Forsterkere Kina kopiene ruller inn.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.025
    Antall liker
    104.764
    Torget vurderinger
    23
    Enkelte ting er tilnærmet umulig ( eller ihvertfall meget vanskelig) å komme rundt... det handler vel mer om å ta bevisste valg på eks. netthandel, bilkjøp og andre ting en kan styre klar av.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.687
    Antall liker
    8.378
    Sted
    Oslo
    Enkelte ting er tilnærmet umulig ( eller ihvertfall meget vanskelig) å komme rundt... det handler vel mer om å ta bevisste valg på eks. netthandel, bilkjøp og andre ting en kan styre klar av.
    Vanskelig å holde seg unna Kina varer ja.
    Droppa ei skjorte fra PRC, den jeg kjøpte var fra Burma/Myanmar
    Veit ikke om det er så mye bedre
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    1.136
    Torget vurderinger
    10
    Tror han mente, at det meste du bruker til å være på HFS..... Tastatur, skjerm, PC m.m.
    sikkert ikke kan være annet enn kinavarer ;)
    Sjekket og joda; min PC + mus er produsert i Kina. Kjøpt for mange år siden da jeg enda ikke var spesielt opptatt av hvor ting ble produsert. Trenger imidlertid å bli skiftet ut i nær framtid og da er jeg kanskje tvunget til å bite i det sure eplet. Ganske skummelt i seg selv at vi er blitt så avhengige av å måtte kjøpe kinaprodukter. Alt fra klær til elektronikk.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.641
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Man må nok i større grad enn tidligere være bevisst i valgene sine, jeg forsøker i størst mulig monn og velge bort ting laget i Kina....... f.eks er Dell pc'n min laget i Irland (sikkert med masse komponeneter laget i Kina)........ musen jeg bruker er kjøpt i Usa, men produsert i Malaysia........ pc skjermen er garantert et kina produkt....... så det krever litt mer av en og finne ikke kina produket, det skal være visst....... men det går.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.714
    Antall liker
    8.344
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det lar seg gjøre å finne ett og annet produkt som ikke har hatt noe med Kina å gjøre, spesielt enkle dingser, men å holde seg unna Kina-varer i noen større grad er en ren umulighet. Å se på varemerkingen er dessverre på ingen måte noen garanti for noe som helst, gitt at ordningene for opphavsmerking i det store og hele er designet for å gjøre det enkelt for produsentene å føre kundene bak lyset, heller enn for å opplyse dem om hvor og under hvilke forhold ting er produsert.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.641
    Antall liker
    7.929
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    For en del år tilbake var det et kina merke som laget en kopi av en RedRose (Mark Levinson) integrert forsterker..... en stor kloss som i RedRose sin versjon var riktig så bra og laget på skikkelig Mark Levinson vis......... den kinesiske kopien (med kinesisk navn) så fin ut utvendig men hadde komponenet kvalitet langt under pari.......... men så kom det en kinesisk kopi av den igjen som var enda værre........... og tror du ikke at det kom enda en kinesisk kopi av den igjen.......... da het den plutselig RedRose igjen og ble solgt rundt omkring ala McIntosch kopien i første innlegg i denne tråden. Så Redrose forsterkeren finnes i alle varinater, fake av fake'en og kopier av fake'en........ kineserne driter i det meste bare de kan tjene penger........ moral eller ryggrad........ hva faen skal de med så lenge andre kan gjøre jobben for de. Forøvrig ble RedRose kopiene solgt her hjemme av en forhandler......... som også tjente gode penger på disse.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.361
    Antall liker
    21.215
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    kineserne driter i det meste bare de kan tjene penger........ moral eller ryggrad.
    Opplevde selv for noen år siden.
    275 US$ mistet.... En selger på Ali....
    Sennte tracking nr. og pakken stoppet et sted i østeuropa.
    Klaget til AliExpress, og da sa selger, at han hadde sennt en ny.
    Viste bilde av pakkelabel med mitt navn og adresse med tracking nr. Dette var noe, han hadde "faket".
    Plusselig var pakken levert. Ifølge PostNord til et annet navn og en hel annen adresse. Kunne ikke få
    flere opplysninger pga. persondata-loven. Dette var i øvrigt en bobble-konvolutt.
    Min pakke skulle veie 14KG.
    Oprettet sak, men Ali gav selger medhold, siden pakke "var levert" 🤬 🤬
    Har ingen respekt for kinesisk moral.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.982
    Antall liker
    17.458
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Moral har dårlige kår i Kina, der turbo-/rød kapitalismen regjerer. Penger og makt, er språket folk i slike systemer forstår og higer etter.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    1.036
    i kina kan de bygge et 40 etasjers hotel på 30 dager, her ventet vi 7-8mnd på svar fra kommunen om igangstart, når vi fikk det var vi nesten ferdig.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.982
    Antall liker
    17.458
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Er det så ulikt Norge og andre land det da?
    Ta det vestlige land flest har, og multipliser med minst 10, så har du rød-/turbo kapitalismen. Gjelder ikke bare i Kina, men antagelig grellest der, pga den eksplosive utviklingen og massive tilflytning til storbyene..
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    170
    Antall liker
    114

    Tjener Kina så mye penger på subsidiering av produkter som skal til EU og USA? Virker mer som en målrettet strategi for å undergrave produkter som blir laget her.
    Eversolo, Wiim, Temu, elbiler osv. er "for billig". Handelskrig, og jeg venter på tollbarrierer mot Kina som svar.
    Han karen i videoen over spurte selger av den ampen hvorfor den kunne selges så billig.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.572
    Antall liker
    2.108
    Torget vurderinger
    8
    Kinesere lager mye hi-fi i fantastisk kvalitet! De lager vel hva du ber om!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.982
    Antall liker
    17.458
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, kopiering, undergraving og ødelegging av konkurrentenes produkter og marked er vel ikke noe nytt. Europeerne smuglet i sin tid ut silkeormer og kunnskap om porselen, mens kineserne prøvde desperat å holde på hemmelighetene sine. Veldig mye av det som har gjort Vesten rik og dominerende, kom opprinnelig fra andre himmelstrøk. (Eller eget, som da sveitserne kopierte og tok over klokkemarkedet fra engelsk og franskmennene).

    Pendelen slår frem og tilbake.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.687
    Antall liker
    8.378
    Sted
    Oslo
    Kinesere lager mye hi-fi i fantastisk kvalitet! De lager vel hva du ber om!
    En kompis som jobbet med amcars fortalte at på 90tallet kostet en brukt del $1000.-
    10 år seinere fikk han nye kinadeler, som overgikk fabrikk specs, for $100.-
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.982
    Antall liker
    17.458
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kinesere lager mye hi-fi i fantastisk kvalitet! De lager vel hva du ber om!
    Seff kan kineserne (og andre land enn Vesten) lage hi-fi med fantastisk kvalitet. De er i stand til å sende sonder til månen, spyr ut mobiltelefoner, våpen, elbiler og annet hi-tech. Det er vel bare audiofiler (her inne) som tror at hifiutstyr er hi-tech og at man er så jævlig progressiv fordi man bruker transistor fremfor rør. Virkeligheten er at det er eldgamle teknologi, som regel dukker opp i ny innpakning, eller betydningsløs desimaljukking på specs.

    Samtidig er vel kineserne ikke dummere enn at de ikke gidder å produsere noe hvis det ikke er et marked for det. Og skrammel, aka kinamikk, det vet de selger som hakka møkk! Dyr kvalitetshifi, der de må konkurrere mot myter, legender og inngrodde vaner, fordommer og holdninger, er forståelig nok mindre fristende.
     
    Sist redigert:

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    16.276
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det denne diskusjonen burde dreie seg om er om du respekterer registrerte merkevarer og lover for dette! Uansett om du mener mange merkevarer ikke er nærheten av å være verdt prisen som kreves, f.eks. Nordost som er nevnt i tråden. Det er sikkert mange kinakopier som har bra kvalitet det være seg hifi, klokker, smykker, konjakk, whisky, klær mm. Det er ikke dette som er problemet, men at de prøver å ”lure" forbrukere og gi seg ut for noe de ikke er. Her i de vestlige land har vi strenge regler for merkevareregistrering, patenter og kopirettigheter. Dette er noe jeg tror de aller fleste er glad vi har og respekterer mer eller mindre (ja, hvem har ikke kopiert musikk og film, eller kjøpt en eller annen kopi på ferie i Asia), men jeg tror de fleste er glad vi ikke trenger å trippelsjekke alt vi kjøper av div. forbruksartikler for kopier.

    Så til merkevareprodusentene som har brukt mye penger, tid og advokater på å beskytte sitt navn og merkevare. Det er jo trist at billige og kanskje dårlige kopier får ødelegger deres navn og renommé. Jeg vet av yrke hvor mye tid og ressurser det tar å bygge og ivareta merkevarer for å skille seg ut fra konkurrentene og fremstå som mer attraktiv innenfor bestemte målgrupper. At noen produsenter velger å ta en million for en kabelstump kommer kun av at det er et marked for det og de aller fleste av oss er ikke i den målgruppen. Vi får kjøpe det vi har råd til, men det er ikke forbudt å tjene godt på det man produserer. Selvfølgelig så kan en ikke forsvare prisene isolert sett, men det er ikke der verdien ligger. Verdien ligger i alt fra eierglede, ønske om å tilhøre en gruppe mennesker og helt til å kunne si at jeg har det dyreste som finnes.

    Jeg er klar over at mange ikke har så mye til overs for enkelte merkevarer, men jeg er også sikker på at de fleste har noen merkevarer de foretrekker fremfor andre, det være seg matvarer, elektronikk, biler mm. Prinsippet gjelder for alle og overvåkes kontinuerlig av produsentene selv og av div. rettsinstanser. Personlig så er jeg glad vi har så strenge lover og regler, men jeg trekker like mye på smilebåndet som mange andre av prisene på enkelte ting. Vi som voksne mennesker er i stand til å ta selvstendige valg, men jeg har mye mer sympati for unge mennesker og barn som blir utsatt for merkevare kjøret. For meg så er det ikke merkevarene som er problemet, men heller verdiene vi har skapt oss i samfunnet.

    By the way, merkevarer må ikke være ens med dyre produkter. Bare så på alle egne merker (private lables) som er i dagligvare bransjen. Like mye merkevarer det!
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.691
    Antall liker
    1.439
    Sted
    Oslo
    For en del år tilbake var det et kina merke som laget en kopi av en RedRose (Mark Levinson) integrert forsterker..... en stor kloss som i RedRose sin versjon var riktig så bra og laget på skikkelig Mark Levinson vis......... den kinesiske kopien (med kinesisk navn) så fin ut utvendig men hadde komponenet kvalitet langt under pari.......... men så kom det en kinesisk kopi av den igjen som var enda værre........... og tror du ikke at det kom enda en kinesisk kopi av den igjen.......... da het den plutselig RedRose igjen og ble solgt rundt omkring ala McIntosch kopien i første innlegg i denne tråden. Så Redrose forsterkeren finnes i alle varinater, fake av fake'en og kopier av fake'en........ kineserne driter i det meste bare de kan tjene penger........ moral eller ryggrad........ hva faen skal de med så lenge andre kan gjøre jobben for de. Forøvrig ble RedRose kopiene solgt her hjemme av en forhandler......... som også tjente gode penger på disse.
    Jøss , eksisterer forhandleren enda ?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Jeg er skeptisk til at mine skattepenger skal gå til at styresmaktene skal bruke ressurser på å beskytte amerikanske og europeiske merkevarer som allerede vasser i penger.

    Jeg er skeptisk til den utrolig tilpassede propagandaen vestlige medier presenterer om vestens fortreffelighet og ufeilbarlighet, og østens utallige overtramp og manglende vilje til å forstå at vi tross alt har rett.

    Jeg er skeptisk til våre tette bånd til USA og deres strategiske krigs-kolonialisering der de kan bruke billiarder av dollar på krigføring og ende i pluss.

    Jeg er skeptisk til dokumentarer som viser hvordan Kina gjør overtramp og bryter menneskerettighetene ved å fengsle noen som bryter kinesisk lov.

    Jeg er skeptisk til dokumentarer som viser skrekkeksempler på arbeids eller bosituasjoner og fremstiller det som representativt for et helt land.

    Denne tråden er et skrekkelig eksempel på at propaganda fungerer til de grader. Jeg tipper den McIntosh klonen er minst like bra som originalen, og det er temmelig åpent at det er en klone. At Mark Levinson rebrandet kinesiske forsterkere og høyttalere som Red Rose blir liksom for dumt å trekke frem. Dette var kinesiske varer som allerede ble solgt under andre merkenavn. L-Acoustics sliter med å holde kinesiske kopier på avstand, men enkelte av dem er faktisk på høyde med originalene, og når L-Acoustics selv ikke klarer å dekke etterspørselen så handler det trolig utelukkende om å opprettholde svært høye priser. Et L2-sett skal angivelig koste over 4 mill. Da snakker vi marginer!

    Og skal vi ta for oss klær? Der arbeidsforholdene hos premium originaler er de dårligste i bransjen, mens overskuddet fra årets kolleksjon blir destruert for å forhindre rabatterte priser? Svindlere, miljøsvin og slavedrivere. Ja, la oss hjelpe dem i dette arbeidet og holde konkurransen borte, de bidrar jo så mye til samfunnet...

    Så hvem tjener egentlig på "kampen mot piratkopiering"? Det er i hvertfall ikke vi forbrukerne.
     

    Deng1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2024
    Innlegg
    201
    Antall liker
    273
    Sted
    VestBredden
    Fikk noen drivere i posten idag... det sto C-ass på dem.. er det en rævva kinakopi tro?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.250
    Antall liker
    4.568
    Torget vurderinger
    1
    For en del år tilbake var det et kina merke som laget en kopi av en RedRose (Mark Levinson) integrert forsterker..... en stor kloss som i RedRose sin versjon var riktig så bra og laget på skikkelig Mark Levinson vis......... den kinesiske kopien (med kinesisk navn) så fin ut utvendig men hadde komponenet kvalitet langt under pari.......... men så kom det en kinesisk kopi av den igjen som var enda værre........... og tror du ikke at det kom enda en kinesisk kopi av den igjen.......... da het den plutselig RedRose igjen og ble solgt rundt omkring ala McIntosch kopien i første innlegg i denne tråden. Så Redrose forsterkeren finnes i alle varinater, fake av fake'en og kopier av fake'en........ kineserne driter i det meste bare de kan tjene penger........ moral eller ryggrad........ hva faen skal de med så lenge andre kan gjøre jobben for de. Forøvrig ble RedRose kopiene solgt her hjemme av en forhandler......... som også tjente gode penger på disse.
    På sviktende hukommelse mener jeg å huske at den første Red rose forsterkeren (?) Red Rose Rosette 1 var en «kopi» (re-brand) av Korsun U2, dvs Made in PRC.

    Her er noen gamle tråder på diyaudio.com som morer seg over dette:

    mvh
    KJ
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.087
    Antall liker
    2.386
    For en del år tilbake var det et kina merke som laget en kopi av en RedRose (Mark Levinson) integrert forsterker..... en stor kloss som i RedRose sin versjon var riktig så bra og laget på skikkelig Mark Levinson vis......... den kinesiske kopien (med kinesisk navn) så fin ut utvendig men hadde komponenet kvalitet langt under pari.......... men så kom det en kinesisk kopi av den igjen som var enda værre........... og tror du ikke at det kom enda en kinesisk kopi av den igjen.......... da het den plutselig RedRose igjen og ble solgt rundt omkring ala McIntosch kopien i første innlegg i denne tråden. Så Redrose forsterkeren finnes i alle varinater, fake av fake'en og kopier av fake'en........ kineserne driter i det meste bare de kan tjene penger........ moral eller ryggrad........ hva faen skal de med så lenge andre kan gjøre jobben for de. Forøvrig ble RedRose kopiene solgt her hjemme av en forhandler......... som også tjente gode penger på disse.
    Den versjonen er vel snudd noget på hodet etter hva jeg husker. For å si det mildt. Det lukter sterkt svovel av innlegget ditt.

    Mr. Levinson startet Red Rose Music etter at han "fikk fyken" i merket Mark Levinson. Hans første to produkter var en rebrandet forsterker av kinesisk herkomst, jeg så et tidlig bilde av den Red Rose forsterkeren med "panseret åpent". Det var klossete limt på et stusslig klistermerke med Red Rose logo på trafoene.

    Han fikk også rebrandet noen mindre toveis Aurum Cantus høyttalere. Både forsterkeren og høyttaleren hadde selvfølgelig ganget prisen med fire -fem ift utgangsproduktet, etter hva jeg husker.

    Dette er forsterkeren. Korsun nå Dussun V6i.

    Har fått riktig så gode skussmål der ute på verdensveven. Dussun lever i beste velgående ser det ut som, og plasserer seg i rekken med kinesisk hifi i øvre klasse, og av EGET design etter hva jeg kan se.

    Fra Audio Asylum (for de som tror på slikt....):

    "Thoughts on the sound

    Well one word "POWERFUL". I don't know how Dussun did it but they packed an extreme amount of power into this integrated. It's rated at 150 watts at 8ohms, 300 at 4ohms and 600 at 2ohms. I believe that the amplifier section measurement is extremely conservative. As I haven't turned the volume up past number 4 in fear of blowing my eardrums and speakers out.

    "Powerful synthetic movements move the listener". Listening to various experimental and electronic music compact disks and FLAC files I have come to the conclusion that this amplifier sounds like it is from a distant land. Synthetic, detailed, a layer of metallic coating alongside a completely neutral sound. Bass and Upper frequencies shine with this unit, the midrange is full and present as well. It's not bright and it's not colored at all. Due to the absence of coloration I have noticed a lack of fluid and warm feeling. Perhaps this can compare to a Bryson military grade amp. That is indeed what it seems like, but more powerful. The Dussun is a military grade Nuclear generator of some sort that just happens to create sound.

    The amplifier is extremely detailed in its presentation. I've heard the full commentary on the first track of "The Orb's - UF Orb". I haven't heard such detail since I have been to the high end shop listening to $100,000 equipment. This amplifier for $1200 seems like it's a great deal for the money. Be forwarned that the amplifier is BIG and HEAVY. It's not a Flying Mole amplifier by any means. This is some serious audio equipment and should be matched with good jumpers and a decent power cord.

    I am keeping this amp."


    .:www.dussun.com_卓越技术 真实演绎

    1716831687840.png


    Det var en del skriblerier på nettet, tidlig 2000-tall angående Red Rose og de nevnte produkt og deres utgangspunkt. Her er noe.

    Red Rose/Mark Levinson | Steve Hoffman Music Forums

    En digresjon:
    Han avsluttet RR og Mark Levinson (the man) startet så et firma som heter Daniel Hertz. Hvor hans første produkt (nå utgått) var en diger treveis passiv/aktiv høyttaler, bassforsterkeren inneholdt Hypex Ucd 200 watts moduler og den kostet godt over 2oo tusen. Høyttaleren M1 med PA elementer fra bl.a Beyma kostet 1mill++.

    Ekte haiend med andre ord.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    1.347
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk tilbud om å kjøpe en Ming-vase for noen millioner, men det sto "Made in China". De lurte ikke meg...
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.503
    Antall liker
    3.944
    Torget vurderinger
    1
    Og nå går det visst i ucd400-forsterkere til en halv million...
    Bare det er et "respektert high-end" merke så er det jo alltid innafor det...? Burde vel heller ikke forvente at de kommer med noe nyere i første omgang, slik som NC(x) eller Purifi. De har sikkert fått de ucd modulene på et restesalg..
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    185
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    1
    Den versjonen er vel snudd noget på hodet etter hva jeg husker. For å si det mildt. Det lukter sterkt svovel av innlegget ditt.

    Mr. Levinson startet Red Rose Music etter at han "fikk fyken" i merket Mark Levinson. Hans første to produkter var en rebrandet forsterker av kinesisk herkomst, jeg så et tidlig bilde av den Red Rose forsterkeren med "panseret åpent". Det var klossete limt på et stusslig klistermerke med Red Rose logo på trafoene.

    Han fikk også rebrandet noen mindre toveis Aurum Cantus høyttalere. Både forsterkeren og høyttaleren hadde selvfølgelig ganget prisen med fire -fem ift utgangsproduktet, etter hva jeg husker.

    Dette er forsterkeren. Korsun nå Dussun V6i.

    Har fått riktig så gode skussmål der ute på verdensveven. Dussun lever i beste velgående ser det ut som, og plasserer seg i rekken med kinesisk hifi i øvre klasse, og av EGET design etter hva jeg kan se.

    Fra Audio Asylum (for de som tror på slikt....):

    "Thoughts on the sound

    Well one word "POWERFUL". I don't know how Dussun did it but they packed an extreme amount of power into this integrated. It's rated at 150 watts at 8ohms, 300 at 4ohms and 600 at 2ohms. I believe that the amplifier section measurement is extremely conservative. As I haven't turned the volume up past number 4 in fear of blowing my eardrums and speakers out.

    "Powerful synthetic movements move the listener". Listening to various experimental and electronic music compact disks and FLAC files I have come to the conclusion that this amplifier sounds like it is from a distant land. Synthetic, detailed, a layer of metallic coating alongside a completely neutral sound. Bass and Upper frequencies shine with this unit, the midrange is full and present as well. It's not bright and it's not colored at all. Due to the absence of coloration I have noticed a lack of fluid and warm feeling. Perhaps this can compare to a Bryson military grade amp. That is indeed what it seems like, but more powerful. The Dussun is a military grade Nuclear generator of some sort that just happens to create sound.

    The amplifier is extremely detailed in its presentation. I've heard the full commentary on the first track of "The Orb's - UF Orb". I haven't heard such detail since I have been to the high end shop listening to $100,000 equipment. This amplifier for $1200 seems like it's a great deal for the money. Be forwarned that the amplifier is BIG and HEAVY. It's not a Flying Mole amplifier by any means. This is some serious audio equipment and should be matched with good jumpers and a decent power cord.

    I am keeping this amp."


    .:www.dussun.com_卓越技术 真实演绎

    Vis vedlegget 1027567

    Det var en del skriblerier på nettet, tidlig 2000-tall angående Red Rose og de nevnte produkt og deres utgangspunkt. Her er noe.

    Red Rose/Mark Levinson | Steve Hoffman Music Forums

    En digresjon:
    Han avsluttet RR og Mark Levinson (the man) startet så et firma som heter Daniel Hertz. Hvor hans første produkt (nå utgått) var en diger treveis passiv/aktivt. høyttaler, bassforsterkeren inneholdt Hypex Ucd 200 watts moduler og den kostet godt over 2oo tusen. Høyttaleren M1 med PA elementer fra bl.a Beyma kostet 1mill++.

    Ekte haiend med andre ord.
    Dette stemmer ikke helt. Mark Levinson kjøpte ferdig utviklede rørforsterkere fra Audio Prism i 1999, konstruert av Victor Tiscareno og solgt av Audio Prism siden tidlig 90-tall. Han byttet bare utseende og navn. Effektforsterkeren Audio Prism Debut 2 byttet farge fra champagne til sølv og navn til Red Rose Music Model 2. Og ganget opp prisen. Det er en forseggjort og utmerket PP EL34 forsterker. Det fantes også en forforsterker.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.087
    Antall liker
    2.386
    Jeg er skeptisk til at mine skattepenger skal gå til at styresmaktene skal bruke ressurser på å beskytte amerikanske og europeiske merkevarer som allerede vasser i penger.

    Jeg er skeptisk til den utrolig tilpassede propagandaen vestlige medier presenterer om vestens fortreffelighet og ufeilbarlighet, og østens utallige overtramp og manglende vilje til å forstå at vi tross alt har rett.

    Jeg er skeptisk til våre tette bånd til USA og deres strategiske krigs-kolonialisering der de kan bruke billiarder av dollar på krigføring og ende i pluss.

    Jeg er skeptisk til dokumentarer som viser hvordan Kina gjør overtramp og bryter menneskerettighetene ved å fengsle noen som bryter kinesisk lov.

    Jeg er skeptisk til dokumentarer som viser skrekkeksempler på arbeids eller bosituasjoner og fremstiller det som representativt for et helt land.

    Denne tråden er et skrekkelig eksempel på at propaganda fungerer til de grader. Jeg tipper den McIntosh klonen er minst like bra som originalen, og det er temmelig åpent at det er en klone. At Mark Levinson rebrandet kinesiske forsterkere og høyttalere som Red Rose blir liksom for dumt å trekke frem. Dette var kinesiske varer som allerede ble solgt under andre merkenavn. L-Acoustics sliter med å holde kinesiske kopier på avstand, men enkelte av dem er faktisk på høyde med originalene, og når L-Acoustics selv ikke klarer å dekke etterspørselen så handler det trolig utelukkende om å opprettholde svært høye priser. Et L2-sett skal angivelig koste over 4 mill. Da snakker vi marginer!

    Og skal vi ta for oss klær? Der arbeidsforholdene hos premium originaler er de dårligste i bransjen, mens overskuddet fra årets kolleksjon blir destruert for å forhindre rabatterte priser? Svindlere, miljøsvin og slavedrivere. Ja, la oss hjelpe dem i dette arbeidet og holde konkurransen borte, de bidrar jo så mye til samfunnet...

    Så hvem tjener egentlig på "kampen mot piratkopiering"? Det er i hvertfall ikke vi forbrukerne.
    Du drar inn politikk her, mens tråden handler eksplisitt om piratkopier og kloner. Du skyter tildels langt over feil mål ift tema. Men jeg blir noe provosert over din lettvinte holdning til en verdensmakt som baserer seg bl.a på massiv totalovervåkning av egne innbyggere og selvfølgelig jernhard sensur, og ditto represalier. Og som har

    "Fengsler noen som bryter loven"

    Du kan spørre 12 millioner uigurer i Xinjang. Mange av dem sitter i en av 1200 "omskoleringsleirer". Alle slekter/familier har minst en som sitter som gisler i slike. Riset bak speilet. Men myndighetene vet ingenting om en bror/far/onkel som gikk på jobb og ikke kom hjem.

    Det er en QR kode på dørene , politiet scanner dem og da får de opp aller som bor i huset , med bilde. De kan med loven (!) i hånd gå inn og kontrollere/ransake og f.eks sjekke at det ikke bor andre der.

    Enkelte byer er fullskalalaboratorium for overvåking. Kameratettheten i gatene er den største i verden. Skal du inn i et kjøpesenter er det ansiktsgjennkjenning også der, er du uigur må du gå i en separat sluse med obligatorisk sjekk av papirer og evt kroppsvisitering. Huawei er største teknologileverandør til "laboratoriet".

    ALLE kinesisk eide firma (også i utlandet) er lovforpliktet til å bistå kinesiske myndigheter. Industrispionasje etc.... . Detter ikke propaganda , men vel kjent.

    Tilbake til piratkopiering. Hva hadde du sagt om det kom ut eksakte kopier (?) av din(e) 15" høyttaler , coax eller comp.driver til laaangt under halve prisen. Og med ditt firmastempel på.

    Og industrien med piratkopiering er drevet av mafialignende strukturer, en del av produktene skjer med s.k "night shifts" hvor en ny arbeidstokk rykker inn på natten og lager de samme produktene som produseres på dagtid for et f.eks europeisk merke. Denne arbeidstokken har selvfølgelig helt andre betingelser enn det offisielle dagskiftet. Produktene distribueres via kriminelle nettverk og selvfølgelig med merkenavnet, kvalitetskontrollen.... . Dette er jo mulig kun pga et gjennomkorrupt system.

    Made in Italy. I Prato har kineserne overtatt det meste av tekstilindustrien, der bor det nå ca 30.000 kinesere. som arbeider i industrien. De flys inn med egne fly og det første de gjør er å avlevere passet til kontoret på fabrikken. De har arbeidstid, lønninger etc som selvfølgelig er langt unna italiensk standard.
    Det blei forsøkt å aksjonere fra italienske myndigheter, men alle kineserne blei kommandert ut i gatene for demonstrasjoner. Store opptøyer ! Det heler er selvfølgelig en velregissert strategi. Made in Italy.

    Man må gjerne være skeptisk til vestlig dominans og tidligere kolonialisme etc. Men å omfavne et diktatur som reindyrker våre tidligere synder i en totalregissert statlig styrt strategi, det er en helt annen sak.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.087
    Antall liker
    2.386
    Dette stemmer ikke helt. Mark Levinson kjøpte ferdig utviklede rørforsterkere fra Audio Prism i 1999, konstruert av Victor Tiscareno og solgt av Audio Prism siden tidlig 90-tall. Han byttet bare utseende og navn. Effektforsterkeren Audio Prism Debut 2 byttet farge fra champagne til sølv og navn til Red Rose Music Model 2. Og ganget opp prisen. Det er en forseggjort og utmerket PP EL34 forsterker. Det fantes også en forforsterker.
    Takker .Ser at Red Rose Music hadde andre produkter når jeg gugglet det. Men det var som du påpeker andres produkter som fikk silkekjole. Markedsføring, merkevarebygging og storytelling det har han tydeligvis svart belte i . The Man, the Myth etc. Han har vel ikke utviklet noen av sine tidligere og nåværende produkt.

    Litt sånn som dansken Peter "Skotupp" - Audionote .
     

    MakkinTosken

    En kjekkas med vakre føtter
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.843
    Antall liker
    35.351
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg er skeptisk til at mine skattepenger skal gå til at styresmaktene skal bruke ressurser på å beskytte amerikanske og europeiske merkevarer som allerede vasser i penger.

    Jeg er skeptisk til den utrolig tilpassede propagandaen vestlige medier presenterer om vestens fortreffelighet og ufeilbarlighet, og østens utallige overtramp og manglende vilje til å forstå at vi tross alt har rett.

    Jeg er skeptisk til våre tette bånd til USA og deres strategiske krigs-kolonialisering der de kan bruke billiarder av dollar på krigføring og ende i pluss.

    Jeg er skeptisk til dokumentarer som viser hvordan Kina gjør overtramp og bryter menneskerettighetene ved å fengsle noen som bryter kinesisk lov.

    Jeg er skeptisk til dokumentarer som viser skrekkeksempler på arbeids eller bosituasjoner og fremstiller det som representativt for et helt land.

    Denne tråden er et skrekkelig eksempel på at propaganda fungerer til de grader. Jeg tipper den McIntosh klonen er minst like bra som originalen, og det er temmelig åpent at det er en klone. At Mark Levinson rebrandet kinesiske forsterkere og høyttalere som Red Rose blir liksom for dumt å trekke frem. Dette var kinesiske varer som allerede ble solgt under andre merkenavn. L-Acoustics sliter med å holde kinesiske kopier på avstand, men enkelte av dem er faktisk på høyde med originalene, og når L-Acoustics selv ikke klarer å dekke etterspørselen så handler det trolig utelukkende om å opprettholde svært høye priser. Et L2-sett skal angivelig koste over 4 mill. Da snakker vi marginer!

    Og skal vi ta for oss klær? Der arbeidsforholdene hos premium originaler er de dårligste i bransjen, mens overskuddet fra årets kolleksjon blir destruert for å forhindre rabatterte priser? Svindlere, miljøsvin og slavedrivere. Ja, la oss hjelpe dem i dette arbeidet og holde konkurransen borte, de bidrar jo så mye til samfunnet...

    Så hvem tjener egentlig på "kampen mot piratkopiering"? Det er i hvertfall ikke vi forbrukerne.
    På den annen side...

    Synes det er litt frekt at noen snåljåpper som lever i overflod og frihet her i vesten skal tappe markedet til stakkarne som lever under despotismen.

    Er jo en gammel jernteppe tradisjon dette, at ynkryggene som lever i røverstater higer etter symboler på vestlig frihet. Jeg unner kinamannen sin McInlosh og Rojex akkurat som jeg i 1989 unnet de gamle Rumenske kjerringene min fars utslitte Nikeshorts. Men jeg unner ikke at bleikfeite nordmenn skal velte seg i fattigmanns luksus og samtidig kreve å bli respektert for det.

    Frihet koster, noe som flere wannabeprodusenter her inne tydelig beviser med sine vestlig prisede lopper.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.087
    Antall liker
    2.386
    DynaBel importerte og solgte kinaproduserte effektforsterkere for biler, med dynaBel-navnet påklistret. Et annet kinesisk firma kopierte dem med dynaBel-navnet og det hele👍👍
    Det er ikke usannsynlig at det samme firma som produserte for Dynabel også omsatte samme forsterkerne selv "under disk" via andre kanaler. Det er kjent praksis fra kinesisk piratproduksjon.

    Jeg så kinesiske UcD forsterkermoduler til salgs på nettet, men de var ikke markedsført som Hypex. De var visuelt klin like originalene. Databladene var Hypex sine, men logoen var fjerna. Det er vel fritt fram å klone disse nå, da UcD patenten har gått ut.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.378
    Antall liker
    16.568
    Sted
    Østfold
    Husker Brynjar Kvanlid fortalte fra sin tid hos Phillips, da de utviklet en klasse D ca 1970. De brukte da UcD-prinsippet, men det ble ikke patentert da det var ansett som godt kjent "prior art" på den tiden. Det ble imidlertid patentert noen tiår senere, men eneste kriteriet for å bruke teknologien var at man benyttet Philips (NXP) FET-er.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn