Kabelhelvete timeline ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Var det stygg feite Moster kabel eller supra kabel eller kanskje lampett ledningen som man dobbelt etter oppskrift fra gamle Danske High Fidelity som startet kabelhelvete noen som husker eller har en teori / magefølelse ?
    Vet jeg hadde noe tykke monster høyttalerkabler pluss noe sølv i armen på en Thorens sent på 80 tallet så må man jo lenger tilbake i tid da angsten allerede hadde tatt grep .

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ene broder'n var daglig leder for et par Audioscan butikker påslutten av 80-tallet... Jeg fikk et sett 6kv Silverline av han sånn ca -89-90. Da var i alle fall galskapen i gang... fusket litt som leverandør sjøl på 80-tallet og vet jeg framskaffet noe VdH sølvkabel til armer og div Monster-plugger... ønske om øket kvadrat er mye eldre... jeg brukte sjøl 1,5 og 2,5kv allerede på 70-tallet...
    Idiotiet tok vel av med Monster, samtidig som ordfloskleriet startet..
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.544
    Antall liker
    3.032
    Sted
    Oslo
    Mine "dyre", etter datidens standard (ca 1990), monster høyttalerkabler ble ihvertfall grønne ganske fort, og signalkablene deres var såpass trange i koblingene til at de ødela forsterkeren min. Det ga meg en vedvarende skepsis mot kabelpdosa.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Kabelhelvete startet på Hifisentralen for ikke så mange år siden...

    I gamle dager solgte bare hifibutikker ok kabler.

    Tror det var innvandrere fra diskusjon.no som ødela miljøet.

    Nå er kabler tabu... Selvom det er en del av anlegget enten du kjøper det fra eBay, clas, Biltema eller hifibutikker..


    Jeg har aldri brukt mye penger på kabler, men lissene som følger med gir jeg til venner som ikke har kabler og som ikke bryr seg hva som er koblet til karaoke maskiner osv...

    Altså om noen med god råd får med kabler til 5-20000 i pakkepris for anlegget så irriterer ikke det meg.

    Jeg har en billig 200kr Huawei klokke, jeg blir ikke janteloven og kaster sten på Rolex folk forde.

    Huawei viser tida, det samme gjør Rolex.

    Jeg må kanskje bytte Huawei om noen år, det samme må folk med lisser.

    Jeg vet, jeg har brukt lisser, som ryker uten at de har blitt byttet.

    Nevroser av mindre, og lyttegleden forsvinner.

    Så lisser er forbudt her...

    Man får kjøpt gode kabler billig på nett idag. Dersom du ikke merker forskjell og har nerver nok til å bruke Biltema kabler, så skal ikke jeg si noe på det.

    Bra for dem..
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Når gullfisken for tenkt seg litt om så har jeg jo hatt et par Infinity RS2B , de kom vel rundt 1984 å gikk ut av produksjon 87 de var kablet internt fra produsent med Monster og Infinity gjorde vel et lite nummer av det i reklamen .
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det er enkelte produsenter som har for trange kontakter, ikke noe kult. Det beste er en mellomting..

    De aller fleste jeg har brukt av digital og analog er en mellomting.

    De som jeg husker som er litt farlig trange er Monster og enkelte Argon..

    Monster HDMI har altfor lange massive kontakter . Men til 10m projektor så er de ofte rimelige, funker og duger.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Produsenter trenger å selge kabler, og folk trenger kabler...

    Omtrent som at folk trenger klokker osv alt annet.

    Monster lager gode rimelige specede HDMI kabler, jeg sendte de med projektoren når jeg solgte..

    Tror de kostet 399 på hifiklubben, 10 meter ulta high definition eller noe tror jeg.

    Jeg synes ikke det er dyrt, tullet med at fargene blir så bedre med unntak av deep colour osv, bedre kontrast osv er sef bare tull.

    Den fungerer, hakker eller ingenting. That's it.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Men monster er stygg ja, iaf HDMI deres.

    Men de hadde rimelig HDMI før iallefall, og den røk ikke.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Blir dere aldri lei av denne kabel diskusjonen..? :confused:
    Har du noen formening når hvor det hele startet ?
    Kan tenke meg at noe startet den dagen da enkelte uten noen som helst grunn begynte å irritere seg noe helt grenseløst over at enkelte andre brukte en masse penger på kabler, noe de selv selvsagt ikke gjorde og da skulle også de andre som var så inni "granskauen dumme" å bruke en masse penger virkelig få høre hvor landet lå, for er man så langt bak mål å bruke egne tjente penger på dette med kabler så er man fritt vilt for evig og alltid, jeg trur at de som begynte med trådløs overføring egentlig var ihugga kabel entusiaster som ikke turte å innrømme det..! :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det er da både "no nonsens" kabler som Blå Jeans og diverse andre, samt mange andre merker som lover gull og grønne skoger...

    Det er forskjellig markedsføring, men som regel så er de alle flinke til å bygge kabler selvom det er mye skryt...

    Jeg synes man alltid skal bruke kabler av god kvalitet, bruk gjerne et kjent merke... Andre igjen vil sef "redde" meg fra å bli lurt til å betale for mye

    "søtt"....

    Det finnes mange bra billigmerker på nett, Blue Jeans, Xindak og andre....


    De som har kjempedyre kabler har svært ofte fått de i en anlegg pakke på Oslo Hificenter eller lignende...
    Er vel ikke så rart det, er ofte sånn de får betalt...

    Overpriset er det helt sikkert, men de selger jo ikke så ille mye heller.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Det startet i det Herrens år 1976



    Polk CobraCable_SAM0728sm.jpg.jpg





    Cable Designer Roundtable | The Absolute Sound

    Each of you participating in this roundtable is a pioneer, designing cables long before cables and interconnects became recognized as important contributors to high-fidelity music reproduction. Why did you choose to work in the cable arena rather than in other fields of high-end audio?

    I never had a plan. I was simply born at the right time. When I started a second hi-fi store in 1978, the audio-cable business in the U.S. was almost two years old. (I use Polk Audio’s introduction of Cobra Cable at the June 1976 Chicago CES as the opening shot in the cable wars.) By 1978, a particular Mogami cable imported by Jonas Miller Sound, Fulton Brown and Gold cables, and Cobra Cable were established in the leading-edge market where I “lived.” I wanted a better cable for my store, and so I joined in with retailer MWK (Middleton, White & Kemp) in Anaheim, California, on an opening order of a cable instigated by Dave Gore (of Quatre DG-250 GainCell amp fame). That “original recipe” cable turned out to be a gigantic headstart towards a continuing evolutionary process. In 1980 I started designing cables and started AudioQuest, and have been climbing that same never-can-reach-the-top mountain ever since.


    https://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/92002-audiosource-uhd-speaker-cable.html


    cable (2).png


    cb3 (2).jpg




    REFERENCES-SPEAKER CABLES

    The History


    Polk Speakers did not manufacture this cable. It was designed and manufactured by a cable company in Japan (the name is unknown). Polk marketed it at the time as an alternative to the early Fulton cables (see below). According to an inside source, they were aware of what they had, the best speaker cables around, but they marketed it in the wrong manner. They sold it in single pairs and in very long lengths. Unfortunately, that is the exact opposite of the correct method for optimizing its unequalled potential.

    The predictable result: Very few people ever heard this cable at its best.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det er mye vitenskapsintresserte folk på forum..

    Ofte folk med lite (ikke alltid) kunnskap om hifi, og som kan veldig mye om teknikk....

    Vitenskapen forklarer ikke alt, og den gruses i enkelte av disse påstandene...

    https://titan.uio.no/gar-det-an-a-hore-forskjell


    Dersom jeg skal finne forskjeller på DAC, anlegg osv, så må jeg spille et stykke jeg kjenner godt... Om noe ikke stemmer, så merker jeg det ganske fort.. Jeg har diverse kjente innspillinger som jeg kjenner veldig godt... Et knep er å spille disse.... Ofte resulterer det at jeg må tune høytaleren annerledes... Eller eventuelt bruke en annen Dac. Det hadde jeg klart hørt i en test...

    Når det gjelder forsterkere og matching til høytalere så er dette noe jeg er svært klar over at er reelt... Er ikke noen sak å vite dette... Om jeg ikke hadde bestått en 15 minutter test bryr meg ikke, jeg vet hvordan lyden er..

    Når det gjelder oppløsning test, så er jeg ikke sikker på det.. Jeg liker best å høre Hi-rez og SACD, men en god Dac synes jeg gjør ypperlig jobb med Spotify extreme... Så jeg er ikke sikker på at jeg hadde klart dette.

    Det er vel den Vitenskapsfolka sier at vi muligens KAN finne, men jeg er ikke så sikker.. Jeg er mer sikker på de andre faktisk.

    Helt klart at forskjellige lydprodusenter har forskjellig lydfilosofi..


    Når det gjelder kabler, så er det litt spesielt for meg, Signalkabel var min inngang til hifi, så kan si jeg har trua... For all del må ikke kjøpe dyrt men kjøp kvalitet er mitt råd...

    Den jeg testet som tenåring fra hifiklubben mot noen slitne lisser hadde jeg klart fint på test, jeg klarte jo det selv, hva det var vet jeg ikke men det var mye mer lyd og liv....

    Over tid så mener jeg ting, jeg mener at kvalitetskabler enn om de er billige er bedre enn lisser..
    Er litt nevroser også, jeg hadde fått angst av Biltemalisse, hadde ikke brukt det i bilen engang.

    Jeg tror ikke jeg hadde klart en god kabel mot en god litt dyrere kabel i test... Men jeg mener det er oppfattet forskjeller over tid...
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg hadde noen MIT kabler midt på 80-tallet som lignet veldig på disse.

    mit_mh750_hi-end_audiophile_loudspeaker_cable_584996.jpg

    ...dette er noe nyere greier, men samme ytre design.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Eg vil seie at det var Monster og Noel Lee som fyrst sette galskapen i system, attende i 1978. Hugsar eg reagerte på bananpluggane, som var veldig skikkelege, men likevel eit ekstra, unødvendig svakt punkt for dei som likevel brukte kombinerte skruterminalar. Det same med dei forgylte spadane.... Så må ein vel seie at Accuphase og Stax-forsterkarane sine terminalar inviterte til å tenke stort.....
    Uansett, vi var mange som ikkje var fornøgde med lampett-leidning, og som kjøpte noko litt grovare. Men trenden, det å kjøpe dedikerte hifi-kablar, vart nok lansert av Monster. Eg meiner også at grunnen til at han fekk slik suksess, skuldast fantastisk positive salsvilkår for detaljistane, som difor hausa opp behovet til det vart unaturleg stort.
    Eg fekk teste Powerline II frå Monster attende i 1983, og opplevde at 10 meter av denne let betre enn dei timeterane med relativt rimeleg høgtalarleidning eg hadde frå før. Så eg har vore med på det, eg også. (Men eg kjøpte aldri bananpluggane eller spadane)
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Eg vil seie at det var Monster og Noel Lee som fyrst sette galskapen i system, attende i 1978. Hugsar eg reagerte på bananpluggane, som var veldig skikkelege, men likevel eit ekstra, unødvendig svakt punkt for dei som likevel brukte kombinerte skruterminalar.
    Hva finner man ikke i roteskuffen...
    JAN_4218.jpg
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Vi var flere som gjorde det, hadde jo disse som ble grønne etter kort tid.
    Kvaliteten var vell ikke direkte imponerende.
    Bruker det godt kjente merket som heter Ølflex idag, både på ht og strøm siden.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.336
    Antall liker
    3.247
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Ikke mange her som er gamle nok til å huske audioforum skjønner jeg.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Startet med Monster M-1 høyttaler kabler og M1000 rca kabler en gang på 80 tallet, Og de var dyre på den tiden :)

    mvh

    5m-monster-cable-m-series-m1000-genii-rca-audiophile-interconnect-cable-pair.jpg
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Min inntreden var med Flatline bi-wiring høyttalerkabler på tidlig nittitall.
    De er i bruk enda.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Vitenskapen forklarer ikke alt, og den gruses i enkelte av disse påstandene...

    https://titan.uio.no/gar-det-an-a-hore-forskjell
    Hadde vært interessant om du kunne utdype det littegrann.
    Jeg synes det er komisk, at det eneste han sier er bevist man kan klare er high rez mot Spotify feks.

    Den er jeg ikke sikker på, de andre er jeg sikker på...

    Dac blir tåpelig, jeg lurer på vitenskap metoder her. Får folk musikk de kjenner??

    Det er ikke lett å se når ting funker, men når noe ikke fungerer så reagerer man.

    Samme med forsterker, klarer nok ikke finne riktig i en test med rar musikk.. Men vi merker oss hvordan den lyder med høytalere og Dac.

    Kabler mener jeg har noe å si, man behøver det for at det skal funke.
    Jeg mener det har noe å si, at jeg hører forandring. Hadde ikke klart å ta ut en kabel i test, men den dårligste usle lisse mot den beste signalkabel.... Det hadde jeg gjerne prøvd i test...


    Kabler er tabu ja, selvom det behøves. Men det stopper ikke der.. Vitenskapen mener jo at Dac, forsterker, opløsning osv heller ikke har noe å si... Abx testene sier så. Kan jo lure på hvordan det ble testa.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Sverre Holm eller Journalist Tore Neset?

    Du kan jo synes det er komisk, men det Sverre Holm skriver er det nok hold i, sånn hva den vitenskaplige metode angår.

    Om det sier mest om Sverre Holm eller det at du synes det er komisk, får være opp til den enkelte å vurdere. ;)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Sverre Holm eller Journalist Tore Neset?

    Du kan jo synes det er komisk, men det Sverre Holm skriver er det nok hold i, sånn hva den vitenskaplige metode angår.

    Om det sier mest om Sverre Holm eller det at du synes det er komisk, får være opp til den enkelte å vurdere. ;)

    Joda, greit nok det.. At det er hold i ting er vel og bra, men hvordan man har kommet til testens resultat er interessant...

    Det MÅ nødvendigvis være samme specete og MÅLTE sterke forsterkere og høytalere.... Jeg er jo veldig glad, for jeg har en av de billigste ampene...
    Nemlig XTZ 100AP... Men igjen nevner han at det beste er aktive høytalere, jeg vet ikke hva han mener i fagspråket, jeg regner med at man da slipper matching.

    For lydfilosofi har produsentene no doubt eller tvil i sjela mi...

    Som sagt med riktige speced forsterker og høytalere, dersom man ikke hører feil! For hører man feil er det det samme som bevis for meg.. Noe jeg sjekker grundig med nytt utstyr til stykker og musikk jeg kjenner godt...


    En god kabel kan være billig, de må jo nødvendigvis være riktig specet også? Eller tester de lisser mot kvalitet.... ?

    Jeg ble jo into hifi pga en kabel, andre her synes det er ran å betale noe for en kabel, de skal helst bruke de som følger med....

    Jeg ser den, men jeg ser ikke den at de som bruker lissa eller kjøper en på biltema blir sure fordi noen legger litt ekstra i noe...


    Og det er tilfelle på hifisentralen de siste årene... Det har blitt tabu å nevne kabel.. Er helt haram, selvom de fleste trenger en kabel til anlegget.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Å spille tilfeldig musikk folk ikke kjenner, i et rom folk ikke kjenner, til utstyr de ikke kjenner...

    Vel der har du oppskriften på en meningsløs vitenskapstest.

    De brukte vel samme meningsløse tester for å avdekke HYSTERI på kvinner,... Så lagde de kokain og valium for å dempe hysteriet... Dette har faktisk vært veldig pinlig lenge inn i vår tid... altså restene av det...

    Til informativ så er hysteri idag avsluttet vitenskap, damer har hormoner thats it...

    Nå er det Hysteri til hififolk som skal avdekkes, og bevises....
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Nå lirer du av deg mye rart. Sier ikke Holm også at hørselen er lettlurt?
     
    D

    Danke

    Gjest
    Nå lirer du av deg mye rart. Sier ikke Holm også at hørselen er lettlurt?

    Joda hørselen er lettlurt, jeg er enig. Lyttehumør og form er meget viktige faktorer... Er enig i det han sier om rom osv også...
    Jeg vet ikke hvordan folk tenker, jeg vet når jeg har dårlig lyttehumør, da setter jeg på tvn eller noe istedenfor...

    Når jeg er i storform på lyttehumør, så går det inn i vurderingen....

    Men jeg er ikke enig i at alt lyder likt, og jeg stiller spørsmål om hvordan testene er gjort. Om det spilles tilfeldige musikkstykker som folk ikke kjenner, så blir det meningsløst.

    Til de som synes alt lyder likt, må være kjedelig....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå lirer du av deg mye rart. Sier ikke Holm også at hørselen er lettlurt?

    Joda hørselen er lettlurt, jeg er enig. Lyttehumør og form er meget viktige faktorer... Er enig i det han sier om rom osv også...

    Men jeg er ikke enig i at alt lyder likt, og jeg stiller spørsmål om hvordan testene er gjort. Om det spilles tilfeldige musikkstykker som folk ikke kjenner, så blir det meningsløst.
    Du står fritt til å delta i en, eller gjøre en, test selv. ;)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Nå lirer du av deg mye rart. Sier ikke Holm også at hørselen er lettlurt?

    Joda hørselen er lettlurt, jeg er enig. Lyttehumør og form er meget viktige faktorer... Er enig i det han sier om rom osv også...

    Men jeg er ikke enig i at alt lyder likt, og jeg stiller spørsmål om hvordan testene er gjort. Om det spilles tilfeldige musikkstykker som folk ikke kjenner, så blir det meningsløst.
    Du står fritt til å delta i en, eller gjøre en, test selv. ;)
    Joda, nå tok jeg opp endel mer enn kabler. De som kjenner utstyr kan gjøre en test på musikk de kjenner godt.... Dersom vi setter en specet forsterker og dac i det lyseste hjørnet, mot en mer nøytral... Så tror jeg de fleste av oss hadde merket forskjell.

    Jeg har tillit til folk...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Nå lirer du av deg mye rart. Sier ikke Holm også at hørselen er lettlurt?

    Joda hørselen er lettlurt, jeg er enig. Lyttehumør og form er meget viktige faktorer... Er enig i det han sier om rom osv også...

    Men jeg er ikke enig i at alt lyder likt, og jeg stiller spørsmål om hvordan testene er gjort. Om det spilles tilfeldige musikkstykker som folk ikke kjenner, så blir det meningsløst.
    Du står fritt til å delta i en, eller gjøre en, test selv. ;)
    Ja, dette er jo kjapt gjort.
    Sikkert derfor så mange her inne gjennomfører blindtest og ikke bare snakker om en......
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå lirer du av deg mye rart. Sier ikke Holm også at hørselen er lettlurt?

    Joda hørselen er lettlurt, jeg er enig. Lyttehumør og form er meget viktige faktorer... Er enig i det han sier om rom osv også...

    Men jeg er ikke enig i at alt lyder likt, og jeg stiller spørsmål om hvordan testene er gjort. Om det spilles tilfeldige musikkstykker som folk ikke kjenner, så blir det meningsløst.
    Du står fritt til å delta i en, eller gjøre en, test selv. ;)
    Ja, dette er jo kjapt gjort.
    Sikkert derfor så mange her inne gjennomfører blindtest og ikke bare snakker om en......
    Det ble vel gjennomført en nettopp, eller er den på trappene?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå lirer du av deg mye rart. Sier ikke Holm også at hørselen er lettlurt?

    Joda hørselen er lettlurt, jeg er enig. Lyttehumør og form er meget viktige faktorer... Er enig i det han sier om rom osv også...

    Men jeg er ikke enig i at alt lyder likt, og jeg stiller spørsmål om hvordan testene er gjort. Om det spilles tilfeldige musikkstykker som folk ikke kjenner, så blir det meningsløst.
    Du står fritt til å delta i en, eller gjøre en, test selv. ;)
    Joda, nå tok jeg opp endel mer enn kabler. De som kjenner utstyr kan gjøre en test på musikk de kjenner godt.... Dersom vi setter en specet forsterker og dac i det lyseste hjørnet, mot en mer nøytral... Så tror jeg de fleste av oss hadde merket forskjell.

    Jeg har tillit til folk...

    Ja, det hadde jo vært interessant å finne ut.. Men det kan jo fort hende at de låter forskjellig på én høyttaler (vanskelig last) og ikke på en annen også. Det er veldig mange variabler.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.903
    Antall liker
    1.495
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ikke mange som klarer holde seg på matta her vel var jo ikke annet å vente :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn