Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    håper dette er tråden å legge ut denne på:

    ETTERLYSNING. (STJÅLET/UNDERSLÅTT) Luxman K-03 serienummer 40810127

    DUSØR på 500; til den som har tips som fører til at vi får stoppet dette svineriet!

    Vis vedlegget 729244 (bildet lånt fra nett) -helt identisk til den etterlyste..

    spilleren ble hentet av (tidligere) imp/distr/forhandler hos original kunde/eier i Trondheim da ett av VU-metrene hadde slutte å fungere.
    Forhandler skulle fixe feilen da han hadde delen "på hylla" evnt skulle skaffe fra produsenten.
    Originalkunde har X-antall ganger bedt om å få spiller sin tilbake reparert eller ureparert. Alle forespørsler blir møtt med den ene bortforklaringen dårligere enn den andre ,om hvorfor han ikke får sin spiller tilbake..

    eier har nå innsett at spilleren hans er stjålet/underslått av denne forhandleren (korrespondanse på mail mellom kunde
    og forhandler som dokumenterer hendelsesforløpet finns.

    Forhandler droppet for en tid tilbake en annen spiller hos kunde,som har svart at han ikke på noen måte godtar denne (mye billigere) "erstatnigsspilleren" da den også mangler endel vesentlige muligheter og er i tillegg kjent som en problemspiller.
    Han har bedt forhandler hente denne spilleren tilbake.

    Original eier har i realiteten gitt opp og innser at han er svindlet av forhandleren.

    Da jeg har lignende spiller kan jeg evnt benytte denne som donor-i verste fall.jeg har derfor kjøpt den "på rot" av første eier og etterlyser spilleren i tilfelle noen har kjøpt/byttet denne til seg i god tro.

    PS: Jeg er IKKE ute etter at den som pr idag evnt har spilleren i sitt eie skal måtte levere denne fra seg,jeg er KUN ute etter å finne ut evnt Hvor spilleren måtte befinne seg.

    Mail er sendt til Luxman Jp med forespørsel om de evnt har levert eller ytt service på dette serienummeret,de har tidligere
    hatt God koll på slik info så der er håp i hengende snøre..

    Om DU kjenner deg igjen i denne beskrivelsen av hendelsesforløpet (eller en litt annen tvist på dette) så hører jeg også gjerne fra deg på PM

    ALL info blir garantert behandlet konfidensiellt.


    Takk for oppmerksomheten.
    idet jeg kun har fått inn løse mistanker ØKES DUSØREN til 1000; for tips/info som leder til at forhandler kan straffeforfølges og evnt dømmes (igjen)
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    1.186
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    kan du ikke legge ut serie nr her? så er vi alle klare over hvilken maskin dette dereier seg om hvis den dukker opp.
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    hei vega jon. har lagt det ut i original etterlysning ,men gjør det mer enn gjerne igjen:

    STJÅLET/UNDERSLÅTT: LUXMAN K-05 i champagnefarge. sereinummer: 40810127
    (se full beskrivelse i post #6969 her på kasettspillerens venner)
     

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    Endelig fått kjøpt meg kassettspiller etter X år med forsøk på å finne en til "fornuftig" pris på finn; aldri hatt nødvendig med flaks, så ble til å kjøpe en Sony TC-KA3ES fra Japan. Mottok spilleren i dag og ser helt strøken ut (selv innvendig er det knapt et eneste støvkorn, som om den skulle vært helt ny). Venter fortsatt på adapter i posten så ikke fått testet den enda., blir vel i løpet av en uke eller to, avhengig av posten, tenker jeg.

    Kom pakket som om den skulle overleve en verdenskrig og mer til. Men, da jeg tok den ut av pakken hørte jeg at det var noe løst inne i spillere, tok av deksel og fant denne dingsen (se bilder). Aner ikke hva det er, og kan ikke se hvor den eventuelt skulle kunne komme fra, så da er spørsmålet om noen andre som kanskje ser hva det er og har noe hint til hva det kan være?







    Venter på svar fra selger også, var en sjappe/serviceverksted i Japan så håper de kan hjelpe, men tenkte jeg kunne høre her også i tilfelle noen gjenkjenner denne dingsen. Som nevnt, kunne ikke se noe på kretskortene som virket som noe åpenbart sted den stammet fra.Bilder av spiller kommer selvsagt så fort jeg har fått adapter og kan bruke den!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Gratulerer med en fin spiller.
    Merkelig, jeg kjenner ikke igjen den delen på bildet. Min KA3ES kom også fra Japan og var godt over av selger, ny reim o.l. . Den fungerte helt fint i noen måneder før det plutselig ble bråstopp. Den leverte jeg til Teletor og ble fikset. Når jeg hentet den fikk jeg beskjed om at den var satt sammen feil og at det var merkelig at den hadde fungert i det hele tatt. :eek: Men som han sa; Nå er den 100% og den hadde en helt utrolig jevn perfekt hastighet. Med amorphous hoder (eksportversjonen KA6ES har ikke disse hodene) og Dolby S har du fått deg en utrolig allsidig god spiller. Så igjen: Gratulerer (y):)
     

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    Gikk over alt av kretskort som jeg kunne komme til uten å røre flere skruer enn de til dekselet og det var ikke en eneste ting jeg så som så ut å være et sted denne delen kunne komme fra, så meget nysgjerrig. Kan jo være noe på undersiden av et kretskort - kanskje en del som brukes for å holde en PCB oppe over undersiden av chassiet eller noe slik - vill gjetting. Uansett, tipper jeg får svar fra selger i løpet av kort tid.

    Får håpe den jeg kjøpte fra har satt den sammen korrekt, haha! Bildene jeg fikk se i forkant viste i alle fall at den fungerer/spiller, men det er jo ikke umulig å redigere/hente fra andre steder - var dog en med gode tilbakemeldinger i følge kompisen min i Japan som hjalp meg med kjøpet så får håpe på det beste inntil jeg kan teste selv når adapter er på plass. Skulle alt være i orden og den spiller som den skal så frister det nesten å kjøpe en spiller til for å ha til kjellerstuen også. Men først får jeg teste denne og se hvordan det blir!
     

    FroBe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2014
    Innlegg
    89
    Antall liker
    146
    Sted
    Ryfylke
    Dette ser ut som en skjøte-pinne mellom to bevegelige armer. Det mangler en låsering i ene enden.
    Om det hadde vært mekanisk åpning av kassettluke ville jeg lett der først, men denne spilleren har vel motorisert kassettluke uten mekaniske armer som er koblet sammen.

    Du kan laste ned servicemanual her og lete etter noe som ligner på tegningene:
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    @mortuus : Dersom jeg skulle tippet ville jeg satt penger på denne "(2) shaft left":

    1624514509988.jpeg

    Hvis "(1) stopper washer" ikke blir satt ordentlig på ved montering av kassett-holderen (eller at den mangler) så vil "(2) shaft" til slutt falle ut.
    Ved service av disse Sony-spillerne er det veldig vanlig å demontere dette, har gjort det selv med min TC-K711S der denne delen av transportmekanismen er bygd opp på akkurat samme måte som din TC-KA3ES.

    Du ser delen fra 14:45 ut i denne videoen, som forøvrig er en meget god instruksjonsvideo for den gangen man trenger å bytte mode-belte på disse Sony-transportene :):
    TC-KA3ES Cassette Deck Repair

    Jeg vil tro du kan se om det er der delen passer ved å ejecte kassettluka (på vanlig vis med strømmen på) og så trekke av frontdekselet. Frontdekselet løftes opp og deretter ut uten at man trenger å demontere noe.
     
    Sist redigert:

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    @mortuus : Dersom jeg skulle tippet ville jeg satt penger på denne "(2) shaft left":

    Vis vedlegget 730999

    Hvis "(1) stopper washer" ikke blir satt ordentlig på ved montering av kassett-holderen (eller at den mangler) så vil "(2) shaft" til slutt falle ut.
    Ved service av disse Sony-spillerne er det veldig vanlig å demontere dette, har gjort det selv med min TC-K711S der denne delen av transportmekanismen er bygd opp på akkurat samme måte som din TC-KA3ES.

    Du ser delen fra 14:45 ut i denne videoen, som forøvrig er en meget god instruksjonsvideo for den gangen man trenger å bytte mode-belte på disse Sony-transportene :):
    TC-KA3ES Cassette Deck Repair
    Dæven, spot on! Takker så meget! Tok av deksel og front slik som gjort i lenken, og jammen var det ikke der delen hørte til! Finner dog ikke "stopper washer", så kanskje prøve å få kjøpt en ny hvis det er å få tak i - noen som vet av et mer fornuftig navn på det?
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Dæven, spot on! Takker så meget! Tok av deksel og front slik som gjort i lenken, og jammen var det ikke der delen hørte til! Finner dog ikke "stopper washer", så kanskje prøve å få kjøpt en ny hvis det er å få tak i - noen som vet av et mer fornuftig navn på det?
    Låseskive kanskje. Mulig du kan få tak i riktig størrelse ved å kjøpe et sånt sett med ulike størrelser hos clas ohlson, biltema, jula, Kjell&Co eller et annet sted.
     

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    Hvis noen skulle ha en ekstra av denne stopper washer-dingsen liggende, mulig å få mål på den? Ytre og indre diameter og tykkelse. Her må det kunne gå an å 3d-printe og ha et lager for evig og alltid. Har ikke noe skyvelære hjemme så blir ikke så nøyaktige mål hvis jeg skal måle på den delen som var løs i spilleren min med linjal. Uansett bedre med mål på delen som faktisk mangler.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Hvis noen skulle ha en ekstra av denne stopper washer-dingsen liggende, mulig å få mål på den? Ytre og indre diameter og tykkelse. Her må det kunne gå an å 3d-printe og ha et lager for evig og alltid. Har ikke noe skyvelære hjemme så blir ikke så nøyaktige mål hvis jeg skal måle på den delen som var løs i spilleren min med linjal. Uansett bedre med mål på delen som faktisk mangler.
    Jeg har ingen ekstra liggende. Hvis det ikke finnes sånne samlesett med plastskiver å få kjøpt, så er et alternativ å kjøpe i "løsvekt" fra f.eks. https://www.accu.co.uk/en/. Da kan man kjøpe litt forskjellige størrelser. Det blir fort noen hundrelapper da p.g.a. frakten, og spesielt hvis ting blir stoppet i tollen. Man kan jo også forsøke å lage noe selv, man trenger vel i prinsippet bare noe i plast av passende tykkelse som kan klippes til, og borre hull?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hvis noen skulle ha en ekstra av denne stopper washer-dingsen liggende, mulig å få mål på den? Ytre og indre diameter og tykkelse. Her må det kunne gå an å 3d-printe og ha et lager for evig og alltid. Har ikke noe skyvelære hjemme så blir ikke så nøyaktige mål hvis jeg skal måle på den delen som var løs i spilleren min med linjal. Uansett bedre med mål på delen som faktisk mangler.
    Jeg skal sjekke på verkstedet i morgen, jeg har en mekanikk med kassettluke liggende.....
    Gir tilbakemelding i morgen tidlig.
     

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    Jeg skal sjekke på verkstedet i morgen, jeg har en mekanikk med kassettluke liggende.....
    Gir tilbakemelding i morgen tidlig.
    Høres bra ut, tenkte at dette må være et enkelt problem å løse hvis det er sånn at disse må tas av hver gang man skal bytte reim osv og de ikke tåler så mye. Burde ikke være så mye i materialkostnader for å få printet en haug, enten på egen hånd eller få det bestilt.

    Fant forresten nettsiden til sjappa som solgte spilleren, hvis det er samme fremgangsmåte de har brukt som han/de viser her for service'n så virker det i alle fall ikke så borti natta: https://iregui2013.webnode.jp/修理の流れ/

    Blir mer og mer overrasket over at denne delen manglet, men, men. Det skal nå la seg løse.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Høres bra ut, tenkte at dette må være et enkelt problem å løse hvis det er sånn at disse må tas av hver gang man skal bytte reim osv og de ikke tåler så mye. Burde ikke være så mye i materialkostnader for å få printet en haug, enten på egen hånd eller få det bestilt.
    De går ikke i stykker det er i hvertfall min erfaring (har byttet mode-belte på 3 sånne transporter), er mer det at de kan fly veggemellom hvis man ikke passer på når man vrir de av, og da er de gjerne bortevekk :) Holder man for med tommelen eller bruker en teip-bit mens man vrir den av, så flyr den ikke avsted.

    Delenummeret på den er 3-558--708-21, og jeg fikk faktisk treff på søk på nett:
    Sony washer stopper. Koster sikkert en arm og et bein å få delen til Norge med mindre man kan få de til å sende delen i et brev...
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    God morgen til A-mennesker og andre :)
    Nå har jeg sjekket den mekanikken jeg har og det ser ikke ut til at den har noe som kan brukes her. Dette er fra en rimeligere 2 motors Sony spiller fra slutten av nittitallet. Jeg tror det er en KB920S. Her er det et par bilder. De som trenger denne mekanikken kan komme innom eller sende meg det det koster å sende den.
    IMG_20210625_064151791.jpg

    IMG_20210625_064157806.jpg
     
    Sist redigert:

    mortuus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2014
    Innlegg
    53
    Antall liker
    32
    De går ikke i stykker det er i hvertfall min erfaring (har byttet mode-belte på 3 sånne transporter), er mer det at de kan fly veggemellom hvis man ikke passer på når man vrir de av, og da er de gjerne bortevekk :) Holder man for med tommelen eller bruker en teip-bit mens man vrir den av, så flyr den ikke avsted.

    Delenummeret på den er 3-558--708-21, og jeg fikk faktisk treff på søk på nett:
    Sony washer stopper. Koster sikkert en arm og et bein å få delen til Norge med mindre man kan få de til å sende delen i et brev...
    Ah, daså. Leste litt på tapeheads og andre steder og satt med inntrykk av at de ble ødelagt men sikkert misforstått. Uansett takk for info og for lenke, kan jo vurdere å høre med de og om selger ikke skulle sende.

    Fikk svar på dimensjoner av selger, 3mm hull og 0,4mm tykkelse. Jeg glemte selvsagt å spørre om hva slags materiale han trodde den er laget av - kanskje en av dere vil gjette på om det er plast eller et form for metall?

    Hvis plast så printer jeg noen når jeg er tilbake på jobb etter ferien da jeg har tilgang til 3d-printer av ganske god kvalitet på lab'en. Får også prøve å finne noe på nett også i mellomtiden.

    God morgen til A-mennesker og andre :)
    Nå har jeg sjekket den mekanikken jeg har og det ser ikke ut til at den har noe som kan brukes her. Dette er fra en rimeligere 2 motors Sony spiller fra slutten av nittitallet. Jeg tror det er en KB920S. Her er det et par bilder. De som trenger denne mekanikken kan komme innom eller sende meg det det koster å sende den.
    Vis vedlegget 731170
    Vis vedlegget 731171
    Takk for at du sjekket!:)
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Fikk svar på dimensjoner av selger, 3mm hull og 0,4mm tykkelse. Jeg glemte selvsagt å spørre om hva slags materiale han trodde den er laget av - kanskje en av dere vil gjette på om det er plast eller et form for metall?
    Det er en form for plastmateriale, det husker jeg. Jeg som ikke har tilgang på 3d-printer ville nok forsøkt meg på å lage noe av husholdningsplast/emballasje. Som dette f.eks:
    1624602097402.jpeg
    Eller fra lokket på en rømmeboks kanskje.

    Borre 3mm hull, og klippe ut en skive fra det. I motsetning til låseskiven til et idler-hjul f.eks., så er ikke denne låseskiven en del av en presisjonsmekanisme, skal jo bare holde på plass den pinnen til kassettholderen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Torstej: Klassisk Onkyodeck-, TA-2026 -ute på Finn nå. Fire hundre kroner. Anbefaler deg å ta inn den, bytte belter og rense litt..Kjempespillere, de..når de har fått det de skal ha av TLC😎
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Torstej: Klassisk Onkyodeck-, TA-2026 -ute på Finn nå. Fire hundre kroner. Anbefaler deg å ta inn den, bytte belter og rense litt..Kjempespillere, de..når de har fått det de skal ha av TLC😎
    Takk for tips men jeg har hoppet av kjøpe-karusellen. Er fornøyd med det jeg har :)
     

    69Variant

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2021
    Innlegg
    264
    Antall liker
    601
    Sted
    Ørland
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har sånne i metrall på jobb. De er verre å få løs men om du vil prøve kan jeg godt sende deg en :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Torstej: Synd. Det er to av de firesifra modellene ute nå, den ene med emballasje. Og det ville være mer enn synd om de ble vraka. Hadde jeg bare visst om en 3D-printer som kunne kopiere den headplaten jeg må ha skifta på K185X..Gjerne i et langt sterkere materiale enn plastoriginalen..Savner den maskinen i bruk, jeg. Og delen er forjævlig vanskelig å finne🤬 Deledeck lønner seg heller ikke…Burde nok hatt ny reim og, den. Som en viss walkman, som ovenikjøpet skal ha TO..
     
    Sist redigert:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Endelig fått kjøpt meg kassettspiller etter X år med forsøk på å finne en til "fornuftig" pris på finn; aldri hatt nødvendig med flaks, så ble til å kjøpe en Sony TC-KA3ES fra Japan. Mottok spilleren i dag og ser helt strøken ut (selv innvendig er det knapt et eneste støvkorn, som om den skulle vært helt ny). Venter fortsatt på adapter i posten så ikke fått testet den enda., blir vel i løpet av en uke eller to, avhengig av posten, tenker jeg.

    Kom pakket som om den skulle overleve en verdenskrig og mer til. Men, da jeg tok den ut av pakken hørte jeg at det var noe løst inne i spillere, tok av deksel og fant denne dingsen (se bilder). Aner ikke hva det er, og kan ikke se hvor den eventuelt skulle kunne komme fra, så da er spørsmålet om noen andre som kanskje ser hva det er og har noe hint til hva det kan være?







    Venter på svar fra selger også, var en sjappe/serviceverksted i Japan så håper de kan hjelpe, men tenkte jeg kunne høre her også i tilfelle noen gjenkjenner denne dingsen. Som nevnt, kunne ikke se noe på kretskortene som virket som noe åpenbart sted den stammet fra.Bilder av spiller kommer selvsagt så fort jeg har fått adapter og kan bruke den!
    Jeg blir alltid dritmisunnelig når jeg ser noen som har funnet en sånn spiller jeg ikke har hørt om og som har alle de rette specsa :) Gratulerer! Skulle egentlig skryte om de 60 kassettene jeg praia inn i Asker i går. Chrome; stort sett uspilte, fra Franklin Mint, og alle er monaureale innspillinger m storbandjazz m både kjente og ukjente storbandjazzartister fra The Golden Era, (Så da fikk jeg sagt det også, men) Gratulerer med ny spiller. Ser dritbra ut, og ganske ung, som jo har sine fordeler :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Spørs da om ikke du har vært like heldig😎 Husker jeg hadde lyst på den samlinga selv, men fattern hata jazz, så det ble ingenting av.
     

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt både ute på tur med puddelprinsessen og Quad Era 1ern min modda m 30mm pads og walkman, og innendørs på Nak LX5. Det er fantastiske saker gitt! Kjenner igjen Benny Goodman, Glen Miller Dizzie Gilespie og et par andre, men selv mine jazznaboer fant masse ukjent som de ikek hadde lært om på jazzlinjene sine :) Jepp kjære Auditor! -)Jeg er veldig, veldig fornøyd, og det er kult å kunne rope det høyt ut her inne hos dere fellow nørdsa :) Jeg manglet virkelig jazz i kassettene mine. Nat King Cole og Mr Armstrong ruvet i ensom tosomhet :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Bra! Vil du ha ei virkelig god samling jazzplater, har jeg ei liste lang som et pandemiår med must haves..Som lyder mer enn godt både på CD og MC..Finn noen forseglede TDKer av nyere type, så..
     

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Fett Auditor! Er det mest eldre klassiske eller er det mye nyere, eller er det balansert (syns du selv)? Er jo en del jazzartister fra hele Verden som spiller forskjellige former for ny jazz, ofte inspirert av deres hjemlige musikkkultur. Fx Ibrahim Malouf, og Sarathy Korwar
     

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Har også lurt på om jeg skal ofre noen sputnik-kassetter el no og lage en eklektisk samling jazz på dem, bare for å rote litt med estetikken i det hele ;-)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Begge deler, Hvis du har lyst til å bevare Sputnik, legg det beste derav over på ETT LANGT BÅND før du avhender dem. Ingen vits i å spille over originalbånd. De har alderen mot seg, og skaper bare forvirring😎
     

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Auditor: Skal innrømme at jeg ennå ikke har fått øynene opp for Sputnik, (som må ha kvaliteter utenfor min fatteevne som har gitt enormt salg i sin tid). Kan kanskje selge rælet på Finn ja. Ligger i kjelleren nå gitt. Hva mener du med å legge det over på et langt bånd?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: For eksempel å ta en TDK SA-XS 100. Og legge det beste fra fem forskjellige album over på den😊. Mixtape, kaller noen det.. Se samtidig over hvilke kassetter du ellers har i kjelleren..
     
    Sist redigert:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Uaktuelt for Sputnik dessverre. Vi får stole på at det produseres mixtapes av hans kunst i Raggerdal og Rånefjell, og kanskje Karskhus kommune. Jeg er, som audiofil, kun i startfasen, og begraver meg i ny gjeld lenge før jeg egentlig har fått utforsket det jeg alt har kjøpt. I tillegg har jeg lite teknisk sans. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal få opp to el tre elektrostatiske energizere i tillegg til ampen knytta til både digitale kilder og en el to kassettspillere. Blir tullerusk! PS: Har ingen TDK. Kun Radio Shack og Fiju Axia, :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Craylock: Radio Shack? Håper bare du ikke kjøpte mer enn fem av de..Ribba selv Tapeline i Stockport for både Mitsubishi, Fuji og en fempack Bush SF for noen år sia. De Mitsubishiene ble solgt igjen, og Fujiene er smekkfulle av tidsriktig prog og rock..
     
    Sist redigert:

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Lurer på om det ikke ble fem el no ja :) Men de chromejazzkassettene er helt rå gitt :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Den EM-Xen er en av åttitallets beste..
     

    Craylock

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2020
    Innlegg
    192
    Antall liker
    74
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens. Jeg tror jeg har et slags signalfeil på venstre kanal på min kjære Nak LX5. Hvit støy i korte støt, tftftftftftftf. Lite hørbart over høytalerne, men på Sennheiser HD800S kommer det tydeligere fram og blir plagsomt. Det forsvinner når jeg skrur ned lyden, men er tydelig når jeg spoler fram med rec på. Håper dere som har drukket av Mimes brønn har greie på dette, og kan forbarme seg over oss i vår elendighet :-(
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    (...) men er tydelig når jeg spoler fram med rec på.
    Er det spoling med auto-play du beskriver her?
    1625120310632.jpeg

    Jeg tenker at hvis du er fornøyd med spilleren, planlegger å ha den i mange år, og det er lenge siden sist den var på service, så er det verdt å koste på den en service når det dukker opp en sånn feil. Det koster noen tusenlapper, men da får man tilbake en spiller som bør være driftsikker i flere år igjen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn