Sorry, men jeg kan bare ikke la vær.
Pågående som en overivrig pinsepastor, som en nyfrelst bibelstripp, som en skoselger a.k.a. Jehovas Vitner med en fort innafor døra? Du kjenner deg ikke igjenn i dine egene beskrivelser av andre om.s.?
mvh
KJ
Jo! til en viss grad kan jeg kjenne igjen engasjementet ved at jeg gir litt gass om jeg blir engasjert i noe, nå kjenner jeg forsåvidt mennesker som representerer nesten alle av dine nevnte grupper, men den til tider lille forskjellen, at de kan fremlegge sin sak på en mer imøtekommende og i en mer forstående tone (med unntak av kanskje av Pinsepastoren...) enn hva man til tider opplever her inne når man hevder at det er forskjeller på kabler (Siden det er temaet her).
Selvsagt finns det og unntak i alle leirer, men alikevel.
Og det er litt av kjernen til at jeg "opponerer" der jeg mener det er pinsepastor lignende tendenser, han forteller deg hva du skal tro, og gjør du ikke det, er det fluks rett i "kjellereren", eller man bortforklares på andre lite flatterende måter.....
Her tror jeg også, understreker tror, at det finnes folk som frekventerer dette forumet som ikke "våger" å stille spørsmål de kanskje har, ifrykt for å bli overøst og fortalt hvor lite klokt og "HiFi politisk ukorrekt" det er å ha slike tanker og meninger om feks kabler, som jo ikke er teknisk forklart eller bevist.......
Og dette synes jeg også vi som bare, "synser" skal få bedrive i vårt lille hjørne her, uten stadig å bli på mindt at vi tar feil.....
For meg personlig er det musikk opplevelsen og hvordan denne formidles,
som er det viktigste, og det er vel det jeg forsøker å føre frem på forskjellige måter, og jeg har heller ikke noen problem med å akseptere at andre finner andre gleder i/ved hobbien enn meg, men jeg har problemer når techno korpset kommer rusende og bastant bestrider mine opplevelser og erfaringer vedr feks forskjellige kabler, dette fordi jeg "ikke kan fremlegge objektive eller vitenskapelige beviser" for hva jeg mener, og det er vel heller ikke en forutsetning, å ha den tekniske utdannelsen/interessen (og nei, det er heller ikke en bakdel, selvsagt..) for å nyte og ha glede av denne hobbien!.
Følelsen av god og bra musikk, kan ikke samles i en formel, el i en teknisk ordbok, heldigvis, og tror man det, da er det ikke det emosjonelle engasjementet/opplevelsen fra musikken som er det primære......
Sorry, men jeg kunne heller ikke la være.....
mvh