Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    dagens fangst!!! fikk tak i 3 stilige alu hyller som var annonsert til en 50 lapp. ga mannen en 10l0 lapp(var forøvrig fylt opp med gamle kassetter fikk med de og). både han og meg var stor fornøyd. kassettene på bildet var ikke like billig..... men jeg lider av måtte ha syndromet. da nye ma xg ikke dukker ofte opp her til lands. samme med sony sin metal master. nå begynner samlinga mi og ta seg litt opp:) med mye kvalitets tape.
    thumbnail_IMG_0405.jpg
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Og, vega jon, det er vel dette "bare må ha syndromet" som driver oss "framover"!😀
    Fikk for tre dager siden samme "anfallet", og mottok nettopp en Audiolab - forsterker fra Oslo, noe som overhode ikke var planlagt! Den er en flott sak i mine øyne, óg den har inngang for to kassettspillere! "Verden går videre, og vi med den"! Godt kjøp du gjorde der!
    Mvh ToreP
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Og, vega jon, det er vel dette "bare må ha syndromet" som driver oss "framover"!😀
    Fikk for tre dager siden samme "anfallet", og mottok nettopp en Audiolab - forsterker fra Oslo, noe som overhode ikke var planlagt! Den er en flott sak i mine øyne, óg den har inngang for to kassettspillere! "Verden går videre, og vi med den"! Godt kjøp du gjorde der!
    Mvh ToreP
    audiolab er gode greier anger jeg solgte en tag pa 10 en gang i tiden. den var god den pre ampen. solgte og en threshold fet 2 på samme tid . anger litt på den og. men men. threshold kan jeg og gå god for. knall produkter. samme med auidolab/tag osv:) men threshold er hakket høyere er følsen jeg sitter igjen med. nå om dagen er sl 10 og 400a som står i (utenfor) racket. spiller mest digitalt fra pc. driver og tukler med detta tinkerboard og volumio greine om dagen og tester ut litt forkskjellig der men har ikke kommet i mål helt enda lydmessig i forhold til pc'n min som låter ganske ok.. tinkerboard er bedre en rpi3 hvertfall.. da jeg har prøvd begge.... men må finne en dac som gjør joibben bra uten disse shsssssssssshhhhh lydene så blir jeg fornøyd. men jeg liker iden bak volumio og enkelheten. jeg har ikke fått testa ut spdif på tinkerboard enda. det blir neste ut og da koblet til min eneste sony maskin jeg har, nemlig en sony mds 920qs:giggle: den har en ok intern dac. og kan kjøres i bypass mode. eneste md spiller som kan dette så vidt jeg vet.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    når jeg får riggen oppe og går etter hvert skal jeg og ha muligens en mds 920 til så kan kjøre 2 md opptakk samtidig som jeg tar opp på kassett:)
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    terje har du sd kortleser på pc eller anlegget ditt? standar størelse sd??
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Vet ikke om andre har sett det, men jeg har glemt å gratulere deg med 10 år her inne på forumet, vega jon!😀 Og det er helt tydelig at du holder interessen i hevd, og er nysgjerrig på nye ting! Det er flott! Mvh ToreP
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    takk for gratullasjonen torep :) tiden flyr ja:D med på kjøpet mitt i dag fikk jeg med kassetter hvertfall 10 år eldre en meg selv her er noen av de :giggle:
    thumbnail_IMG_0408.jpg

    morsomt og høre igjennom hva folk tar opp noen ganger. på den ene grundig her var det må det være en som har jobba på en eller annen flyplass. da hele kassetten bestod av forskjellige fly motor lyder. fra proppel til jet. sånne ting er litt priceless og finne faktisk synes jeg. hørtes ut som han var pilot eller styrmann. var godt opptakk og. en anenen raritet som fulgte med er denne
    thumbnail_IMG_0411.jpg

    nille low noise high output chrome cassett!!!! no dritt kvalitet på tapen var det ikke.
    thumbnail_IMG_0410.jpg

    og et album som fulgte med jeg likte var dette
    thumbnail_IMG_0409.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ToreP: Den Audiolaben din har inngang til hele TRE KASSETTSPILLERE, BRUKT TIL OPPTAK, den. Hvis du også bruker VIDEOSLØYFA til tape😎 Perfekt for seriøse tapeheads..

    Vega: Den Nillekassetten er en rebranded BASF LH…
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Joda, Auditor, den Audiolaben var langt mer enn jeg hadde forventet!😀 Og kjøpt pga tips fra en her inne på forumet, helt flott! Bare en ting, Auditor: å sette meg "i bås" med seriøse tapeheads blir nok en smule feil! Jeg har ikke tatt opp noe på kassett de siste 15 årene! Men avspilling, det driver jeg med daglig! Liker "kassettlyden" - er jo vokst opp med den!☺
    vega jon! De kassettene er jo "tidsbilder", og som medium er kassetter spilt inn "privat" kjempefine i det de viser hva folk var opptatt av, og tok opp på kassettene sine! Virkelig artig! Jeg spekulerer ofte på hva jeg selv har tenkt, og hvorfor, når jeg av og til hører på egne opptak fra 70 - 80 tallet!🤔🤔 Mvh ToreP
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    ToreP: Den forståelsen du viser for formatet bare i det innlegget her oppe forteller meg litt av hvert om hva som gjør deg til tapehead. Opptakene vil komme tilbake, de. Med tida. Kassetter er autentiske tidskapsler fra en enklere, mer forståelig tid. Og ikke alle forstår akkurat det😎 Hvis du har flere decks, velg det beste til å starte med, koble opp og kos deg. Så kommer utvidelsen av funksjonalitet og bruk deretter😎 Men gjør oppkoblinga på gjennomtenkt vis. Og pass på vedlikeholdet. Da er formatet sikra i både tid og evighet. Det er tross alt sånn at visse skiver eller opptak aldri kan erstattes, og for alltid vil være riktig kun på ett format: Kassetten😎 Masse plater du har på kassett kan ha gått ut av produksjon. Og visse ting skal bare være som de alltid har vært. Noe annet er rett og slett feil. Det er det jeg kaller autentisitet.
     
    Sist redigert:

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715
    dagens fangst!!! fikk tak i 3 stilige alu hyller som var annonsert til en 50 lapp. ga mannen en 10l0 lapp(var forøvrig fylt opp med gamle kassetter fikk med de og). både han og meg var stor fornøyd. kassettene på bildet var ikke like billig..... men jeg lider av måtte ha syndromet. da nye ma xg ikke dukker ofte opp her til lands. samme med sony sin metal master. nå begynner samlinga mi og ta seg litt opp:) med mye kvalitets tape.
    Jeg kjøpte inn diverse Fuji-bånd fra det jeg antar er samme selger på Finn. Gjorde opptak på en JP-IIx i dag, og det ga virkelig mersmak! Veldig god lyd og båndet la på litt ekstra punch i bunn. Skal prøve litt mer basstung musikk på en annen mixtape. Har spilt inn en del på JP-II før, og selv om de holder vann så er JP-IIx noe helt annet! Hvis Fuji brukte samme oppskriften i ZII så skjønner jeg hvorfor ZII får så mye skryt!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Afen: Da håper jeg for din del du kjøpte det som var igjen. Såpass store partier er sjeldent nå, verre vil det bli med tida. Har godt over hundre innspilte Fujis selv. Og kjøper når jeg finner dem av nyere type. Såfremt partiet er prisa riktig, anstendig stort - minimum 20 stk- og har riktige kassetter. Fra OK KILDE. Regn dog ikke med å slippe kraftig økte priser ettersom tilgjengeligheten synker. Mye K2, DR, DR1x, DR2 her. Pluss en liten andel Sonyprodusert JP2 og en meget sjelden GT2x. Jeg har to sylferske Z2, spares til spesiell anledning. Styrer unna eldre FR. Du skulle sett reaksjonene fra Tapeline da jeg ikke lot en eneste Fuji i folie ligge i Stockport , på lageret der. De fikk beskjed om å finne absolutt alle, og så havna over 50 stykk av dem her😈😎Ca fire år sia nå, vel…Fuji og Axia er ikke bare gode, de er hinsides undervurdert. Kan takle maskiner som flere andre toppmerker sliter med. Uten store endringer..Topp det med at disse tar 20% mindre plass i hylla..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Og det spør du om? Etter mitt siste innlegg? Avser du en forseglet en av hver, sendt pr post, skal jeg vise deg HVOR bra de er😎 Husk da å sende med den eller de du vil jeg skal lage opptaket på i tillegg. Flerr av folien på den, så jeg ser hvilken det er. De andre to beholdes forseglet. Antall Max fem totalt, bare nye kassetter. Du.får PM ikveld..
     
    Sist redigert:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror jeg må beholde dem selv Auditor. Kan prøve få tak i flere new stock og er det interesse kan jeg sikkert selge noen. Hva betals pr stk? Eller betyr det at jeg er bransjeaktør oig må flagges for tut og kjør?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Bare et forslag..Kom over noen superutgaver for noen dager sia…
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    jeg håpet på at det kanskje var noen unge her:p er vanskelig og rekruterre nye folk til kassett i disse dager.
     

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ny. Etter 12 år som backpacker hadde jeg lite eller ingen audio å skryte av, og slettes ingen kassetter eller plater eller sånt, men nå har jeg vært fastboende i 5 år og begynner å gro fast slik vi gubber jo skal. Litt sliten her etter å ha gitt høyrebeinet tattoo. 4 timers session. Siden jeg får færre og færre tattoveringer så blir jeg kanskje yngre og yngre?-0 Dessuten så er ikke punken død ennå, og det er tross alt det viktigste!-)
     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    556
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Jeg tror jeg må beholde dem selv Auditor. Kan prøve få tak i flere new stock og er det interesse kan jeg sikkert selge noen. Hva betals pr stk? Eller betyr det at jeg er bransjeaktør oig må flagges for tut og kjør?
    Hvis man søker etter Axia K2 på ebay finner du en israelsk selger som selger disse, jeg kjøpte samme tape av han for en stund siden uten problemer.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvis man søker etter Axia K2 på ebay finner du en israelsk selger som selger disse, jeg kjøpte samme tape av han for en stund siden uten problemer.
    Jeg har også kjøpt Axia tape i små assorterte partier i fra en selger i Israel for et par år siden. Det gikk fint. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Terje-A: Slå den, streamers!😎 Hva har jeg alltid sagt om eierskap til musikken? Alle nydigitalister har noe å lære av disse to👍😈 Å kunne håndtere musikk fysisk ER en kunst, det. Og seriøse musikkbærere, som MC, LP, CD, er absolutt ikke nostalgi, de er FAKTA. Håndfaste beviser på over hundre år med beinhard jobbing, lidenskap og rent, skjært LIV. Øyeblikk, fanget for evigheten.
    Det er dessuten kun fysiske formater som støtter opp om artistene. Og enda har nå Oslo kun to platesjapper av notabel størrelse??

    Laget mitt siste opptak for en tid igår kveld. På CDMH. En av fem jeg har designert til å bruke. Lageret begynne å svinne nå, det gjør jeg faktisk litt selv også. Ekstremt sliten for tia, men håper å kunne komme sterkere tilbake. Fint er det da med blant annet gode venner som av og til pepper en noe mer opp. Og hvis man da har endel musikk man ikke har hørt på ca 20 år…👍😈 Fikk også tid til ei bitte lita endring i kassettanlegget, men komponentene i seg selv er de samme. Bare raffinert overføringa litt.
     
    Sist redigert:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Terje-A: Slå den, streamers!😎 Hva har jeg alltid sagt om eierskap til musikken? Alle nydigitalister har noe å lære av disse to👍😈 Å kunne håndtere musikk fysisk ER en kunst, det. Og seriøse musikkbærere, som MC, LP, CD, er absolutt ikke nostalgi, de er FAKTA. Håndfaste beviser på over hundre år med beinhard jobbing, lidenskap og rent, skjært LIV. Øyeblikk, fanget for evigheten.
    Det er dessuten kun fysiske formater som støtter opp om artistene. Og enda har nå Oslo kun to platesjapper av notabel størrelse??

    Laget mitt siste opptak for en tid igår kveld. På CDMH. En av fem jeg har designert til å bruke. Lageret begynne å svinne nå, det gjør jeg faktisk litt selv også. Ekstremt sliten for tia, men håper å kunne komme sterkere tilbake. Fint er det da med blant annet gode venner som av og til pepper en noe mer opp. Og hvis man da har endel musikk man ikke har hørt på ca 20 år…👍😈 Fikk også tid til ei bitte lita endring i kassettanlegget, men komponentene i seg selv er de samme. Bare raffinert overføringa litt.
    Dette er på kornet. Presentasjonen av kunst. Salg av kunst. Ideen om det varige. (Ikke nødvendigvis som faktum men kanskje utopisk mål). Det er forskjell på å ha noe på veggen og å ha en billett til et galleri. Når galleriet i tillegg er 50% butikk og ideen om bibliotek er omskrevet til å bety de varene du har kikket på i butikken deres er dagens kulturmarked falitt
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Det utopiske her er det medieselskapene gjør- å innbille oss konsumenter at STREAMINGEN fører noe varig med seg. Bare navnet aleine bekrefter den strake , flyktige motsetninga.. Ei fysisk plate ligger det tusenvis av arbeidstimer bak- det er tid vi ikke får tilbake. Noen av oss.. Men som ved forsiktig, nennsom håndtering av det valgte medie alltid vil kunne gjenoppleves, med alt det som fulgte med intakt. Jeg har det sånn med alle favorittartistene mine. Og jeg veit hva atmosfære har å si, både i studio, stue og konserter. For jeg har faktisk vært der..Kontroll med eget innhold var også bedre før. Da kjøpte vi det innholdet vi ønska. Med fysiske penger! På fysisk format. Alt annet kunne glatt overses..Jeg har fortsatt skiver og sett her jeg kjøpte på åttitallet. Pluss masse eldre utgivelser også..

    Eksempel: Setter jeg på for eksempel Simple Minds` «Don`t You» i original fra 1985..Da kan det være førti pluss ute, men jeg lukker bare øya, så er jeg i Skottland, fire år etter den kom ut som del av soundtracket til Breakfast Club. Og det PØSER NED innendørs..Cats and dogs. Pins and needles😎👍 Men jeg er varm for det. Samme med Licence To Kill..jeg så nemlig den på samme tid. FØR den kom til Norge. På den måten kan vi alle definere og beskrive hele vårt liv gjennom musikk og film. Musikken viser hvem vi er. Ingen del av kulturen er viktigere som brobygger. Ikke engang det talte språk..Respekt for det hele er nøkkelen her.
     
    Sist redigert:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Craylock: Det utopiske her er det medieselskapene gjør- å innbille oss konsumenter at STREAMINGEN fører noe varig med seg. Bare navnet aleine bekrefter den strake , flyktige motsetninga.. Ei fysisk plate ligger det tusenvis av arbeidstimer bak- det er tid vi ikke får tilbake. Noen av oss.. Men som ved forsiktig, nennsom håndtering av det valgte medie alltid vil kunne gjenoppleves, med alt det som fulgte med intakt. Jeg har det sånn med alle favorittartistene mine. Og jeg veit hva atmosfære har å si, både i studio, stue og konserter. For jeg har faktisk vært der..Kontroll med eget innhold var også bedre før. Da kjøpte vi det innholdet vi ønska. Med fysiske penger! På fysisk format. Alt annet kunne glatt overses..Jeg har fortsatt skiver og sett her jeg kjøpte på åttitallet. Pluss masse eldre utgivelser også..

    Eksempel: Setter jeg på for eksempel Simple Minds` «Don`t You» i original fra 1985..Da kan det være førti pluss ute, men jeg lukker bare øya, så er jeg i Skottland, fire år etter den kom ut som del av soundtracket til Breakfast Club. Og det PØSER NED innendørs..Cats and dogs. Pins and needles😎👍 Men jeg er varm for det. Samme med Licence To Kill..jeg så nemlig den på samme tid. FØR den kom til Norge. På den måten kan vi alle definere og beskrive hele vårt liv gjennom musikk og film. Musikken viser hvem vi er. Ingen del av kulturen er viktigere som brobygger. Ikke engang det talte språk..Respekt for det hele er nøkkelen her.
    Det kommer an på bruken av ordet utopisk. Jeg benyttet det i en opprinnelig mer positiv betydning. Jeg ha svært lite igjen fra ungdommen. Derfor ble det ekstra gøy når jeg fikk tak i en Grundig C400 akkurat slik jeg fikk i 7årsgave i Legoland, og fikk en NOS Cat Stevens Buddha and the chocolate box som jeg fikk med. Jeg tror det digitale kunne vært godt, morsomt og å oppfattes som en positiv opplevelse om de ikke putta butikken sin først alltid og overalt. Jeg kan garantere at vi blir dummere av salgsapparatets tilgang. Jeg tror det funker greit for mange. De/Vi oppdager ikke hva som skjer med dem/oss.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Det er heller ikke tilgangen på varer som er feil ved nettet. Det gale ved det er faktisk nettet selv. Hvorfor? Fordi over halvparten av det som er lagt ut der enten ER feil eller BRUKES feil. Av feil menneske. Se bare på f.eks. all hatkommentering relatert til 22 juli, 2011. Eller Benjamin Hermansen på Holmlia ti år før det igjen.,Fullstendig utilgivelig, kun mulig pga nettet, i den grad den type tanker får grobunn der. Det er for stort, blir bare større. Og det gjør noe galt med oss når vi blir tvunget med på noe fordi det forventes av statsapparatet at vi HAR - og bruker- den tilgangen.. Til ALLE livets aspekter🤮🤢😡 Da kan de sette opp løsningene på et vis som får oss til å skjønne forskjell på dagens situasjon og hva vi ikke satte tilstrekkelig pris på ved tidligere tider.Different story.. Mennesket er påvirkelig, og mister lett sin kritiske sans. Pandemi og naturkatastrofers logistiske utfordringer er dog eksempler på hvor viktig nettet er for den som bruker det slik Tim Berners-Lee først tenkte.. Det hele koker ned til en annen åttitallsklassiker: HVEM/HVA/HVOR😎 Med en liten HVORDAN og HVORFOR i tillegg. Styr det selv, og du klarer kombinasjonen analog sjel og digitalt liv..
     
    Sist redigert:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Auditor: Jeg syns Soga om Prez Donald Duck og dei tapre Mikkemusianarane forteller sitt. Hvordan så mange mennesker kan bli så kørka, og så mange flere enn det igjen kan bli omtrent like kørka.... Klart det har med den evige kjøpspropagandaen å gjøre. Vi skulle fått ha ett felles system i bånn. Når jeg skal inn poå dapen skulle jeg kommet direkte til MITT bibliotek og det er det som ligger lastet ned på dingsen. Ikke forsiden på salgsavdelingen deres. Slik det er er selgernes fridumb viktigere enn min. Selv inne på produktet jeg har kjøpt, og som jeg (som du påpeker) ikke kunne valgt å IKKE kjøpe. Jeg har utviklet en ganske sterk dysleksi av disse blinkende forførende sataniske greiene, og når jeg ser på nettet ser jeg at det er det nok minst en milliard andre som har fått også. Dette er sort magi i ordets rette betydning. Å monopolisere og kidnappe det gode, kulturen, og så kun benytte det som propaganda for å fremme egne interesser mens ofrene, oss, blir handikappa av prosessen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Man har ALLTID et valg. Det er det å skjønne når du skal bruke tidsprøvde klassiske løsninger og de nye digitale som løser verden for din egen del. Kombinert med en overskyggende dose fornuft! ALDRI å miste person, personvern, kritisk sans, forsiktighet. Stille spørsmål, men aldri godta et svar som kan bringe noe av dette i tvil eller fare. Og av og til MÅ du logge AV👍 Til det bruker jeg blant annet MIN musikk. Gjengitt som JEG skal ha den for å fungere.

    Edit: Flere innslag i mediene om dette her igår. Snakkes om eksklusjon grunnet manglende digital kompetanse for flere titalls tusen nordmenn. Det er en ting. For min egen del er det altså at jeg HAR kompetansen, men ØNSKER fullstendig, varig sidestilling av analogt og digitalt som er poenget. Nettopp fordi det er like mye et generasjonsspørsmål som et ønske om teknologi for blårussen- forretningsgenerasjonen av 2021, som er programforpliktet til tvangsmessig fulldigitalisering av samfunnet vårt for å selv overleve.
     
    Sist redigert:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Auditor: Det Norske ekteparet som fikk Nobelprisen for sin forskning på dette, mente ca 1/3del av hva vi så som våre valg var det i realitet. Jeg har jobba reklame. Mye av det idiotiet vi ser i USA og på nett (mener jeg) er påført oss av dem som vil inn i lommeboka vår. Som bieffekt får en milliard brukere dysleksi og vi mister evnen til rasjonell debatt. Begrepene blir alle festet til de setningene som er repetert flest ganger, og vi reduseres til å velge mellom to karikaturer. Jeg har ikke noe imot smart digitalisering. Jeg har alt imot dårlig digitaliseirng. Når "tappinG" er kanskje og opp til hvert utsalgssted, og vi skal lure på omn det er til høyre eller ventsre eller oppå maskinen, eller ikke i det hele tatt, og USB audioplayer er en ide, men ikke til den streameren og ikke slik eller sånn, og alt blir slike små sleipe unntak, fra regler, som uansett snart skal byttes ut, og som vi alle vet har som hovedformål å øke salg så er dette etisk fallitt
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Seff har dette også med eksponering å gjøre. Det har alltid vært en grunn til at jeg sterkt og inderlig har hata reklame i alle de djevelske former den antar.Det mest irriterende er familieorientert dagligvare med såkalt humor, og forherligelse av ny teknologi på bekostning av tidligere generasjoner. Men det er til en annen tråd.

    Poenget her er at du ved bevisste valg selv kan bestemme hvem, hva, hvor, hvordan og hvorfor du eksponeres. Og hva du selv gjør for å minimere det..Som gjenbruk, reparasjon, formatvalg, personlig sikring, mediebruk og gjennomskuelse av åpenbart dustete markedsføring. For å nevne noe..
     
    Sist redigert:

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    i dag ble det en ny spiller i samlinga . jvc dd9! må få henta den i løptet av helgen.:cool: denne har jeg lett etter!! en dd10 er nesten umulig og oppdrive i dag.:/
    med ble auto tuning seff:) har trua på denne. får se. noen kaller de dragon killers....
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    vega jon! Husker at jvc var et "aktet" og vel ansett merke for "ørten" år siden! Når det gjelder kassettspillere, har jeg lite kjennskap til disse! Hva vil du si om disse spillerne - gjerne både fordeler, og evt bakdeler! Som sagt vet jeg lite om dette, og vil gjerne høre mer! Jeg skjønner at dd9 er god, men vil det si at dd10, som er sjelden å oppdrive, var enda bedre? Hva var forskjellen, for å si det kort!?? Ellers er jeg like imponert over din interesse og glød, som før!👍 Mvh ToreP
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    i dag ble det en ny spiller i samlinga . jvc dd9! må få henta den i løptet av helgen.:cool: denne har jeg lett etter!! en dd10 er nesten umulig og oppdrive i dag.:/
    med ble auto tuning seff:) har trua på denne. får se. noen kaller de dragon killers....
    Gratulerer :) , den har potensiale. Du må poste noen bilder når den er trygt plassert i heimen.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    i dag ble det en ny spiller i samlinga . jvc dd9! må få henta den i løptet av helgen.:cool: denne har jeg lett etter!! en dd10 er nesten umulig og oppdrive i dag.:/
    med ble auto tuning seff:) har trua på denne. får se. noen kaller de dragon killers....
    Grattis med super flott spiller :)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn