Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    IMG_20220618_211814__01.jpg


    Ikke i går, men akkurat NU.
    Grefsenkollen, Over Oslo.
    Vanvittig bra stemning med knallvær, reservert plass i kolonihagen, og fri bar.
     
    Sist redigert:

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Super Berg, hva hører du på?
    samme det, er sikkert knall uansett, kos deg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Dårlig lyd, ikke min musikk.
    Vaular, Sigrid, og Datarock.

    Men god stemning likevel.
    Jeg sutrer ikke.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Enten så var det ingen her på sentralen som var på Gønnsn på onsdag, eller så er det ingen som tør å innrømme det😂
    Hadde jeg vært hjemme så hadde jeg gått.
    Hvordan var konserten, helt ærlig?
    Jeg er glad jeg fikk de med meg på Valle Hovin i 1993. Tror det minnet er bedre enn det hadde vært om jeg så de
    i Stavanger nå.
    Jeg var på GNR konserten. Jeg har aldri vært noen stor fan, men har jo spilt dem litt opp i gjennom årene. Konserten var vel ganske middels etter mitt syn. Stemmen til Axl mangler ganske mye i forhold til gamle dager og så skulle det på død og liv bedrives "gitar onanering" i tid og utide. Jeg er glad i en gitarsolo eller to og syns det hører med til sjangeren, men det ble litt mye her syns jeg. Jeg og en kamerat kjørte frem og tilbake, så med 3 timers kjøring hjem dro vi etter et par timer. De holdt vel på i 3 timer tror jeg :)

    2C92D1F3-0FAF-4291-A529-265F43C67953.jpeg
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Jeg var på GNR konserten. Jeg har aldri vært noen stor fan, men har jo spilt dem litt opp i gjennom årene. Konserten var vel ganske middels etter mitt syn. Stemmen til Axl mangler ganske mye i forhold til gamle dager og så skulle det på død og liv bedrives "gitar onanering" i tid og utide. Jeg er glad i en gitarsolo eller to og syns det hører med til sjangeren, men det ble litt mye her syns jeg. Jeg og en kamerat kjørte frem og tilbake, så med 3 timers kjøring hjem dro vi etter et par timer. De holdt vel på i 3 timer tror jeg :)

    Vis vedlegget 826993
    Gjorde samme jeg: var der til de hadde spilt noen låter etter Civil War. Orket ikke vokalen i lengden. Var på Judas Priest dagen før, og 70+ år gamle Rob Halford synger Axl Rose totalt i senk.

    Har også heldigvis sett de før, 1991 i Tyskland og 1993 i Oslo. I Tyskland var Soundgarden og Faith No More oppvarmere: outstanding!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gjorde samme jeg: var der til de hadde spilt noen låter etter Civil War. Orket ikke vokalen i lengden. Var på Judas Priest dagen før, og 70+ år gamle Rob Halford synger Axl Rose totalt i senk.

    Har også heldigvis sett de før, 1991 i Tyskland og 1993 i Oslo. I Tyskland var Soundgarden og Faith No More oppvarmere: outstanding!
    Jeg snakket med en som hadde vært på Judas Priest og han skrøt også av Rob Halford(y)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tons i går. Myyye folk og lange køer til det meste.
    Gikk glipp av Mollestad Trio, men Europe og ikke minst Iron Maiden leverte.
    Hviledag nå, og så blir det en laaang dag på Ekeberg i morgen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Tons i går. Myyye folk og lange køer til det meste.
    Gikk glipp av Mollestad Trio, men Europe og ikke minst Iron Maiden leverte.
    Hviledag nå, og så blir det en laaang dag på Ekeberg i morgen.
    Jeg var på Tons jeg også, men ikke på Ekeberg... Lyden i går kveld bar jaggu helt til Høybråten!!!!! Kjørte forbi der onsdag ettermiddag under rigging, et satans kaos i og rundt området.... Stakkars de som bor der.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    EE0FE4CD-AA65-4442-9826-D34B1CE351BF.jpeg


    Billie Eilish på the O2 i London. Min 15 år gamle datter er stor fan, men hele familien var med. Et slags vekkelsesmøte, men et imponerende sådant. Veldig effektiv bruk av lyd og lys. Hele scenen er en skjerm. Billie har karisma og talent, og en katalog full av catchy hooks de visste å spre utover.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Tons i går. Myyye folk og lange køer til det meste.
    Hæ? Jeg stod ikke i kø en eneste gang på de tre dagene. Nå registrerte jeg køer til stedene som serverte mat, men jeg ankom ferdig bespist så ikke noe jeg forholdt meg til. Øl i begeret og avlevering av det samme til kommunalt avløpsnett fungere veldig fint. Har aldri stått så lite i kø på en festival før.

    Største oppturer:
    Deep Purple (var skeptisk gitt datostemplingen, men de var sjokkerende bra synes jeg)
    Korn
    Einsiferum (hadde aldri hørt om de men det var et helvetes liv på konserten deres)

    Største nedtur:
    Mastodon. Har ikke hørt så mye på det, men det er jo giganter men konserten gav meg absolutt ingen ting og i mine ører og øyne direkte kjedelig. Da i motsetning til Korn som jeg heller ikke har hørt noe særlig på men som var fett som faen.
     

    brunBar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.08.2021
    Innlegg
    652
    Antall liker
    677
    Sted
    Rogaland
    Gjorde samme jeg: var der til de hadde spilt noen låter etter Civil War. Orket ikke vokalen i lengden. Var på Judas Priest dagen før, og 70+ år gamle Rob Halford synger Axl Rose totalt i senk.

    Har også heldigvis sett de før, 1991 i Tyskland og 1993 i Oslo. I Tyskland var Soundgarden og Faith No More oppvarmere: outstanding!
    Jeg bor rett oppi gata i nærområdet der og kunne fått med meg konserten gratis ved å følge med fra fortauet med klar sikt. Det begynte bra ut fra jeg kunne høre på balkongen hjemme, men etter noen sanger så hørtes det bare fælt ut. Så det fristet ikke å ta turen. Vet fra youtube videoer at axl kan ende opp med å høres ut som mikke mus i disse dager?! Synd..
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hæ? Jeg stod ikke i kø en eneste gang på de tre dagene.

    Største oppturer:
    Deep Purple (var skeptisk gitt datostemplingen, men de var sjokkerende bra synes jeg)
    Mht køer, så varierte det jo, men til enkelte av de mest populære matbodene hørte jeg nevnt godt over halvtimen. Det var også bra kø på Tons of beer på ettermiddagen torsdag.

    Ja, enig i at DP overrasket positivt, også sett i forhold til at Simon McBride har steppet inn som midlertidig erstatning for Morse.

    541B8246-4F2C-4725-919E-8F08688E1EDD.jpeg
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Las er intervju med han nye gitaristen. Han har spillt ganske mye med de andre i ulike sammenhenger og sa at å spille Purple var relativt enkelt rent teknisk. Eneste problemet var balansen mellom å være tro mot originalene og vise litt av seg selv. «Highway star» spillte han note for note «its not like i would come up with anything better myself» eller hva der var han sa.

    Ellers var jeg mest imponert over de som klarte å chille med øl mellom Scream- og Vampire-scenene. Å sitte midt mellom to konserter og høre begge godt samtidig er ikke helt min form for morro.

    Tons of Beer var jeg aldri innom, holdt meg til det enkle - pils og vann.

     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    På konserten med Einsiferum så jeg en greie jeg aldri noen sinne har sett på konsert. Denne roingen er tydeligvis såpass original at frontmannen i Five Finger Death Punch sa at han aldri hadde sett den og gjerne ville ha litt av den under konserten deres. Og han må man anta har sett det aller meste som blir gjort av konsertpublikum.

    Får ikke til å laste opp video her, men det som skjedde var altså at noen hundre personer satte seg ned og rodde med hendene. Hvordan det oppstod aner jeg ikke. Rart var det i alle fall.

    Fant en video av fenomenet her fra en annen konsert. Muligens en middelalder-metal-greie.

     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.165
    Antall liker
    8.924
    Kveldens konsert fra taket med Svarttrosen er over for nå, flottere blir det ikke.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Så rart, gutten for 30 år siden måtte ha spes transport, nå er det viderukanskje
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Kadetten 2022 HipHop/Rap: Nei, jeg var jo ikke der men sønn og kompiser var der og hadde tidenes opplevelse på sin vei mot voksenlivet. Fikk se clips fra 29.06.
    For et liv! For en stemning og god energi! Kids fra alle mulige miljøer og bakgrunner fant hverandre i stadige mosh pits trigget av musikken, hoppet, danset, sang..helt kaos (i positiv forstand) som de sier. Og de tok vare på hverandre om noen falt eller sleit med noe.
    Vært på en del konserter jeg også, men aldri noe med den energien der. Herlig å se, gir meg tro på den generasjonen :giggle:
    Hender stadig oftere at det kjøres noe Dave, gen.UK G-rap o.l over anlegget her. Hehe!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Gjorde samme jeg: var der til de hadde spilt noen låter etter Civil War. Orket ikke vokalen i lengden. Var på Judas Priest dagen før, og 70+ år gamle Rob Halford synger Axl Rose totalt i senk.

    Har også heldigvis sett de før, 1991 i Tyskland og 1993 i Oslo. I Tyskland var Soundgarden og Faith No More oppvarmere: outstanding!
    Jeg foretrekker Slash w/Myles Kennedy & The Conspirators foran GnR. Axl virker sliten, mens Myles er en fantastisk vokalist.
     

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Guns and Roses i London laurdag kveld 🎸 varierande kvalitet på konserten, men verdt besøket :D Største overraskelsen var å bli dratt rett til 80-talet med glampunk😄 Michael Monroe på 60 gjekk ut i spagaten og klatra i sceneriggen som om han var 18..fornøyeleg..
    IMG_20220702_210947.jpg
    IMG_20220702_165756.jpg
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Var d noen her som var på Jeff Beck igår? ble slaktet av aviser, noe som er ett pluss
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Lørdag som var:
    En liten konsertperle i Tingvoll kirke, hvor vi kanskje opplevde en ny stjerne på vei opp?
    Unge Nils Arne Halle Erstad, Lone Eines og Tor Strand vartet opp med musikk av Mozart, Faure, Purcell, Charles, Igor Melanyuk og Lone Eines.
    Veldig bra!
    Tor Strand spilte orgel og piano. Nils Arne Halle Erstad og Lone Eines sang
    IMG_4669.jpeg

    For øvrig ei veldig fin kirke.
    Besøk anbefalt av en herværende hedning med sans for historie. ;)
     
    Sist redigert:

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.093
    Antall liker
    4.197
    Torget vurderinger
    1
    + Nuremberg assosiasjoner og allsang med Deutschland über allen. Selv om ironien var klissblaut var det litt heftig.

    Mvh
    KJ
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.193
    Antall liker
    10.357
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Bjørk og Trondheimsolistene på Festningen. Veldig bra og litt kjedelig samtidig. Hørtes ut som Gorecki hadde skrevet arrangementene. En utekonsert burde gitt publikum litt mer puls å gynge til. Fotoforbud, men konsertfotograf Thor Egil Leirtrø tok et bilde av bakhodet mitt.
    798F09DD-193B-499B-A426-DFEE5D97C751.png
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn