Jonas kjellerstue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har satt bort hele jobben med sparkel og puss. For 6,5 laken, så sparer jeg mye tid og dritt arbeid, samt at maling og sparkel er inkl i prisen. Blir ferdig til helgen.

    osten: Ringer deg ang gulvet :)

    retep: Dette tror jeg blir bra. Mye arbeid, men totalt inkl arbeidere (rørlegger, elektrikker, maler + alt materiale), så kommer det på ca 50k.
    God investering med 2 tenåring i hus :)
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da er alle skjøter sparklet, så da gjennstår det 2 runder til med sparkel og puss, før veggene får farger. Det blir mørkegrønt tak og lilla vegger. :)

    Wall.jpg
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg har valgt Grå Harmoni 1032 (varmgrå) på bakvegg og sidevegger, mens det blir Elegant 1434 (koksgrå/svart) på frontvegg og tak. Begge farger i 02 matt.
    Siden rommet også skal fungere som stue, så er jeg spent på det mørke valget i taket.
    PS: Begge fargene er klart mørkere i virkeligheten enn på bildet.

    gråbein.jpg
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.070
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Skuffende! Kjør grønt og lilla!!!
    Vi gleder oss!
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da er det sparklet og pusset 3 ganger, og snart ferdig med maling. Taket har fått 2 strøk,mens siste strøk på veggene blir gjort senere i dag.
    Umulig å få fram fargene med mob kamera, så dere må tro meg på at det ser mye fetere ut live :) Meget fornøyd.

    thumbnail_20180421_082747.jpg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.357
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Er du hjemme imorgen?
    Mulig jeg slenger bortom en tur.
    Kan jo huke på hengeren å ta med øya og noen isolasjonsplater.
    Har 4 stk av den tykke du kan få 100 mm tykke.
    Men da må du jo trekke stoff inni øya.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Da har jeg begynt å montere stikk og dimmer. Blir lekkert :)

    cc.jpg


    ccc.jpg
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Det går fremover, selv om det er møter i styret, vår og idrettsdugnader. Treninger eller fotballkamper hver dag. Til lørdag konfirmerer poden seg. Elektrikeren var her i går og ferdigstilte både rommet og resten av huset, garasjen og uteboden, så da er den biten ute av verden.

    Var griseheldig og fikk kjøpt SG sin beste downlight, som koster nesten 1000kr pr stykk. De var på kampanje til 469kr, så da var det bare å bestille 10 stk :)

    Tok et par bilder slik det ser ut nå. Neste blir å legge laminatgulv med undervarme.

    thumbnail_20180508_171308 (1).jpg


    thumbnail_20180508_172133.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fy flate Bjørn. Dette kommer til å bli et vidunderlig Media rom for far og hele familien.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takker retep. Dette blir nok godskjent av resten av husstanden. Akkurat nå kaller jeg det "ekko" rommet, men regner med at potensialet i rommet er forbedret, slik at jeg slipper kroniske hardheter i klangen fra 700hz og oppover. Meget fornøyd med fargevalget :)
     

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    874
    Antall liker
    876
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Det går fremover, selv om det er møter i styret, vår og idrettsdugnader. Treninger eller fotballkamper hver dag. Til lørdag konfirmerer poden seg. Elektrikeren var her i går og ferdigstilte både rommet og resten av huset, garasjen og uteboden, så da er den biten ute av verden.

    Var griseheldig og fikk kjøpt SG sin beste downlight, som koster nesten 1000kr pr stykk. De var på kampanje til 469kr, så da var det bare å bestille 10 stk :)

    Tok et par bilder slik det ser ut nå. Neste blir å legge laminatgulv med undervarme.

    Vis vedlegget 493437

    Vis vedlegget 493438
    Hvilke downlights er dette og hvor er de kjøpt? Er selv på utkikk etter bra lys til kjelleren.
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Dette ser veldig flott ut!
    Mulig du har skrevet om dette, men jeg lurer på om du skal ha noe ventilasjon i rommet?
    Jeg skal i gang med bygging selv nå og prøver å finne gode løsninger på dette. Ser det finnes balanserte romventilatorer med varmegjennvinning, men vet ikke helt hva jeg skal gå for. Har du gjort deg opp noen tanker rundt temaet?

    Mvh
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har dårlig kunnskap på dette området. Har vurdert å montere en Pax vifte som om sommeren vil være ute av drift, så luft kommer inn, men den står på hele vinterene og drar luft ut. Om noen har kunnskap om hva som er en god løsning, så vil jeg (vi) stte pris på gode tips.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har heller ikke noe sørlig kunnskap om ventilasjon, men jeg vet at Pax viftene bråker ALT for mye til å ha i et slikt rom.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.357
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Nå finnes det slike vifter som går exstremt stille.
    Det kan også settes regulator på slike så de ikke går på full pupp.
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Jeg har sett litt rundt om på nettet og det ser ut til at toppkandidatene mine per dags dato er Mitsubishi sin miniventilasjon V50 og Flexit sin roomie dual. Grunnen til at de ligger øverst på min liste er at de blåser luft inn og ut samtidig i motsetning til en del versjoner som blåse inn i 70 sekund og så ut i 70 sekund. Slik jeg ser det vil dette skape under og overtrykk og lyden blir skiftende ettersom at viften snur rotasjonsretning. Det er for meg en fordel at en kan velge å ha på varmegenvinningsfunksjonen eller av ettersom at det er forskjellige behov for dette sommer og vinter. Flexit sin versjon koster ca det dobbelte av Mitsubishi sin (hvertfall veiledende), men det er en del fordeler med den kontra Mitsubishi sin. Bla bruker Flexit kobber i varmegennvinningsprosessen mens Mitsubishi bruker en form for papp. Lydmessig er det for meg vanskelig å sammenligne siden Flexit måler på tre meters avstand og Mitsubishi måler på en meters avstand... Jeg synes det ar vanskelig å vite hva som er den beste løsningen for ventilasjon og håper på å snuble over noe som er enda bedre en disse to løsningene og gjerne også billigere....
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Har nylig montert Pax vifte på badet, og den høres ikke fra 1 meters avstand. Siden det ikke vil være fukt i rommet, så vil den gå på eco modus.
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har Pax vifte nr to på badet, og den høres i naborommet med dørene igjen...

    Men da har de nok gjort noen grep de siste årene :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Takker for forslag. Det virker som Pax Clima er markedets mest stillegående vifte med sine 20db. Skulle den støye for mye, så slår jeg den bare av og lar luft komme inn gjennom veggen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn