Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FroBe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2014
    Innlegg
    89
    Antall liker
    146
    Sted
    Ryfylke
    Lillebror og storebror, Sony FH-5 og FH-15R. Begge er 35 år gamle:

    IMG_20210911_160116a.jpg


    Storebror har ikke batterier, men har Dolby C, digital tuner, spectrum analyser, fjernkontroll og avtagbart bærehåndtak.
    Vektforskjellen er ikke stor, 13,4 kg (uten batterier), og 14,2 kg. Omtrent som en moderne 55" flatskjerm-TV...

    Venter på nye drivremmer før jeg tester storebror med kassetter, og autorevers fungerer ikke på lillebror.

    Har også matchende CD-spiller.

    Skumopphenget på bassene på FH-15R tåler ikke å spille høyt (2x40W) , da revner de. FH-5 har lerretsoppheng som tåler alderen og 2x25W bedre.
    Har skaffet nye firkantede APM-skumkanter fra Russland.
    Noen som har anbefalinger på lett tilgjengelig lim for skumkanter, eller må man bestille spesiallim fra utlandet?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Lillebror og storebror, Sony FH-5 og FH-15R. Begge er 35 år gamle:

    Vis vedlegget 747231

    Storebror har ikke batterier, men har Dolby C, digital tuner, spectrum analyser, fjernkontroll og avtagbart bærehåndtak.
    Vektforskjellen er ikke stor, 13,4 kg (uten batterier), og 14,2 kg. Omtrent som en moderne 55" flatskjerm-TV...

    Venter på nye drivremmer før jeg tester storebror med kassetter, og autorevers fungerer ikke på lillebror.

    Har også matchende CD-spiller.

    Skumopphenget på bassene på FH-15R tåler ikke å spille høyt (2x40W) , da revner de. FH-5 har lerretsoppheng som tåler alderen og 2x25W bedre.
    Har skaffet nye firkantede APM-skumkanter fra Russland.
    Noen som har anbefalinger på lett tilgjengelig lim for skumkanter, eller må man bestille spesiallim fra utlandet?
    De er tøffe de der. :)
    Edit, jeg leter etter en med MD spiller... de er ikke akkurat vanlige i Norge.
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    De er tøffe de der. :)
    Edit, jeg leter etter en med MD spiller... de er ikke akkurat vanlige i Norge.
    joda finnes noen og jeg har hatt et par:) men har ingen nå. sist jeg hadde var jvc med minidisk.
    en kompis av meg kjøpte en sony med minidisk for ikke lenge siden for en hundrelapp eller 2. folk kaster bare slikt i dag......:(
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    556
    Sted
    Eidsvoll Verk
    De blir dyrere på finn også, jeg kjøpte en sony mds 330 elns for snart ett år siden for 800, nå ser du dem for rundt 1500. Synes alt har blitt dyrere bare i år.
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    let etter en 920 qs i så tillfelle hvis du kun skal ha avspiller\opptaker og ei god dac. med optisk coax ... analog ut bare. men den funker . ekke vits og kjøpe en es modell. de kan heller ikke brukes som ei dac... tror det kun er 920 du kan bypasse uten disk i. dvs den funker som en dac til alle tider uten en disk i:)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tror noen misforstår, jeg har en veldig god MD spiller i stereobenken; Sony MDS-JA30ES, og jeg har en bærbar MD spiller i MZ-R410. Det jeg leter etter er en slepebrøler med MD.....
     

    FroBe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2014
    Innlegg
    89
    Antall liker
    146
    Sted
    Ryfylke
    Da forsto jeg deg riktig.

    Ser at Sony har en ZS-Mxx serie, men kan aldri huske å ha sett en slik:

    Selv har jeg liggende en Sony bilstereo med MD, og hadde en gang i tiden en MD-data spiller MDH-10 med SCSI-interface og hodetelefon-utgang.
    Har selvfølgelig en spiller i rack, og flere Walkman-modeller.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Litt Nakamichi. Standard feil for framdrift av Sankyo mekanismen. Spes er bytte av de avbildede delene viktig for avspilling. Men når gummihjulet/idler wheel (min betegnelse har blitt mellomhjul) blir også spoling et problem. Beltet til venstre er "backtension" belte.
    Dett er fra en CR-5 jeg skal sjekke opp og mest sannsynlig selge.
    InkedIMG_6823_LI.jpg
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Apropos backtension... kom du i mål med bytte av backtension-belte på din BX-300 @slemmo ?
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Litt Nakamichi. Standard feil for framdrift av Sankyo mekanismen. Spes er bytte av de avbildede delene viktig for avspilling. Men når gummihjulet/idler wheel (min betegnelse har blitt mellomhjul) blir også spoling et problem.
    Jeg har vært borti 6 Nakamichier med Sankyo-mekanisme nå, og samtlige av de har trengt nytt "dekk" til mellomhjulet. Det er vel nesten å betrakte som en slitedel på linje med register-reim på en bilmotor :) Det jeg har erfart er at det originale kan fungere i en begrenset tidsperiode etter at en spiller blir tatt i bruk igjen etter mange års lagring, akkurat lenge nok til at de som skal selge spilleren og bare tester den før salg tror at alt er ok. Men gi det noen dager med aktivt bruk, og så begynner symptomene å melde seg:
    • friksjonsstøy
    • Når man spoler og kommer til enden av kassetten, så stopper ikke mekanismen umiddelbart men driv-akslingen slurer på hjulet p.g.a. dårlig friksjon
    • ...og til slutt så blir det så dårlig friksjon at ingenting fungerer
    Heldigvis er det en bagatell å fikse.
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    556
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Apropos backtension... kom du i mål med bytte av backtension-belte på din BX-300 @slemmo ?
    Jeg bestemte meg for å la Teletor ta jobben, men han var ikke i gang igjen før september, så skal få levert den snart. Men epostadressen hans har ikke fungert i det siste.
    Jeg byttet tensionbelte, men den ble bare verre av det, mistenker at det er gummiguffe som lugger, men nå i det siste har jeg jobbet til 18 hver dag, og tiden strekker ikke til, så like greit å få servicet den tenker jeg.
    Apropo det så er det noen nye som har startet opp med service på vintage hifi, er det noen som kjenner til folkene bak dette? Forside - Re:Elektro (reelektro.no)
     
    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Hvor fikk du backtension beltet fra? Det er korrekt idler gummi på den. Har brukt kanskje 20 av den typen på egne spillere og Roar fikk den, som sitter i din av meg. Men pressvalser og kapstan akslinger må også være helt reine. Har opplevd at transporten glipper om det er møkk på disse (men sjelden!)
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    556
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Backtensionbeltet var ikkeeksisterende og det var gummiguffe på begge hjulene, så jeg orker ikke å styre med det. Backtensionbeltet jeg kjøpte var scy 3.2. Jeg fikk redusert prisen på spilleren pga. dette så jeg har ingen problemer, men velger å få noen andre til å fixe det da jeg ikke har tid/tålmodighet til sånt selv.
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Bytte av BT beltet tar 5 min, men klart rensingen er en del jobb. Du får i hvert fall en topp spiller etter at Tor har ordnet den.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    velger å få noen andre til å fixe det da jeg ikke har tid/tålmodighet til sånt selv.
    Ja, skal man få det bra igjen så må nok reel hub og back tension pulley tas av og rengjøres for all guffe:
    1631735394251.jpeg

    Det kan kanskje være en ide å be Tor om å demontere og rengjøre kontroll-motoren også (eller bytte den ut med en ny). I tillegg til idler tire og belter så er kontroll-motoren på Sankyo-mekanismene veldig kjent for å utvikle dead spots når de blir gamle, og da slutter de etterhvert helt å fungere. Men det er en vurderingssak da når den fortsatt fungerer, går under kategorien preventivt vedlikehold.
     
    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes forslagene over er noe overkill. Men Slemmo får nå avgjøre selv. Rens av reel hub og pulley, som beskrevet fører fort til total nedstripping av transport. Men fronten må av, samme med beauty plate. Plukk opp det, som ligger løst, evt støvsug forsiktig. Så q-tips, eller noe man kommer til med på "tyggegummien" Først med, om det virker, blårens, men Tor vet. Ad kontroll motor har jeg byttet nøyaktig en på Sankyo mekanismer på spillere jeg eier, eller har solgt. Problem er heller møkk på bryterne, som aktiveres av kontroll motoren. Evt., kan motoren kjøres med 9 volt batteri om en ikke har strøm forsyning, som gir rett verdi. Kjør ei stund begge veier, så blir avleiringer borte og på en nær har dette fungert på alle av mine, som har hatt kontroll motor problem. (jeg har hele serien av Nakamichi med Sankyo transport, samt en del andre spillere, som bruker den samme transport/kontroll motor.)
    Tor har helt sikkert greie på hva, som behøves. Spør heller hva han anbefaler gjort.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Jeg synes forslagene over er noe overkill. Men Slemmo får nå avgjøre selv. Rens av reel hub og pulley, som beskrevet fører fort til total nedstripping av transport. Men fronten må av, samme med beauty plate. Plukk opp det, som ligger løst, evt støvsug forsiktig. Så q-tips, eller noe man kommer til med på "tyggegummien" Først med, om det virker, blårens, men Tor vet.
    Slemmo har allerede prøvd mye av dette, men fikk ikke bort all guffe på den måten fordi det ligger inne i krinker og kroker. Derfor demonteringsforslaget. En total nedstripping tror jeg ikke er nødvendig. Fra hva jeg kan se av skisser og andre bilder av mekanismen så bør reel hub og pulley være mulig å trekke av når man får av klipset som sitter i forkant på akslene.

    Ad kontroll motor har jeg byttet nøyaktig en på Sankyo mekanismer på spillere jeg eier, eller har solgt. Problem er heller møkk på bryterne, som aktiveres av kontroll motoren. Evt., kan motoren kjøres med 9 volt batteri om en ikke har strøm forsyning, som gir rett verdi. Kjør ei stund begge veier, så blir avleiringer borte og på en nær har dette fungert på alle av mine, som har hatt kontroll motor problem. (jeg har hele serien av Nakamichi med Sankyo transport, samt en del andre spillere, som bruker den samme transport/kontroll motor.)
    Tor har helt sikkert greie på hva, som behøves. Spør heller hva han anbefaler gjort.
    Hvis man skal rense eksisterende kontroll-motor og minimere risikoen for at feilen gjenoppstår på et senere tidspunkt, så er en god rutine å demontere motoren, pusse kommutatoren ren, og det samme med børstene slik at overflaten på børstene består av ferskt rent materiale. Og lageret bak og foran i motoren smøres med en dråpe olje. Av de 5 Nakamichi-Sankyo-spillerne som er i aktiv drift hos meg nå, så har 3 av de (til nå) hatt behov for denne servicen på kontrollmotoren fordi den enten sluttet helt å virke, eller virket bare av og til. Det er en ganske høy prosentandel. Leser man på tapeheads-forumet så tegner det samme bildet seg. Kontrollmotoren er en av Sankyo-mekanismens akilleshæl nå når spillerne har blitt så gamle.
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    556
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Nå virket epostadressen til Teletor igjen, så da skal jeg prøve å få levert den i løpet av neste uke, så kan jeg heller kose meg med å ta opp musikk på de 70-80 kassettene jeg har kjøpt :geek:
    Skal hente en slik på posten etterpå også, så da blir det visuelle effekter til musikken i tillegg:

    7832-technics_SH-8046.jpg
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    [QUOTE="torstej
    Hvis man skal rense eksisterende kontroll-motor og minimere risikoen for at feilen gjenoppstår på et senere tidspunkt, så er en god rutine å demontere motoren, pusse kommutatoren ren, og det samme med børstene slik at overflaten på børstene består av ferskt rent materiale. Og lageret bak og foran i motoren smøres med en dråpe olje. Av de 5 Nakamichi-Sankyo-spillerne som er i aktiv drift hos meg nå, så har 3 av de (til nå) hatt behov for denne servicen på kontrollmotoren fordi den enten sluttet helt å virke, eller virket bare av og til. Det er en ganske høy prosentandel. Leser man på tapeheads-forumet så tegner det samme bildet seg. Kontrollmotoren er en av Sankyo-mekanismens akilleshæl nå når spillerne har blitt så gamle.
    [/QUOTE]

    Vel, 27 Nakamichi med Sanky
    o i hus + noen andre også med Sankyo. Startes opp en time, eller to jevnlig. Og kun vært behov en gang for motorbytte. Men ganske mange har trengt reingjøring av kontakter og noen kjøring av kontroll motor, som jeg har beskrevet (etter beskrivelse fra bl.a. tapeheads) Bytter dere motor på veteran bilen bare fordi den er 30/40/50 år, om alt virker?
     
    Sist redigert:

    Amou

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2018
    Innlegg
    521
    Antall liker
    995
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Kom over denne på brukten i dag. Fungerer som den skal. Min første kassettspiller siden 80 tallet. Spiller helt greit. Trenger sikkert en god rens.
    20210916_164717210_iOS.jpg
     
    Sist redigert:

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Vel, 27 Nakamichi med Sanko i hus + noen andre også med Sankyo. Startes opp en time, eller to jevnlig. Og kun vært behov en gang for motorbytte. Men ganske mange har trengt reingjøring av kontakter og noen kjøring av kontroll motor, som jeg har beskrevet (etter beskrivelse fra bl.a. tapeheads) Bytter dere motor på veteran bilen bare fordi den er 30/40/50 år, om alt virker?
    Du kan jo f.eks. spørre reparatørene Perry eller Tapetech på tapeheads hvorfor de bytter kontrollmotor på disse istedet for å ta service på den gamle når de får inn et eksemplar med motor til reparasjon som ikke lenger fungerer. For det gjør de konsekvent såvidt jeg har skjønt det. De har ikke tro på langtidsholdbarheten på den originale selv etter en service. Some tapetech skriver:

    Rebuilding the motor usually works, but the bigger question is how long will it remain working? With a new motor, you know it will last 20 years.

    Men andre igjen vil ta service på den originale. F.eks. så fikk kontroll-motoren på min CR-7 service på verksted i USA i fjor. Så her er det to skoler. Men alle er enige om at kontroll-motoren på disse Sankyo-transportene er et svakt punkt nå når de er så gamle. Det er bakgrunnen for at jeg luftet muligheten for å få sett på dette for Slemmo, og at jeg nevnte både muligheten for service og erstatte med ny motor. Sånne som du og jeg kan la kontrollmotoren skure og gå til den evt. feiler, for vi vet at vi enkelt får fikset den igjen med en gang. Men Slemmo er ikke helt der ennå kompetansemessig (no offense Slemmo ;) ), og når man da har fått en timeslot hos en kompetent reparatør etter lang tids venting, og gitt at man ønsker å ha en driftssikker kassettspiller uten flere problemer og hickups de neste årene, så er det ikke en urimelig tanke å forhøre seg rundt rengjøring eller bytte av kontrollmotoren. Men det er klart, man kan også la den skure og gå og satse på at den holder. Og hvis den ryker etter x måneder/år, være komfortabel med at spilleren da må ut av spillerotasjon x antall uker i påvente av reparasjon, gitt at det fortsatt er kompetent mekaniker tilgjengelig til å se på den. Ingen av de to alternativene (reparere vs. la den være som den er) er dumme, det er bare ulike plusser og minuser med hvert av de.

    Jeg synes sammenlikningen med å bytte ut en fungerende motor på en veteranbil ikke er helt treffende. Å bytte en bilmotor på et verksted er ekstremt dyrt og omfattende. Men hvis vi fortsatt holder oss i bilverden, så finnes det andre deler på bilen som kan være relevante å bytte ut før de går i stykker. En av de viktigste nøklene til et driftssikkert bilhold med en gammel bil er nettopp preventivt vedlikehold og å kjenne bilens mekaniske svake punkter. Bytte deler i tide, før de går i stykker og skader andre deler i samme slengen. I motsatt tilfelle kan det som i utgangspunktet var litt dyrt fort bli veldig dyrt. Og man blir stående langs veien å vente på flakbil. Å bytte vannpumpe før den ryker er et klassisk eksempel. Og på samme måte som at preventivt vedlikehold er bra for en bil, så er det også bra for disse gamle kassettspillerne vi er så glad i. Det mener nå jeg ihvertfall :)
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Ja, utvilsomt greiere når en gjør jobben selv. Har uansett sikret meg en del kontroll motorer om det skulle være et behov. For øvrig oppfatter vi nok TH poster noe forskjellig, men ingen tvil om at en ny motor av GOD kvalitet sikrer lengst problemfri kontroll motor funksjon. BT beltet er nok det, som trengs oftest bytte, så mellom hjul gummi. Derpå rens av kontaktene, som styres av kontroll motor. Andre problem kan komme i litt mer tilfeldig rekkefølge og er sjeldne, Sankyo transporten er bra!
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    556
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Du kan jo f.eks. spørre reparatørene Perry eller Tapetech på tapeheads hvorfor de bytter kontrollmotor på disse istedet for å ta service på den gamle når de får inn et eksemplar med motor til reparasjon som ikke lenger fungerer. For det gjør de konsekvent såvidt jeg har skjønt det. De har ikke tro på langtidsholdbarheten på den originale selv etter en service. Some tapetech skriver:

    Rebuilding the motor usually works, but the bigger question is how long will it remain working? With a new motor, you know it will last 20 years.

    Men andre igjen vil ta service på den originale. F.eks. så fikk kontroll-motoren på min CR-7 service på verksted i USA i fjor. Så her er det to skoler. Men alle er enige om at kontroll-motoren på disse Sankyo-transportene er et svakt punkt nå når de er så gamle. Det er bakgrunnen for at jeg luftet muligheten for å få sett på dette for Slemmo, og at jeg nevnte både muligheten for service og erstatte med ny motor. Sånne som du og jeg kan la kontrollmotoren skure og gå til den evt. feiler, for vi vet at vi enkelt får fikset den igjen med en gang. Men Slemmo er ikke helt der ennå kompetansemessig (no offense Slemmo ;) ),
    None taken, jeg har drevet med it og teknisk nerding hele livet og skulle nok kunnet satt meg inn i det, men i og med at den slags pirkehåndarbeid er noe av det absolutt kjedeligste jeg kan forestille meg så er det like greit at noen andre tar jobben (y)
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    Ja, utvilsomt greiere når en gjør jobben selv. Har uansett sikret meg en del kontroll motorer om det skulle være et behov. For øvrig oppfatter vi nok TH poster noe forskjellig, men ingen tvil om at en ny motor av GOD kvalitet sikrer lengst problemfri kontroll motor funksjon. BT beltet er nok det, som trengs oftest bytte, så mellom hjul gummi. Derpå rens av kontaktene, som styres av kontroll motor. Andre problem kan komme i litt mer tilfeldig rekkefølge og er sjeldne, Sankyo transporten er bra!
    Ja Sankyo-transporten er bra og robust, og også enkel å jobbe på med liten grad av sprø og harde plastdeler. Topp 3 punkter for Sankyo-transporten å være obs på etter min mening er:

    1. Idler tire. Har det aldri vært byttet før så er det bare å bytte det med en gang
    1. BT-belte. Delt "førsteplass" med idler tire. Samme som over, bytte med en gang. Ingen vits å vente til en kassett går i stykker (gjelder ikke for 2hode-variantene)
    3. Kontroll-motor. Krever service når knappene blir uresponsive og lyser opp som et blinkende juletre.

    Jeg har lest at det også kan oppstå problemer med dead spots på reel-motoren, men har aldri opplevd dette selv. De originale capstan-beltene har veldig god kvalitet på disse.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    623
    Antall liker
    1.003
    None taken, jeg har drevet med it og teknisk nerding hele livet og skulle nok kunnet satt meg inn i det, men i og med at den slags pirkehåndarbeid er noe av det absolutt kjedeligste jeg kan forestille meg så er det like greit at noen andre tar jobben (y)
    På en måte så skulle jeg gjerne hjulpet deg å fikse den. For det klør litt i fingrene når jeg vet at det er en BX300 der ute med noen bagatellmessige feil som kan bli så bra. Men det er noe med det at det er greit å dumme seg ut når det er ens egne ting det går utover, men veldig kjipt dersom man skulle komme til å skade noe andre eier :)
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    556
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Forøvrig fungerte EQen 100%, jeg hoppet på den så fort jeg så annonsen til 1000 kroner. Det ligger en til på finn til 2700,- og litt googling tilsa at det var et greit kjøp. Jeg har ikke tenkt å bruke EQ, men det er kult med litt visuelle effekter når man hører på musikk :p
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Hei, noen som har korrekt mål på original sidepanel til Tandberg 3014A?

    Er ute etter korrekt avstand på hullene, diameter, forsenkningsdybde med tilhørende dimensjon på skruer og pakninger samt tykkelse og utvendig mål på side panelet.

    Sidepaneler 3014A.jpg
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jvc samlingen vokser litt til med jvc kd a66 snart i hus... for en 500 lapp pluss frakt på finn kunne jeg ikke dy meg::) er nok ei god investering. denne har også B.E.S.T auto tuning system.. på dd-9 har jeg fått alt til og virke. den går.. til og med quartz lampa tennes:) om den holder 0.009wmrs wow og flutter gjentsår og se. eneste er lyd på en utgang som jeg ikke har feilsøkt noe videre på. men snart kommer vinteren. og jeg trenger og lære mer feilsøking.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    SteinarSv: Hatt de der lenge? Dubletter?
     

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    646
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    1
    Den andre ;)
    Hvem? Nei, ikke Nakamichi sin NAAC, men en med MAAC.
    IMG_6829.JPG

    (holdt visst ikke med ISO12800 F5.6 1/80, kanskje med dagslys i morra)

    Og det er bare å leite ;) (tok tre til fire år)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Marantz? Ser ut som en eldre SD..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn