Jonas kjellerstue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Vil bare nevne at dette fortsatt er en work in progress, selv om det begynner å bli bra nå.
    Det mangler tonal balansejustering. Dette er kun justert via plassering hittil.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Du tar det et steg videre nå Jonas. Fett. Gratulerer med det som helt sikkert er meget bra gjennomført så langt.
    Gøy at deler bilder med oss som må leve med vanlige stuer slik at vi aldri får fred i sjela :D
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.219
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Etter MYE stress og mas, ble kinoen akkurat ferdig til premiere visning fredag. ManU og åpningskampen i PL 2018/2019 sesongen sto på menyen, med norsk bidrag i pauseunderholdningen.
    Begynte rivingen av rommet mai 2017, så det var helt fantastisk å ta det i bruk igjen, og få så mange smil tilbake.
    Denne helgen har far hørt på musikk. Sett sport og film(med fruen), samt tenåringene har spilt (og spilt).
    Og plutselig var ikke far så gal alikevel. Livet er herlig dere :D

    ab.jpg


    abc.jpg
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.219
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Normalt, så kommer gutta hjem fra trening uten mål og mening. Alt tar evighet, og det kan ta timer før de har spist og tatt seg en dusj. I går kom de hjem og allerede avtalt Fortnite spill med kompiser. Jeg ba dem spise opp maten som sto ferdig og ta seg en dusj før spilling. Og de hørte på meg :) Mer effektive og lydige gutter har jeg ikke hatt i hus tidligere. :) :)
     

    sclalars

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Innlegg
    2.397
    Antall liker
    1.718
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Ble veldig bra dette her :)
    er du fornøyd med de høyttalerne? Goldenear er det vel...
    Er offshore nå og gleder meg til å komme hjem å ferdigstille lignende akustikk tiltak :)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.219
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ble veldig bra dette her :)
    er du fornøyd med de høyttalerne? Goldenear er det vel...
    Er offshore nå og gleder meg til å komme hjem å ferdigstille lignende akustikk tiltak :)
    Veldige gode høyttalere. De heter Definitive Technology Mythos ST-L.
    Samme mann som startet dette merket, som nå selger GoldenEar, så noe likhet er det nok.
    Test: https://www.soundandvision.com/content/definitive-technology-mythos-st-l-loudspeaker

    Conclusion
    Although it’s technically the top-of-the-line of the Mythos series of speakers, Definitive Technology’s Mythos ST-L is more—much more—than just a flagship model. One of the aspects I’ve always loved about the Mythos speakers in general is their ability to perform—in other words, to be neutral and, at the same time, exciting to listen to. True to its heritage, the ST-L is a stunning performer, so much so that it transcends the Mythos of old and truly ushers in a new era for Definitive Technology. The Mythos ST-L isn’t just another pretty powered tower—it’s a magical, emotive speaker, one that’s able to bypass the rational, thinking part of your brain and unleash deep and powerfully moving emotions trapped within. While I’m not one to casually throw money around, I have to say that, even though they’re made of aluminum, for $5,000/pair, the Mythos ST-Ls are an absolute steel…er, steal.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan går det med siste justeringer, hørt rykter om at du har hatt besøk av vår felles guru:)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    1.219
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Thohaug har lagt ned 12 timer i helgen, og totalt har han nok vært her ca 35 timer. Uten han ville jeg sett andre veier og gått glipp av hva jeg hører (og kjenner på kroppen) nå.
    Rommet byr på både Mount Everest og det sorte hull når en leser målinger, og derfor også blitt den største utfordringen for Thohaug.
    Tror han fikk noen aha opplevelser og utfordringer, som gjør at han nå faktisk har enda mer erfaring og løsninger.
    Det låter nå veldig bra og dynamikken på film og tyngre musikk med heftig bass er vilt mye bedre enn før oppussingen.
    At en Yamaha prosessor kan låte high-end på musikk, er resultat av kompromissløse akustiske tiltak og DSP ferdigheter langt over gjennomsnittet.
    For noen år siden ville jeg hevdet dette ikke ville fungert, da det må bli for mye demping og DSP dreper dynamikken og legger tepper på lyden.
    SÅ feil kan en ta gitt.
    Etter 15 år med SYKT MYE bytting av elektronikk og høyttalere, kan jeg bekrefte 100% at lyden nå låter bedre enn tidligere.
    Og det på første forsøk med et 11.2 multi oppsett som koster mindre enn mine tidligere 2.1 stereo oppsett.
    Lørdag kveld satt alle fire familemedlemmene og så på kino i egen kjellerstue. Sparte 500kr og samtidig opplevde bedre lyd og bilde enn Lørenskog kino:D
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette forteller hvor mye rom og akustikk har å si.
    Er ikke hvor mye komponentene eller kablene koster som har betydning.
    Vi har da hørt nok som ikke låter bra som koster en haug av penger.
    Så her har vi et godt eksempel på dette att ting ikke må være dyrt for å låte bra.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn