Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.493
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Bestilte biletter til pappa og meg tidlig i februar og fikk tilfeldigvis konsertens beste plasser. Midt i på første rad! Fikk hilse på CC etter konserten. Senior har hørt på Corea i 40 år og var over seg av begeistring. Det var fint. (Så deg , like til høyre for meg litt uti konserten, Gunnar. )
     

    Vedlegg

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.072
    Antall liker
    3.066
    Torget vurderinger
    2
    På fredag var Art Ensamble of Chicago på Energimølla, Kongsberg jazz.

    Jeg er ingen stor frijazzentusiast egentlig, men platene til AEOC har noen magiske, gale og fantastiske øyeblikk.
    Slik var det også med konserten, kanskje med unntak av galskapen. Det vil si, noen vil kanskje påstå at å starte en konsert med 5 minutter frenetisk fri sopransakssolo ( helt solo, tyst band ) er galskap. Ikke jeg, lista var lagt.

    Det eneste jeg vil klage på er at tiden gikk så alt for fort ! De spilte ikke lenger enn litt over timen , kanskje ikke så rart når Roscoe Mitchell er 76 og Famoudou Don Moye er 71 og går dårlig.

    Lyden ? Litt spinkelt kanskje, kunne vært mer trøkk i trommene.
     
    Sist redigert:

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.328
    Sted
    Oslo
    Kim Larsen konsert i Langesund i morgen. Noen som skal dit ?
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Håper mye av dette var med

    image1.JPG
    IMG_2208.JPG


    I hvertfall fantastisk plate å høre på hjemmeanlegget.

    Albumet fra '86 og de to påfølgende var antakelig store inspiratorer til Dave Weckls utgivelser og konserter opp til i dag. Reference f.eks DW's Perpetual Motion (2002) m.fl. Og kanskje DW's Acoustic Band, Of the same Mind (nylig utgitt og presentert på Cosmopolite våren 2015). Stor moro, alt sammen;)

    Litt synd at det finnes mye unøyaktigheter i Festivaladministrasjonens presentasjon av denne fabelaktige perioden av CCs karriere:cool:
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.735
    Antall liker
    4.598
    Sted
    Nøtterøy
    Var på Jethro Tull her om dagen i Wrightegaarden. Helt godkjent bortsett fra at enkelte sitter og prater rundt deg under hele konserten!??

    Irriterende! Folk må ta seg sammen! :mad:
     

    slendrian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    175
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    Var på Jethro Tull her om dagen i Wrightegaarden. Helt godkjent bortsett fra at enkelte sitter og prater rundt deg under hele konserten!??

    Irriterende! Folk må ta seg sammen! :mad:
    Blir som Parkenfestivalen i Bodø. 3/4 av de som kommer dit er der for sin årlige rølpetur, samt for å prate sjit med naboen. Virker ikke som musikken står i fokus i det hele tatt..
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Sørgelig få tilbakemeldinger fra årets jazz-festivaler her hjemme på bjerget. Hederlig unntak Gunnar fra Kongsberg-jazz.

    Men hva med Molde-jazz? Ingen som var der?

    Dagbla har noen kritikker. Den karen trenger nok litt mer trening:p. Men ut over det er det ingen andre enn Tor Hammerø som makter å stille sammen noen kommentarer. Tor er forøvrig en fantstisk forteller i sine referat. Makter på en, etter min smak, fantastisk måte å hente fram de positive sider ved fremførelsene. Fortsett sånn, Tor;)

    I mangel av egenopplevelse er det hyggelig å lese dine kommentarer fra spennende konserter:cool:
     

    Heimdall

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    568
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Ravnedalen Live! i Kristiansand.
    4000 gjester.
    Kari Bremnes, Sivert Høyem, Uriah Heep og CC Cowboys.

    Kari var dritstilig på scenen!
    Lyden til Sivert var dårlig, men herregud for en stemme!
    På begge de to siste satt lyden skikkelig.
     

    Vedlegg

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Intimkonsert med Alice Cooper på Sentrum Scene den 24 juli sammen med en dame som forstår seg på lyd, lys og musikk.

    DSC_0753.jpg


    Her kom godsakene som perler på en snor i et visuelt forrykende show. Jeg kan ikke annet enn å bli imponert over en mann på 69 år som står så på som Vincent Furnier med intet mindre en 3 gitarister i bandet. Trommesoloen var gudedrikk for undertegnede inn i mellom øsende gitarkaskader. Bassistens oppspill til trommisen var råkult med kun de 2 på scenen. Så tusen takk til Alice Cooper og bandet for en morsom aften med Frankstein på scenen, giljotine, sprøyter, blod og spanking :cool: og ikke minst en stor takk til min lydrattende venninne som hadde vet på å skremme ut en gammel lurvetass som meg en mandags kveld i ferien.
    Et sommerminne som virkelig sitter.

    DSC_0761.jpg
     
    Sist redigert:

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Brian Setzer's rockabilly riot (Rockefeller)

    Setzer.jpg


    Dette var HELT fantastisk! Tror faktisk denne mannen har blitt ti år yngre de siste par- tre åra? Flawless performance og gitarspill på høyt nivå! Virkelig imponert (og faktisk litt overrasket, selv om forventningene var ganske høye på forhånd) 9,5 av 10 (Var et par Stray Cats låter jeg skulle ønske han tok med i tillegg til de han spilte, derfor trekker jeg pittelitt) :) (men de fleste gromlåtene var med og mye bra annet også)
     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.951
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    I går var vi på Vestlandsk Sommarsymfoni i Operahuset på Nordfjordeid. Dette konseptet har helde på eit par tiår. Musikarar samlast, arbeider intenst ei veke, og øver inn eit storverk. Og i år var hovudverket "Scherazade" av Rimsky-Korsakov, eit storverk som også i hifisamanheng er legendarisk i Fritz Reiner/Chicago SO si innspeling frå 1960.

    Det var heilt utruleg kva det går an å få til på ei veke. Og dirigent Halldis Rønning kunne sin Scheherazade ut inn. Aldri før har eg sett ein dirigent som driv fram dynamikken og tempoet i orkesteret nesten med brutalitet. Ein dirigent eg har lyst til å høyre meir av.
    Også konsertmeister Mari Halvorsen imponerte - Scheherazade kan på mange måtar oppfattast som ein svært krevjande fiolinkonsert. Men også fyrstecellisten Emery Cardas (Frå KORK, stod det i programmet) gjorde ein strålande jobb.

    Fantastisk inspirerande å få slike storverk framført på så godt nivå som slutt på sommarferien!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    The Shins::

    Jeg hadde ikke altfor store forventninger til dem live etter å ha sett endel youtube videoer og det inntrykket sto seg. Bedre på plate, imo. Hyggelig opplevelse dog og artig å ha sett dem.

    20170811_185157.jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Angel Olsen::

    Liker musikken hennes uten å være noen stor fan. Begynte litt tamt kanskje men tok seg bra opp. Helt alright og god stemning.

    20170811_203404.jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Pixies::

    Dette hadde jeg større forventninger til, men det er jo lenge siden de var på topp. Men herregud! Det var enda bedre enn jeg trodde det skulle bli. Rett var rett og slett en fantastisk konsertopplevelse. Utrolig bra stemning, atmosfære, lyd og ikke minst musikk. Blant mine bedre konserter det siste årene. Herlig! Synd det ikke er mulig å legge ut videoer her. Alle bildene er crap!


    20170811_215010.jpg
     
    Sist redigert av en moderator:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.873
    Antall liker
    17.465
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Fint mulig å legge ut video. Du må bare laste dem opp på YouTube først :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.958
    Antall liker
    5.556
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kurt Nilsen konsert på Bergenhus festning - en høstkveld i august.

    Bergen hadde vel smaken av den første høststormen i går kveld, kraftig vind og horisontalt regn!

    Bandet kom nesten 20 minutter for sent på scenen, men det tror jeg var pga info fra meteorolog, for det stoppet "NESTEN" å regne da de begynte å spille :)

    Vil si det var en meget god konsert, gode musikere, lyd var god og bra stemning blant publikum iført sydvester, regntøy eller engangs regnponchoer.
    633FFA5E-151C-43A8-B1D1-907475E85E0B.jpg
    IMG_0150.jpg
    IMG_0151.jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Det var da kke så vanskelig... trenger jo ikke å offentliggjøre videoene.



    The Mystery Light, Øya.

    Jeg hadde håpet at de kunne rette opp inntrykket etter den labre konserten i fjor i begredelige Revolver lokalet. Og det gjorde de! Det groovet skikkelig og de leverte godt.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Pixies::

    Dette hadde jeg større forventninger til, men det er jo lenge siden de var på topp. Men herregud! Det var enda bedre enn jeg trodde det skulle bli. Rett var rett og slett en fantastisk konsertopplevelse. Utrolig bra stemning, atmosfære, lyd og ikke minst musikk. Blant mine bedre konserter det siste årene. Herlig! Synd det ikke er mulig å legge ut videoer her. Alle bildene er crap!


    Vis vedlegget 452470
    Håper du unnskylder min uvitenhet; er dette Øya-festivalen, Lyngen?

    Uansett: setter stor pris på dine kommentarer fra gode, eller mindre gode, konsertopplevelser. Du treffer vel formålet med tråden med en inner-tier, som de sier på landsskytterstevnet;)

    Keep up the good work, Lyngen!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Bjella::

    Bare en liten snarvisitt for min del. Bra kar, men kjedelig musikk imho.

    20170812_175839.jpg


    Jenny Hval::

    Begynte litt tamt kanskje, men det ble spennende da hun og de andre begynte å filme publikum, scenen og dem selv live fra mobilkameraer. Ganske så interessant scenekunst og en artig opplevelse. Hadde vært fint å kunne få med seg hva hun sang om da og hva alt betydde.

    20170812_182741.jpg
    20170812_184246.jpg
    20170812_184643.jpg
    20170812_190130.jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Car Seat Headrest::

    De spilte veldig bra, men det var irriterende og synd at vokalen ikke kom bedre frem. Var stemmen for spak? Var lydteknikkeren ute og tisset eller så kunne det tyde på at stemmen hans ikke var helt slaget (småsyk)? Fungerte fint da den "fjortis nerden" tok i da. Han er sikkert eldre enn han ser ut som. Bra band åkke som og flott album de kom ut med.

    20170812_201628(0).jpg
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Legger til slutt ut en liten snutt fra Perfume Genius , Øyanatt i et spappfullt John Dee. Meget flink kar med stor stemmeprakt!



    Det var det fra Øya for min del. PJ Harvey, søndag neste.
     
    Sist redigert av en moderator:

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Trondheim
    Jeg var på Pstereofestivalen i helga. Her er en kjapp gjennomgang av hva jeg hørte


    Fantastic Negrito
    Jeg hadde forhåpninger til denne konserten. Men det er noe med hvor stor dose funk/soul/blues jeg kan takle på en gang. Litt mindre energi, værsåsnill, hehe.
    fnegrito.jpg


    Aiming for Enrike
    En dose anti-soul var ganske deilig etter den forrige konserten.

    Janove
    Man må unngå allergi og utslett tidlig i festivalen. Så jeg tok matpause etter to sanger. Han ser bra ut. Det skal han ha.

    Shame
    En ok konsert. En kyniker ville kanskje notert seg alle pønkeklisjèene, men for oss andre var dette helt ok. Litt artig at vokalisten inviterer publikum nermere scenen etter å spytta i samme retning.

    Phantogram
    Dette var bare tull.

    Cymbals Eat Guitars
    Min favoritt fra Pstereo 2015. Nå fikk jeg ikke så mye utav det. Gitarlyden var faktisk borte i starten av konserten.

    alt-J
    Dette var bra. Sceneshowet gav assosiasjoner til Kraftverk da bandet stod symmetrisk og urørlig på scenen.
    altj.jpg


    Brutal Kuk
    Gikk fort lei. Jeg mener at venstrevridd punkrock bør gjøres med litt mer snert. Ikke bare synge at Sylvi Listhaug er dum.

    Sugarhill Gang
    Bra konsert. Jeg lo og koste meg.

    Slaves
    Knalltøft. Jeg må få anbefale alle å se denne duoen live.

    Røyksopp
    Ok. Litt kjedelig.

    Colter Wall
    En av de beste konsertene på Pstereo 2017. Det var noen skravlere blant publikum, men de fleste uverdige lyttere hadde stukket pga regnet. Et strømbrudd underveis fjerna noen flere av de utålmodige. Dette sparka hipster-rumper.
    colterWall.jpg


    Spidergawd
    Bedre enn fryktet. Men så var jeg i ganske godt humør etter konserten med Colter Wall.

    The Bronx
    Grei innpakning med aggressivitet og tøff gitarlyd. Men det framstod ganske innholdsløst. Konserten tok seg opp etter noen øl.

    Jagga Jazzist
    Fin konsert.

    Doffs Poi
    Knall og digg! Norsk band. Det minte om noe Bjørk kunne funnet på å lage.

    Rival Sons
    Solid! Lydbildet var like flott og rydding som på plate. Barbeint vokalist, og gitaristen bytta jålegitar mellom hver sang. Dette var imponerende greier
    rivalsons.jpg


    Takk for oppmerksomheten :)

    pols.jpg
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.099
    Antall liker
    33.934
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Man trenger ikke dra på Telenor Arena for å oppleve bra band. RIVERSIDE leverte igjen på John Dee søndag 24/9. De fortsetter som trio etter det tragiske tapet av gitaristen sin , men har med en venn på gitar når de spiller live. Et lite inntrykk her fra YouTube. Råtten og overstyrt lyd som de fleste videosnuttene der ute...........

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.438
    Antall liker
    17.163
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Les Miserables på fredag.
    Gedigen oppsetning og meget bra fremførelse, men det ble litt "langdrygt".

    IMG_0197 (Small).JPG


    Diana Krall på søndag.
    Mitt første møte med Krall live, og det gav mersmak.

    IMG_0204 (Small).JPG
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Satt for langt unna til at det ble en stor opplevelse, men Sigur Rós leverte som forventet dvs meget bra. Tok litt tid før jeg kom inn i musikken deres, mend et er jo ikke uvanlig på konsert. Veldig flott lyshow og lyden var bra. De er jo litt avhengige av godt lyshow siden de er veldig stillestående. Men synes det er litt kjipt å være på konsert når de ikke ser artistene klart. Lang konsert med pause og uten oppvarmingsband. Mange låter jeg ikke dro kjensel på. Bare en liten kort prat på islandsk!


    20171006_202421.jpg




     
    Sist redigert av en moderator:

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Mats Wawa på John Dee i går. Startet greit, men få folk og stemningen fislet ut i intet etter en times tid. Musikk med så mye fres trenger entusiasme i publikum, noe det ikke blir når publikum mer virket som en nedbrent indianer-landsby.

    IMG_3261.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn