Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JørgenK

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    121
    Antall liker
    83
    Sted
    Ringsaker
    Torget vurderinger
    9
    Brit Floyd med super lyd og gode utøvere. Spesielt bra stemmeprakt hos damene.

    . Vis vedlegget 512664
    Enig i at dette var bra greier. Fruen og jeg satt litt lengre bak, på samme felt. Vi koste oss. Eneste som trakk litt ned var en gjeng på bakerste rad som ropte, brølte og plystret , nesten uten stopp. Fint at folk er entusiastiske, men her ble det et par hakk for mye.
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Nok en vidunderlig konsert med SIGRID MOLDESTAD!

    Stedet var Riksscena i Oslo. Sigrid Moldested hadde bedt inn til Gjestebod med sitt faste band gjennom mange år Sammen med spillevenninne Liv Merete Kroken som hun har spilt sammen med i en årrekke fikk vi en oppvisning i samspill og spilleglede som gikk rett i hjertet. Så er det den vidunderlige stemmen til Sigrid som bare må oppleves. For å toppe gjestelisten hadde hun også fått med seg jentene i Oslo Strings som hun turnerte med i serien Vintersong. Å få oppleve dette fra midt på første rad ble en så sterk opplevelse at jeg går rundt i dag og er full av takknemlighet og beundring. Tusen takk!
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.694
    Antall liker
    10.007
    Sted
    London
    I helga var madamen og jeg tilbake i O2 Arena - denne gangen var det Bluesfest. Artistene var Beth Hart og Zac Brown Band
    Veldig bra konsert, og for en gangs skyld var det virkelig god lyd. Spesielt Beth Hart hadde en fantastisk lyd som virkelig fikk stemmen hennes ut i salen. Beklager elendige bilder

    30672705677_d7453b94cb_z.jpg


    44889103134_0842033886_z.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Kari Bremnes Oslo Konserthus i går kveld:

    004 (Small).JPG


    Leverte, som vanlig, en bra konsert med god lyd, men....

    I forkant var det skiltet med at denne turneén skulle inneholde et variert utvalg låter fra hele katalogen - og mine forventninger var da at vi kanskje ville får servert en del låter som ikke har blitt fremført live på en stund.
    Skuffelsen gjorde seg derfor gjeldende når set-list med et par unntak mer eller mindre var blåkopi av fjorårets konsert.
    Har vært på alle hennes konserter gjennom mange år nå, og det er kanskje på tide å ta noen års pause.
    Det ble rett og slett litt "kjedelig" i går kveld.

    Samtidig skal jeg ikke stikke under en stol heller at jeg ikke helt har sansen for Bengt Hanssen´s litt for sterke innflytelse på både komposisjoner og arrangement. Han har i aller høyeste grad preget musikken både på plate og live siden han ble med i bandet.
    Nå er jo alle de andre medlemmene i Bremnes Band skiftet ut de siste årene, så tiden er kanskje moden for å få inn noe nytt på høyre flanke også.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Kunne tenke meg at Unknown Mortal Orchestra var gode live, men de var enda bedre enn forventet. Bedre enn på plate synes jeg. Meget flott konsert på Parkteatret i kveld. Veldig dyktige musikere oh trommisen utmerket seg også. Artig med far på synt/trompet/sax. 8/10 fra meg! God lyd også.


    fullsizeoutput_8e7.jpg
     

    Vedlegg

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.672
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Parkteateret i går : TesseracT . De stilte med to support band - Plini (som var en positiv overraskelse )og Between the Buried and me. Sistnevnte gikk ikke hjem hos meg, selv om de prøvde hardt - bokstavelig talt.

    Det var allikevel når TesseracT selv startet at det begynte å ta av. De leverte et veldig bra sett , både musikalsk og visuelt. Meget delikat lys rigg som var synket bra med musikken . Har ingen bilder , men rappet noen på nettet fra samme turne - som viser noe av stemningen.

    Tesseract-3.jpg

    Tesseract-17.jpg

    Tesseract-Irving-Plaza-5.jpg

    Tesseract-Irving-Plaza-12.jpg
     

    Funk4Ever

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2014
    Innlegg
    177
    Antall liker
    91
    Sted
    Oslo
    Cosmopolite i går. Ron Carter, 81 år og entret scenen med stokk. Mannen har spilt på over 2.500 plater og leverte en strålende konsert sammen med tre andre meget kompetente musikere.
     

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16

    nikosidis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    857
    Antall liker
    250
    Torget vurderinger
    16
    Begge support banda hadde knallyd. Spilte perfekt høyt. Når Tremonti kom på skrudde de opp lyden og alt ble bare kaos. En vegg med udefinerbar lyd. Helt jævelig. Synd, for de kan spille.

    tre.jpg
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Flere som skal på Uriah Heep I kveld?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Kult :) Ordna meg fri fra jobb i morra, så vi satser på å ta den helt ut :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.953
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kult :) Ordna meg fri fra jobb i morra, så vi satser på å ta den helt ut :)
    Hehe..... jeg skal på jobb kl 0630 i morgen, så her blir det lytte til musikken, så hjem og satse på at nattesøvnen ikke blir ødelagt av for mye tinnitus ;)
     

    brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Dei gamle, er fortsatt eldst.... The Zombies og Uriah Heep på Terminalen i Ålesund i kveld.. Ganske magisk ??????
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Thomas Dybdahl operaen igår.
    Jeg syntes det var veldig bra
    Jeg også! Bra lyd der jeg satt.

    Lera Lynn var også et trivelig bekjentskap, så vi fikk med oss et par signerte CD'er.

    Ganske morsomt helt til slutt da han lånte bort gitaren til Lera Lynns makker :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.367
    Antall liker
    35.102
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kjell Inge Torgersen\Aril Schøld - Julelegender
    Intimt og flott. To sangere, gitar og piano. Virkelig flott.
    48375587_10156492360040033_4767692678160711680_o.jpg
     

    KvennaMekaniske

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2016
    Innlegg
    108
    Antall liker
    65
    Sted
    Sandsvær
    Spidergawd på Mølla, Kongsberg 22.2.
    Med Bokassa som support.

    Bra konsert! Dere som skal på Rockefeller i kveld har noe å se fram til.
    Eneste ankepunkt for min del var at volumet krevde ørepropper. Og mine ødela lyden mer enn de vanligvis gjør.
    Men musikken var bra, og Kenneth Kapstad som vanlig meget energisk i front. Til min overraskelse var de nå fem mann, med en ekstra gitarist i tillegg til Per Borten. Oppfatta dessverre ikke navnet, men han var helt på høyde med resten av bandet.

    Bokassa har jeg aldri hørt før, men de er en bra, energisk powertrio. Raskt, hardt, effektivt. Litt har hardt for meg, men artig for en kort konsert. De unge jeg snakket med etterpå var veldig begeistra for Bokassa.

    Bra musikk i tre timer! Riktignok ei pause for omrigging, men med start kl 21 og Spidergawd fram til midnatt var det en flott kveld.

    Beklager bildekvaliteten fra mobiltlf. Det er tatt under ekstranummeret.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.370
    Torget vurderinger
    23
    Da var aftenens konsert unnagjort! Oslo Konserthus, med den velkjente duften av møllkuler og Chanel no.5 i fojaeen når det er duket for klassisk...

    MAGISK musikk dette, og duganes dirigent (Vasily Petrenko) som gjorde et flott arbeid med
    å introdusere stykket og kortversjonen av Rachmaninov's liv som komponist/pianist i den perioden da han skrev sine pianokonserter.

    "Dette begynner pent - selv et barn med ti pianotimer kan spille introen over de første 30-40 sekunder" i følge dirigenten....

    "Men så blir det straks verre og noe mer komplisert alle veier - og på det aller verste så går det på flere noter løs pr. kvadratcentimeter
    enn noe annen pianomusikk fra den tiden"

    Og for en pianist - et for meg nytt bekjentskap, fra Moskva, Nikolay Luganski ....... formidabel musiker som kan sin Rachmaninov.
    Og ekstranummeret, som jeg ikke husker navnet på - da gikk armer og bein (og kropp) verre enn Hifiguru'en på det voldsomste,
    han lettet bokstavelig fra pianokrakken!!

    En uforglemmelig drøy time.​
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Da var aftenens konsert unnagjort! Oslo Konserthus, med den velkjente duften av møllkuler og Chanel no.5 i fojaeen når det er duket for klassisk...

    MAGISK musikk dette, og duganes dirigent (Vasily Petrenko) som gjorde et flott arbeid med
    å introdusere stykket og kortversjonen av Rachmaninov's liv som komponist/pianist i den perioden da han skrev sine pianokonserter.

    "Dette begynner pent - selv et barn med ti pianotimer kan spille introen over de første 30-40 sekunder" i følge dirigenten....

    "Men så blir det straks verre og noe mer komplisert alle veier - og på det aller verste så går det på flere noter løs pr. kvadratcentimeter
    enn noe annen pianomusikk fra den tiden"

    Og for en pianist - et for meg nytt bekjentskap, fra Moskva, Nikolay Luganski ....... formidabel musiker som kan sin Rachmaninov.
    Og ekstranummeret, som jeg ikke husker navnet på - da gikk armer og bein (og kropp) verre enn Hifiguru'en på det voldsomste,
    han lettet bokstavelig fra pianokrakken!!

    En uforglemmelig drøy time.​
    Enig, det var virkelig en positiv opplevelse, min første klassiske konsert.
    Kun vært i konserthuset en gang før, Lou Reed for en drøss av år siden.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.052
    Antall liker
    33.672
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Rockefeller i går kveld : The Pineapple Thief med Gavin Harrison (King Crimson/Porcupine Tree) på trommer - samt O.R.k. som support band. Sistnevnte består blant annet av Pat Mastelotto (King Crimson) på trommer og Colin Edwin (Porcupine Tree) på bass. Disse folka burde solgt nok til å fylle Sentrum Scene spør du meg. O.R.k. åpnet bra - og var verd billetten alene , selv om lydteknikeren ikke ville fått særlig annerkjennelse i hl-fi miljøer :) Musikalsk var det dog veldig tøft.

    Jeg var spent på hvordan kveldens hovedartist ville klare seg live - da jeg bare har hørt skivene deres . OG de overgikk mine forventninger . Lyden satt som et skudd også i forhold til oppvarmings bandet. Dynamikken i trommesettet til Gavin var helt hinsides , og hele lydbildet var tight og fint. I forhold til skivene deres ble det mye mer trøkk - noe som løftet musikken deres til et nytt nivå synes jeg. Har ikke noe eget materiale å legge ut - så youtube får duge :



     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Avatar i Folken, Stavanger.
    Som vanlig leverer svenskene så det holder! De liker godt å headline. Så dem første gang som oppvarming for Sabaton, men de var mer på i dag. Det ble servert noen helt nye sanger i tillegg til de forventede slagerne.



    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    I går og i går, fru Blom...

    Forrigehelg er vel kanskje mer presist. Nevertheless...

    En kveld med Billy Cobham på Cosmopolite gjør livet verd å leve.

    Hadde med meg «guttungen», og jeg forklarte vel det opplevde som «rå, ærlig og ekte jazzrock».

    Flott opplevelse med BC som snart runder 75. Ensemblet glitret, særlig keyboard, og når BC slo til med trommesolo vha fire trommestikker, ja, da gir man seg helt over.

    9B74ECB5-F622-4E18-8A3A-A06EFD96FC6A.jpeg
    41EE6905-129F-4E2C-9DCD-F77C01F56D73.jpeg
     

    Fjernis 3.0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2018
    Innlegg
    395
    Antall liker
    18
    Var i går på John Dee og så Poets of the fall, litt for høy lyd og ødela gitar og bassen på litt raske låter, men her er det en ballade fra i går og lyden er bra da.


     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    En konsertbegivenhet som ikke kan gå uanmeldt forbi.

    Larkin Poe på Parkteateret i går.
    Glemte faktisk å ta bilder selv:eek:. Så da har jeg utøvd litt selvtekt og lånt bilde fra en annen medforumist, som får gi meg smekk om det ikke var greit:).

    10679C0D-9B87-4862-920D-93E3CF886521.jpg


    Det var forsåvidt med en viss forventning til the Lovell sisters om at de skulle innfri, men at de gjorde - og leverte så til de grader...:)
    Det er sjelden man opplever artister så fulle av spilleglede, sjarm og engasjement. Noe som selvfølgelig også smitter over på publikum. Tror alle i salen storkoste seg i går kveld.
    Og de av dere som ikke var der bør kjenne deres besøkelsestid ved neste korsvei:)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Dave Matthews band skuffet heller ikke i Oslo Spektrum i går. 3 timer med ”papparock":) Kanon bra!

    67191D0B-0F84-469C-811D-6DB8DF8B0BA2.jpg
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    I dag var jeg på konsert med Jack Stillwater. Den siste skiva anbefales...
    69EADEE2-3731-46A5-9688-6479C072B148.jpg
    0E16CEB9-1654-4228-A082-51DF21E77D92.jpg
    90DB98B9-D395-4803-BC3A-BC7038054743.jpg


    Etterpå pub med levende musikk...

    Johan-Kr
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    1.406
    Torget vurderinger
    2
    Highasakite var omtrent som forventet?! BRA!

    Bra med folk også!



    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Tedeschi Trucks Band på Sentrum Scene (i går) 10 april.

    Etter en grei oppvarming av Amund Maarud og Malin Pettersen entret TTB med sin 12 personers bandbesetning scenen.

    001 (Medium).jpg

    Keybordisten ytterst på venstre flanke fick inte vära med på bild:)

    Det hele ble en litt blandet opplevelse for min del. TTB spenner jo over et bredt musikalsk landskap med inspirasjon fra både blues, folk, jazz, rock, Americana, godspel osv, men noe av materialet blir litt for preget av funk/soul for min (subjektive) smak.

    Når det er sagt låter jo bandet som ei kule og det trykker rett så bra. Dessverre hang ikke lyden helt med når det trykket som mest, og det er synd de ikke tunet/mikset bedre.

    En annen sak er jo mr. Trucks. En meget dreven og god gitarist, men han må jo være en av verdens mest introverte frontfigurer i et band. Under mesteparten av konserten virket han å være mest komfortabel med ryggen til dels vendt mot publikum og blikket ned på det ene amp-stacket midt på scenen for å i neste øyeblikk rusle over til bassisten og stå og se på han en stund (igjen med ryggen til). Kun unntaksvis hadde han korte flakkende blikk utover publikum.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Litt undergrunnsmusikk i Trondheim: U-FOES på Tyven nå i kveld.

    20190411_220543.jpg


    Veldig hardtslående, tight og tøft. Savnet av bass var liten. Hardcore trio med vokal/trommer/gitar. Samspilt og kult sceneuttrykk!
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.068
    Antall liker
    3.049
    Torget vurderinger
    2
    Sodd Jazz 2019

    ED761BAA-AEC6-483F-8B81-7392C4C274A5.jpg


    Til tross for stående tilbud om losji er det første gangen jeg har klart å somle meg til Inderøy og Soddjazz siste helgen i april.

    Årets program kunne ikke oversees, Møster på fredag Fire! og Elephant9 (bildet) på lørdag var høydepunktene.

    Bra kontroll på lyden i relativt moderne blackboxer. I det øvrige programmet var det mer blipp og surkl enn det jeg foretrekker, men man skal bli utfordret. Møster med Snah Ryan var konge, men Elephant9 var så bra at jeg fortsatt har litt gåsehud. Intensitet og overskudd. Trøkk og presisjon. Nikolai Hængsle spilte bass med begge og må være en av de beste vi har. Og da mener jeg vi, som i vi i verden.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.253
    Antall liker
    9.072
    Sodd Jazz 2019

    Vis vedlegget 539482



    ......men Elephant9 var så bra at jeg fortsatt har litt gåsehud. Intensitet og overskudd. Trøkk og presisjon. Nikolai Hængsle spilte bass med begge og må være en av de beste vi har. Og da mener jeg vi, som i vi i verden.
    E9 er noe av det beste man kan oppleve live. Så derfor er det kanonbra at det endelig kommer en live utgivelse, og hvilken utgivelse! 5 LP boks med hvit vinyl inkl. CD hvor den ene plata (vol III..) kun er i boksen, de andre kan kjøpes seperat utenom på sort vinyl. Boksen kun i 300 ex og kommer til å gå fort, de er populære utenlands også.

    Hør på lydsporene, da er det ingen vei tilbake...

    Rune Grammofon RCD2206 - Elephant9: Psychedelic Backfire I (CD/2LP)

    Rune Grammofon RCD2207 - Elephant9 with Reine Fiske: Psychedelic Backfire I

    rcd2206-elephant9-psychedelic-backfire-i-cd-2lp_19_2019-04-01-16-37-33.jpg


    rcd2207-elephant9-with-reine-fiske-psychedelic-backfire-ii-c_19_2019-04-01-16-44-27.jpg



    Elephant9

    27.05 Oslo (Parkteatret), Norway w/Panzerpappa
    01.06 Porto (Serralves Museum of Contemporary Art), Portugal
    04.10 Bergen (TBA), Norway
    06.11 Trondheim (Lokal Bar), Norway
    07.11 Stavanger (Tou Scene), Norway
    08.11 Oslo (Nasjonal Jazzscene, Victoria), Norway
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.367
    Antall liker
    35.102
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Myles Sanko
    Folken/Stavanger.
    Flott soulkonsert ??????
    IMG_20190509_001730_777.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn