Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Krangling og dårlig stemning er ikke gøy, heller ikke her, så vi må gjerne la det ligge for min del :).
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Imellom all kveruleringen her så hender det at jeg får tid til andre ting! Trøndersommeren har jo vist seg fra sin sedvanlige side, så det passer fint med litt innearbeid. Nye reimer og pressvals på en Sony K715s. Litt høy W&F, papirene sier 0,12%. Azimuth fikk jeg til slutt justert inn, det hjelper å skru på korrekt skrue!
    Lekkert oscilloscope! Hva slags belte satte du i den? Jeg ser TC-K715S bruker delenr 3-356-744-01, tilfeldigvis den samme typen som jeg nylig kjøpte 2 stk NOS originalt av på eBay. Hvis du er interessert kan du godt få et av mine, det var et impulskjøp fra min side og jeg tviler på at jeg noensinne vil få bruk for begge 2...
    1658785095069.jpeg
    Eneste krav jeg stiller er at du rapporterer tilbake W&F her når du har testet :)
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    Lekkert oscilloscope! Hva slags belte satte du i den? Jeg ser TC-K715S bruker delenr 3-356-744-01, tilfeldigvis den samme typen som jeg nylig kjøpte 2 stk NOS originalt av på eBay. Hvis du er interessert kan du godt få et av mine, det var et impulskjøp fra min side og jeg tviler på at jeg noensinne vil få bruk for begge 2...
    Vis vedlegget 835972
    Eneste krav jeg stiller er at du rapporterer tilbake W&F her når du har testet :)
    Det kan jeg godt teste!

    Kjøpte dette settet her: https://www.ebay.com/itm/175197726806 - Det er vel OK kvalitet på det, men det er nok ikke like bra som originalt.

    Testet med en av testkassettene fra Hanspeter Roth.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    De type 4 Axiaene her oppe ER verd det. Men kun for den som kan utnytte dem. Dette er kassetter for HELT spesiell bruk, så den som ikke ønsker dem bør holde seg fra å kommentere prisen..
    Samt det "beste"; "... burde strengt tatt vært 20% dyrere enn selger forlanger... Betal prisen eller dropp formatet"

    Virker som fortvilte(?) forsøk på å jekke opp prisen(e).

    Rørebukk!
     
    Sist redigert:

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    557
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Snakker vi om de to store prisoptimistene på finn, fra Sørlandet nå? Som har masse kassettspillere ute til ganske så høye priser? Forstår ikke helt det der. Ser ut til at de er veldig tolmodige i hvert fall.
    Jeg tenkte mer på at siden dette nå er en mediesak så dukker det vel plutselig opp folk på finn som har rotet frem gammel VHSskrot fra kjelleren 😄
     
    Sist redigert av en moderator:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Rart det blir så dårlig stemning av å diskutere prisnivåer, det som er gull for noen få er skrot for de fleste andre av det vi interesserer oss for i denne tråden. Det burde vi forstå. Og det er selvfølgelig slik at noen kremmere tror at etter å ha lest artikkelen om VHS så tror de at det de har på loftet er gull. Sannheten er jo det aller meste av dette kan kjøres på elreturen. ( men pass på å lever det et sted som er tyverisikkert hvis ikke havner det lett på fyllinga et sted i Afrika hvor det forsøples over en lav sko)
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    2
    Rart det blir så dårlig stemning av å diskutere prisnivåer, det som er gull for noen få er skrot for de fleste andre av det vi interesserer for i denne tråden. Det burde vi forstå. Og det er selvfølgelig slik at noen kremmere tror at etter å ha lest artikkelen om VHS så tror de at det de har på loftet er gull. Sannheten er jo det aller meste av dette kan kjøres på elreturen. ( men pass på å lever det et sted som er tyverisikkert hvis ikke havner det lett på fyllinga et sted i Afrika hvor det forsøples over en lav sko)
    Mange som tolker ofte i værste meining syns eg, det var en som blei støtt av et innlegg eg hadde på forrige side så nå må eg
    slutte med kassetter og selge alt. 😢
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Rart det blir så dårlig stemning av å diskutere prisnivåer, det som er gull for noen få er skrot for de fleste andre av det vi interesserer oss for i denne tråden. Det burde vi forstå. Og det er selvfølgelig slik at noen kremmere tror at etter å ha lest artikkelen om VHS så tror de at det de har på loftet er gull. Sannheten er jo det aller meste av dette kan kjøres på elreturen. ( men pass på å lever det et sted som er tyverisikkert hvis ikke havner det lett på fyllinga et sted i Afrika hvor det forsøples over en lav sko)
    Jeg synes den diskusjonen er interessant. Men det er noen her som ikke tåler den diskusjonen som bringer den opp jevnlig og hyler til moderatorene hver gang man får argumenter imot. Det som overrasker meg er at innlegg som ikke er støtende engang blir fjernet uten videre seremoni !?🤷‍♂️ Er det på tide å moderere de som ikke tåler diskusjon???
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    557
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Det er du som bringer diskusjonen opp jevnlig og gjør den til en diskusjon om meg og mine meninger, og ikke holder deg til sak. Det finnes faktisk forumregler som omhandler slike ting, og når du gjentatte ganger viser at du ikke klarer å diskutere på en saklig måte så gidder ikke jeg bruke tid på det heller.

    Dette f.eks er ikke et argument, og har ingen ting med diskusjon å gjøre.

    .....Tror ikke du forstår dette med pris/etterspørsel.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg synes den diskusjonen er interessant. Men det er noen her som ikke tåler den diskusjonen som bringer den opp jevnlig og hyler til moderatorene hver gang man får argumenter imot. Det som overrasker meg er at innlegg som ikke er støtende engang blir fjernet uten videre seremoni !?🤷‍♂️ Er det på tide å moderere de som ikke tåler diskusjon???
    Jeg synes den diskusjonen er utrolig kjedelig. Egentlig meningsløs.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Det er du som bringer diskusjonen opp jevnlig og gjør den til en diskusjon om meg og mine meninger, og ikke holder deg til sak. Det finnes faktisk forumregler som omhandler slike ting, og når du gjentatte ganger viser at du ikke klarer å diskutere på en saklig måte så gidder ikke jeg bruke tid på det heller.

    Dette f.eks er ikke et argument, og har ingen ting med diskusjon å gjøre.
    ,
    Ok, da beklager jeg det. Det var ment som et spørsmål. Jeg er med i andre tråder og der går det betydelig hardere for seg så det er veldig stor overgang til denne tråden der mange er super hårsåre og har tynn hud. Imidlertid virker det som alt er lov mot auditor og moderatorene virker å bare se andre veien!? Hvorfor er det sånn? Hvem er egentlig moderatorer i denne tråden? Burde ikke reglene gjelde likt for alle?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    ,
    Ok, da beklager jeg det. Det var ment som et spørsmål. Jeg er med i andre tråder og der går det betydelig hardere for seg så det er veldig stor overgang til denne tråden der mange er super hårsåre og har tynn hud. Imidlertid virker det som alt er lov mot auditor og moderatorene virker å bare se andre veien!? Hvorfor er det sånn? Hvem er egentlig moderatorer i denne tråden? Burde ikke reglene gjelde likt for alle?
    Er ikke moderator men er det ikke greit å slutte nå ? La oss poste innlegg som handler om kassettspillere, kassetter og rariteter rundt dette.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Imidlertid virker det som alt er lov mot auditor og moderatorene virker å bare se andre veien!? Hvorfor er det sånn? Hvem er egentlig moderatorer i denne tråden? Burde ikke reglene gjelde likt for alle?
    Alt er absolutt ikke lov, og det er også derfor jeg driver og sletter innlegg i denne tråden.

    Og, jeg er enig med Terje-A: "Er det ikke greit å slutte nå?".

    Det virker som enkelte er litt "hårsåre" i denne tråden, men kan vi ikke også ta litt hensyn når vi vet nettopp det. Det er enkelte som på død og liv må diskutere alle kommentarer, og dette er en tråd for kassett-spillerens venner. Kan vi ikke la denne tråden være forbeholdt de som har glede av disse spillerne.

    Det er enkelte som også har veldig bastante meninger angående spesifikke kassettspillere, og som med alt her i livet så vil det være ulike meninger om ulike modeller osv., og kan vi ikke bare godta at vi er litt forskjellige.

    Når det gjelder dette med pris, så er det en etterspørsel etter eldre utgåtte gjenstander, og VHS-kassetter, bånd m.m. har sett en økning i etterspørsel og derav også en kraftig prisøkning på slike ting. Dette kan gjerne diskuteres, men til og med avisene har tatt for seg dette temaet, og det er folk der ute som er villig til å gi gode priser for produkter som ikke lenger produseres. Hadde ikke etterspørselen for pris vært tilstede, så hadde ikke dette vært noe tema i pressen.

    Uansett, prøv og tenk at dette skal være en hyggelig tråd, og istedenfor å sable ned motstanderen - prøv heller og komme med egne argumenter uten å rakke ned på andre medlemmer. Hvis enkelte finner dette for vanskelig, så vil de miste retten til å skrive i tråden.

    Mvh
    Høvdingen
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    254
    Antall liker
    583
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er god takhøyde å tone i denne tråden men noen ganger sklir det litt ut som ellers i livet :) Takk til Høvdingen og moderatorne som får oss inn på rett spor igjen
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Det virker som enkelte forummedlemmer er "fredet" for moderering eller andre forføyninger
    Jeg forstår at det kan fremstå slik, men det er aldri ønskelig å kaste ut medlemmer som er ivrige deltagere på forumet, og jeg er nok mer tilhenger av å prøve og få folk til fungere sammen. La oss ikke spore av debatten her med videre diskusjon om dette, og vi har "kommentarer og hjelp til forumet" for slike debatter.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Jeg kommer til å legge ut mitt Nakamichi Cassette Deck 1 på finn.no i nærmeste fremtid. Alternativt kunne jeg tenke meg å høre med dere på forumet om noen her er interessert først (PM, detaljerte bilder kan sendes). Jeg lar et vindu for forummedlemmer være åpent i en uke eller to, før jeg legger ut på finn.

    Maskinen ser kosmetisk så godt som ny ut. Den er aldri justert eller gjort service på. Maskinen er kun renset/rengjort (drivverk, utvendig chassis). Maskinen har kun blitt sporadisk brukt det siste året, og har før det stått stille og vært lagret i minst 15 år. Den fungerer fortsatt selvsagt helt utmerket.

    PRISANTYDNING: 5000kr

    EDIT: Matchende CD-spiller (Nakamichi CD Player 4) kan medfølge uten ytterligere omkostning.


    Snacky
     
    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer til å legge ut mitt Nakamichi Cassette Deck 1 på finn.no i nærmeste fremtid. Alternativt kunne jeg tenke meg å høre med dere på forumet om noen her er interessert først (PM, detaljerte bilder kan sendes). Jeg lar et vindu for forummedlemmer være åpent i en uke eller to, før jeg legger ut på finn.

    Maskinen ser kosmetisk så godt som ny ut. Den er aldri justert eller gjort service på. Maskinen er kun renset/rengjort (drivverk, utvendig chassis). Maskinen har kun blitt sporadisk brukt det siste året, og har før det stått stille og vært lagret i minst 15 år. Den fungerer fortsatt selvsagt helt utmerket.

    PRISANTYDNING: 5000kr


    Snacky
    Det er absolutt ingen upris i beskreven stand. Skulle sikkert være salgbar ved bud over også. Noen liker utseendet på disse, andre ikke. Men det er uansett en topp spiller og en av de sjeldne med manuell avspillings azimuth mulighet (en fordel ved digitalisering av bånd spillt inn på andre spillere)
     

    Vedlegg

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Alt er absolutt ikke lov, og det er også derfor jeg driver og sletter innlegg i denne tråden.

    Og, jeg er enig med Terje-A: "Er det ikke greit å slutte nå?".

    Det virker som enkelte er litt "hårsåre" i denne tråden, men kan vi ikke også ta litt hensyn når vi vet nettopp det. Det er enkelte som på død og liv må diskutere alle kommentarer, og dette er en tråd for kassett-spillerens venner. Kan vi ikke la denne tråden være forbeholdt de som har glede av disse spillerne.

    Mvh
    Høvdingen
    Takk for oppklarende innlegg. Skal selvfølgelig ta ekstra hensyn til de hårsåre. Så tar tar de hårsåre hensyn til seg selv også så blir dette bra 👍
     
    Sist redigert:

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Med slike priser vil de egentlig ikke selge, men bare vise frem hva de har tenker jeg.
    Du er inne på noe, de vil egentlig ikke selge, men hvis prisen er rett så blir det salg. Dette er er fin greie med denne hobbyen, at man kan gå på skattejakt og finne noe rimelig, men man kan også lettvindt kjøpe i "butikken" med garanti. Hvis utviklingen fortsetter kan det jo hende at man angrer på at man ikke kjøpte om 5år 🤔.
     

    FroBe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2014
    Innlegg
    89
    Antall liker
    146
    Sted
    Ryfylke
    Mottok ny Sony mode-reim til min nye K808ES og har fått byttet den, så nå har jeg fått spilleren til å virke.
    Har også fått tak i nytt rack som har plass til det nye ES-utstyret med tresider.
    Jukset litt med med å stjele tresider fra en surround-forsterker, men de er litt for store for min F690ES.
    Mangler også tresider til MD-spilleren, men den er uansett ikke ES-modell.

    Var litt uheldig da jeg satte inn kassettspilleren i racket, dyttet tydeligvis timer-knappen i REC-posisjon.
    Dermed ble det slettet minst 10 sekunder av kassetten før jeg skjønte hva som skjedde etter jeg skrudde på strømmen.
    Får prøve å lage en sperre i ene halvdelen av timer-bryteren, så jeg slipper flere slike uhell.
    Både kassettspilleren og CD-spilleren lager mindre mekaniske lyder enn jeg var vant med fra før, alt er tungt og solid metall.
    God lyd i alt unntatt tuner, men må nok eksperimentere mer med høyttaler-plasseringen (B&W 802 Matrix).

    Totalprisen på alle ES-delene kom på kr 7555, pluss ny mode-reim.
    Det tok meg 7 år fra jeg kjøpte tuneren av Terje-A her på Torget, til jeg fikk komplett 1993-anlegg.
    Neste prosjekt blir å reparere på 1989-anlegget slik at alt virker som det skal, men det kan ta litt tid.
    Må også kvitte meg med noe utstyr for å få frigjort plass.

    20220803_234209.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Mottok ny Sony mode-reim til min nye K808ES og har fått byttet den, så nå har jeg fått spilleren til å virke.
    Har også fått tak i nytt rack som har plass til det nye ES-utstyret med tresider.
    Jukset litt med med å stjele tresider fra en surround-forsterker, men de er litt for store for min F690ES.
    Mangler også tresider til MD-spilleren, men den er uansett ikke ES-modell.

    Var litt uheldig da jeg satte inn kassettspilleren i racket, dyttet tydeligvis timer-knappen i REC-posisjon.
    Dermed ble det slettet minst 10 sekunder av kassetten før jeg skjønte hva som skjedde etter jeg skrudde på strømmen.
    Får prøve å lage en sperre i ene halvdelen av timer-bryteren, så jeg slipper flere slike uhell.
    Både kassettspilleren og CD-spilleren lager mindre mekaniske lyder enn jeg var vant med fra før, alt er tungt og solid metall.
    God lyd i alt unntatt tuner, men må nok eksperimentere mer med høyttaler-plasseringen (B&W 802 Matrix).

    Totalprisen på alle ES-delene kom på kr 7555, pluss ny mode-reim.
    Det tok meg 7 år fra jeg kjøpte tuneren av Terje-A her på Torget, til jeg fikk komplett 1993-anlegg.
    Neste prosjekt blir å reparere på 1989-anlegget slik at alt virker som det skal, men det kan ta litt tid.
    Må også kvitte meg med noe utstyr for å få frigjort plass.

    Vis vedlegget 838522
    Gratulerer med et komplett 1993 Sony anlegg. Ser fint ut.(y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn