Karan

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått meg noen timer med min Karan KAS400 og dette er definitivt solide saker. Jeg får det jeg håper og vel så det når det gjelder kraft og kontroll, virkelig gode egenskaper i bassområdet! Lydbildet fremstår også minst like stort som med Ayon-blokkene. Klangbalansen er klart mørkere enn Ayon, det overrasker meg litt. Jeg skjønner hvor ekstremt gode Ayon-blokkene er når det gjelder oppløsning og luftighet.

    Karan fungerer bedre for meg, totalt sett, enn Ayon-blokkene. Dog ikke bedre på alle parameter. Til pop og rock er Karan klart best. På akustisk musikk vil jeg foretrekke Ayon selv om kontrabass låter mye fetere med Karan. Men at dette er en veldig god forsterker er det ingen tvil om.

    Karan-forsterkeren avgir overhodet ikke varme, jeg har lest om dette og det er et faktum. På en måte nesten litt skuffende:)
    Kjekt å høre at du alt i alt er fornøyd, larkrla. Skrev vel litt tidligere i tråden at distributøren her nede mener de er helt nøytrale, mens jeg selv mener de heller mot det mørke, så her er vi nok helt på linje. Hvem i alle dager trenger å høre på noe annet enn pop og rock da :cool: Litt mer seriøst, så fortalte den samme distributøren at mange som spiller rock benytter RCA utgang på Karan preamp, mens de som fokuserer på klassisk benyttet XLR utgang. Du må kanskje skaffe deg en Karan preamp også....:cool::D
    Jeg har mange ganger vurdert å kjøpe en ny pre. Men får til stadighet bekreftet hvor god min Bryston SP3 faktisk er, også som analog 2-kanals pre. Det kunne dog vært fristende å prøve Karan pre, men den mangler main in / prosessor inn, og dermed blir det for tungvindt.

    Har du testet ut forskjellen mellom rca og xlr selv og hva opplever du som forskjellen evt? Jeg har voldsomt gode XLR-kabler, de rca-kablene jeg har liggende holder ikke på langt nær samme nivå.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg fått meg noen timer med min Karan KAS400 og dette er definitivt solide saker. Jeg får det jeg håper og vel så det når det gjelder kraft og kontroll, virkelig gode egenskaper i bassområdet! Lydbildet fremstår også minst like stort som med Ayon-blokkene. Klangbalansen er klart mørkere enn Ayon, det overrasker meg litt. Jeg skjønner hvor ekstremt gode Ayon-blokkene er når det gjelder oppløsning og luftighet.

    Karan fungerer bedre for meg, totalt sett, enn Ayon-blokkene. Dog ikke bedre på alle parameter. Til pop og rock er Karan klart best. På akustisk musikk vil jeg foretrekke Ayon selv om kontrabass låter mye fetere med Karan. Men at dette er en veldig god forsterker er det ingen tvil om.

    Karan-forsterkeren avgir overhodet ikke varme, jeg har lest om dette og det er et faktum. På en måte nesten litt skuffende:)
    Kjekt å høre at du alt i alt er fornøyd, larkrla. Skrev vel litt tidligere i tråden at distributøren her nede mener de er helt nøytrale, mens jeg selv mener de heller mot det mørke, så her er vi nok helt på linje. Hvem i alle dager trenger å høre på noe annet enn pop og rock da :cool: Litt mer seriøst, så fortalte den samme distributøren at mange som spiller rock benytter RCA utgang på Karan preamp, mens de som fokuserer på klassisk benyttet XLR utgang. Du må kanskje skaffe deg en Karan preamp også....:cool::D
    Jeg har mange ganger vurdert å kjøpe en ny pre. Men får til stadighet bekreftet hvor god min Bryston SP3 faktisk er, også som analog 2-kanals pre. Det kunne dog vært fristende å prøve Karan pre, men den mangler main in / prosessor inn, og dermed blir det for tungvindt.

    Har du testet ut forskjellen mellom rca og xlr selv og hva opplever du som forskjellen evt? Jeg har voldsomt gode XLR-kabler, de rca-kablene jeg har liggende holder ikke på langt nær samme nivå.
    Tviler ikke noe på at du klarer deg mer enn godt nok med Bryston SP3, og har ingen forutsetninger for å si at Karan skulle lyde bedre :)

    Har forsøkt begge utgangene, men ikke sammenlignet dem seriøst. Det er også særdeles vanskelig da jeg mener det er 3 dB forskjell i følsomhet mellom dem. Dermed er det høyere lyd på RCA sammenlignet med XLR med samme innstillingen på volumet. Blir etter mitt syn derfor veldig vanskelig å gjøre en skikkelig sammenligning.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått meg noen timer med min Karan KAS400 og dette er definitivt solide saker. Jeg får det jeg håper og vel så det når det gjelder kraft og kontroll, virkelig gode egenskaper i bassområdet! Lydbildet fremstår også minst like stort som med Ayon-blokkene. Klangbalansen er klart mørkere enn Ayon, det overrasker meg litt. Jeg skjønner hvor ekstremt gode Ayon-blokkene er når det gjelder oppløsning og luftighet.

    Karan fungerer bedre for meg, totalt sett, enn Ayon-blokkene. Dog ikke bedre på alle parameter. Til pop og rock er Karan klart best. På akustisk musikk vil jeg foretrekke Ayon selv om kontrabass låter mye fetere med Karan. Men at dette er en veldig god forsterker er det ingen tvil om.

    Karan-forsterkeren avgir overhodet ikke varme, jeg har lest om dette og det er et faktum. På en måte nesten litt skuffende:)
    Kjekt å høre at du alt i alt er fornøyd, larkrla. Skrev vel litt tidligere i tråden at distributøren her nede mener de er helt nøytrale, mens jeg selv mener de heller mot det mørke, så her er vi nok helt på linje. Hvem i alle dager trenger å høre på noe annet enn pop og rock da :cool: Litt mer seriøst, så fortalte den samme distributøren at mange som spiller rock benytter RCA utgang på Karan preamp, mens de som fokuserer på klassisk benyttet XLR utgang. Du må kanskje skaffe deg en Karan preamp også....:cool::D
    Jeg har mange ganger vurdert å kjøpe en ny pre. Men får til stadighet bekreftet hvor god min Bryston SP3 faktisk er, også som analog 2-kanals pre. Det kunne dog vært fristende å prøve Karan pre, men den mangler main in / prosessor inn, og dermed blir det for tungvindt.

    Har du testet ut forskjellen mellom rca og xlr selv og hva opplever du som forskjellen evt? Jeg har voldsomt gode XLR-kabler, de rca-kablene jeg har liggende holder ikke på langt nær samme nivå.
    Tviler ikke noe på at du klarer deg mer enn godt nok med Bryston SP3, og har ingen forutsetninger for å si at Karan skulle lyde bedre :)

    Har forsøkt begge utgangene, men ikke sammenlignet dem seriøst. Det er også særdeles vanskelig da jeg mener det er 3 dB forskjell i følsomhet mellom dem. Dermed er det høyere lyd på RCA sammenlignet med XLR med samme innstillingen på volumet. Blir etter mitt syn derfor veldig vanskelig å gjøre en skikkelig sammenligning.
    Enig med deg og ikke noe jeg kommer til å legge ned mye arbeid i å finne ut av. Det mest overraskende med forsterkerbyttet var hvor mørkt Karan låter ift Ayon. Ikke negativt ment, men jeg hadde ikke forventet det.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har mange ganger vurdert å kjøpe en ny pre. Men får til stadighet bekreftet hvor god min Bryston SP3 faktisk er, også som analog 2-kanals pre. Det kunne dog vært fristende å prøve Karan pre, men den mangler main in / prosessor inn, og dermed blir det for tungvindt.

    Har du testet ut forskjellen mellom rca og xlr selv og hva opplever du som forskjellen evt? Jeg har voldsomt gode XLR-kabler, de rca-kablene jeg har liggende holder ikke på langt nær samme nivå.
    Tviler ikke noe på at du klarer deg mer enn godt nok med Bryston SP3, og har ingen forutsetninger for å si at Karan skulle lyde bedre :)

    Har forsøkt begge utgangene, men ikke sammenlignet dem seriøst. Det er også særdeles vanskelig da jeg mener det er 3 dB forskjell i følsomhet mellom dem. Dermed er det høyere lyd på RCA sammenlignet med XLR med samme innstillingen på volumet. Blir etter mitt syn derfor veldig vanskelig å gjøre en skikkelig sammenligning.
    Enig med deg og ikke noe jeg kommer til å legge ned mye arbeid i å finne ut av. Det mest overraskende med forsterkerbyttet var hvor mørkt Karan låter ift Ayon. Ikke negativt ment, men jeg hadde ikke forventet det.
    Hmmm, nå har ikke jeg hørt Ayon, så mitt sammenligningsgrunnlag er med EC. Den største forskjellen for meg var bytte fra EC 4.8 til Karan preamp, men også noen forskjeller fra EC AW250R til KAS400. Opplevde det ikke som veldig mørkt, men snarere med mer kontroll, og ikke minst, mer bassfundament. Trenger jo selvfølgelig ikke være det samme hos deg, men kan det være mer bassfundament hos deg og dermed opplevelsen av at det låter mørkere?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Karan lager vel noe av de fineste power og preampene på markedet syns jeg. Den integrerte er også veldig fin :).

    Ble bare kort opphold, da den ikke fungerte spesielt bra på mine Cornwall. På BW CM9 spilte den derimot helt strålende, så hadde jeg hatt BW(eller sikkert mye annet) på HIFIrommet, så hadde den blitt stående!
    1c9bf040d2776381905d641fc7c56b96.jpg
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vekker liv i denne tråden. Fjernkontrollen til min Karan 180 ser ut til å ha tatt kvelden. Noen som vet om en måte å programmere en Harmony-kontroll uten at man har den originale fjernkontrollen? Er det noen andre produkter i listen som bruker samme volume-signaler? Det er jo bare opp og ned volum på fjernkontrollen..
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Karan vs Accuphase

    Hei!

    Som lykkelig eier av en KA-I 180 mkII og en Accuphase E-470, ble jeg utfordrer til å forsøke å beskrive forskjellene på de to fantastiske integrerte forsterkerne. Forsøket kan du lese om i Accuphase sin vennetråd.

    Skal jeg røpe konklusjonen? Njaa, les og se om du klarer å trekke ut en konklusjon selv. For å røpe litt: Karanen gjør seg overhode ikke bort i møte med Aristokraten.

    Mvh Olav E.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dropper denne her fra min egen tråd.

    Den skarpe leser har registrert at mine Karan forsterkere har lagt lenge på markedet uten å bli solgt. Flere reduksjoner av pris har ikke hjulpet. Nordmenn er og blir konservative, og når merket ikke er tungt markedsført i den kulørte pressen eller deltar på messer, ender det opp som tungsolgt. Ingen sutring fra min side. Dette visste jeg godt da jeg Kjøpte Karan. Tror likevel Karan, som en del andre «ukjente» merker i Norge, har mye å fare med. Var vel en review for en stund siden som plasserte ampen min blant verdens beste. Slike utmerkelser kommer vel lett, men litt mer interessant når jeg vet Karan ikke markedsfører, men kun baserer seg på word of mouth. Greit for dem, synd for meg ;)

    Har visst en stund at nye modeller fra Karan var på trappene. Spennende å se at den nye versjonen av preampen som står hos meg har funnet sin vei til forsiden på HiFi +. En kopi av artikkelen fra holdere av bladet til tom.z@online.no hadde gjort seg......

    76384D12-4F90-4E68-97EA-60EF22FC1B57.jpeg
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Er ikke sikkert marsutgaven av Hifi+ har kommet ut i hylla til Narvesen enda, men kommer sikkert torsdag neste uke.

    Ja, jeg tror nok kombinasjonen av relativt lite kjent merke og prisnivået gjør at mange kvier seg for kjøp. Det er nok tryggere med f.eks Hegel her til lands. Kanskje litt usikkert med service også? Hvis komponentene må sendes utenlands er det også litt ekstra styr.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er ikke sikkert marsutgaven av Hifi+ har kommet ut i hylla til Narvesen enda, men kommer sikkert torsdag neste uke.

    Ja, jeg tror nok kombinasjonen av relativt lite kjent merke og prisnivået gjør at mange kvier seg for kjøp. Det er nok tryggere med f.eks Hegel her til lands. Kanskje litt usikkert med service også? Hvis komponentene må sendes utenlands er det også litt ekstra styr.
    Karan har både importør for Norge (selv om han holder til i Nederland) og forhandler utenfor Bergen (Djeveløya :cool:), så jeg tror ikke service er verre enn mye annet. Men, selvfølgelig lettere med mainstream merker som er veletablert i Norge. Selv tror jeg mange går glipp av kvalitet ved at de ikke tør å se litt utenfor de vanlige merkene (gjelder selvfølgelig for mer enn Karan). For min egen del synes jeg Karan er veldig bra, og i tillegg gir det meg litt ekstra eierglede å ha noe som er litt spesielt. Meg om det :)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Karmana
    Har Erdal hatt Karan hele tiden eller hadde Audiofreaks det en periode?

    Det jeg har hørt av Karan er overbevisende, så skulle gjerne hatt anledning til å kjøpe settet ditt.
    Tror, som du sier, at det er solide saker og vel så bra som mye annet i den prisklassen. Men med (nesten) sekssifret beløp for er forsterkersett så snevres jo det potensielle kjøperutvalget inn.

    Men jeg er rimelig trygg på at kjøperen blir meget fornøyd, med et lite forbehold om at det ikke kombineres med altfor mørktklingende høyttalere. Om sounden er som på de mindre modellene vel og merke.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana
    Har Erdal hatt Karan hele tiden eller hadde Audiofreaks det en periode?

    Det jeg har hørt av Karan er overbevisende, så skulle gjerne hatt anledning til å kjøpe settet ditt.
    Tror, som du sier, at det er solide saker og vel så bra som mye annet i den prisklassen. Men med (nesten) sekssifret beløp for er forsterkersett så snevres jo det potensielle kjøperutvalget inn.

    Men jeg er rimelig trygg på at kjøperen blir meget fornøyd, med et lite forbehold om at det ikke kombineres med altfor mørktklingende høyttalere. Om sounden er som på de mindre modellene vel og merke.
    Husker ikke om Audiofreaks (Peter) var forhandler for Karan i Norge da det var før jeg fikk interessen for merket. Mener bestemt at Audiofreaks i UK var importør, nå overtatt av Hermes i Nederland (som jeg kjøpte ampen min av). Det er vel en link mellom Audiofreaks i Norge og UK, uten at jeg har dette klart for meg. Erdal har vært Karan forhandler i ganske mange år nå, men det kreves vel en annen forhandler hvis merket skal bli mer kjent i Norge.

    Innlegget var ikke ment som en sales pitch for min annonse. Jeg lever veldig godt med Karan i mitt oppsett, men sammen med lettdrevne høyttalere blir det kraftig overkill. Her klarer jeg meg godt med rørforsterkeren min på 2x8W. Prismessig er det lite som tyder på at Karan strekker seg mot å skulle masseprodusere utstyr. Av Erdal sin hjemmeside virker den nye preampen med psu å skulle koste 360K :p:)
     

    pelsjeger

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Innlegg
    897
    Antall liker
    1.003
    Torget vurderinger
    4
    Bare godt å melde som forhenværende eier av kas180mkII.
    Noen år siden nå, og den ble benyttet sammen med PS Audio Perfectwave mk2 dac og først Kef xq40 og senere dynaudio s3.4, hvorav førstnevnte var favoritten. De ble solgt da et småtroll kom til verden, og risken for vaklevorne htt var for høy med Kef.
    Til tross for sin beskjedne størrelse mistet den aldri fatningen, og spesielt på dynaudio var det imponerende basskontroll. Den ble solgt for å finansiere et dyrt htt- kjøp. Ikke den mest lettsolgte ampen, men tilfeldighetene gjorde at at jeg traff på rett kjøper.

    Flott byggekvalitet, og ble sjelden noe mer enn lunken i racket. Anbefales!

    https://www.flickr.com/photos/pelsjeger_photos/albums/72157642794564174
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Karmana
    Har Erdal hatt Karan hele tiden eller hadde Audiofreaks det en periode?

    Det jeg har hørt av Karan er overbevisende, så skulle gjerne hatt anledning til å kjøpe settet ditt.
    Tror, som du sier, at det er solide saker og vel så bra som mye annet i den prisklassen. Men med (nesten) sekssifret beløp for er forsterkersett så snevres jo det potensielle kjøperutvalget inn.

    Men jeg er rimelig trygg på at kjøperen blir meget fornøyd, med et lite forbehold om at det ikke kombineres med altfor mørktklingende høyttalere. Om sounden er som på de mindre modellene vel og merke.
    Husker ikke om Audiofreaks (Peter) var forhandler for Karan i Norge da det var før jeg fikk interessen for merket. Mener bestemt at Audiofreaks i UK var importør, nå overtatt av Hermes i Nederland (som jeg kjøpte ampen min av). Det er vel en link mellom Audiofreaks i Norge og UK, uten at jeg har dette klart for meg. Erdal har vært Karan forhandler i ganske mange år nå, men det kreves vel en annen forhandler hvis merket skal bli mer kjent i Norge.

    Innlegget var ikke ment som en sales pitch for min annonse. Jeg lever veldig godt med Karan i mitt oppsett, men sammen med lettdrevne høyttalere blir det kraftig overkill. Her klarer jeg meg godt med rørforsterkeren min på 2x8W. Prismessig er det lite som tyder på at Karan strekker seg mot å skulle masseprodusere utstyr. Av Erdal sin hjemmeside virker den nye preampen med psu å skulle koste 360K :p:)
    Audiofreaks v/Peter var tidligere importør av Karan til Norge. Audiofreaks UK var distributør på verdens basis. Det var forøvrig en dissens mellom disse når det gjaldt min KAS 450, som gjorde at Peter sa fra seg importen. Jeg hadde kjøpt min Karan av han. Enig at Karan er velbygde og vellydende forsterkere som fortjener en større plass her i Norge.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana
    Har Erdal hatt Karan hele tiden eller hadde Audiofreaks det en periode?

    Det jeg har hørt av Karan er overbevisende, så skulle gjerne hatt anledning til å kjøpe settet ditt.
    Tror, som du sier, at det er solide saker og vel så bra som mye annet i den prisklassen. Men med (nesten) sekssifret beløp for er forsterkersett så snevres jo det potensielle kjøperutvalget inn.

    Men jeg er rimelig trygg på at kjøperen blir meget fornøyd, med et lite forbehold om at det ikke kombineres med altfor mørktklingende høyttalere. Om sounden er som på de mindre modellene vel og merke.
    Husker ikke om Audiofreaks (Peter) var forhandler for Karan i Norge da det var før jeg fikk interessen for merket. Mener bestemt at Audiofreaks i UK var importør, nå overtatt av Hermes i Nederland (som jeg kjøpte ampen min av). Det er vel en link mellom Audiofreaks i Norge og UK, uten at jeg har dette klart for meg. Erdal har vært Karan forhandler i ganske mange år nå, men det kreves vel en annen forhandler hvis merket skal bli mer kjent i Norge.

    Innlegget var ikke ment som en sales pitch for min annonse. Jeg lever veldig godt med Karan i mitt oppsett, men sammen med lettdrevne høyttalere blir det kraftig overkill. Her klarer jeg meg godt med rørforsterkeren min på 2x8W. Prismessig er det lite som tyder på at Karan strekker seg mot å skulle masseprodusere utstyr. Av Erdal sin hjemmeside virker den nye preampen med psu å skulle koste 360K :p:)
    Audiofreaks v/Peter var tidligere importør av Karan til Norge. Audiofreaks UK var distributør på verdens basis. Det var forøvrig en dissens mellom disse når det gjaldt min KAS 450, som gjorde at Peter sa fra seg importen. Jeg hadde kjøpt min Karan av han. Enig at Karan er velbygde og vellydende forsterkere som fortjener en større plass her i Norge.
    Bedre med korrekt informasjon enn min synsing :)

    Har hørt litt av hvert om Auduifreaks UK tidligere, men nå er de heldigvist "avspist" med UK og Irland. Hermes, som jeg kjenner godt fra min tid i Nederland, er nå distributør for deler av Europa, inkludert Norden.
     

    Pluto666

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    27
    Antall liker
    23
    Sted
    westcoast
    Torget vurderinger
    1
    Bedre med korrekt informasjon enn min synsing :)

    Har hørt litt av hvert om Auduifreaks UK tidligere, men nå er de heldigvist "avspist" med UK og Irland. Hermes, som jeg kjenner godt fra min tid i Nederland, er nå distributør for deler av Europa, inkludert Norden.
     

    Pluto666

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    27
    Antall liker
    23
    Sted
    westcoast
    Torget vurderinger
    1
    Bedre med korrekt informasjon enn min synsing :)

    Har hørt litt av hvert om Auduifreaks UK tidligere, men nå er de heldigvist "avspist" med UK og Irland. Hermes, som jeg kjenner godt fra min tid i Nederland, er nå distributør for deler av Europa, inkludert Norden.
     

    Pluto666

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    27
    Antall liker
    23
    Sted
    westcoast
    Torget vurderinger
    1
    Dropper denne her fra min egen tråd.

    Den skarpe leser har registrert at mine Karan forsterkere har lagt lenge på markedet uten å bli solgt. Flere reduksjoner av pris har ikke hjulpet. Nordmenn er og blir konservative, og når merket ikke er tungt markedsført i den kulørte pressen eller deltar på messer, ender det opp som tungsolgt. Ingen sutring fra min side. Dette visste jeg godt da jeg Kjøpte Karan. Tror likevel Karan, som en del andre «ukjente» merker i Norge, har mye å fare med. Var vel en review for en stund siden som plasserte ampen min blant verdens beste. Slike utmerkelser kommer vel lett, men litt mer interessant når jeg vet Karan ikke markedsfører, men kun baserer seg på word of mouth. Greit for dem, synd for meg ;)

    Har visst en stund at nye modeller fra Karan var på trappene. Spennende å se at den nye versjonen av preampen som står hos meg har funnet sin vei til forsiden på HiFi +. En kopi av artikkelen fra holdere av bladet til tom.z@online.no hadde gjort seg......

    Vis vedlegget 573762
    Den pre en er i Bergen om e. Ukes tid..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den pre en er i Bergen om e. Ukes tid..
    Jøje meg! Er det den nye modellen som er på vei til deg! Den skulle jeg gjerne lagt øret til. Regner med resten av anlegget da ikke er å kimse av heller :)
     

    Pluto666

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    27
    Antall liker
    23
    Sted
    westcoast
    Torget vurderinger
    1
    Jøje meg! Er det den nye modellen som er på vei til deg! Den skulle jeg gjerne lagt øret til. Regner med resten av anlegget da ikke er å kimse av heller :)
    Nei, det hadde vært Nice,..
    Den nye Master line pre en kommer vel egentlig til Erdal stereo.
    Det er en dude som har kam 900 blokkene som skal "teste" den, så får nok hørt den, men muligens jeg må ta til takke med en ka l mk3 ref pre, som også kommer neste uke..
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, det hadde vært Nice,..
    Den nye Master line pre en kommer vel egentlig til Erdal stereo.
    Det er en dude som har kam 900 blokkene som skal "teste" den, så får nok hørt den, men muligens jeg må ta til takke med en ka l mk3 ref pre, som også kommer neste uke..
    Spennende!
    Ja, MK3 ref. pre må være skikkelig stusselig å måtte ta til takke med :ROFLMAO:
     

    Erdal Stereo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.06.2006
    Innlegg
    77
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    31
    Karan Master LINEa og PSUa kan nytes på Askøy sammen med KAS 400. Service er det ingen problemer med i Norge.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Godt nytt år!

    Karan hanker inn stadig gode omtaler. Konseptet til Karan er ikke tung annonsering. Da får vi hjelpe til å få fram det gode budskap. Hifi+ har i sist hatt Master Collection POWERa Mono til prøvelytt. Alan Sircom konkluderer: " There are some exceptional amplifiers on the market at the top end. and there's a strong argument to say there's one no one path up that mountain (the long-winded version of YMMV: ` Your Mileage May Vary'.) But there is a personal path up that mountain and for me, that means the Karan Acoustics Master Collection POWERa mono power amplifiers. They are the best amplifiers I have heard so far. " Som Karaneier blir man litt stolt av hva Karan klarer å levere av godlyd. Så var det det med budsjettene da.....

    Karan 1.png


    Mvh Olav E
     

    Erdal Stereo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.06.2006
    Innlegg
    77
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    31
    Karan Master Collection POWERb kan høres hos Erdal Stereo på Askøy!

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn