Karan

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, ja. Snur meg veldig rundt nå :). Karan er en kjempeforsterker, og det er utrolig eierglede over kladden. Imorgen blir det tatt noen viktige avgjørelser :).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, ja. Snur meg veldig rundt nå :). Karan er en kjempeforsterker, og det er utrolig eierglede over kladden. Imorgen blir det tatt noen viktige avgjørelser :).
    Venter i spenning :) Hadde vært gøyalt å høre noen synspunkter fra en med samme forsterkeri som meg.....
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hva pokker skjer. Kobler inn igjen McIntoshen for å ta en siste vurdering... og... Nå spiller det som jeg husker første stund med den.... Men siden fredag har den egentlig spilt møkk..... Hjelpes meg.... Tror jeg går over til å bli religiøs istede... :p.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg er styggt redd for at jeg har opplevd det jeg aldri trodde jeg skulle merke stort av.... vet fortsatt ikke om det er mulig. Men jeg byttet til nye XLR kabler (helt ferske ifra pmaudio), og når jeg tenker meg om var det da den gørleie lyden kom.... innspilling av kabler som plutselig har noe for seg? Den nåsale lyden er jo helt borte igjen nå... Hjelpes meg, kan jo bruke uten EQ på mange test sanger nå, og det funka rett og slett ikke her på fredag da det var mer eller mindre en "roppert" som spilte mellomtona mot meg.... Nå spiller jeg Rammstein - Los og Ohne dish på 100db her... uten noe tegn til hardhet heller noe.....

    En annen liten update: har fått tilbud om å bytte den i 2x mc501.... veldig vanskelig valg. mc501 går for å være grådig bra. Men jeg er rimelig sikker på at det jeg hører ifra Karan er mer dit jeg vil... Blir en laaaang kveld dette... :). HAHA, dere er sikkert dritlei preikinga mi også ;).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er styggt redd for at jeg har opplevd det jeg aldri trodde jeg skulle merke stort av.... vet fortsatt ikke om det er mulig. Men jeg byttet til nye XLR kabler (helt ferske ifra pmaudio), og når jeg tenker meg om var det da den gørleie lyden kom.... innspilling av kabler som plutselig har noe for seg? Den nåsale lyden er jo helt borte igjen nå... Hjelpes meg, kan jo bruke uten EQ på mange test sanger nå, og det funka rett og slett ikke her på fredag da det var mer eller mindre en "roppert" som spilte mellomtona mot meg.... Nå spiller jeg Rammstein - Los og Ohne dish på 100db her... uten noe tegn til hardhet heller noe.....

    En annen liten update: har fått tilbud om å bytte den i 2x mc501.... veldig vanskelig valg. mc501 går for å være grådig bra. Men jeg er rimelig sikker på at det jeg hører ifra Karan er mer dit jeg vil... Blir en laaaang kveld dette... :). HAHA, dere er sikkert dritlei preikinga mi også ;).
    Skal vel litt til å bli lei av preiking i denne tråden :) For min del er det kjekt når det en sjelden gang i mellom blir pustet litt liv i den.

    Kan vel være mange forskjellige grunner til at du nå synes det låter mye bedre. Selv ville jeg først tenkt på andre forklaringer enn ny XLR kabel, men her er vi jo alle forskjellig (med mange sterke meninger). Det viktigste er jo selvfølgelig at det nå funker for deg :)

    Du får kose deg med valgets kval! Vi snakker jo strengt tatt om et luksusproblem ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Haha, helt riktig ;). Men det som har skjedd, og hvor det har skjedd driter jeg i nå.. nå spiller det som ei kule igjen. Nå skal det sies, McIntoschen er "semidigital" tror jeg... så det kan vært noe heng eller noe i den ? Samme det. På fredag og på lørdag måtte jeg kjøre på med full EQ hvor presens ble dempet en hel masse for å tempe horna. Nå kjører jeg bypass på EQ....
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Husk bare å bruke kortslutningsXLR pluggene om en bruker RCA inn på Karanamper.
    Mvh.KW
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Husk bare å bruke kortslutningsXLR pluggene om en bruker RCA inn på Karanamper.
    Mvh.KW
    Hei KW. :).

    Jeg har hørt om disse, men de er faktisk ikke nevnt i KA-S400 manualen, så jeg vet ikke om dem har gått bort ifra det?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Husk bare å bruke kortslutningsXLR pluggene om en bruker RCA inn på Karanamper.
    Mvh.KW
    Hei KW. :).

    Jeg har hørt om disse, men de er faktisk ikke nevnt i KA-S400 manualen, så jeg vet ikke om dem har gått bort ifra det?
    Fulgte med kortslutningsplugger når jeg kjøpte min KAS400.......
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm... merkelig, skal sjekke opp jeg. Ble iallefall lyd uten og... men kanskje det blir enda bedre med RCA og med de pluggene?! :p. Nå bruker jeg uansett XLR da... men det kan kanskje forklare den lille duren jeg får når jeg brukte RCA :). ble en liten dur i høyttalerne da, men ikke høyt altså.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Selvfølgelig blir det lyd uten, men jeg vet ikke særlig mer om dette enn at det ble påpekt at de bør brukes når en bruker RCA inngangen, utover det så tror jeg Milan Karan mener at XLR er å foretrekke.
    Egentlig litt rart at det ikke er nevnt i manualene, når de anbefaler samt legger med de pluggene.
    Jeg ser ikke bort ifra at disse "blir borte" ved div. eierskifte og da vet jo ikke folk etterhvert om dette, siden det heller ikke er nevnt i manualen.
    Det er derfor jeg nevnte det her.

    For mitt vedkommende er det også verdt å vite at ampen(e) nyter merkbart lydmessig godt av i blant å bli slått av et døgn eller to, dersom de står på 24/7 i lengre perioder.
    Karan anbefaler jo dette (Edit; at de skal stå påslått hele tiden), men min erfaring etterhvert er at det virkelig skjer noe med lyden ved hjelp av et døgn++ avslått om den har stått på en måned +++

    Det går vel på en avmagnetisering av div. kretser i ampen.

    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forklarer vel sannsynligvis problemene du opplevde skorob. Har selv ikke kikket i manualen, men viktigheten av å benytte kortslutningspluggene, som skal følge med KAS 400, hvis en skal kjøre ubalansert ble poengtert av forhandler da han leverte ampen. Fulgte ikke pluggene med på kjøpet?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    De har nok selger glemt å sende med :). Men jeg har lest om dem før, så syns det var litt rart selv.

    Uansett spiller det utrolig godt nå (med XLR), eneste aberet er at Cornwall nok er litt for følsome for den med tanke på diskant sus, men dette funker :).
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hvor høyt må du opp for å få sus fra CW ? jeg hadde selv aldri dette problemet med både rør og ss i signalveien, vil tro dette med pluggene kan ta det problemet vekk, sjekke om du kan få tak i eller få laget slike +
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg bruker xlr jeg nå... Så de pluggene trenger jeg ikke. :) har sendt mail til Erdal. På b&w er det null stress. Da er det vanlig sus.
     

    Erdal Stereo

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.06.2006
    Innlegg
    77
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    31
    De skal brukes på KA S 400 også! Følger med ved ny kjøp.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spiller du fremdeles på Karan, skorop, eller fant du ut at det er andre veier til Rom......
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvem reparerer Karan?

    Noen ide om hvem som kan fikse en Karan KAI 180 med defekt display i Oslo-området??
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noen ide om hvem som kan fikse en Karan KAI 180 med defekt display i Oslo-området??
    Har dessverre ikke peiling ardilla. Hvis du trenger deler, og har problemer med å skaffe kan jeg høre med forhandleren her i Nederland. Vet at han forsyner Karan med noen komponentdeler, og at han har god forbindelse mot Serbia. Kanskje ikke så rart siden han heter Zoran til fornavn :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Noen ide om hvem som kan fikse en Karan KAI 180 med defekt display i Oslo-området??
    Har dessverre ikke peiling ardilla. Hvis du trenger deler, og har problemer med å skaffe kan jeg høre med forhandleren her i Nederland. Vet at han forsyner Karan med noen komponentdeler, og at han har god forbindelse mot Serbia. Kanskje ikke så rart siden han heter Zoran til fornavn :)
    Takker for tilbudet, men Karan har sagt de kan sende LED-kortet - så jeg får bare finne noen som kan gjøre det. Fikk tips av Erdal Stereo om å bruke Servicekompaniet, hører også med Morten hos Norsk Audio Teknikk
     

    atomjohan

    Medlem
    Ble medlem
    28.05.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    2
    Hej!

    Vad bra att jag hittade en Karan-tråd :)

    Jag är ägare av ett par Focal Diablo och en Plinius Hautonga. Jag har hört att Karan (tänker främst på I-180 Mk2) ska vara en utmärkt matchning tlll Focal Diablo. Är det någon av er som har några erfarenheter eller en uppfattning hur dessa passar? Jag har som sagt en Plinius nu som jag uppfattar som ganska neutral, nån som vet om det skulle bli någon skillnad med en Karan? Jag tycker det låter väldigt bra nu som det är men letar alltid uppgraderingar :)

    Med vänlig hälsning, Johan
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hej!

    Vad bra att jag hittade en Karan-tråd :)

    Jag är ägare av ett par Focal Diablo och en Plinius Hautonga. Jag har hört att Karan (tänker främst på I-180 Mk2) ska vara en utmärkt matchning tlll Focal Diablo. Är det någon av er som har några erfarenheter eller en uppfattning hur dessa passar? Jag har som sagt en Plinius nu som jag uppfattar som ganska neutral, nån som vet om det skulle bli någon skillnad med en Karan? Jag tycker det låter väldigt bra nu som det är men letar alltid uppgraderingar :)

    Med vänlig hälsning, Johan
    Hei Johan :) Med tanke på at denne tråden egentlig kun holder seg i live basert på kunstig åndedrett, er jeg redd for at et slikt spesifikt spørsmål ikke kommer til å gi deg svarene du ønsker, dessverre. Håper jeg tar feil!

    Selv har jeg veldig gode erfaringer med kunnskapen og servicen til forhandleren her i Nederland (som vel også er forhandleren for Karan i Belgia, Luxenbourg, Frankrike og Tyskland tror jeg). Jeg ville sendt en mail til Zoran. Han har helt sikkert synspunkter på matchen mellom Karan og Focal, og er heller ikke den plagsomme pågående selgertypen. Hjemmesiden finner du her: Karan Acoustics Benelux importer since 1999 - History

    Hvis du tar kontakt med Zoran, hils ham fra Hilversum :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    atomjohan

    Medlem
    Ble medlem
    28.05.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    2
    Hej!

    Vad bra att jag hittade en Karan-tråd :)

    Jag är ägare av ett par Focal Diablo och en Plinius Hautonga. Jag har hört att Karan (tänker främst på I-180 Mk2) ska vara en utmärkt matchning tlll Focal Diablo. Är det någon av er som har några erfarenheter eller en uppfattning hur dessa passar? Jag har som sagt en Plinius nu som jag uppfattar som ganska neutral, nån som vet om det skulle bli någon skillnad med en Karan? Jag tycker det låter väldigt bra nu som det är men letar alltid uppgraderingar :)

    Med vänlig hälsning, Johan
    Hei Johan :) Med tanke på at denne tråden egentlig kun holder seg i live basert på kunstig åndedrett, er jeg redd for at et slikt spesifikt spørsmål ikke kommer til å gi deg svarene du ønsker, dessverre. Håper jeg tar feil!

    Selv har jeg veldig gode erfaringer med kunnskapen og servicen til forhandleren her i Nederland (som vel også er forhandleren for Karan i Belgia, Luxenbourg, Frankrike og Tyskland tror jeg). Jeg ville sendt en mail til Zoran. Han har helt sikkert synspunkter på matchen mellom Karan og Focal, og er heller ikke den plagsomme pågående selgertypen. Hjemmesiden finner du her: Karan Acoustics Benelux importer since 1999 - History

    Hvis du tar kontakt med Zoran, hils ham fra Hilversum :)

    Hej!

    Tack så mycket för svar. Jag ska följa ditt råd och maila Zoran :)

    Med vänlig hälsning, Johan
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hej!

    Vad bra att jag hittade en Karan-tråd :)

    Jag är ägare av ett par Focal Diablo och en Plinius Hautonga. Jag har hört att Karan (tänker främst på I-180 Mk2) ska vara en utmärkt matchning tlll Focal Diablo. Är det någon av er som har några erfarenheter eller en uppfattning hur dessa passar? Jag har som sagt en Plinius nu som jag uppfattar som ganska neutral, nån som vet om det skulle bli någon skillnad med en Karan? Jag tycker det låter väldigt bra nu som det är men letar alltid uppgraderingar :)

    Med vänlig hälsning, Johan
    Hei Johan :) Med tanke på at denne tråden egentlig kun holder seg i live basert på kunstig åndedrett, er jeg redd for at et slikt spesifikt spørsmål ikke kommer til å gi deg svarene du ønsker, dessverre. Håper jeg tar feil!

    Selv har jeg veldig gode erfaringer med kunnskapen og servicen til forhandleren her i Nederland (som vel også er forhandleren for Karan i Belgia, Luxenbourg, Frankrike og Tyskland tror jeg). Jeg ville sendt en mail til Zoran. Han har helt sikkert synspunkter på matchen mellom Karan og Focal, og er heller ikke den plagsomme pågående selgertypen. Hjemmesiden finner du her: Karan Acoustics Benelux importer since 1999 - History

    Hvis du tar kontakt med Zoran, hils ham fra Hilversum :)

    Hej!

    Tack så mycket för svar. Jag ska följa ditt råd och maila Zoran :)

    Med vänlig hälsning, Johan
    Følg gjerne opp med noen linjer her hvis du får noen interessante svar......
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karan ampene som lå på Torget har forsvunnet, og det har kanskje derfor vært noen bytter av eiere :confused: Hadde vært kjekt om noen nye eiere (eller andre) hadde hatt lyst til å dele litt inntrykk......
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Karan ampene som lå på Torget har forsvunnet, og det har kanskje derfor vært noen bytter av eiere :confused: Hadde vært kjekt om noen nye eiere (eller andre) hadde hatt lyst til å dele litt inntrykk......
    Har lenge hatt lyst til å teste en Karan og nå blir det faktisk en realitet. En KAS400 finner veien til meg om et par uker, kjøper den brukt hos en forhandler i hovedstaden som har tatt den i innbytte. Den spiller visstnok forrykende i butikk-demo på akkurat de samme høyttalerne jeg har.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karan ampene som lå på Torget har forsvunnet, og det har kanskje derfor vært noen bytter av eiere :confused: Hadde vært kjekt om noen nye eiere (eller andre) hadde hatt lyst til å dele litt inntrykk......
    Har lenge hatt lyst til å teste en Karan og nå blir det faktisk en realitet. En KAS400 finner veien til meg om et par uker, kjøper den brukt hos en forhandler i hovedstaden som har tatt den i innbytte. Den spiller visstnok forrykende i butikk-demo på akkurat de samme høyttalerne jeg har.
    Gratulerer, larkrla!!! :) Da har du etter mitt syn fått en veldig bra amp, jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min. Etter hva jeg har hørt fra distributør her nede skal dette være en nøytral forsterker, men min erfaring er at den farger en tanke mot det varme. Blir spennende å høre hva du synes når du får den i hus.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.611
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Karan ampene som lå på Torget har forsvunnet, og det har kanskje derfor vært noen bytter av eiere :confused: Hadde vært kjekt om noen nye eiere (eller andre) hadde hatt lyst til å dele litt inntrykk......
    Har lenge hatt lyst til å teste en Karan og nå blir det faktisk en realitet. En KAS400 finner veien til meg om et par uker, kjøper den brukt hos en forhandler i hovedstaden som har tatt den i innbytte. Den spiller visstnok forrykende i butikk-demo på akkurat de samme høyttalerne jeg har.
    Gratulerer, larkrla!!! :) Da har du etter mitt syn fått en veldig bra amp, jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min. Etter hva jeg har hørt fra distributør her nede skal dette være en nøytral forsterker, men min erfaring er at den farger en tanke mot det varme. Blir spennende å høre hva du synes når du får den i hus.
    larkrla...var å hørte disse nede hos TOMZ tidligere i høst, bare å selge videre.....spilte ok middelmådig...:cool::cool::cool::cool:;)
    Med ørlite varme som han påstår de har...:cool::rolleyes:

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karan ampene som lå på Torget har forsvunnet, og det har kanskje derfor vært noen bytter av eiere :confused: Hadde vært kjekt om noen nye eiere (eller andre) hadde hatt lyst til å dele litt inntrykk......
    Har lenge hatt lyst til å teste en Karan og nå blir det faktisk en realitet. En KAS400 finner veien til meg om et par uker, kjøper den brukt hos en forhandler i hovedstaden som har tatt den i innbytte. Den spiller visstnok forrykende i butikk-demo på akkurat de samme høyttalerne jeg har.
    Gratulerer, larkrla!!! :) Da har du etter mitt syn fått en veldig bra amp, jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min. Etter hva jeg har hørt fra distributør her nede skal dette være en nøytral forsterker, men min erfaring er at den farger en tanke mot det varme. Blir spennende å høre hva du synes når du får den i hus.
    larkrla...var å hørte disse nede hos TOMZ tidligere i høst, bare å selge videre.....spilte ok middelmådig...:cool::cool::cool::cool:;)
    Med ørlite varme som han påstår de har...:cool::rolleyes:

    gismo
    Ikke bare peisen som er fyrt nå ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.649
    Antall liker
    32.611
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer, larkrla!!! :) Da har du etter mitt syn fått en veldig bra amp, jeg er i hvert fall veldig fornøyd med min. Etter hva jeg har hørt fra distributør her nede skal dette være en nøytral forsterker, men min erfaring er at den farger en tanke mot det varme. Blir spennende å høre hva du synes når du får den i hus.
    larkrla...var å hørte disse nede hos TOMZ tidligere i høst, bare å selge videre.....spilte ok middelmådig...:cool::cool::cool::cool:;)
    Med ørlite varme som han påstår de har...:cool::rolleyes:

    gismo
    Ikke bare peisen som er fyrt nå ;)
    Hehe....bare tuller larkrla, de boksene spilte meget godt, er i bursdagshumør så itte noe farli;);)

    gismo
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Blir spennende, har hatt rørforsterkere lenge nå. Piegaene mine trenger imidlertid mye strøm og antakelig høy dempefaktor for å få de doble 10-tommerne til å henge med coax-elementet.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir spennende, har hatt rørforsterkere lenge nå. Piegaene mine trenger imidlertid mye strøm og antakelig høy dempefaktor for å få de doble 10-tommerne til å henge med coax-elementet.
    Ja, det bør ikke stå på dempingsfaktoren når det gjelder Karan. I tillegg er KAS400 10% kraftigere enn forgjengeren KAS270. Forhåpentligvis kommer den til å ha stålkontroll Piegane dine :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Larkrla, har du fått Karan i hus og gjort deg opp noen synspunkt?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Larkrla, har du fått Karan i hus og gjort deg opp noen synspunkt?
    Hei, hentet den hos Duet for noen timer siden. Får den hjem i morgen kveld, skal i et møte i hovedstaden først. Den er gedigen, dønn strøken. Det artige er at Duet har hatt den oppkoblet med akkurat de samme høyttalerne jeg har, Piega 80.2. Regner med jeg har noen inntrykk ila helgen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Larkrla, har du fått Karan i hus og gjort deg opp noen synspunkt?
    Hei, hentet den hos Duet for noen timer siden. Får den hjem i morgen kveld, skal i et møte i hovedstaden først. Den er gedigen, dønn strøken. Det artige er at Duet har hatt den oppkoblet med akkurat de samme høyttalerne jeg har, Piega 80.2. Regner med jeg har noen inntrykk ila helgen.
    Gratulerer! Forhåpentligvis blir du like fornøyd som meg, selv om det var preampen som gjorde de største forskjellene for meg. Blir spennende å høre hva du synes :)
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med ny amp, Larkrla.

    Har forøvrig hatt Karan KAS 450 sammen med Piega CL90x.

    Tror ikke du har mye å frykte:D
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.099
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått meg noen timer med min Karan KAS400 og dette er definitivt solide saker. Jeg får det jeg håper og vel så det når det gjelder kraft og kontroll, virkelig gode egenskaper i bassområdet! Lydbildet fremstår også minst like stort som med Ayon-blokkene. Klangbalansen er klart mørkere enn Ayon, det overrasker meg litt. Jeg skjønner hvor ekstremt gode Ayon-blokkene er når det gjelder oppløsning og luftighet.

    Karan fungerer bedre for meg, totalt sett, enn Ayon-blokkene. Dog ikke bedre på alle parameter. Til pop og rock er Karan klart best. På akustisk musikk vil jeg foretrekke Ayon selv om kontrabass låter mye fetere med Karan. Men at dette er en veldig god forsterker er det ingen tvil om.

    Karan-forsterkeren avgir overhodet ikke varme, jeg har lest om dette og det er et faktum. På en måte nesten litt skuffende:)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har jeg fått meg noen timer med min Karan KAS400 og dette er definitivt solide saker. Jeg får det jeg håper og vel så det når det gjelder kraft og kontroll, virkelig gode egenskaper i bassområdet! Lydbildet fremstår også minst like stort som med Ayon-blokkene. Klangbalansen er klart mørkere enn Ayon, det overrasker meg litt. Jeg skjønner hvor ekstremt gode Ayon-blokkene er når det gjelder oppløsning og luftighet.

    Karan fungerer bedre for meg, totalt sett, enn Ayon-blokkene. Dog ikke bedre på alle parameter. Til pop og rock er Karan klart best. På akustisk musikk vil jeg foretrekke Ayon selv om kontrabass låter mye fetere med Karan. Men at dette er en veldig god forsterker er det ingen tvil om.

    Karan-forsterkeren avgir overhodet ikke varme, jeg har lest om dette og det er et faktum. På en måte nesten litt skuffende:)
    Kjekt å høre at du alt i alt er fornøyd, larkrla. Skrev vel litt tidligere i tråden at distributøren her nede mener de er helt nøytrale, mens jeg selv mener de heller mot det mørke, så her er vi nok helt på linje. Hvem i alle dager trenger å høre på noe annet enn pop og rock da :cool: Litt mer seriøst, så fortalte den samme distributøren at mange som spiller rock benytter RCA utgang på Karan preamp, mens de som fokuserer på klassisk benyttet XLR utgang. Du må kanskje skaffe deg en Karan preamp også....:cool::D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn