Ting må uansett konstrueres også, men det er en annen historie.. :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    fodera skrev:
    Vincent er et nyetablert firma med hovedsete i Tyskland som har tilknyttet seg flere ingeniører og Hi-Fi entusiaster i Europa og Østen.

    Aldri har vi vært i nærheten av produkter med så høy
    "Price-Performance" faktor.
    Det er et "must" at man tar en titt inne i produktene umiddelbart, for å se at det ikke er spart på noe.
    Kun komponenter av høyeste kvalitet er benyttet, oppbygning og finish er kompromissløs.

    Lytt selv, sammenlign gjerne med produkter som koster mye mer

    utdrag fra importøren sin hjemmeside Neby..

    ..synes ikke denne er problematisk... Her oppfordres forbrukeren til å skjekke ut komponentene selv. Samt at Østen er tatt med.. Hva som er å regne som "høyeste kvalitet" kan diskuteres, men det er en markedsføringstekst som enhver med mer enn 43 i IQ vil lese med argusøyne.. :)
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Hans Acoustics är ett Tyskägt företag med CNC och anodiseringsfabrik i Kina. Man har dock ett tätt samarbete med en stor europeisk tillverkare av skivspelare och man har europatillverkade lager, motorer och magnetdämpning i skivspelarna. Hanss Acoustics är en modern skivspelare, både i fråga om design, materialval och teknik. Det finns några saker som går igen i alla modeller hos Hanss Acoustics.

    Utdrag fra Akkelis hjemmeside...
    HCS skrev:
    fodera skrev:
    Vincent er et nyetablert firma med hovedsete i Tyskland som har tilknyttet seg flere ingeniører og Hi-Fi entusiaster i Europa og Østen.

    Aldri har vi vært i nærheten av produkter med så høy
    "Price-Performance" faktor.
    Det er et "must" at man tar en titt inne i produktene umiddelbart, for å se at det ikke er spart på noe.
    Kun komponenter av høyeste kvalitet er benyttet, oppbygning og finish er kompromissløs.

    Lytt selv, sammenlign gjerne med produkter som koster mye mer

    utdrag fra importøren sin hjemmeside Neby..

    ..synes ikke denne er problematisk... Her oppfordres forbrukeren til å skjekke ut komponentene selv. Samt at Østen er tatt med.. Hva som er å regne som "høyeste kvalitet" kan diskuteres, men det er en markedsføringstekst som enhver med mer enn 43 i IQ vil lese med argusøyne.. :)
    Jeg tenker mest på den Tyske involveringen..
    Ellers er jeg helt enig vedr. innholdet..

    mvh
     
    L

    larkus

    Gjest
    HCS skrev:
    For noen år siden var det vel litt snakk om Hegel og slektskap til Opera/Consonace... Ihvertfall på cd-spiller og dac-siden... Snart er vel heller spørsmålet hva som IKKE har endel av sin produksjon i Østen. Ting må uansett konstrueres også, men det er en annen historie.. :)
    Så vidt jeg vet er Hegel produsert av Opera. Det bekymrer ikke meg i det hele tatt :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    larkus skrev:
    HCS skrev:
    For noen år siden var det vel litt snakk om Hegel og slektskap til Opera/Consonace... Ihvertfall på cd-spiller og dac-siden... Snart er vel heller spørsmålet hva som IKKE har endel av sin produksjon i Østen. Ting må uansett konstrueres også, men det er en annen historie.. :)
    Så vidt jeg vet er Hegel produsert av Opera. Det bekymrer ikke meg i det hele tatt :)

    Ikke meg heller... :). Men gjelder ikke dette bare cd-spillerne ? Trodde forsterkerne var Holter sin egen design og produksjon ?
     
    L

    larkus

    Gjest
    Alle Hegel sine produkter er vel Holters egne design. Jeg mener at forsterkerene også er produsert i Kina, men det kan godt hende at jeg tar feil.

    mvh
    larkus
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Isolert sett er nok alle disse produkter veldig gode.. Men de er likevel rimelig identitetsløse og lite gangbar på bruktmarkedet i ettertid... Det blir ikke helt stuerent å selge produkter til over 50 tusen når du kan finne samme produkter under annet brand til halve prisen..
    Tror ikke man har gjort noen god handel da selv om man fikk 40% rabatt..
    Halv pris er jo blitt vanlig på produkter etter 1 år, men i noen av disse tilfellene er jo halv pris eksempelvis 12 tusen, kjipt hvis du da har betalt 50 tusen...
     
    M

    Medlem 1792

    Gjest
    Angående Vincent (SV-238 integrert forsterker) så sier disse her at;”Models manufactured for the European and US market will be considerable higher than the models manufactured for the Eastern market. The circuitry layout will also be optimized in some sections”. Se link:
    http://www.tnt-audio.com/ampli/vincent_sv238_e.html
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn