Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Dette er suverene spillere. Nesten 1000ZXL nivå og for oss, som vokste opp i kassettalderen, er det neppe en hørbar forskjell ;) (snart 66 år gamle ører med tidvis tinitus og 14Khz hørsel kun på svært høyt nivå :cry:) Men jeg har tre slike og en ZXE :love:
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Jeg forstår ikke helt kassettspiller-markedet. Dette er en Nakamichi CR-4 til hbo 6000 kr. Se på bildene, den ser strøken ut. Ingen (eller svært lite synlige) riper som er så vanlige på brukt audio-utstyr. Er ikke folk flest klar over hvor god spiller det er tro? Eller kanskje folk ble "bortskjemt" etter 9000-kr-dragen som ble solgt her forleden? Jeg er tydeligvis i utakt med resten av potensielle kjøpere, for hadde jeg ikke hatt de spillerne jeg allerede har så hadde jeg reist og sett på den og kjøpt den (hvis den var i ok mekanisk stand) den dag idag.

    Disclaimer: jeg vet ikke hvem som selger den så dette er ikke noe reklameforsøk fra min del.

     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Markedet for spillere som koster noen kroner er nok veldig, veldig lite. Hvor mange entusiaster er det i Norge som kan tenke seg å kjøpe en spiller for, la oss si 4000,- eller mer ?
    30, 50 eller 100 ?
    Og alle disse har allerede spillere i stua, på soverommet, hobbyrommet og i boden.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fikk endelig tak i min ungdoms kassettspiller på Finn her om dagen og jeg gleder meg stort til å få den over helgen. Bilder av den kommer

    Fikk dessuten tak i en del både brukte, uåpnede og ferdiginnspilte kassetter forrige fredag og der jeg kjøpte, bugner det av ferdiginnspilte kassetter

    67FEA12E-7D15-4B86-ADF4-18F928FF3FF2.jpeg


    Fikk dessuten kjøpt noen kassettskuffer til en ok pris. Den nederste er forøvrig til salgs på Finn

    3BC1707B-A193-4853-B3EC-4210EA67661E.jpeg


    Et par "karuseller" har jeg også fått tak i

    1983BDC5-146F-4F3F-AF24-7FEC5B3DCBBC.jpeg
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår ikke helt kassettspiller-markedet. Dette er en Nakamichi CR-4 til hbo 6000 kr. Se på bildene, den ser strøken ut. Ingen (eller svært lite synlige) riper som er så vanlige på brukt audio-utstyr. Er ikke folk flest klar over hvor god spiller det er tro? Eller kanskje folk ble "bortskjemt" etter 9000-kr-dragen som ble solgt her forleden? Jeg er tydeligvis i utakt med resten av potensielle kjøpere, for hadde jeg ikke hatt de spillerne jeg allerede har så hadde jeg reist og sett på den og kjøpt den (hvis den var i ok mekanisk stand) den dag idag.

    Disclaimer: jeg vet ikke hvem som selger den så dette er ikke noe reklameforsøk fra min del.

    Helt sikkert et godt kjøp det der, men jeg sitter på henda og venter på at en ZX-7 skal dukke opp :rolleyes:..... eller en drage (igjen) til god pris.
     
    Sist redigert:

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Jeg forstår ikke helt kassettspiller-markedet. Dette er en Nakamichi CR-4 til hbo 6000 kr. Se på bildene, den ser strøken ut. Ingen (eller svært lite synlige) riper som er så vanlige på brukt audio-utstyr. Er ikke folk flest klar over hvor god spiller det er tro?
    Helt enig :)


    Snacky
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Vis vedlegget 844445
    Noen som vet om DR-Ix en gammel DR eller er det bedre tape i den?
    Jeg tror selve tapen i DR-Ix skal være noenlunde identisk med det som står i DR av ca. samme årgang. Mener å ha lest at det bare er et differensierende navn pga markedsforhold. DR-Ix er iallefall defintivt ikke en "super-ferric" utgave av DR.


    Snacky
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    69Variant: Noe bedre bånd der..den er mer åpen i toppen på riktig maskin, sammenlignet med standard, nyere DR. Har vel 35 sånne. Og en 60-70 standards.

    Torstej: Der ser du bekreftelsen på at marked, modell og kjøper er en treenighet som skal og må stemme. Dyrere modeller har gjerne legendestatus, og bare det drar prisen noe opp. Slik har det alltid vært.
     
    Sist redigert:

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    601
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Her er det 12 maxell XLI-S om det er noen som er ute etter det :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Klassisk for Tandbergere..👍 Personlig liker jeg URene med det ovale vinduet og blå/grønn/hvit farge på ryggen..har vel en fempack sånne. Selv den europeiske URen fra Indonesia er vanskelig tilgjengelig nå, så min pris på det annonserte storkabinettet med forsegla innhold burde være mer enn OK..
     
    Sist redigert:

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Noen som har erfaring med disse, Philips CD Plus? Tror ikke jeg har sett Philips «SuperFerro» før, men fikk napp på et lite parti sånne nå her forleden. Ser det ligger en tråd på tapeheads der den såvidt nevnes, men ellers er den så og si ubeskrevet.
    2AFB8758-FBDD-4B5A-B2F2-EC73084CBC27.jpeg

    Snacky
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Snacky: Ikke like fussy som endel andre Philips. Så de er passe fleksible😊 Hvor mange er i partiet?
     
    Sist redigert:

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Bare i underkant av 10 stk. men prisen var slettes ikke så verst :)
    Antar de er et par knepp bedre en Philips CD One iallefall.


    Snacky
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    601
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Mulig det er noen som mangler en Sony i hylla? @Auditor kanskje :)
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    la ut noen div tdk bånd på finn idag for de som vil ha. godsaker jeg regner med forsvinner fort. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    69Variant: Rører ikke Sony til personlig bruk. Trodde jeg forlengst hadde etablert det.

    Snacky: Kanskje jeg skulle tatt inn et par…
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    la ut noen div tdk bånd på finn idag for de som vil ha. godsaker jeg regner med forsvinner fort. :)
    Ja, kanskje gjør de det. Selv har jeg nylig hatt ute en annonse på TDK og Maxell bånd i lengre tid. Sistnevnte ble solgt nylig, men TDK-bånda er det tydeligvis liten interesse for.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Torstej: Det er mildt sagt. Enkelte ting spøker man ikke med…😈😊 Jeg venter forresten inn et par knøttehøyttalere idag som tilogmed får blåst litt liv i Sony ES..hehe..grunnet sin ringradiator og papirkon. Bare synd de skal oppunder treet på julaften..Hvis det viser seg vanskelig å finne forsterker før jul, blir de stående etpar år. For så å bli konfirmasjonsgave.

    Snacky: Du hører fra meg om noen uker.
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, jeg fikk tak i samme sak, men i champagne. Fungerer bra og har en utrolig enkel mekanikk.
    Takker, akkurat det eg håpet på.
    Dolby S har jo stått på to do listen en god stund og med Super Auto BLE så ble det to fluer i en smekk.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Ny video, samme sang, men med unwrapping av kassett:


    Lyden er tatt opp separat som vist under (ganske basic og billig oppsett), og er i iMovie lagt inn i videoen istedet for lyden tatt opp av videokamera-mikrofonen.

    1662323964135.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn