Kassett-spillernes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Ja, men den blir vel ganske dyr? 😬
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Hva tror vi CR7en blir solgt for da?
    Tror vi den blir solgt da? Eller sagt på en annen måte, tror vi at den reelle markedsverdien (bestemt av det potensielle kjøpere er villig til å gi) og selger sin forventning er på det samme økonomiske nivået?

    Nå blir det litt CR7-ranting her, men CR7 er en spiller som står mitt hjerte nær siden jeg har en selv... Det er egentlig en spiller som er som en slags moderne 1000ZXL i det at den krever service med spesialkompetanse og spesialutstyr for å fungere optimalt. Men 1000ZXL er selvfølgelig enda mer kompleks. Så en CR7 kan se fabrikkny ut, og teknisk/mekanisk fungere fint, men hvis den aldri har hatt service, eller har vært på en service hos noen som har behandlet den som en "hvilken som helst annen kassettspiller", så vil den ikke prestere som den potensielt kan. For å ta en liten sammenlikning så leverer man ikke en vintage Ferrari til den lokale Mekonomen-sjappa når det skal gjøres arbeid på den. Man bør ikke det ihvertfall, man leverer den heller til et sted som Tyrrell´s Classic Workshop (se youtube-kanal) :) Det står ingenting i annonsen hverken i ene eller andre retningen om servicehistorikk, så da blir det litt vanskelig å gjette. Personlig mener jeg at en god service-historikk skal belønnes ved verdisetting, og det skal trekkes tilsvarende ved mangel på service. Men om de som er interessert i å kjøpe en CR-7 har satt seg godt nok inn i akkurat dette med servicevennlighet og tar hensyn til det når man vurderer hvor mye man er villig til å betale, det er jeg ikke sikker på. Jeg hadde ikke satt meg godt nok inn i det da jeg kjøpte min for noen år siden.
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Tror vi den blir solgt da? Eller sagt på en annen måte, tror vi at den reelle markedsverdien (bestemt av det potensielle kjøpere er villig til å gi) og selger sin forventning er på det samme økonomiske nivået?

    Nå blir det litt CR7-ranting her, men CR7 er en spiller som står mitt hjerte nær siden jeg har en selv... Det er egentlig en spiller som er som en slags moderne 1000ZXL i det at den krever service med spesialkompetanse og spesialutstyr for å fungere optimalt. Men 1000ZXL er selvfølgelig enda mer kompleks. Så en CR7 kan se fabrikkny ut, og teknisk/mekanisk fungere fint, men hvis den aldri har hatt service, eller har vært på en service hos noen som har behandlet den som en "hvilken som helst annen kassettspiller", så vil den ikke prestere som den potensielt kan. For å ta en liten sammenlikning så leverer man ikke en vintage Ferrari til den lokale Mekonomen-sjappa når det skal gjøres arbeid på den. Man bør ikke det ihvertfall, man leverer den heller til et sted som Tyrrell´s Classic Workshop (se youtube-kanal) :) Det står ingenting i annonsen hverken i ene eller andre retningen om servicehistorikk, så da blir det litt vanskelig å gjette. Personlig mener jeg at en god service-historikk skal belønnes ved verdisetting, og det skal trekkes tilsvarende ved mangel på service. Men om de som er interessert i å kjøpe en CR-7 har satt seg godt nok inn i akkurat dette med servicevennlighet og tar hensyn til det når man vurderer hvor mye man er villig til å betale, det er jeg ikke sikker på. Jeg hadde ikke satt meg godt nok inn i det da jeg kjøpte min for noen år siden.
    For ordens skyld, det står litt om service i CR-7 annonsen nå, ser jeg..... ;)
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Det er helt ubegripelig at folk ikkje kan skrive ka dei vil ha når noke skal selges, eg forstår det bare ikkje.
    Enig. Men denne skal han nok ha "forferdelig mye" for, så kanskje det ville vært kontraproduktivt for selgers del å oppgi en forventet salgspris. Det hadde uansett kanskje passet bedre å legge den ut på en dedikert auksjonsside, eller i det minste skrevet en slags nominell utropsspris og oppgi at salget foregår ved auksjon, slik @torstej og jeg gjorde med våre maskiner når vi la dem ut på finn, noe som fungerte tålig bra.

    Uansett, maskinen ser jo dønn strøken ut, og hvis den i tillegg har tilstrekkelig med dokumentert servicehistorikk, burde ikke denne gå for noe særlig mindre enn en tilsvarende Dragon eller ZX-7/9.


    Snacky
     

    Sjarlatan

    Medlem
    Ble medlem
    13.06.2022
    Innlegg
    13
    Antall liker
    35
    Sted
    Oslo
    Apropos spillere med azimuth-justering ved avspilling (som Cassette Deck 1 har), nå har selger av den CR-7-en på finn lagt ut et par bilder av spilleren. Den ser kosmetisk veldig fin ut! Til og med den originale pappesken ser bra ut.
    Tape length-knapp, snedig.

    Gitt så mange snasne funksjoner som man kan pakke inn i en kassettspiller som øker komforten, virker det til at det ikke finnes en idealspiller som har alt.
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Tape length-knapp, snedig.
    Gitt så mange snasne funksjoner som man kan pakke inn i en kassettspiller som øker komforten, virker det til at det ikke finnes en idealspiller som har alt.
    Jeg har tenkt det samme selv. Selv en avansert spiller som CR-7 har ikke alt, for eksempel har den ikke den funksjonen der man kan søke mellom sanger. Men det valgte derimot Nakamichi å legge til i blant annet RX-505. Snodig.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Tja, hvem trenger det, ikke jeg. LX5 har neste sang search. Tape lengther ikke nøyaktig heller på mange maskiner, forskjellige bånd har forskjellig lengde, minutter og sekunder telleren der teller ned på Aiwa AD-F770 var ikke nøyaktig heller, blir bare "best guess", det er ikke MiniDisc jo. Du kan gå til neste sang om mellomrommet er stort nok der. Aiwa AD-F770 er en fin spiller men et helvete å skifte belter på.
     

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har tenkt det samme selv. Selv en avansert spiller som CR-7 har ikke alt, for eksempel har den ikke den funksjonen der man kan søke mellom sanger. Men det valgte derimot Nakamichi å legge til i blant annet RX-505. Snodig.
    Hehe, kanskje de hadde sånne som oss i tankene, som bare trenger et bitte lite påskudd for å kjøpe flere spillere? 😁
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Enig med @motoren - uten prisantydning blir det jo helt umulig å vite hvor man skal legge seg i forbindelse med budgivning! Har kjøpt 5 kassettspiller gjennom Finn.no og alltid "grunnet på" prisantydning gitt av selger!🙂
    Tore
     

    torstej

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2018
    Innlegg
    627
    Antall liker
    1.007
    Tja, hvem trenger det, ikke jeg. LX5 har neste sang search.
    Jepp, flere av Nakamichi sine spillere med classic transport har denne featuren med litt varierende muligheter. Ingen Nakamichier med Sankyo-transport har det, ei heller Dragon ser jeg etter å ha bladd gjennom manualen. 1000ZXL har den mest avanserte varianten, den kan legge inn digitale tags på kassettbåndet under opptak, som den finner igjen under avspilling slik at man kan velge rekkefølgen av sanger, sette opp spilleliste etc. Minner vel litt om det man kunne gjøre med en CD-spiller (men man må åpenbart vente på spoling mellom sanger). Veldig stilig!

    ... the 1000ZXL has a sophisticated RAMM (random-access music memory) that can digitally encode the tape with up to fifteen identifying selection numbers. This can be done either automatically or manually, and the machine can then be set up to play (or repeat) the selections in any desired order— up to thirty commands. The infrasonic code is read bidirectionally, and—lest owners of d.c. amplifiers worry—it is entirely filtered from the deck’s output. While the description of all this “computer” circuitry may appear complex, an illuminated display shows the action and status at each step, simplifying operation.

    1000ZXL hadde vært en glimrende kandidat for en Techmoan-video med alle "quirks and features" som den spilleren har (kanskje det nærmeste man kommer en spiller som "har alt"?). Problemet er vel at Techmoan som regel kjøper inn det han viser fram for egne penger, og prisene på 1000ZXL er veldig høye.
     

    afen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    227
    Antall liker
    715

    L_I_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.11.2017
    Innlegg
    136
    Antall liker
    202
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gjetter vel kanskje at de håper det skal komme noen som ikke er sånn utrolig godt orientert, og tenke "Hey, siden det ligger en Dragon til 100 tusen på ebay, da må det være et varp å kjøpe denne i Norge til 50!"

    Edit: Men enig i at det er irriterende! :)
     
    Sist redigert:

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.288
    Torget vurderinger
    1
    Er svanger på en Tandberg TCD-440A, men synes 14.000,- var litt vel friskt. Hva er gjengs pris i dagens marked, mon tro?

     

    slemmo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2021
    Innlegg
    266
    Antall liker
    559
    Sted
    Eidsvoll Verk
    Ja, det er nesten ikke vits i å by uten prisantydning. Sendte melding på noen av bånda her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=296362290 og fikk bare "gi meg bud" til svar. Både jeg og han vet at han ikke selger TPIV for femti spenn stykket, så hvorfor gjøre seg så vanskelig?
    Sånne selgere gidder jeg ikke kontakte i det hele tatt, de får ihvetfall ikke telefonnummeret mitt 😁
    lagrer annonsen i favorittlisten, og om det dukker opp en pris på et senere tidspunkt så slår jeg til om prisen er passe.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Jeg kommer til å legge ut et lite lass med NOS forseglede TDK SA-kassetter av klassiske årganger på finn.no i neste uke. For de av dere som er interessert i dette, kan dere se på listen under, og sende meg en PM på det dere evt. ønsker. Sjekk AudioChrome-bloggen (https://audiochrome.blogspot.com/2019/04/cassette-tape-comparative-measurements.html) og EZ647-arkivet (http://www.ez647.sk/cc/tdk_sa.html) for detaljer på de forskjellige variantene/årgangene.

    VariantPris pr. stk.Antall tilgj.
    TDK SA60 1985 (amerikansk utgave)
    100​
    4​
    TDK SA90 1983/84 rev. 2 1985-tape (europeisk utgave)
    120​
    2​
    TDK SA90 1985 (europeisk utgave)
    135​
    1​
    TDK SA90 1987 (amerikansk utgave)
    150​
    3​
    TDK SA90 1989 (amerikansk utgave)
    150​
    5​
    TDK SA90 1990 (amerikansk utgave)
    150​
    3​
    TDK SA90 1992 (amerikansk utgave)
    135​
    4​
    TDK SA90 1994 (europeisk utgave)
    125​
    8​
    TDK SA90 1994 Black Limited Edition (europeisk utgave)
    150​
    3​
    TDK SA100 1995 (amerikansk utgave)
    120​
    3​
    TDK SA-X100 1990 (amerikansk utgave)
    175​
    1​

    Jeg har også planer om å legge ut ca. 200 andre kassetter (alle merker, alle typer) de nærmeste ukene, så det blir litt "bonanza" fremover fra SKK :)

    En liten teaser:

    1682093554298.png



    Snacky
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Pioneer sitt Super Auto BLE er ganske imponerende, har gjort noen fine opptak på brukt Denon og Fuji.
    Det blir nok til at det kommer in et Pioneer deck til med BLE, men noke helt annet kjeme før det.
    No blir det å tenke på en wantlist å sende til @Snacky :unsure:
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Er svanger på en Tandberg TCD-440A, men synes 14.000,- var litt vel friskt. Hva er gjengs pris i dagens marked, mon tro?

    Vet ikke, men tviler vel naturligvis på at den er 100% strøken. Ser bare fire bilder og de forteller ikke mye egentlig. Tatt service, hvor? Hva blev gjort, om noe.....
    Mange variabler her, må innrømme denne er finere enn min men en 440A er ikke som andre maskiner. Vil bare nevne at bias potmetrene er veldig gamle nå og ringen der justerer bias kan bare falle av en dag! Samme potmetre er bak, brukt til alle justeringer og det er veldig fort gjort at disse bøyes f.eks. Om man driver med forskjellige bånd er det ikke så enkelt å justere denne maskine, det er lettest med frontplanelet av, og da må azimuth døren tas av først, da må bakplaten tas av, ved hjelp av en ikke magnetisk skrutrekker i rett størrelse justeres bias, (jeg misliker sterkt å stikke en skrutrekker inn igjennom fronten når jeg ikke kan se hvor justeringspotten sitter! Da må utgangsnivå justeres så det passer med før bånd nivå. Vet jeg er er ekstremt kritisk nå men har sett disse på Ebay til 1000€, med alle manualer på cd osv men jeg vet ikke helt hva den er verdt idag, 8K kanskje men noen målinger må til før det betales. Min er ikke 100% strøken men fungerer helt i henhold til spec og 8k er hva jeg ville kreve om jeg skulle selge, om kjøper ikke vil betale da beholder jeg maskinen. Spiller som en drøm egentlig....tar den sikkert med meg i graven tror jeg. 440A med et Maxell UDXLII bånd.....lyden er etter bånd, uten Dolby.

     
    Sist redigert:

    BirgerG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    650
    Antall liker
    1.005
    Torget vurderinger
    1
    Begge mine 440 (sølv og svart) kom meg på ca 8000 for noen år siden. Med dagens prisnivå og en god service burde det vel tilsvare over 10, men 14? Æh, tror ikke det.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    En liten hastig utflukt en sen kveldstime gav umiddelbar uttelling :)

    1682405386630.jpeg


    Er det noen her inne som har erfaring med vedlikehold av denne maskinen?


    Snacky
     
    Sist redigert:

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.626
    Antall liker
    1.319
    En liten hastig utflukt en sen kveldstime gav umiddelbar uttelling :)

    Vis vedlegget 914851

    Er det noen her inne som har erfaring med vedlikehold av denne maskinen?


    Snacky
    Gratulerer med kul & knallbra kassettspiller, alternativt stor papirpresse @Snacky!

    Frede hos Classic Audio i Struer, Martin/dillen i København og Jarman i England har god trackrecord med service på disse. Sikkert andre og her i verden, men ikke som jeg kan trekke opp av hatten.
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Gratulerer med kul & knallbra kassettspiller, alternativt stor papirpresse @Snacky!
    Frede hos Classic Audio i Struer, Martin/dillen i København og Jarman i England har god trackrecord med service på disse. Sikkert andre og her i verden, men ikke som jeg kan trekke opp av hatten.
    Takk for det, og takk for info om servicesteder, det kan jo bli nyttig muligens. Maskinen fungerer fint den, fantastisk lyd og utsøkt design. Det eneste problemet jeg har med maskinen er at mekanismen (head assembly) noen ganger må hjelpes bittelitt for at den skal komme helt ned i hvileposisjon når jeg trykker STOP-knappen. Hvis ikke jeg gjør det, får jeg den ikke igang igjen (hverken med PLAY, FWD eller REW), ei heller får jeg ut kassetten når jeg trykker EJECT. Med en gang head assembly faller ned dit den skal, fungerer alle funksjoner korrekt igjen. Mekanismen må nok sikkert smøres opp, men da er jo iallefall jeg ute på tynn is allerede (har allerede forsøkt meg litt på det, til ingen nytte) ... :)

    @torstej : Har du lyst på en ny utfording? :)


    Snacky
     
    Sist redigert:

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.470
    Antall liker
    3.288
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke, men tviler vel naturligvis på at den er 100% strøken. Ser bare fire bilder og de forteller ikke mye egentlig. Tatt service, hvor? Hva blev gjort, om noe.....
    Mange variabler her, må innrømme denne er finere enn min men en 440A er ikke som andre maskiner. Vil bare nevne at bias potmetrene er veldig gamle nå og ringen der justerer bias kan bare falle av en dag! Samme potmetre er bak, brukt til alle justeringer og det er veldig fort gjort at disse bøyes f.eks. Om man driver med forskjellige bånd er det ikke så enkelt å justere denne maskine, det er lettest med frontplanelet av, og da må azimuth døren tas av først, da må bakplaten tas av, ved hjelp av en ikke magnetisk skrutrekker i rett størrelse justeres bias, (jeg misliker sterkt å stikke en skrutrekker inn igjennom fronten når jeg ikke kan se hvor justeringspotten sitter! Da må utgangsnivå justeres så det passer med før bånd nivå. Vet jeg er er ekstremt kritisk nå men har sett disse på Ebay til 1000€, med alle manualer på cd osv men jeg vet ikke helt hva den er verdt idag, 8K kanskje men noen målinger må til før det betales. Min er ikke 100% strøken men fungerer helt i henhold til spec og 8k er hva jeg ville kreve om jeg skulle selge, om kjøper ikke vil betale da beholder jeg maskinen. Spiller som en drøm egentlig....tar den sikkert med meg i graven tror jeg. 440A med et Maxell UDXLII bånd.....lyden er etter bånd, uten Dolby.

    Takk for innspill og gode råd.
    Hovedutfordringen med kassettspillere har jo historisk vært det dårlige S/N forholdet. Altså båndsus, på godt norsk.
    Dolby B skulle liksom løse det, men "kvelte" overtonestrukturen og friskheten i lyden.
    Dolby C var hakket bedre, men fortsatt litt "antiseptisk" i klangen.
    Helt fornøyd ble jeg ikke før jeg kjøpte Tandberg TCD 3014A. Med full utstyring av gode bånd (TDK SA eller bedre) så var lydforringelsen neglisjerbar. TCD 3014A fikk lillebror i presang. Trodde jeg var ferdig med CC, så nå er det på'n igjen.

    Er i markedet for ny spiller, men trenger ikke en så komplisert maskin, da den skal stå på hytta. Tenker TCD 440A kunne være en god kandidat. Har lest at den har mye av den gode "klangen" som 3014A. (De fleste andre kassettspillere låter litt "papp"). Alternativet måtte være en Nakamichi modell. Men blir det for mye båndsus?
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Jeg reagerer ikke på båndsus så det er vel litt individuelt. Mange har sagt og skrevet at der nesten ikke er forskjell i lyden på de to, 3014 har bedre data jo, og er kongen men 440A er en kapabel prins.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Takk for det, og takk for info om servicesteder, det kan jo bli nyttig muligens. Maskinen fungerer fint den, fantastisk lyd og utsøkt design. Det eneste problemet jeg har med maskinen er at mekanismen (head assembly) noen ganger må hjelpes bittelitt for at den skal komme helt ned i hvileposisjon når jeg trykker STOP-knappen. Hvis ikke jeg gjør det, får jeg den ikke igang igjen (hverken med PLAY, FWD eller REW), ei heller får jeg ut kassetten når jeg trykker EJECT. Med en gang head assembly faller ned dit den skal, fungerer alle funksjoner korrekt igjen. Mekanismen må nok sikkert smøres opp, men da er jo iallefall jeg ute på tynn is allerede (har allerede forsøkt meg litt på det, til ingen nytte) ... :)

    @torstej : Har du lyst på en ny utfording? :)


    Snacky
    Er mekanismen kontrollert av en solenoid? Kanskje en fjær er dårlig eller kanskje den mangler denne, vet ikke. https://www.beoparts-shop.com/product/steel-ball-for-tapehead-bridge-transport-stabilizer/
    Kanskje Birger vet noe, ellers post et spørsmål på Tapeheads.net.
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Er mekanismen kontrollert av en solenoid? Kanskje en fjær er dårlig eller kanskje den mangler denne, vet ikke. https://www.beoparts-shop.com/product/steel-ball-for-tapehead-bridge-transport-stabilizer/
    Som Niels skriver, kan det være den lite "steel-ball" som har fallt ut.
    Ellers er det generelle på alle Beo-produkter med den alderen, at det fettet, de blev smurt opp med
    ab fabrikk, har størknet. Simpelt men tidskrevende på en 9000 å ta ut verket og rense allt av og smøre opp igjen.
    Men det virker (y)
     

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Er mekanismen kontrollert av en solenoid? Kanskje en fjær er dårlig eller kanskje den mangler denne, vet ikke. https://www.beoparts-shop.com/product/steel-ball-for-tapehead-bridge-transport-stabilizer/
    Kanskje Birger vet noe, ellers post et spørsmål på Tapeheads.net.
    Det aner jeg ikke; kanskje jeg burde konsultere servicemanualen?
    Hvor i mekanismen skal denne lille "stålballen" installeres? Må man typisk ta fra hverandre hele mekanismen for å få det til?
    EDIT : Leste i linken for produktet. Kanskje det er verdt et forsøk.


    Snacky
     
    Sist redigert:

    Snacky

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2021
    Innlegg
    273
    Antall liker
    554
    Sted
    Østlandet
    Som Niels skriver, kan det være den lite "steel-ball" som har fallt ut.
    Ellers er det generelle på alle Beo-produkter med den alderen, at det fettet, de blev smurt opp med
    ab fabrikk, har størknet. Simpelt men tidskrevende på en 9000 å ta ut verket og rense allt av og smøre opp igjen.
    Men det virker (y)
    Jeg er rimelig sikker på at fettet i mekanismen er temmelig størknet ja. Selv om det er lett å ta ut mekanismen (det har jeg allerede gjort, OG satt den korrekt tilbake), ser jeg likevel mørkt på å sitte der å gni tørr smurning av metalldeler ... :)


    Snacky
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn