Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Poster denne her også da, siden den er så apropos...
    I Düsseldorf spillte de på et kongresssenter. Lite rockevibber på vei inn - forventet nærmest en person med flipover og motivasjonsforedrag. Mye bedritne plasser (kun sitteplasser), men våre var gode. Lyden var dog referanseklasse og noe av det absolutt bedre jeg har hørt av livelyd. De som skal se de i Oslo bør se frem til det - har sett Wilco en fire-fem ganger og dette var nok det mest helstøpte jeg har sett av de live.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Poster denne her også da, siden den er så apropos...
    I Düsseldorf spillte de på et kongresssenter. Lite rockevibber på vei inn - forventet nærmest en person med flipover og motivasjonsforedrag. Mye bedritne plasser (kun sitteplasser), men våre var gode. Lyden var dog referanseklasse og noe av det absolutt bedre jeg har hørt av livelyd. De som skal se de i Oslo bør se frem til det - har sett Wilco en fire-fem ganger og dette var nok det mest helstøpte jeg har sett av de live.
    skal på torsdag (har 2 ekstra billetter). Gleder meg
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Var på Jean Michel Jarre i Spectrum i går (28/10) det var regerett heftig :)
    her er en smakebit fra den kommende platen.

    ikke verdens beste kvalitet, det er filmet med en iPhone 6s, men er absolutt se og hørbart
    Knall konsert, men han mikskassett-oppvarmings-dj-fyren hadde jeg klart meg fint uten :)
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Gazpacho, John Dee

    Har tenkt litt på hva som kan beskrive det som jeg anser som et av de beste bandene som Norge har fostret gjennom tidene. Makaløst blir svaret. Konserten på John Dee 04.11 var en skikkelig høydare. Lyden bruker å være så som så på JD, men i går slapp man høreselvern og trykket var akkurat passe.

    20161105_210057.jpg


    Jubileumskonsert skal inneholde låter fra alle skivene, men i går tok bandet å spilte bortimot hele Night. Det var rett og slett en maktdemonstrasjon fra Gazpacho sin side, progressiv musikk av ypperste klasse. Når de mest progressive delene bare flyter av gårde så fines det knapt noen som gjør det bedre enn Gazpacho. Når de i tilegg har klart å skru lyden sammen såpass godt som de hadde klart det i går så må det bare blir terningkast 6.

    20161105_205646.jpg


    Det er rimelig uforståelig at vi i Norge har så gode band som Gazpacho og de som hører på de knapt fyller John Dee. De som ikke var der i går kan være sikker på at de gikk glipp av noe.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Ja, satt litt nærmere enn meg. Hvilke inntrykk fikk du av konserten?
     

    Goggen8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Innlegg
    2.388
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Bra konsert, men jeg satt for langt til høyre så lyden ble litt påvirket av det. Kom meg lengre mot midten før ekstranumrene og det hjalp. Kiwanuka er utvilsomt artisten jeg har hørt mest på de siste månedene, så morsomt med noe annerledes versjoner av låtene. Han var vel ikke akkurat et sjarmtroll på scenen :)

    Cold Little Heart, Rule The World og Love & Hate! For noen låter!!!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Jeg ble også litt forstyrret av litt dårlig lyd (skrikete), men tenkte det hadde mye med sideplasseringen å gjøre. Klare å legge det vekk etterhvert heldigvis. Ja, gøy at de tok låtene litt ut i forhold til plata. En av plateme jeg har spilt mest av i år jeg også. Litt skuffende at de hadde så lite kontakt med publikum, men jeg tror ikke de så publikum i det hele tatt. For store kontraster til det. Og varte litt kort kanskje. Synes han kom best frem i de roligere låtene og med den akustiske gitaren. Flinke folk!
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.071
    Antall liker
    33.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    GARBAGE på Sentrum Scene i Oslo i går. Bra konsert , men råtten lyd der jeg var plassert . Det ødela allikevel ikke den totale opplevelsen av en bra konsert. Litt overrasket at de ikke fylte hele Sentrum Scene - de har vel drøyt 20 års fartstid. Uansett , de som var der fikk høre mange av de mere kjente låtene samt en del fra det nye albumet. Shirley Manson fremsto som en moden , varm og reflektert kvinne - om enn like rocka som før. Så dette var slett ikke bare "garbage".
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Har de mer enn 1 kjent låt?? Husker jeg så de i Trondheim i -99 eller når det nå var.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.071
    Antall liker
    33.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Har de mer enn 1 kjent låt?? Husker jeg så de i Trondheim i -99 eller når det nå var.

    De har jo 6 album ute - og jeg husker allerede flere låter med dem fra den gang det fremdeles gikk an å kikke på mtv.
    Setlist her - så husker du kanskje noen av titlene ?

    Subhuman
    I Think I’m Paranoid
    Stupid Girl
    Automatic Systematic Habit
    Blood For Poppies
    The Trick is to Keep Breathing
    Sex is Not The Enemy
    Blackout
    Magnetized
    Special
    Shut Your Mouth
    Even Though Our Love Is Doomed
    Why Do You Love Me
    Night Drive Loneliness
    Bleed Like Me
    Cherry Lips
    Vow
    Only Happy When It Rains
    Push It

    Sometimes
    Empty
    #1 Crush
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Bare "only happy when it rains" ... var ment smått flåsete, jeg har aldri hatt noe forhold til de, men hadde sikkert kjent igjen flere av låtene fra gamle dager
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Flott konsert med Nils Petter Molvær og Sly & Robbie på Folken i kveld.
    Dette var en stor opplevelse , lyrisk jazz ispedd mange sjangre.
    Sly Dunbar, for anledingen iført sort vernehjelm (man går alltid i fare og vet jo aldri), slo trommer så det ljomte. Helt utrolig rytme i den mannen.
    Nils Petter er en melankolsk romatiker, og tusen takk for det - ut av hornet hans kommer det mektige steminger og vakker musikk. Det er bare å lukke øynene å la seg (d)rive med.
    Robbie var overvektig og jovial, og jaggu klarte han ikke å få noe som liknet på allsang. På en jazzkonsert. Ikke dårlig en onsdag tidlig i november med relativt tettpakket sal, av vuggende og svaiende publikumere.
    Græla bra konsert, som de innfødte sier her nede i underverdenen. De får det til i Stavanger Jazzforum, det skal de ha.
     

    KvennaMekaniske

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2016
    Innlegg
    108
    Antall liker
    65
    Sted
    Sandsvær
    Tom Roger Aadland. Sølvsalen, Kongsberg, 16 november


    Aadland har gitt ut ny plate "Blondt i blondt", og turnerer i Norge. Dette er en artist jeg har stor sans for, men som jeg aldri har fått anledning til å høre live. Før nå. Og hvilken opplevelse det var!


    Jeg tror denne konserten var forsøkt holdt hemmelig. Siri (kona) fant en liten notis i lokalavisa i går om at det var konsert om kvelden samme dag. Hemmeligholdet var ganske vellykket, vi var neppe mer enn 30 mennesker der. Og 5 av oss var fordi Siri oppdaget notisen...
    Kongsberg bibliotek var arrangører. Det passet jo bra, siden både Aadland og Dylan (som han sang i går) er store poeter. Det beste av alt; konserten var gratis!
    Tom Roger.jpg

    For meg var dette en av årets høydepunkter på konsertfronten. Aadland er en stor poet, og hans gjendiktning av Dylan (denne gangen Blonde on blonde) holder absolutt mål så vidt jeg kan bedømme. Han sang ingen egne sanger, bare Dylan. Hele konserten var fra Blondt i blondt. Men ekstranummeret var "Vikla inn i blått" fra blod på spora.


    Aadland viste seg å være en artig kar i tillegg til å være poet, sanger og gitarist. En noe tørrvittig og sjølironisk humor slo godt an.
    Siden konserten var gratis så holdt jo budsjettet til å kjøpe en signert "Blondt i blondt" (dobbel LP) og hans første "Obviously Embraced" på CD.
    Siden platespilleren jeg har er såpass dårlig at jeg ikke har lyst til å spille nyinnkjøpt vinyl på den betyr vel dette at jeg må sette fart på Lencoprosjektet mitt :)

    Om du har anledning (og liker slikt): Gå på konsert med Aadland!
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    20161118_230255.jpg


    Whitney - John Dee

    De jamret seg endel om at de har vært på turne lenge og det kunne både høres og sees. En sliten gjeng og med kanskje noe stoff i systemet også. Lite stramt grep og litt slurv på vokalen. Tok seg kanskje litt opp mot slutten, men ikke noen stor konsertopplevelse og ikke akkurat god lyd. Greit nok.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Motsatt opplevelse; Whitney trøkka til i starten, samspilte som få og hadde publikum med seg nesten på allsangnivå. Dette var bra.
    Artig orkestrering, med trommis i front som vokalist, noe som understreket følelsen av at dette er The Band av i dag. Ellers rock 'n roll med følsom jazz-trompet som lente seg mot Tex-mex.
    Da trommis-vokalist ga bassisten et langt tungekyss jubla salen (i alle fall Svein Arne jublet). Bare lekkert.
    Men så klarte de ikke å holde koken like hett. Dårlig ble det aldri, med det dabba av utover i den realtivt korte konserten.
    En fin opplevelse som kalte på tårene der i starten. I just loved this.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Enig i at samspillet var bra og kommentarene gikk egentlig mot vokalist/trommis Julien Ehrlich. Ja, trompet´n var bra. Ja om noen ikke vet det så spilte Max Kakacek som skimtes til venstre i Smith Westerns sammen med Ehrlich. Ehrlich var også trommis i gode Unknown Mortal Orchestra.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Ehrlich hadde moret seg i lang tid i forveinen, det var tydelig. Og han virket sliten og utranglet. Men ga jernet for det.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Satan kaller. Mayhem går på om en times tid for å spille hele de mysteriis dom satanas (samt noe mer regner jeg med, skiva er 46 minutter). Det blir stas.

    Kvinnevokal cum klangboks my ass.
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Var og så Boris (Japans viktigste eksportartikkel) på Blå i går. Det er bare å ta av seg hatten, for et band! Ble stående å glise som en tulling under hele settet, helt rått.

    Kompis filmet første halvtimen:

     
    U

    utgatt60135

    Gjest

    Sepultura
    (Cavaleros Brothers)

    Vulcan Arena 6/11

    Sepultura2.jpg
    Sepultura3.jpg



    20-års jubileum av Roots skiva hvor de spilte den igjennom pluss noen bonuslåter. Særs kul opplevelse! Gutta ga virkelig jernet og hadde mye kontakt med publikum. En stor begivenhet å oppleve gutta som har for meg laget en av de beste metal albumene. Igor i norsk fotballdrakt for øvrig. Liker Vulcan Arena veldig bra og lyden var god.
     

    CopaCabana

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.08.2016
    Innlegg
    91
    Antall liker
    52
    Sted
    Bergen
    The Cure sin avslutning på Europaturneen på SSE Arena, Wembley i London 03.12.16. Skotske The Twilight Sad varmet opp. En eneste stor fest for Cure-fans med 33 låter. Twilight Sad var bra og - men jeg synes de var bedre i Magic Mirrors teltet på Bergenfest 2015.
    20161203_190301.jpg
    20161203_203634.jpg
    20161203_220321.jpg
    20161203_222714.jpg
    20161203_223548.jpg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Tribute Bowie 70 år i kveld.
    Mye bra, noe kun ok.
    Hvorfor ikke Rebel, rebel???
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Tribute Bowie 70 år, Rockefeller 08.01.17

    Settliste:
    V2 Schneider - Volker Zibell - sax
    Absolute Beginners - Annette Gil
    Stay - Ivar Eidem
    Scary Monsters - Ivar Eidem
    Fashion - Håvard Bakke m/Beranek-gitar
    Heroes - Stein Bjercke m/ Arne Hast-gitar
    Andy Warhol - Signe Marie Rustad m/Annar By-gitar
    Young Americans - The Goon Squad
    Wild Is The Wind - Stephen Ackles
    Starman - Robert Post
    The Man Who Sold The World - Dionisia m/LarsNygaard-trekkspill
    Lazarus - Wholy Martin m/ Frode Alnæs-gitar
    Ziggy Stardust - Mark Steiner m/Frode Alnæs-gitar
    All The Young Dudes - Frode Alnæs
    Look Back In Anger Øystein Kloster
    Ashes To Ashes - Gudny Aspaas
    China Girl - Espen Beranek Holm m/Vidar Busk-gitar
    Slip Away - Anders Baasmo Christiansen
    Cat People - Håvard Bakke
    Cracked Actor - Michael Krohn
    Drive In Saturday - Michael Krohn
    Life On Mars - Lars Lillo-Stenberg
    Space Oddity - Åse Kleveland
    Changes -Håvard Bakke
    Under Pressure - Annette Gil / Espen Beranek Holm
    Let's Dance - Lars Lillo-Stenberg - Espen Beranek Holm + defleste
    - - -
    Blue Jean - Beranek
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    20170209_233420.jpg

    Metallica i Royal Arena i København igår kveld. 6 stjerner i danske aviser og ja det var helt konge;)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Klarte Lars å holde takten sånn noenlunde?
     
    G

    Gasolin

    Gjest
    Det lagde jeg ikke mærke til så det er vel et godt tegn. Jeg var der for å nyte showet og for et show må jeg bare si. Det var i tillegg et veldig flott lysshow. Veldig bra.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.071
    Antall liker
    33.771
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Norsk prog. med GENTLE KNIFE i Kolben Kulturhus i går :

    GN3.jpg

    GN6.jpg

    GN17.jpg


    De delte kvelden med TRETTIOÅRIGA KRIGET fra Sverige :

    TK5.jpg

    TK1.jpg

    TK7.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn