Kinesisk/Asiatisk produsert Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Hvor får jeg kjøpt en rull av den "S-330" kabelen? Ser ut til å måtte være et firma el så, for å handle..? Hjelp? Hadde vært artig å prøve, i hverste fall er det en kul lampett ledning..

    Pm kanskje....?



    -Y
     
    L

    larkus

    Gjest
    YEL skrev:
    Hvor får jeg kjøpt en rull av den "S-330" kabelen? Ser ut til å måtte være et firma el så, for å handle..? Hjelp? Hadde vært artig å prøve, i hverste fall er det en kul lampett ledning..

    Pm kanskje....?



    -Y
    Minstekjøp er 3 kilometer med kabel................
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    fodera skrev:
    Denne utgaven har en ca. pris pr meter på 20-30 dkr... veil. pris i norge er ca. 35 tusen for et 2,5 meters sett... herunder er den terminert og levert i en eske med trykk på... Ser veldig forseggjort ut på alle måter... Men.... Hvilke utviklingskostnader er det man betaler for ?

    Man betaler ikke for utviklings- eller materialkostnader, men for at kabelen er dyr ;D.
    Dette er en kabel markedsført til et market som ønsker å betale 35 000kr for et høytalerkablesett.
     

    yel

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Innlegg
    677
    Antall liker
    1
    Blir 500 stk 3 meters sett det... ? Eller kanskje man skulle kjøre dobbelt, bi wire, og få ut 250 sett? Da kan man jo fort regne litt på det, om det er noen som vil spleise... He he.



    -Y
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    P.O.M. skrev:
    Angående Vincent (SV-238 integrert forsterker) så sier disse her at;”Models manufactured for the European and US market will be considerable higher than the models manufactured for the Eastern market. The circuitry layout will also be optimized in some sections”. Se link:
    http://www.tnt-audio.com/ampli/vincent_sv238_e.html
    Det kan meget mulig hende det stemmer..... jeg har kun tatt stilling til dobble brand og at det er betydelig prisforskjell + faktaboks endringer...http://www.china-highend-hifi.com/prod02121211232.htm se denne linken...

    mvh
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    YEL skrev:
    Hvor får jeg kjøpt en rull av den "S-330" kabelen? Ser ut til å måtte være et firma el så, for å handle..? Hjelp? Hadde vært artig å prøve, i hverste fall er det en kul lampett ledning..

    Pm kanskje....?



    -Y
    Minstekjøp er 3 kilometer med kabel................

    Hej,

    Vi har fået en prøve hjem på S-330, men vi er ikke sikker på vi vil markedsføre det, da vi ikke syntes det er godt nok endnu.

    S-330 er IKKE det samme kabel som ZenSati #3 serien.

    mvh
    MJ
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    I utgangspunktet spiller det ingen rolle hvor ting blir produsert. Selv Kineserne KAN lage gode produkter. Poenget med å produsere i lavkostland er dog i hovedtrekk å holde lønnskostnadene nede. Mao er det ikke først og fremst helautomatiserte hightech bedrifter som tjener på å flagge ut produksjonen. Og de som fortsatt tror at "håndlaget" er et kvalitetstempel har sovet de siste 20 årene.
    I Norge og andre dyre land er det bare to måter å overleve på for produksjonsbedrifter; enten store volum utfra få ansatte eller "Rolls Royce" produkter med ditto priser.
    Det er ellers liten tvil om hvor byggekvaliteten er høyest og feilraten minst; hvis man sammenligner en Norsk bedrift med få ansatte og høy automatisering mot en Kinesisk bedrift med mange ansatte som gjør de samme tingene for hånd.
    En robot er verken ukonsentrert, sliten, gretten, halvfull dagen derpå, stuptrøtt på mandags morgen eller drittlei på fredag ettermiddag. (Jeg antar noen Kinesere er det også, om enn ikke så mange som blant oss Nordmenn ;D )

    Med tanke på "Made in" merking på produktene og hvorvidt det fuskes med dette, synes jeg Abrahamsen går foran med et godt eksempel: Deres produkter er merket med "Manufactured in EU" ! Så har man liksom litt slingringsmonn :)
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Fodera,

    Nå har vel din påstand om at Zensati #3 er en rebrandet S-330 blitt ettertrykkelig tilbakevist. Likevel henger du deg fast i påstanden basert på at selskapet har 0 ansatte. Du har tydeligvis ikke satt deg særlig godt inn i ulike typer organisasjonsformer og konsulentbistand f.eks. for å unngå arbeidsgiveravgift. Intet ulovlig i det.

    Jeg kan ikke skjønne at denne tråden får stå. Her legges det frem påstander om svindel som er tilbakevist.

    Mvh
    Roysen
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    Fodera,

    Nå har vel din påstand om at Zensati #3 er en rebrandet S-330 blitt ettertrykkelig tilbakevist. Likevel henger du deg fast i påstanden basert på at selskapet har 0 ansatte. Du har tydeligvis ikke satt deg særlig godt inn i ulike typer organisasjonsformer og konsulentbistand f.eks. for å unngå arbeidsgiveravgift. Intet ulovlig i det.

    Jeg kan ikke skjønne at denne tråden får stå. Her legges det frem påstander om svindel som er tilbakevist.

    Mvh
    Roysen

    Høvding etter ønske fra Roysen bare steng denne også..

    mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    Fodera,

    Nå har vel din påstand om at Zensati #3 er en rebrandet S-330 blitt ettertrykkelig tilbakevist. Likevel henger du deg fast i påstanden basert på at selskapet har 0 ansatte. Du har tydeligvis ikke satt deg særlig godt inn i ulike typer organisasjonsformer og konsulentbistand f.eks. for å unngå arbeidsgiveravgift. Intet ulovlig i det.

    Jeg kan ikke skjønne at denne tråden får stå. Her legges det frem påstander om svindel som er tilbakevist.

    Mvh
    Roysen
    Hvor er dette ettertrykkelig tilbakevist?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.

    Mvh
    Roysen
     
    L

    larkus

    Gjest
    Jeg kan etter beste evne ikke se at noen er svindlet. Det burde være innlysende for alle (både oppegående og andre) at prisen på mange kabler ikke på noen som helst måte gjenspeiler råvarekostnad og produksjonskostnader. Jeg kunne tatt med utviklingskostnader også, men jeg er slettes ikke sikker på slike eksisterer annet enn hos bulk-leverandørene. Når en er klar over dette, så er det opp til den enkelte kunde å bestemme hvordan en bruker pengene.

    fodera skrev:
    Jeg brukte ordet TILSYNELATENDE lik s-330...

    mvh
    Det må være på svært lang avstand ;)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Andre steder diskuteres også disse emnene - og produsenten blir nødt til å gå inn og både omformulere og modere aktivt, etterhvert som innsiktsfulle hifi-folk kommer med spørsmål:
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=77564&PN=1&TPN=1

    Den tråden ble etterhvert en merkelig sak, fint å vite om slikt.

    En OEM produsent tilbyr en rekke standardutgaver av komponenten/produktet som skal utarbeides. Man kan velge standarden, eller man kan spesifisere bestemte tilleggsprosesser, element. Disse kalkuleres inn.
    Med produksjon i Kina kan man gjøre forskjellige justeringer som gjør at det man ender opp med å tilby virker unikt, uten nødvendigvis å egentlig være det.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.

    Mvh
    Roysen
    Jeg kan ikke se at noe 100% bevist i verken den ene eller andre retningen. Spørsmålet er rimelig åpent. ZenSati har sagt de har et samarbeid med Jinwei, men at de også har det med andre asiatiske leverandører. Mye tyder i hvert fall på at kablene fremstilles i østen.

    Reklame sitat fra ZenSati:
    "ZenSati kabler udmærker sig ved deres hastighed, musikalitet og krystal klare transport af signal. Ud over dette har det også været et mål i sig selv, at kablerne skal fremstilles af de absolut bedste materialer for at opnå dette ambitiøse niveau."
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er bare å gå inn på Jinweis "globalsources" side, så plukker du ulike strekk, spesifiserer hva du vil ha gjort, og kjører løpet.

    De kan hjelpe deg med alt, og da mener jeg alt. Du leverer design, inkl package-design, og de trykker/lager prototyper. Så kan du tom avtale distribusjonsopplegg til forhandlere.

    Det viktige er å ha en god historie bak kablene, selvsagt.

    http://jinweicable.manufacturer.globalsources.com/si/6008801723175/Homepage.htm
     
    L

    larkus

    Gjest
    Utrolig mye fin kabel der, vredensgnag. Jeg begynner forsyne meg å få troen på Jinwei ;D ;D
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Roysen skrev:
    fodera skrev:
    Roysen skrev:
    Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.

    Mvh
    Roysen
    Jeg brukte ordet TILSYNELATENDE lik s-330...

    mvh
    Nei, du har påstått at det er en direkte rebranding.

    Mvh
    Roysen
    Hvor skrev jeg det....?
    Jeg har skrevet at Zensati er Jinwei..... og jeg vil gjerne like å vite at så ikke er tilfelle..
    Og det er ikke deg som er tema Roysen... Du må jo prøve å være uenig uten å ta det personlig...

    mvh
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    larkus skrev:
    Utrolig mye fin kabel der, vredensgnag. Jeg begynner forsyne meg å få troen på Jinwei ;D ;D
    Ingen grunn til å la seg begrense til bare Jinwei - Globalsources kan hjelpe deg med å knytte kontakter til mange hifi-OEM leverandører, og du får en forsikring om at det faktisk er en virksomhet, og ikke bare et postkasseselskap som kjøper fra andre leverandører igjen.

    Men hvorfor begrense seg til bare HiFi. Her er det mange muligheter.



    Her er oversikten over produktkategorier som burde interessere oss:
    http://www.electronics.globalsource...urers/b/2000000011011/3000000159257/21998.htm

    Her har jeg gått inn på Globalsources og søkt på "audio cables." Over 2.300 mulige produsenter, ser jeg.
    http://www.globalsources.com/gsol/G...cable&action=GetPoint&action=DoFreeTextSearch

    Jeg ville gått videre med "Verified Suppliers," men det er meg.

    Velger vi "hifi cable" ser det slik ut:

    http://www.globalsources.com/gsol/G...AGG=N&action=GetPoint&action=DoFreeTextSearch

    Tube Amplifier:
    http://www.globalsources.com/gsol/G...AGG=N&action=GetPoint&action=DoFreeTextSearch
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    Litt morsomt om Zensati.

    I 2006 spør det forholdsvis nybakte medlem Mark Johansen, som har vært bruker av HiFi4ALL.DK siden 2005, forummedlemmene om råd vedrørende kabler.

    Ganske grunnleggende råd, for å være helt ærlig.
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42909&KW=Mark+Johansen

    Tre år etter har han brukt tiden på kontakter med kinesiske produsenter, og lanserer Zensati.
    Som det kommenteres her, har Mark fått 40 års erfaring (som han skryter av) på tre år.



    I 2009 lanserer Mark Johansen Zensati, og dette blir markert på HIFI4ALL.DK - fordi Mark skal annonsere der:
    http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=2207&zoneid=1

    Det startes en tråd:
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=77564&PN=1&TPN=1

    Enkelte etablerte medlemmer lurer på hvem denne Mark Johansen er, for ham har de aldri hørt om.
    Etterhvert utvikler tråden seg til å bli en temmelig skarp fordømmelse av denne uskikken innen HiFi, som handler om å lure kunder. Som en skriver det, handler ikke dette om pris - det er fritt å ta hva faen du vil, selv om meterprisen du betalte var DKK 17,30, og du selger for DKK 30.000+

    Det handler om hva du sier om arbeidet du har lagt ned i kablene. Det ble spesielt ille når Mark Johansen ikke kunne forklare om hans nettkabler var CE-godkjente - noe de i det minste burde være, med tanke på det store utviklingsarbeidet som lå bak.
    I tråden kommenteres at dette er skrivebordsprodukter laget ved hjelp av e-post.

    Så plutselig sluttet Mark Johansen å delta i tråden -- han slettet flere innlegg, skrev om andre, og forsvant til slutt helt.
    Dette omtrent samtidig med at han også fikk problemer med samarbeidet med enkelte leverandører, som avsluttet forbindelsen. (Alt kan leses i tråden).

    Men verden vil som kjent bedras, så han fikk en del god omtale:
    http://video-dyn.tv2.dk/index.php/id-26411572.html

    Føj for pokker! - sier jeg.
     

    Vedlegg

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    En dag er som 1000 år for Gud. Mulig Mark har helt spesielle gudommelige evner.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    I følge et velkjent magasin var Mark Johansen tidligere en del av og delaktig i produksjonen av kablene til den mer kjente danske tannlegen Søren Bertram før han brøt ut og startet egen produksjon. Så helt fersk i gamet kan han da ikke være.

    Mvh
    Roysen
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Mark sine kabler er visstnok i en helt annen liga enn Bertram. Han har nok gått læretid hos Bertram og forbedret kablene på alle punkter. Ganske rått at kablene er så gode at man må skifte ut andre komponenter!

    Som tidligere ejer af Bertrams ht og signal kabler og nu ZenSati samme, synes jeg ikke at de på nogen måde kan sammenlignes med hinanden. ZenSati er lysår bedre, hurtigere og mere neutrale. Den eneste sammenligning mellem dem er at de begge (Proxima og ZenSati #3) leveres i sorte æsker, begge er sølvfarvede i gennemsigtig di-elektrum (strømpe). Der ophører sammenligningen så også, da jeg ikke er tekniker

    Så vidt jeg ved er Bertram fladvalset sølv, ZenSati er fladvalset forsølvet kobber - jeg vil ikke udtale mig om fladvalsningsteknikker, begge kabler er twisted (drejet), men langt fra på samme måde.

    Man kan høre tydelig forskel mellem de to kabler, med ZenSati siger det 'SLAM' og ikke 'SLAMM' - hvis i kan forstå analogien....

    ZenSati har desværre fået mig til at indset at min Audio Research D-100 fra 1976 er ved at være lidt træt og den trænger til udskiftning... Med alle de andre ht kabler jeg har haft har den squ lydt fint og frejdigt...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Det foreligger mye spekulasjon rundt dette med Zensati, og jeg har derfor tatt kontakt med Mark (som har vært veldig imøtekommende), og det er ønskelig å komme til bunns i hva som foregår i denne virksomheten.

    Mark har jobbet hos Bertram, og han er ikke fersk i dette gamet. Jeg kommer tilbake senere med en litt mer inngående artikkel/tråd om Zensati, og jeg ber om av vi inntil videre stopper med all spekulasjon.

    Det er første gangen jeg gjør noe som dette, men det har blåst mye vind i seilene til Zensati om dagen, og jeg synes det er mye bedre om vi legger de "riktige" kortene på bordet, hva nå enn de måtte være. Jeg har ikke selv noe som helst forbindelse til denne bedriften, så dette er kun drevet av ren nyssgjerrighet.
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    Jeg har absolutt ikke noe imot kinesisk hifi.
    Man får ekstremt mye til prisen på enkelte produkter.

    Jeg svært overrasket over Tripath kitene som er ferdig montert
    til denne karen:

    www.helderhifi.com

    http://stores.ebay.com/Helder-HiFi

    Til og med den minste forsterkeren med 2024 chippen fungerer utmerket.
    Til en nette sum av 90,-kr ferdig fraktet :eek:
    Fin å ha på feks campingen eller hytta med noen små mini-monitorer.
    Eller hvorfor ikke soverom/kjøkken eller lign.
    Drar faktisk fint noen selvmekka relativt lettdrevne monitorer med
    noen billige vifa 6 1/2" og 1" dome, greit på et bra lydnivå her hos meg.
    Med en gammel laber grundig walkman koblet til. Fin, fyldig og ren lyd også :)
    Disse tripath chippene gjør liksom lyden så klar og ren.
    Selv med en "dårlig" komponent som signalkilde.
    Kunne levd med dette hadde jeg bodd i en liten leilighet eller hybel,
    og hadde hatt dårlig råd.

    http://cgi.ebay.com/MKll-Tripath-TA...tem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cadc901b7

    En del av disse kitene er på høyde med svenske 41hz audio og T-amp

    Anbefales !!!
     

    fodera

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2010
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Høvdingen skrev:
    Det foreligger mye spekulasjon rundt dette med Zensati, og jeg har derfor tatt kontakt med Mark (som har vært veldig imøtekommende), og det er ønskelig å komme til bunns i hva som foregår i denne virksomheten.

    Mark har jobbet hos Bertram, og han er ikke fersk i dette gamet. Jeg kommer tilbake senere med en litt mer inngående artikkel/tråd om Zensati, og jeg ber om av vi inntil videre stopper med all spekulasjon.

    Det er første gangen jeg gjør noe som dette, men det har blåst mye vind i seilene til Zensati om dagen, og jeg synes det er mye bedre om vi legger de "riktige" kortene på bordet, hva nå enn de måtte være. Jeg har ikke selv noe som helst forbindelse til denne bedriften, så dette er kun drevet av ren nyssgjerrighet.
    Jeg håper da virklig ALLE kortene kommer på bordet også om det er slik at Zensati er agent for Jinwei..... Jeg har fått mail om at de skal ta det opp med sin agent vedr. s-330 som plutselig var tilgjengelig via MJ/Zensati... Nå er jo ikke mail tilatt som bevis her på sentralen men jeg nevner det likevel...

    mvh
     

    DR HEE

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.05.2007
    Innlegg
    76
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    fodera skrev:
    Roysen skrev:
    fodera skrev:
    Roysen skrev:
    Les hele tråden og se på bildene og linkene Orso.

    Mvh
    Roysen
    Jeg brukte ordet TILSYNELATENDE lik s-330...

    mvh
    Nei, du har påstått at det er en direkte rebranding.

    Mvh
    Roysen
    Hvor skrev jeg det....?
    Jeg har skrevet at Zensati er Jinwei..... og jeg vil gjerne like å vite at så ikke er tilfelle..
    Og det er ikke deg som er tema Roysen... Du må jo prøve å være uenig uten å ta det personlig...

    mvh
    En liten oppfrisking av hukommelsen fodera

    "Denne kabelen er pris messig en highend kabel i ordets betydning gjennom markedsføring og prissetting.
    Blir den mindre highend lydmessig av å være en standard Jinwei s-330 til 20-30 kr. meteren ?
    Eller lar vi den subjektive oppfattning om highend gjelde, kun lydopplevelse ?"

    Dette er fra ditt innlegg på denne siden
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,47775.760.html

    Det står vel ikke tilsynelatende noe sted her ?

    Det er helt greit å prøve å avsløre dårlig forretningsskikk, hvis en mener at dette skjer, men da bør man vel
    også være mann nok til å innrømme når en ikke har truffet helt blink, eller................

    mvh
    DR HEE
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    vredensgnag skrev:
    Litt morsomt om Zensati.

    I 2006 spør det forholdsvis nybakte medlem Mark Johansen, som har vært bruker av HiFi4ALL.DK siden 2005, forummedlemmene om råd vedrørende kabler.

    Ganske grunnleggende råd, for å være helt ærlig.
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42909&KW=Mark+Johansen

    Tre år etter har han brukt tiden på kontakter med kinesiske produsenter, og lanserer Zensati.
    Som det kommenteres her, har Mark fått 40 års erfaring (som han skryter av) på tre år.



    I 2009 lanserer Mark Johansen Zensati, og dette blir markert på HIFI4ALL.DK - fordi Mark skal annonsere der:
    http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?articleid=2207&zoneid=1

    Det startes en tråd:
    http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=77564&PN=1&TPN=1

    Enkelte etablerte medlemmer lurer på hvem denne Mark Johansen er, for ham har de aldri hørt om.
    Etterhvert utvikler tråden seg til å bli en temmelig skarp fordømmelse av denne uskikken innen HiFi, som handler om å lure kunder. Som en skriver det, handler ikke dette om pris - det er fritt å ta hva faen du vil, selv om meterprisen du betalte var DKK 17,30, og du selger for DKK 30.000+

    Det handler om hva du sier om arbeidet du har lagt ned i kablene. Det ble spesielt ille når Mark Johansen ikke kunne forklare om hans nettkabler var CE-godkjente - noe de i det minste burde være, med tanke på det store utviklingsarbeidet som lå bak.
    I tråden kommenteres at dette er skrivebordsprodukter laget ved hjelp av e-post.

    Så plutselig sluttet Mark Johansen å delta i tråden -- han slettet flere innlegg, skrev om andre, og forsvant til slutt helt.
    Dette omtrent samtidig med at han også fikk problemer med samarbeidet med enkelte leverandører, som avsluttet forbindelsen. (Alt kan leses i tråden).

    Men verden vil som kjent bedras, så han fikk en del god omtale:
    http://video-dyn.tv2.dk/index.php/id-26411572.html

    Føj for pokker! - sier jeg.


    fantastisk.

    takk for god research, vreden.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.951
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Er de sure, gutar?
    Eg gjer eit forsøk på å få strengen attende til tema (og så får de gleda av å besøke www.audiophile.no):

    Nokre heilt klart kinesiske effektforsterkarar eg har hatt gleda av å prøve grundig:
    http://www.audiophile.no/omtaler/effektforsterkere/item/526-xindak-pa-1
    http://www.audiophile.no/omtaler/effektforsterkere/item/80-ming-da-mc-300-c
    http://www.audiophile.no/omtaler/effektforsterkere/item/73-vincent-sp-331
    http://www.audiophile.no/omtaler/effektforsterkere/item/71-vincent-sp-993
    http://www.audiophile.no/omtaler/effektforsterkere/item/86-antique-sound-lab-wave-av
    Desse er til dels ganske ulike, men har det til felles at dei er svært mykje for pengane, samanlikna med tilsvarande vestlege produkt.

    Kinesiske forforsterkarar har eg litt meir blanda kjensler for, men her har eg prøvd mindre. Eg tykkjer dei aller beste byggjast andre stadar. Dei er sjølvsagt ein god del dyrare, men er til å kjøpe for pengar, trass alt. Men skal du komme billeg frå det, er dei kinesiske her svært gode etter prisen:
    http://www.audiophile.no/omtaler/forforsterkere/item/58-ming-da-mc-3r-nordic-mk-ii
    http://www.audiophile.no/omtaler/forforsterkere/item/49-vincent-sa31-rørpreamp-nesten-gratis

    Kinesiske signalkjelder har eg eigentleg prøvd lite av, men tviler på at dei er spesielt annleis enn andre. Denne likte eg iallfall:
    http://www.audiophile.no/omtaler/digitale-signalkilder/item/25-jolida-jd100cd-cd-spelar

    Analoge signalkjelder frå Kina? Eg må innrømme at eg ikkje har peiling...og det same gjeld kinesiske høgtalarar.

    Når det gjeld hifi-kabel, tykkjer eg at svært mange av oss er for ukritiske, og dessutan bombastiske når det gjeld kva desse gjer for lyden. Det er ikkje det at det ikkje er skilnad. Men når ein tenkjer på dei lydlege gevinstane opp i mot kroneverdi, vil eg tru det kan vere lukurativt å bruke litt tid (og pengar?) på prøving og feiling.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg smiler og er glad nå som tonene av Chet Baker transporteres til ht av en Xindak MT-3. Den duger fint til det for meg. :)
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Tråden er noe moderert med henvisning til Hi-FI sentralens regel nr. 1. Mer eller mindre skjulte trusler med etterfølgende persondiskusjoner/-angrep er ikke greit. Og det vet dere fra før av.

    Mbare - moderator
     

    TomVe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Godt sagt om kabler Arve! Her er det mye rart ute og går. Min erfaring er at det er marginal forskjell på kabler, og at forskjellene er vanskelig å beskrive i absolutte termer. Hvordan kablene påvirker lyden, vil i stor grad avhenge av hvilken kjede de inngår i. Men uansett er det marginale forskjeller. Andre ting i anlegget er som regel MYE viktigere enn kabler (gitt at grunnleggende elektriske parametre er ivaretatt, som rene og gode kontakter, tilstrekkelig ledningsevne etc).

    Husker for øvrig at High Fidelity skrev en artikkel om Bertram for noen år tilbake. Da var mannen tanntekniker og ikke tannlege. Han virket svært nevenyttig og villig til å eksperimentere. Men eksperimentene virket ikke som de var så veldig vitenskapelig basert. Det stod en del om at han ønsket å prøve ut valse-/fletteteknikk på kabel, uten at det fremgikk klart hvorfor det skulle gi så veldig gode resultater.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Gago skrev:
    fantastisk.

    takk for god research, vreden.
    Det er mye underholdning å hente om man søker på Mark Johansen eller MJSA på HIFI4ALL og Nerds.dk -- dessverre underholdning av den tragikomiske sorten, der man selv kan humre fordi man ikke er offer for mannens virksomhet.
    Dette er kun ett eksempel av mange på hvordan han gjør "business."
    http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=5151&postdays=0&postorder=asc&start=0

    Skulle man ikke orke å lese seg gjennom de mange sidene som den høyttalerhandelen medførte, kan man se administrator av nerds.dk oppsummere saken her. Thomas Bagges innlegg et stykke nede på siden.:
    http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=5151&postdays=0&postorder=asc&start=135

    Dette har da en relevans til trådens tema - Kinesisk/Asiatisk produsert HiFi, da relatert til chifi-komponenter produsert i Asia. Dersom MJ var en hederlig mann, som nøt høy anseelse blant hifi-entusiaster i Danmark, ville det vært langt enklere å akseptere hans utsagn omkring det han selger og hvordan det er blitt til.

    HIFI4ALL har også tatt en temmelig skarp beslutning omkring Mark Johansen, en mann som forsvares av enkelte her inne.
    Se Mastervols innlegg, 1/3 ned på denne siden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80926&KW=mark+johansen&PN=0&TPN=9
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    KW=mark+johansen&PN=0&TPN=9

    Fyddda vg........ kan du dokumentere dette, det er i hvert fall ikke noe jeg kan stå inne for ;D ;D
    Liker ikke å bli dratt inn i dette, like lite som jeg likte at Musical Fidelity brukte mitt nick på sine produkter uten hverken og spørre eller gi meg kompensasjon for bruken.
    Dette blir jo bare verre og verre ;D

    Mvh.KW
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Vredensgnag,

    Det er ingen så langt jeg kan se som forsvarer Mark eller hans produkter. Det som derimot forsvares med harde midler er prinsippet at man er uskyldig til det motsatte er bevist og at en rettferdig behandling av slike saker skal prosesseres hos forbrukermyndighetene eller i rettsvesenet og ikke på et nettforum.

    Mvh
    Roysen
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg trodde dette skulle være en tråd om kinesisk generelt, ikke om dansker som enten er luredreiere eller ikke. Heller ikke noen eksklusiv kabeldebatt. Flytt denne diskusjonen over til kabalhjørnet, så passer det bedre.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    baluba skrev:
    Jeg trodde dette skulle være en tråd om kinesisk generelt, ikke om dansker som enten er luredreiere eller ikke. Heller ikke noen eksklusiv kabeldebatt. Flytt denne diskusjonen over til kabalhjørnet, så passer det bedre.
    ^
    @baluba

    Tråden handler vel om Chi-Fi, og i hvilken utstrekning produsenter flagger at produktene er slike - (med nytt navn, i spesiell utførelse, osv.) Enkelte produsenter vedkjenner seg ikke det kinesiske eller taiwanske opphavet, og mener produktene er utviklet av dem, hos dem. Denne dansken, som produserer et forholdsvis velansett merke vesentlige anleggskomponenter, er av den siste skolen.

    Jeg tror ellers at man kan få helt utmerkede komponenter produsert i Kina, men at disse ironisk nok ikke får troverdighet før man har tatt 50-ganger'n på prisen (minst) uten å gjøre noe med selve komponenten.

    @roysen
    Den ene saken ble da avgjort i rettsvesenet. Men det er helt andre årsaker til at kjente hifi-forhandlere i Danmark har avsluttet samarbeidet med nevnte koryfé. F.eks. er det mye rart som ligger bak at stedet hvor Zensati ble lansert den 26.09.2009, bare noen måneder etter meldte dette på sin hjemmeside.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn